New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

"تحول ممنوع " / یادداشت محسن آزاددل برای فیلم "ضد گلوله"

:: 17 شهریور 1391  10:23:59 AM  ::

مهدی هاشمی و ژاله صامتی در نمایی از فیلم

مهدی هاشمی و ژاله صامتی در نمایی از فیلم "ضد گلوله"

 

سی نت: «ضدگلوله» با نام قبلي و جذاب‌تر «غيرمجاز» جديدترين ساخته مصطفي کيايي کارگرداني است که با ساخته اول خود «بعد از ظهر سگي سگي» هم نشان داد کمدي کلامي‌را خوب مي‌شناسد و ايده‌هاي بسيار خوبي را در ذهن خود مي‌پروراند.
در «ضد گلوله» او به سراغ موضوعي رفته که حالا ديگر در سينماي ايران غريبه نيست و پس از گذشت يک دهه اخير ساخت فيلم کمدي دفاع مقدس در سينماي ايران پيشنهاد جديدي محسوب نمي‌شود، اما کيايي با ساخته جديدش جزييات بسيار خوبي به اين ايده اضافه کرده که فيلمش را در ميان همنوعان خود منحصربه فرد مي‌کند.
بزرگترين هدف کيايي هم همين بوده که به سوژه‌اي کليشه‌اي وارد شود اما بدون شعارزدگي و بدون تحولات اجباري بيرون بيايد که در اين امر موفق مي‌شود.

«ضدگلوله» به طور اتفاقي کاملا در مسير عکس فيلم «ليلي با من است» حرکت مي‌کند و نکته‌اي که «ضدگلوله» را در نهايت بالاتر از آن فيلم قرار مي‌دهد عدم تحول شخصيت اصلي فيلم يعني سليم است، طوري که در تمام لحظه‌هاي فيلم حرکات سليم شخصيت اين فرد را کامل مي‌کند و در هيچ لحظه‌اي احساس نمي‌کنيم که شخصيت دارد بيرون مي‌زند.مزيت ديگر «ضدگلوله» اين است که در شوخي‌هاي کلامي‌هم دست به ابتکار زده و همچنين موقعيت‌هاي طنز خوبي را درسراسر فيلم رقم مي‌زند که از جمله مي‌توان به واکنشات سليم و پرويز اشاره کرد.

در قسمت‌هاي شهري فيلم دو نکته بسيار مهم ذهن را مشغول مي‌کند که اولين آن بازي بسيار روان ژاله صامتي است که متاسفانه اين نقش در جشنواره آن طور که بايد و شايد ديده نشد. به نظر مي‌آيد ژاله صامتي بدون حتي ذره‌اي ادا درآوردن فقط و فقط کارش را انجام مي‌دهد و اتفاقا خوب بلد است چطور با لحن ديالوگ گويي لحظات طنزي را به وجود بياورد که نمونه‌اش جلوي اتوبوس و هنگام بدرقه سليم است.نکته ديگر فيلم در سکانس‌هاي شهري قبل از انقلاب پوشاندن و تلاش براي به تصوير نکشيدن اشياي امروزي مثل خودرو‌هاست که در چند سکانس ديده مي‌شود که روي خودروها چادر کشيده شده يا از عرض نشان داده مي‌شود، همچنين گريم‌ها نيز تقريبا شبيه مردم همان روزهاست.

در سکانس‌هاي جنگي نيز اولين نکته‌اي که به ذهنم آمد اين است که اين فصل‌ها بدون ذره‌اي شعارزدگي و اغراق چند نمونه خوب را از جنگ به ما نشان مي‌دهد و بر جذابيت فيلم مي‌افزايد.کيايي خوش شانس بوده که از نظر انتخاب بازيگر فيلم در وضعيت بسيار مطلوبي به سر مي‌برد و همه بازيگران در جاي خودشان هستند و خوب هم هستند، نمونه بارزش محسن کيايي است که با اينکه در نگاه اول رابطه او با کارگردان به چشم مي‌آيد اما وارد فيلم که مي‌شويم واقعا محسن کيايي بازي خيلي خوبي از خود نشان داده و ري اکشن‌هاي خوبش در اوج جنگ و همچنين سکانس مرگ سليم از نکات خوب بازي اوست که شخصيت نايب را براي ما دوست داشتني مي‌کند و برعکس برخي فيلم‌هاي ديگر که بازيگران با عوامل توليد فيلم رابطه خانوادگي دارند و ضعيف هم بازي مي‌کنند اينجا محسن کيايي خيلي خوب از عهده نقش برآمده است.

در نهايت مهم‌ترين و به نظرم جذاب ترين فصل ضدگلوله شکل مي‌گيرد و پس از پايان جنگ مي‌بينيم که سليم با اينکه همرزمان خود را دوست دارد و عکس‌هاي آنها را در اتاقش نگه مي‌دارد مثل برخي شخصيت‌هاي سينماي ما به طور رياکارانه اصلاح نشده و حتي موسيقي‌اي که سليم در سکانس ماقبل پاياني پخش مي‌کند همان موسيقي است که قبل از جنگ گوش مي‌داده و و فقط ريميکس شده است.دوربين در اين سکانس بسيار خوب عمل کرده و نشان دادن ارزش‌هاي سليم و اعتقاداتش بر روي ديوار و همچنين کپي کردن علايقش با کامپيوتر امروزي صحنه جالبي را رقم مي‌زند.

کيايي پا را از اين‌ها فراتر هم مي‌گذارد تا جايي که «نظر» با بازي سعيد آقاخاني به «سليم» رزمنده دوران دفاع مقدس پيشنهاد رفتن به سمت بشقاب هم مي‌دهد که صحبت‌هايي مبني بر حذف اين پايان بندي بود ولي «ضدگلوله» با اين پايان بندي بسيار خوب «ضدگلوله» است و اگر اين پايان نبود تمام تلاش کارگردان براي زدن حرف و اعتقاداتش بي نتيجه مي‌ماند.اميدوارم از «ضدگلوله» بعدها به عنوان نمونه يک فيلم کمدي دفاع مقدس در سينماي ايران ياد شود چرا که اين توانايي را دارد.

 

منبع: روزنامه مردم سالاری

13798 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ضد گلوله - Zedde Golooleh (Bezan Berim Behesht)        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت