New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سازمان سینمایی جدید مخالف صرف هزینه میلیاردی برای "لاله"

"لاله" پروژه ای که حواشی آن تمامی ندارد!/ 6.5 میلیارد تومان هزینه پروژه‌ای که میلیاردها تومان دیگر هزینه دارد

:: 15 مهر 1392  4:01:01 PM  ::

نیکی کریمی در نمایی از فیلم

نیکی کریمی در نمایی از فیلم "لاله"

 

سی نت: شرایط ویژه ای که بر سر راه ساخت فیلم سینمایی "لاله" به وجود آمد و اصراری که تیم فرهنگی دولت دهم بر ساخت و تولید این فیلم داشتند، صرف نظر از این که آیا "لاله" به لحاظ مضمونی و ساختاری شایستگی این همه حمایت را داشته یا نه، اما به نظر می رسد در موضوع نقد و ارزیابی دلایل ساخت فیلم اسی نیک نژاد مسائل مختلفی خارج از چارچوب های مرسوم مورد توجه قرار گرفته باشد.

اعلام رقم نجومی بودجه 12 میلیارد تومانی این فیلم توسط یکی از دست اندرکاران هیات مدیره خانه سینما در برنامه ای رادیویی با آن که هیچگاه از سوی مقامات سینمایی تایید و اعلام نشد اما همین اظهار نظر چماقی شد بر سر سازندگان پروژه "لاله"!
شاید یکی از مهمترین شاخصه های نقد و زیر سئوال بردن تولید این فیلم، عملکرد بسیار ضعیف مدیران سینمایی دولت دهم باشد که دامنه این عملکرد ضعیف دامنگیر حتی اندک کارهای مثبت تیم شمقدری هم شد.

اعلام عدم تامین بودجه "لاله" از سوی سازمان سینمایی و طولانی شدن زمان ساخت این فیلم، باردیگر شمشیر رسانه ها را بر سر این پروژه فرود آورد و در یک بازخوانی پرونده تولید "لاله" از ابتدا تا امروز، برخی از مسائلی که پیش از این بارها بیان شده بود بار دیگر منتشر شد.

***

اخبار جالبی از پروژه هایی که در دو سال پایانی حضور جواد شمقدری و همکارانش در سازمان سینمایی کلید زده شد، به گوش نمی رسد و ظاهراً مدیران تازه این سازمان با شرایط عجیبی روبرو هستند و چند سال زمان نیاز دارند تا شرایط مجموعه تحت مدیریت شان را به حالت طبیعی بازگردانند که بخشی از طبیعی سازی شرایط به همین قراردادها بازمی‌گردد.

یکی از این قراردادها که حکم ترکمنچای را دارد، فیلم سینمایی «لاله» است. اسمش را پروژه پرهزینه بگذارید یا فاخر خطابش کنید، این پروژه که محصول تصمیم شمقدری بود و حمایت حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد وقت را داشت، تاکنون بیش از 6500 میلیون تومان بودجه از سازمان سینمایی دریافت کرده و آن گونه که قرار بوده، مراحل پس از تولیدش قرار بوده خارج از ایران انجام شود که یکی از مسئولان از عدد 2-3 میلیون یورویی سخن به میان آورده بود که سه میلیون یورو به اضافه شش و نیم میلیارد تومانی که تاکنون پرداخت شده، بیش از هفده میلیارد هم می‌شود.

البته ظاهراً قرار نیست آن دو سه میلیون یورو مابقی هزینه شود و مدیران سینمایی جدید برای آنکه این ترکمنچای بودجه سال 92 سینمای ایران را نیز صاحب نشود، خواستار طی مراحل پس از تولید در داخل ایران شده اند اما با این حال پایان پروژه ای که حدود سی دقیقه از آن باقی مانده و اتفاقاً سی دقیقه داخل پیست و پرهزینه آن باقی مانده، بعید است حتی با هشت میلیارد تمام شود و احتمالاً هزینه های کلان این پروژه به همین سادگی تمامی ندارد.کدام فیلم سینمایی، 17 میلیارد تومان هزینه تولیدش شد؟!

در مدیریت پیشین این خودروی BMW و چند خودروی دیگر برای پروژه «لاله» با ارز مرجع وارد شده اند
از اتفاقات جالب در این پروژه نوع قراردادهای منعقده با عوامل آن است که منجر به شکل گیری چنین اعداد بزرگی شده و برخی رقم های پرداختی بسیار جالب و در عین حال عجیب است. «تابناک» در روزهای آتی به صورت جداگانه به برخی از این هزینه های جنجالی اشاره خواهد داشت اما آنچه بیش از همه چیز محل تامل است، غیرقابل توجیه بودن این پروژه است؛ پروژه ای که در ابتدا عنوان شد بخشی از هزینه هایش را اسپانسر خارجی پرداخت می‌کند اما تمامی بار مالی این پروژه به اصطلاح بین المللی بر روی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افتاد.

آن گونه که پیش از این برخی مسئولان اعلام کردند دستور ساخت این فیلم توسط رئیس دولت پیشین صادر شد و شمقدری به صورت جدی پیگیر اجرای این پروژه میلیاردی شد و حتی مجلس نیز نتوانست روند تولید این فیلم را در دوره رئیس پیشین سازمان سینمایی متوقف سازد. «لاله» برشی از زندگی «لاله صدیق» قهرمان دوپینگی اتومبیلرانی و دختر یک کارخانه دار است که ظاهراً قرار است به عنوان نماد زن ایرانی (در کشوری با این همه الگوی زن موفق) از طریق این فیلم به جهانیان معرفی شود اما ظاهراً این قهرمان سازی کاذب هزینه سنگینی روی دست بودجه عمومی کشور گذاشته است!

پروانه پرتو تهیه کننده این فیلم سینمایی حاضر به گفت و گو درباره این پروژه نشد و به سکوت ماه های اخیرش علی رغم حرف و حدیث ها استمرار بخشید اما چنین تصور می‌شود که با انتشار جزئیات این پروژه ها در روزهای پیش رو، این تهیه کننده سینما، همچون مدیران طرف قراردادش، پاسخگویی را به سکوت ترجیح دهند.

بدون شک به مجری، تهیه کننده و کارگردان پروژه «لاله» حرجی نیست که هیچ سینماگر از پول بدش نمی آید؛ مسئله اساسی مدیران پیشین هستند که زیر بار چنین قراردادی رفته اند و البته مهم ترین پرسش این است که اساساً پروژه «لاله» چه ارتباط فلسفی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داشته که چنین قراردادی بسته شده است؟!

بگذارید هدف این مرکز را از وب سایت این مجموعه بخوانیم: «مركز گسترش سينماي مستند و تجربی، متولي حمايت و مشاركت در توليد فيلم‌هاي سينمايي اول، فيلم‌هاي مستند بلند، نيمه بلند و كوتاه، فيلم‌هاي كوتاه داستاني و تجربي حرفه‌اي و فيلم‌هاي انيميشن بلند و كوتاه است تا با هنرمندي جوانان خلاق، متعهد و باتجربه كشور و تلاش در عرصه نمايش و عرضه داخلي و بين‌المللي آثار ارزشمند فرهنگي، افق روشني را براي سينماي پرافتخار و جهاني «ايران اسلامي» ترسيم نمايد.».

شاید لازم باشد مدیران پیشین این مرکز پاسخ دهند «لاله» بر اساس کدام یک از اهداف و تکالیف این مرکز مشمول ثبت قرارداد و پرداخت این رقم کلان که حق مستندسازان و فیلم اولی هاست، شده است؟!

 

منبع: بانی فیلم و تابناک

4543 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

لاله - Laaleh        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت