Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  نخل‌طلا به "پارازیت" رسید / دست خالی تارانتینو از کن ۲۰۱۹

  کارگردانیِ جاه طلبانه سوار بر فیلمنامه ای ساده انگارانه / نقد و بررسی امیررضا نوری پرتو از فیلم «متری شیش و نیم» / به بهانه رکوردزنی به عنوان پرفروش ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران

  «درد و شکوه» آلمودوار صدرنشین جدول ارزشگذاری منتقدان کن 2019 تا پایان روز چهارم

  حذف زواید آثار قبلی برای آزاد کردن هیولا! / یادداشت کاربر سی نت برای سه قسمت نخست «هیولا»ی مهران مدیری

  فاطمه معتمدآریا رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما شد

  زندگی مایکل شوماخر روایت می‌شود

  درجه‌بندی سنی هر فیلم روی بلیت سینما درج می شود

  «ماتریکس 4» ساخته می شود

  فیلمنامه نویس «مرد عنکبوتی» درگذشت

  برنده سه اسکار 2019 در فرهنگسرای ارسبان

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

يك دهه درخشش/ نگاهي به كارنامه شهاب حسيني بازيگر «حوض نقاشي»

:: 13 اردیبهشت 1392  ::

شهاب حسینی در نمایی از فیلم "حوض نقاشی"

 

سینما شبکه (سی نت): با نگاهي به روند تكنيكي شدن بازيگران بزرگ سينما، در مي يابيم كه اين تكنيك هاي بازيگري، در اكثريت آن ها به صورت اكتسابي بوده است به اين گونه كه به دليل بازي در كارهاي كارگردانان بزرگ و خواندن فيلمنامه هاي بسياري كه در طول سال به دست آن ها مي رسيده و البته ميزان زحمتي كه آن ها براي خاص درآوردن نقش شان متحمل مي شوند، بعد از طي سالياني، به مرزهايي از تكنيك مي رسند كه ديگر تبديل به روندي ماهوي در زندگي هنري آن ها مي شود.بازيگراني كه نه تنها چارچوب هاي دنياي بازيگري را به خوبي مي شناسند بلكه مي توانند در كارگرداني نيز صاحب سبك بوده و آثار درخشاني را خلق كنند.

يكي از معدود نمونه هاي بازيگران اينچنيني در سينماي ما، «شهاب حسيني» است.بازيگري كه از همان ابتداي فعاليت هاي سينمايي اش كه در آغاز دهه هشتاد رقم خورد، نشان داد كه بازيگر آينده داري است.او سال به سال با بازي در آثار سينمايي قابل قبول، رشد كرد و اكنون چند سالي است كه بر مداري از تكنيك فعاليت مي كند كه مختص خود اوست.
يكي از شانس هاي بزرگ حسيني، اين بود كه شروع فعاليت هايش در سينما، با بازي در فيلم هاي خوبي بود.

رخساره و آدمك ها، مي توانست شروع بسيارخوبي براي يك بازيگر با استعداد باشد.بازي حسيني در اين دو فيلم كه از قضا در هر دوي آنها، نقش اصلي را بر عهده داشت، سبب ديده شدن او توسط كارگردانان ديگري چون احمد اميني و تهمينه ميلاني شد.سال 81، سال بازي حسيني در فيلم هايي چون «اين زن حرف نمي زند»، «واكنش پنجم» و «زهر عسل» بود. بازي در اين فيلم ها، حسيني را به عنوان بازيگر جوان موفقي كه قابليت سوپراستار شدن را داشت، مطرح نمود.

كارهاي بعدي حسيني، بازي در فيلم هاي كارگردانان ديگري چون پوران درخشنده، سيروس الوند، مهدي صباغزاده و كارگردانان جوان ديگر بود.او در طي اين ساليان، به خاطر بازي در گونه هاي مختلف سينمايي و همچنين آشنا شدن با سبك هاي فيلمسازان بزرگ و كوچك اين سينما، توانست اندوخته هاي بسياري براي خود جمع نمايد.در تمام اين آثار، حسيني، يك سر و گردن بالاتر از ساير بازيگران ظاهر شد و توانست نقطه قوت بزرگي براي سازندگان آن فيلم ها باشد.

اما حالاديگر زمان يك جهش بزرگتر از اينها بود.اين اتفاق براي شهاب حسيني، با بازي در نقش «حجت» در فيلم «جدايي نادر از سيمين» رخ داد.او در اين فيلم توانست عصبيت هاي يك مرد ازطبقه اجتماعي پايين را به زيبايي هر چه تمام تر به تصوير بكشد و فصل تازه اي را در زندگي هنري خود آغاز نمايد.دوران مهم تري در زندگي هنري شهاب حسيني به وجود آمد كه به نوعي او را از قالب هاي موفق يك دهه بازيگري اش بيرون آورده و متعالي كرد.
جلاي اين بيرون زدگي از صدف، با بازي تكنيكي توام با احساس حسيني در فيلم «حوض نقاشي» به كمال رسيد و سبب شد تا او جنبه اي ديگر از شايستگي هاي مخصوص خود را در اين سينما نمايان كند.حسيني در اين فيلم توانست تمثال فيزيكي منحصر به فردي از كنش هاي افراد دچار اختلال ذهني با ضريب هوشي پايين را ايفا نموده و با بازي تحسين شده خود، بالاترين درجه اهميت فيلم را با وجود تمام امتيازات قابل اتكاي آن، از آن خود نمايد.

حسيني هم اكنون در 40 سالگي توانسته علي رغم تجربيات ارزنده اي كه در دنياي مجري گري و سريال هاي تلويزيوني داشته، موفقيت هاي بسيار مهمي را در سينما به دست آورد.
او چند سالي است كه مدام صحبت از خداحافظي با دنياي بازيگري و ورود به دنياي كارگرداني مي كند.او با وجود اين كه مانند بازيگران بزرگ، تجربه هاي چند دهه اي در سينما ندارد اما با انتخاب هاي خوبي كه در طول فعاليت 12 ساله اش در سينما داشته، توانسته ره طولاني را در يك دهه بپيمايد و بازي هايي را از خود به نمايش بگذارد كه در بسياري از مواقع حتي بالاتر از سطح آن فيلم ها نيز بوده است و درست به همين دليل است كه دنياي پرزرق و برق بازيگري، ديگر هيجان چنداني را برايش ايجاد نمي كند. در مجموع شهاب حسيني بازيگر قابل تاملي است كه در «حوض نقاشي» به خوبي ظاهر شده است.

 

منبع: روزنامه ایران

14840 - محسن آزاددل

................................................

  هنرمند مرتبط :

شهاب حسینی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت