New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

:: 26 آبان 1391  1:19:14 PM  ::

برنامه هفت

برنامه هفت

 

سی نت: برنامه شب گذشته هفت 26 - آبان ماه - اختصاص به بررسی شرایط تولید آثار فاخر با حضور علی معلم و جلیل عرفان منش و همچنین نقد فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با حضور خسرو نقیبی، مسعود فراستی و همچنین «منوچهر هادی» کارگردان فیلم داشت. گفتگو با یکتا ناصر بازیگر این فیلم و بررسی حاشیه‌های فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» از دیگر بخش‌های برنامه شب گذشته بود.

به گزارش سی نت و به نقل از روابط عمومی هفت، در ابتدای برنامه «محمود گبرلو» مجری و سردبیر برنامه با طرح این سوال که باید دید سینمای ایران چقدر توانسته به فضای عاشورایی نزدیک شود عنوان کرد: اگر فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته شده ‌اند بررسی کنیم شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد. شاید یکی از عوامل این رویداد عدم ارتباط علمای دین با سینماگران باشد.

وی ادامه داد: خوب است بتوانیم هنرمندان سینما و علمای دینی را کنار هم بنشانیم تا سینمای ایران از این تعامل و گفتگوی دو طرفه استفاده کنند همچنین علمای دینی نیز نیازمند آشنایی با تکنولوژی سینما هستند تا این بستر مناسب فراهم شود.

در ادامه نیز گزارشی در مورد چگونگی پرداختن سینمای ایران با فیلم ‌هایی با مضمون عاشورا پخش شد.

«احمد میرعلایی» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پشت خط آمد و درباره کمبود پوزتیو و نگاتیو در سینمای ایران گفت: واقعاً‌ تعجب می‌کنم که برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها فقط دوست دارند مشکلات را بزرگ‌نمایی کنند. من در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کردم که ما برای جشنواره فیلم فجر مواد مصرفی داریم اما بعد از جشنواره باید به فکر ارز و اعتبار لازم برای تهیه این مواد باشیم. با نوساناتی که ارز در طول این مدت داشته تلاش کرده‌ایم که هیچگونه تغییر قیمتی در مواد مصرفی نداشته باشیم تا بتوانیم اقتصاد سینما را تا جایی که امکان دارد از نوسان دور کنیم.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هیات دولت و رئیس جمهور صحبت کرده و آنها نیز قول داده‌اند که این مشکلات حل شود. واقعیت این است که ما هرچه بیشتر به طرف سینمای دیجیتال برویم مصرف پوزتیو کمتر می‌شود. در حال حاضر با آمدن دوربین‌های دیجیتال 55 درصد در مصرف مواد مصرفی صرفه جویی شده و هیچ فیلمی در طول چند سال گذشته در مورد مواد مصرفی با مشکلی برخورد نکرده است.

وی ادامه داد: قرار نیست هیچ افزایش قیمتی بعد از جشنواره در مورد مواد مصرفی داشته باشیم. باید تلاش کنیم با بودجه اندک فیلم‌های بیشتری بسازیم نه اینکه ساخت فیلم‌های پرهزینه را متوقف کنیم. ساخت فیلم درباره واقعه عاشورا نیز پرهزینه است و نمی‌توان بدون صرف هزینه میلیاردی به سراغ این نوع مضامین رفت.

در ادامه برنامه نیز گفتگوی هفت اختصاص به یکتا ناصر بازیگر فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» داشت.
وی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره سی‌ام فیلم فجر شده بود.
ناصر در ابتدای صحبت‌‌هایش عنوان کرد:‌ هر بازیگری آرزویش این است که در فیلم‌های معتبر بازی کند. قطعاً من نیز هر فیلمی که بازی کرده‌ام شاهکار هنری نبوده اما نیتم این بود که از میان انتخاب‌هایی که داشتم بهترین را انتخاب کنم اما گاهی اوقات آدم ناگزیر است برای ماندن در سینما کار کند و نشان دهد که می‌‌تواند.

ناصر ادامه داد: همیشه تلاش داشتم انتخاب‌هایم باعث پشیمانی‌ام نشود و این رویه را بعد از دریافت سیمرغ نیز ادامه دادم و همین باعث شده که حدود 10 ماه بیکار باشم. مشکل دریافت جایزه این است که برخی کارگردان‌ها فکر می‌کنند دیگر بعضی نقش‌ها را به آن بازیگر پیشنهاد کرد. برای بازی در این فیلم نیز مثل بقیه کارهایم انرژی گذاشتم اما کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه خوب باعث شد بازی من هم دیده شود.

وی افزود: زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد احساس کرد این نقش، نقش مکمل خوبی است چون ریزه کاری‌هایی دارد که می‌شوند رویش کار کرد. این نقش با وجود سکانس‌های کم اما شخصیت پردازی داشت و چند بعدی بود. گریم این نقش بسیار ریزبینانه وهوشمندانه بود و کمک کرد تا بتوانیم به آن کاراکتر نزدیک شوم.

در بخش دیگری از برنامه حواشی فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» در گفتگوی «محمود گبرلو» با «محمد آفریده» تهیه کننده فیلم و «حسن اسلامی مهر» مدیرعامل سیما فیلم پخش شد.

اسلامی مهر درباره همکاری سیما فیلم با این اثر گفت: سال 89 محمد آفریده درخواست تولید تله فیلمی با موضوع دفاع مقدس را داشت که قرار بود در روز آزادسازی خرمشهر پخش شود. اما در مصاحبه‌هایی که در این مدت انجام داده عنوان شده که سیما فیلم در ساخت «یک خانواده محترم» نقش داشته. در صورتی که چون فیلمنامه این فیلم با آمران‌های دفاع مقدس مغایرت داشت و میزان بودجه ما هم اندک بود قرار شد با تغییر فیلمنامه سیما فیلم این فیلم را تولید کند.

وی ادامه داد: همچنین طرف قرارداد ما با آفریده بود نه مشارکت یک تهیه کننده خارجی دیگر. زمانی که آذرماه 90 این فیلم به ما ارایه شد قرار شد 25 دقیقه از آن حذف شود و نسخه تدوین مجدد را به ما نشان دهند تا فیلم قابل گفتگو شود اما در آن زمان فیلم را به جشنواره‌های خارجی فرستاده بودند. بنابراین در 19/2/91 سیما فیلم از مشارکت در این فیلم اعلام انصراف داد.

وی افزود: از تاریخ اعلام شده هر فعالیتی روی فیلم انجام شده غیرقانونی است و مسئولیتش بر عهده تهیه کننده است. این فیلم بچه‌های دفاع مقدس را رنجیده خاطر کرده و علیرغم نظارت بر فیلم و گفتگو با تهیه کننده، محمد آفریده از اعتماد ما سوء استفاده کرده است.

آفریده نیز در بخشی از این گفتگو عنوان کرد: زمانی که سیما فیلم این اثر را دید، اعلام کرد که یک سر و گردن از فیلم‌های دیگر بالاتر است و تنها یک صحنه آن باید تغییر کند. اما در آن زمان فیلم برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی فرستاده شده بود و امکان تغییر وجود نداشت. من به عنوان تهیه کنده اشتباه خود را می پذیرم و تلاش می کنم آن را برطرف سازم. بنابراین چون شخص فیلم دست خودم است فعلاً آن را در ایران نمایش نمی‌دهم. همچنین تلاش می کنم پخش خارجی آن را هم مدیریت کنم.

پس از پخش این دو گفتگو گبرلو درباره فیلم گفت: به نظر می‌رسد تلاش شده ابتدا فیلم ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس ساخته شود اما در طول روند تولید فیلم رویه دیگری طی کرده است.

وی اشاره کرد: من این فیلم را دیدم. ممکن است کار یک فیلم اجتماعی خوب باشد اما برای نمایش در جوامع بین‌المللی مناسب نیست و تهیه کننده باید جلوی پخش آن را در جوامع خارجی و جشنواره‌ها بگیرد و همچنین با صاحب نظران سینما نیز بیشتر در ارتباط باشد.
نقد و بررسی فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با حضور منوچهر هادی کارگردان فیلم، خسرو نقیبی منتقد مهمان و مسعود فراستی بخش بعدی برنامه شب گذشته بود.

فراستی در ابتدای این بخش درباره فیلم «یک خانواده محترم» گفت: این فیلم یک اثر ضد ملی است که تصویر مخدوشی از ایران ، ایرانی، جنگ و دفاع مقدس ارایه می کند.تصویری که این فیلم از ما به جوامع بین‌المللی نشان می دهد یک تصویر خائنانه ضد ملی است.

در ادامه منوچهر هادی درباره مشکل اکران فیلمش توضیح داد: درست است که فیلم من مخاطب دارد و خوب می‌فروشد اما وقتی 16 فیلم همزمان با هم اکران می شود و سانس‌های محدودی به هر فیلم می‌رسد مشکلات زیادی به وجود می‌آید چون مخاطب برای دیدن یک فیلم خاص برنامه ریزی نمی‌کند و اتفاقی هر فیلمی را که در مورد سانس مورد نظرش نمایش می دهند می‌بیند. این مشکلات پیش آمده را جواد شمقدری و علیرضا سجادپور باید پاسخگو باشند.

هادی ادامه داد: زمانی که فیلم قرنطینه ساخته شد در نقدها همه به من خورده می‌گرفتند که فیلم کم می‌بینم. بنابراین یک برنامه فشرده دیدن فیلم برای خودم ترتیب دادم در این میان فیلمی با عنوان «همه چیز درباره مادران» ساخته آلما دوار دیدم که ایده اصلی ساخت فیلم را از آن گرفتم.

مسعود فراستی درباره این فیلم گفت: فیلم اساسً ملودرام است و اجتماعی نیست. رابطه مادر و دختر و زن با همسر سابقش را بررسی می‌کند که البته در هر دو رابطه نیز ناموفق است. این رابطه‌ها به خصوص در فیلمنامه اصلاً‌ درست در نیامده است. هیچ احتیاجی بوده که زن فیلم آنقدر متمول نشان داده شود.

وی ادامه داد: رابطه مادر و فرزند در این فیلم مثل آثار ساده تلویزیونی در آمده و شخصیت‌ها هم پرداخت نشده است. گریه‌های مادر نیز که از دقیقه 16 به بعد آغاز می‌شود کمکی به فیلم نمی‌کند و بیشتر آن را به اثری ملودرام که آدم‌هایش به هم نزدیک نمی‌شوند تبدیل می‌کند.
وی افزود: در نیامدن رابطه‌ها در فیلم ای سوء تفاهم را برای مخاطب ایجاد می‌کند که دختر با خواستگار مادرش رابطه دارد و این باعث شک مادر هم می‌شود. این نوع روابط غیرایرانی است. تصویری که از زن در فیلم ارایه می‌شود واقعی نیست.

خسرو نقیبی نیز که به عنوان منتقد میهمان در برنامه حضور داشت درباره این فیلم عنوان کرد:‌ این اثر یک ملودرام است و اگر فیلم ملودرامی درست از آب در بیاید مخاطب را با خود همراه می‌کند برای من آدم‌های فیلم آدم‌های نزدیکی هستند چون ما به ازای بیرونی‌شان را دیده‌ام. فیلم ضربه‌های مقطع و درستی به مخاطب می‌زند اما تبدیل به ملودرام اشک انگیز نمی‌شود.

وی متذکر شد: قصه خطی را در کاراکتر زن دنبال می‌کند که فرای ملودرام است. این زن به خاطر دختری که دارد آنقدر با جهان قطع ارتباط پیدا کرده که نمی خواهد حقیقت را بداند. فیلم سه بازی کنترل شده و سرد دارد که متعلق به نعمتی، شهاب حسینی و حمیدرضا پگاه است. یکتا ناصر هم بسیار گرم و به اصطلاح داورپسند بازی می‌کند که بازی درستی نیز هست.

هادی نیز در این زمینه گفت: در این فیلم من اصلاً‌ قصد نداشتم این سوء تفاهم را که دختر با خواستگار مادرش رابطه دارد ایجاد کنم بلکه این شک مادر است که بعدها هم برطرف می‌شود. کلاً دفاعی از این فیلم ندارم چون نظرات مسعود فراستی برای همه واضح و مبرهن است و همیشه فقط از فیلم‌ها انتقاد می‌کند.

در ادامه برنامه گزارشی از تولید فیلم "رستاخیر" به کارگردانی احمدرضا درویش نیز پخش شد.
همچنین آیتم از هفت تا هفت و چهره‌ها که به معرفی فعالیت‌های اکبر عبدی، عزت‌الله انتظامی، خسرو معصومی، بهرام عظیمی، رامبد جوان و پریوش نظری می‌پرداخت بخش‌های بعدی برنامه شب گذشته بودند.

بخش پایانی برنامه اختصاص به بررسی شرایط تولید آثار فاخر با حضور جلیل عرفان منش معاونت آثار سینمایی سازمان سینمایی و علی معلم منتقد و تهیه کنده سینما داشت.

عرفان منش در ابتدای صحبت‌‌هایش عنوان کرد: فیلم‌های فاخر را از دو منظر مضمون و ساختار باید بررسی کرد. فیلم فاخر اثری است که بالاتر از سطح معمول ساخته می شود اما صرف هزینه بالا باعث فاخر بودن یک اثر نمی‌شود باید اهداف راهبردی را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد:‌ تشخیص مضامین و استانداردهای یک اثر فاخر در اهداف کلان و سیاست‌های راهبردی مشخص می‌شود. با یک نگاه کارشناسانه باید مولفه‌های مختلفی از جمله میزان هزینه و مدت زمان ساخت آن اثر را مشخص کرد.

معلم نیز در این باره گفت: عنوان فاخر به معنی بهترین بهترین‌ها است اما باید دید که چه کردیم که در زمانی ساخت فیلم فاخر فخرفروشی و اعتبار و گرفتن بودجه‌های کلان تلقی می‌شود و برای برخی توهین به حساب می‌آید.

وی توضیح داد: مهم بودن سوژه، اهمیت آن برای جامعه و میزان هزینه‌ای که فیلم نیاز دارد از تلویزیون و ساخت پروژه‌های الف وارد سینما شده است. البته در صنعت سینا هم فیلم‌هایی ساخته می‌شود که با اهداف خاصی و صرف هزینه‌های بالا تولید شده‌اند اما باید توجیه اقتصادی برای ساخته شدن داشته باشند و بتوانند مخاطبان را به سالن بکشانند.

وی ادامه داد: اگر در نظام تولیدی ما هم این اهداف رعایت می‌شد و تنها به یک صفت اکتفا نمی‌کردیم و به تفسیر نمی‌پرداختیم مساله‌ای به وجود نمی‌آمد. اما در مدیریت ما این مهندسی ایجاد نشده است. زمانی که صفتی را قبل از تولید یک فیلم به آن بدهیم باعث طرز تلقی منفی از آن اثر می‌شود. نمی توان ادعا کرد که مثلاً‌ من می‌خواهم فیلم فاخر یا نازلی بسازم.

وی اشاره کرد: مثلاً اینکه فیلمی در حوزه دفاع مقدس ساخته شود دلیلی بر فاخر بودن آن نیست. تخصص برای تشخیص فاخر بودن یک فیلم قبل از ساخت در سینمای ایران وجود ندارد. سیاسیت گذاری براساس امکانات و احتیاج باید شکل بگیرد. سازمان سینمایی باید ساز و کارهایی مبنی بر ساخت آثار با کیفیت در تعداد زیاد با اختصاص هزینه‌های متعادل در نظر بگیرد. این چهل میلیارد بودجه را می توان صرف ساخت آثار بسیاری کرد که نیازمند چند میلیون هزینه بیشتر هستند.

این تهیه کننده سینما افزود:‌ چطور بودجه برای ساخت فیلمی به اصطلاح فاخر به یک کارگردان جوان و کم تجربه اختصاص می‌یابد. برخی از کارگردان‌ها نیز کلاً فقط در اشل بالا کار می‌کنند و به دنبال ساخت آثار سفارشی هستند.

عرفان منش نیز در ادامه این بحث عنوان کرد: کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای تعریف شده جهانی از لزومات فیلم فاخر است. محتوای اثر و فخرآفرین بودن به ذات آن و جذب مخاطب هم از دیگر مولفه‌های این نوع آثار است. مدیریت زمان و صرف هزینه از جمله برنامه‌های مدیریتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از آسیب شناسی‌های فیلم‌های فاخر بالا رفتن دستمزدهای غیرمتعارف است بنابراین مدیریت باید تعیین هزینه و مشخص کردن سقف و کف هزینه را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: بررسی هزینه‌ها، فیلمنامه و زمان بندی تولید از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی برای تولید آثار فاخر است. فیلم‌های "استرداد"، "چه"، "قلاده‌های طلا"، "ملکه"، "شور و شیرین"، "عقاب صحرا" و "برلین 7-" از جمله پروژه‌های فاخر هستند. ممکن است فیلمی با هزینه بسیار بالا فیلم نازلی بشود اما فیلمی کم هزینه و آپارتمانی به فیلمی فاخر تبدیل شود. مدیریت سینما باید هوشمندانه عمل کند و اقتصاد زمان را در تولید این آثار در نظر بگیرند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر همه بودجه سینما صرف ساخت آثار فاخر شود روزهای خوبی در اختیار سینمای ایران نخواهد بود. بنابراین ما بسیاری از پروژه‌های فاخرمان را کنار گذاشته و کلید نزده‌ایم. باید در کنار ساخت یک اثر فاخر تولید دو یا سه فیلم معمولی نیز مورد توجه قرار گیرد.

نظرسنجی برنامه نیز اختصاص به طرح این سوال داشت که در شرایط کنونی با ساخت فیلم‌های میلیاردی موافق هستید که در پایان بیش از 70 درصد از بینندگان گزینه خیر را انتخاب کردند.

 

منبع: سی نت

6607 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

یکی می خواد باهات حرف بزنه - Yeki mikhad bahat harf bezaneh        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت