Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، اخبار و یادداشت ها، نویسنده ها)                                                  انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  رضا میرکریمی: جشنواره جهانی فجر پردیس 15سالنه می‌خواهد

  نمایشگاه عباس کیارستمی در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر برپا می‌شود

  «عارف لرستانی» بازیگر محبوب تلویزیون درگذشت/«قهوه تلخ»، تلخ ِ زهر شد!

  «ویلایی‌‌ها» و «آشوب» اکران دوم نوروز شد

  فرهاد اصلانی:‌ از دست خودم عصبانی هستم

  سینماها بلیت 20 هزارتومانی نمی‌فروشند/ حداکثر قیمت؛ 12 هزار تومان

  «فروشنده» در جهان چقدر فروخت؟ + جدول فروش «فروشنده» در تمامی کشورهای دنیا

  رشد 16 درصدی فروش نوروزی پردیس «چارسو»

  بزرگداشت کیارستمی در 3 رویداد جهانی

  سینمای رکورددار فروش در تهران کدام سینماست؟

 

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "مرهم"

بلاتکلیفی آزاردهنده

:: 18 اردیبهشت 1390  ::

 

سی نت: شاید برای کسانی که بدون پیش‌فرض و با ذهنیت فیلم‌های تجاری اخیر داودنژاد در جشنواره با این فیلم روبه‌رو شده‌اند، این ذوق‌زدگی طبیعی باشد، ولی فیلم با این همه تعریف و تحسینی که نثارش شده چندان سازگاری ندارد.

سکانس ورود خیلی خوب است و انتظار فیلمی هم‌جنس «مصائب شیرین» را به وجود می‌آورد. احترام حبیبیان مثل همیشه خوب است و با رضا داودنژاد صحنه‌ی درخشانی را شکل می‌دهند. اما فیلم با ورود به بحث جوانان عصیان‌گر (پدری که با کمربند به جان دخترش می‌افتد و او را فراری می‌دهد) از جای دیگری سر درمی‌آورد. طناز طباطبایی برای نقش یک تین‌ایجر فراری زیادی مسن و پخته است و تک‌سکانس خوب همراهی پیرزن برای پیاده کردن جنس، برای نجات فیلم کافی نیست. روایت زیادی بر اساس تصادف پیش می‌رود، برخی بازی‌ها (مثلا پسر و دختر توی ماشین در جاده شمال) بدجوری آماتوری‌اند، و خرده‌داستان‌ها برای یک فیلم بلند کم‌اند. در ادامه فیلم به ورطه‌ی نصیحت و پند و اندرز می‌افتد و با شخصیت «معمار» و دوپهلو نشان دادن شخصیت رضا داودنژاد در برخورد با دختر، به فیلم‌های سفارشی برای هشدار دادن به جوان‌ها نزدیک می‌شود.

داودنژاد پیش‌تر ثابت کرده که بلد است با اعضای خانواده‌اش صحنه‌های درخشانی بسازد. ولی این برای ذوق‌زدگی کافی نیست. مقایسه با فیلم‌های مضحک بدنه‌ای و تاکید بر سلامت این نوع سینما هم کمکی نمی‌کند. (هر فیلمی را باید با خودش بسنجیم). «مرهم» نه آن‌قدر جذاب است که تماشاگر گذری را راضی کند، نه آن‌قدر باظرافت که تماشاگر خاص را. این بلاتکلیفی بدجوری آزاردهنده است.

 

منبع: وب لاگ

1946 -  

...............................................

  اثر مرتبط:

مرهم - Marham        >> مشاهده اطلاعات کامل

کامنت های مرتبط با مطلب فوق

 

 

ارسال کامنت برای مطلب فوق

* نام

* نام خانوادگی:

* ایمیل

* متن کامنت:

 

* کد روی عکس فوق

را وارد کنید:

IP شما

54.224.128.175

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

  

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت