Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)                                                                                        انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  رقابت نزدیک «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت

  30 یادداشت کوتاه برای 30 فیلم بلند / یادداشت های کوتاه احمد شاهوند از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  ایده آلیست نباشیم / جمع بندی مازیار معاونی از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به قلم

  جشنواره اي جان دار / یادداشت کوتاه فرهاد خالدی نیک به كيفيت آثار جشنواره سي و هفتم

  ناگهان سینما / تحلیل سیدجواد صفوی بر سی و هفتمن جشنواره فیلم فجر

  وقار بازیگری / مرور نیما بهدادی مهر بر بهترین نقش آفرینی های کارنامه علی نصیریان به بهانه کسب نخستین سیمرغ بلورین

  به رنگ خون ، خیانت و قتل / تحلیل و بررسی مجتبی اردشیری از ژانرهای غالب جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

  از امین حیایی تا نوید محمدزاده / یادداشت مهدی تیموری برای بهترین بخش جشنواره سی و هفتم فیلم فجر: بازیگر نقش اول مرد!

  بازگشت میرکریمی به اوج / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم «قصر شیرین»

  برداشت کوتاه / یادداشت حمید سلجوقی درباره چند فیلم از جشنواره سی و هفتم

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  رقابت نزدیک «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت

  شماره یازدهم نشریه الکترونیکی سی نت ویژه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

  30 یادداشت کوتاه برای 30 فیلم بلند / یادداشت های کوتاه احمد شاهوند از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال منتشر شد

  از امین حیایی تا نوید محمدزاده / یادداشت مهدی تیموری برای بهترین بخش جشنواره سی و هفتم فیلم فجر: بازیگر نقش اول مرد!

  وقار بازیگری / مرور نیما بهدادی مهر بر بهترین نقش آفرینی های کارنامه علی نصیریان به بهانه کسب نخستین سیمرغ بلورین

  ده فیلم ، ده فصل ماندگار / یادداشت زرنوش محمدی از سکانس های دیدنی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  ضیافتی به میزبانی صاحب سبک ها / یادداشت شبیر نعلبندیان برای چند فیلم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

  می توانست شیرین تمام شود ... / یادداشت پاشا ابراهیمی درباره ی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

  جشنواره اي جان دار / یادداشت کوتاه فرهاد خالدی نیک به كيفيت آثار جشنواره سي و هفتم

  امیدوار به سینمای ایران با بهترین فجر یک دهه اخیر / تحلیل مهدی تیموری از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "اسب حیوان نجیبی است"

پیشرفت گیشه، عقب نشینی فیلمساز

:: 20 دی 1390  ::

 

سی نت: وقتی سال 85 برای اولین بار بسیاری با دیدن فیلم آدم عبدالرضا کاهانی در جشنواره فجر با این کارگردان آشنا شدند، با وجود عوامل جذابیت بر انگیز فیلم مانند بازیگران چهره یا داستان عجیب و غیر قابل پیش بینی اش، خیلی فیلمهای او را فقط مناسب نمایش در جشنواره ها دانستند و متولیان سینما هم که گویا این عقیده را داشتند برای اکران عمومی فیلم کار خاصی نکردند. اما کاهانی دست از فیلم ساختن برنداشت و آنقدر فیلم ساخت که سرانجام آثارش اکران شدند و به نسبت، موفقیت خوبی در گیشه داشتند.

آخرین فیلم کاهانی اسب حیوان نجیبی است تمی مشترک با بعضی از آثارش به خصوص هیچ دارد، نمایش دور باطل چرخه زندگی بشر و در جازدن های بیهوده انسان در جامعه امروز. این ویژگی فیلم با سرگردانی آدمها در طول یک شب در تهران به نمایش در می آید. آدمهای سرگردانی که یک مامور (که بعدا مشخص می شود قلابی است) باعث حرکت آنها در سراسر شهر می شود و ما با مشاهده رفتار و نوع رابطه آنها با یکدیگر، به ساز و کار این چرخه معیوب زندگی پی می بریم.

کاهانی با استفاده از فضای سورئالیستی و انتخاب افرادی از قشرهای مختلف جامعه که به دقت در کنار هم چیده شده اند، داستان خود را روایت می کند. داستانی که مثل قطعات پازل با جلو رفتن فیلم کاملتر می شود و در پایان، قلابی بودن مامور پوچ بودن تمام تلاشهایی را که داستان بر اساس آن پیش رفته به صورت مخاطب می زند. البته روند سقوط شخصیتها از ابتدای حضورشان در داستان به گونه ای پیش می رود که مخاطب به سرعت امید رستگاری برای هر کدامشان را از دست می دهد.

کاهانی در پنجمین ساخته خود تلاش کرده با سرگردان بودن آدمها در شهری تاریک و خلوت، تنهایی و بی فردا بودنشان را نشان دهد اما متاسفانه بخش مهمی از فیلمش تبدیل به فیلمی صرفا جهت خنده شده و بیشتر بار قصه را بازیگران به دوش می کشد. استحکام داستان و فیلمنامه خوب هیچ و به خصوص پایان شوکه کننده اش، چیزی است که در اسب... وجود ندارد. پایان این فیلم تنها نتیجه ای است که می توان برای آن متصور شد و تماشاچی اندکی هوشمند، می تواند از میانه فیلم آن را تصور کند، اما فیلم ما را غرق در لطیفه هایی تلخ و خنده دار می کند و رسیدن به این پایان را بیهوده طولانی می کند.

کاهانی فیلمساز هوشمندی است که نشان داده بر خلاف تصورات اولیه، رگ خواب تماشاگران عام سینما را در دست دارد و از مواضع خود در ساخت فیلم هم کوتاه نمی آید. با اینکه اسب... در گیشه موفق بود، اما برای فیلمسازی که هیچ و آنجا را در کارنامه دارد، یک عقب گرد است و فیلم بیشتر شبیه به یک محفل دوستانه برای شنیدن جوک شده تا فیلمی در مورد معظلات اجتماع. باید دید که بی خود و بی جهت آخرین کار کاهانی می تواند طرفدارانش را خوشحال کند یا فقط گیشه را آباد خواهد کرد.

 

منبع: هفته نامه سی نت - شماره سوم

2546 -  

...............................................

  اثر مرتبط:

اسب حیوان نجیبی است - Asb Heivan-e Najibi Ast        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت