New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نیک‌نژاد: با یک میلیارد تومان دیگر، "لاله" را به اتاق تدوین می بریم/ پروانه پرتو: دریافتی من از مرکز گسترش 4 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده

:: 18 مهر 1392  5:00:24 AM  ::

نیکی کریمی در نمایی از فیلم

نیکی کریمی در نمایی از فیلم "لاله"

 

سی نت: اسدالله نیک‌نژاد با اشاره به اظهارات اخیر طباطبایی‌نژاد، بیان کرد: فکر می‌کنم تمام مطالبی که ایشان مطرح کردند، درست است اما با چند تذکر. مواردی بود که دوست داشتم خودشان آن‌ها را تصحیح کنند یا توضیح بدهند اما گویا متاسفانه در این زمینه عجله شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه میزان پرداخت‌ها به پروژه «لاله» رسما اعلام شده است، گفت: خوشحالم که بالاخره بعد از تمام سر و صداهایی که برای پرداخت ارقام 17، 20 یا 30 میلیارد تومانی به پروژه شد، آقای طباطبایی‌نژاد گفت‌وگو کرده‌ و رسما آمار داده‌اند که از اولین ریال تا آخرین ریال پرداختی به «لاله» کمتر از 6.5 میلیارد تومان بوده است. این موضوع برایم باعث خوشحالی است که درباره مسائل مختلفی از جمله پروژه «لاله» شفاف‌سازی صورت بگیرد.

کارگردان «لاله» در عین‌حال خاطرنشان کرد: دوست داشتم آقای طباطبایی‌نژاد برای توضیح وضعیت پروژه «لاله» دقیق‌تر درباره مسائل صحبت کنند. امیدوار بودم با ایشان یکی دو جلسه دیگر صحبت می‌کردیم چون ما داوطلبانه خواسته بودیم که همه واقعیت‌ها را مطرح کنیم تا ایشان به‌عنوان یک مدیر همانطور که خدمت‌شان گفتم بدون لجاجت‌های سیاسی، غرض‌های شخصی و حسادت‌ها بتوانند درباره مسائل پروژه تصمیم‌گیری کنند و اطلاعاتی را در اختیار مردم بگذارند.

نیک‌نژاد افزود: متاسفانه ما فقط دو جلسه در خدمت آقای طباطبایی‌نژاد بودیم که آن دو جلسه هم بیشتر شبیه جلسات آشنایی بود، همانطور که خودشان در مصاحبه‌شان گفته‌اند.


کارگردان «لاله» در ادامه مطرح کرد: من از زحمات آقای طباطبایی‌نژاد و گروه‌شان که سعی کردند در این مدت کوتاه تمام واقعیات را جمع‌آوری کنند، تشکر می‌کنم. فقط دوست داشتم ایشان راجع‌به تهیه‌کننده قبلی فیلم هم که اسنادش روی میزشان بود، صحبت می‌کردند. نمی‌دانم که می‌توانم مسائلی در این زمینه را مطرح کنم یا خودشان در این‌باره می‌گویند چون وقتی شما با مدیری در جلسه هستید، بعضی از مطالب را می‌توان به‌جدی گفت و بعضی‌ها را به شوخی؛ همانطور که خودشان شوخ‌طبع‌ هستند و توأمان جدی هستند و مطالبی مطرح کردند و از ما خواستند که در جایی گفته نشود و ما هم به درخواست ایشان احترام گذاشتیم و می‌گذاریم.

نیک‌نژاد درباره مطلبی که طباطبایی‌نژاد پیرامون امضای قرارداد با دست‌چپ و... مطرح کرده است، نیز توضیح داد: در آن جلسات که برای آشنایی بود، مطالبی هم به شوخی مطرح کردیم که امضای قرارداد با دست چپ از جمله آن‌ها بود. من به شوخی گفتم با ‌دست چپ قرارداد را امضا کردم و ایشان آن را به‌عنوان غیر معتبر دانستن قرارداد تعبیر کرده‌اند، در حالی‌که مطلقا اینطور نیست.

وی تاکید کرد: ایشان می‌دانند هرکس هر قراردادی را با دست چپ یا راست یا انگشت چپ یا راست امضا یا تایید کنند، متعهد به اجرای آن هستند و من نیز به امضاء و اثر انگشت خودم متعهد هستم.

نیک‌نژاد همچنین درباره بحث کپی‌رایت که در سخنان طباطبایی‌نژاد مطرح شده بود، توضیح داد: با تاکید می‌گویم که مالکیت پروژه «لاله» قطعا در اختیار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است اما درباره کپی رایت کارهایی را باید انجام می‌دادند که ندادند. آقای طباطبایی‌نژاد پرسیدند اگر این‌ کارها انجام نشود چه می‌شود؟‌ که من پاسخ دادم موضوع مثل این است که شما زمینی را خریده‌اید اما هنوز آن را به‌نام‌تان نزده‌اید. الان همه چیز این پروژه به نام مرکز ثبت نشده است. بحث ما در این زمینه بود و من امیدوار بودم که موضوعات را در جلسه دیگری ادامه دهیم. همانطور که خودشان قول داده بودند که این بحث را ادامه خواهیم داد.

کارگردان «لاله» با انتقاد از مطرح شدن مسائل اینچنینی در رسانه‌ها گفت: قرار نبود تمام گفته‌های ما که هنوز کامل نشده، در رسانه‌ها مطرح شود. البته مصاحبه ایشان هم مشکلی نداشت و خوب بود‌. امیدوارم آقای طباطبایی‌نژاد مطالب دیگری که می‌توانیم با بیان آن‌ها به ایشان کمک کنیم‌ را روشن‌تر به اطلاع مردم برسانند. ما داوطلبانه و البته عاجزانه درخواست داریم که هر چه زودتر همه مدارک و مسائل مربوط به پروژه «لاله» بررسی و نتایج آن به مردم اعلام شود، همانطور که قبلا قول چنین کاری را داده بودم.

نیک‌نژاد در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه «توصیه‌ می‌کنم که اجازه دهند پروژه را از 25 مهرماه کلید بزنیم» اظهار کرد: پیست «آزادی» که برای تکمیل کردن کارمان به آن نیاز داشتیم، 25 مهرماه آماده می‌شود. اجازه دهند از 25 مهرماه که پیست پس از 5 ماه کار شبانه‌روزی و مخارج بسیار سنگین آماده می‌شود، گروه کارش را آغاز کند و فیلمبرداری را تا 25 آبان‌ماه تمام کند، با این اقدام، جلوی هرنوع ضرر و زیان به بودجه و فیلم گرفته می‌شود.
وی درباره هزینه‌ی پایان فیلمبرداری پروژه «لاله» اظهار کرد: آقای طباطبایی‌نژاد گفته‌اند که سه میلیارد تومان برای پایان فیلمبرداری نیاز است، اما اعلام می‌کنم که ما با یک، سوم این هزینه، فیلم را به اتاق تدوین می‌رسانیم. البته در این شرایط باز هم رقم هزینه شده کمتر از برآورد هزینه خانم پرتو، به‌روایتی کمتر از هزینه برآورد شده تهیه‌کننده قبلی و به روایت دیگر کمتر از هزینه تصویب‌شده پروژه در مرکز گسترش است.

کارگردان «لاله» خاطرنشان کرد: امیدوارم و البته از تمام گروه‌ها خواهش می‌کنم کمک کنند که پروژه‌ای که امروز به وسیله مدیر مسئولش شفاف‌سازی شده‌ و دیگر جای هیچ‌گونه شبهه و قیل و قالی باقی نگذاشته را تمام کنیم.

این کارگردان افزود: لحظات پایانی پروژه است و خدای ناکرده برخی به‌خاطر منافع سیاسی، احیانا شخصی و یا صنفی عامل دور ریختن پولی که مصرف شده و همچنین هدررفتن زحمات بچه‌های ایرانی هنرمند گروه که در طول ماه‌ها تحت فشارهای جانبی بهترین کار خود را ارائه داده‌اند، نشوند.

وی در بخش پایانی گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره هزینه 600 هزار دلاری پست پروداکشن «لاله» که طباطبایی‌نژاد از آن سخن گفته است، گفت: ماه‌ها قبل، در جلسه‌ای با حضور اساتید سازمان سینمایی و شورای عالی سینمای کشور، بحث پست پروداکشن «لاله» شد و گفتیم که این کار می‌تواند در ایران یا خارج از کشور انجام شود. همانجا پرسیدند هزینه پست پروداکشن پروژه در داخل چقدر است که کسی نمی‌دانست اما وقتی از من پرسیدند، هزینه این‌ بخش در خارج از کشور چقدر است، گفتم با تلاش فراوان می‌توان آن را با 600 هزار دلار تمام کرد.

کارگردان «لاله» خاطرنشان کرد: برای من مهم نیست که پست پروداکشن در داخل یا خارج از ایران انجام شود. برای من تنها آنچه به صلاح پروژه است، مهم خواهد بود. حالا مسوولان باید خودشان تکلیف را روشن کنند.

اسی نیک‌نژاد در پایان گفت‌وگو تاکید کرد: اگر واقعا دوست داریم فیلم «لاله» به اتمام برسد، می‌توانیم در جلسه‌ای با مسئولان سازمان سینمایی و مرکز گسترش، همه مسائل مطرح شده از جمله موضوع کپی رایت را بحث کرده و حل کنیم. امیدوارم که هیچ تصمیمی در ارتباط با پروژه بدون مشورت با مسئولین دخیل در آن گرفته نشود، چراکه آن‌ها می‌توانند اطلاعات دست‌اول و واقعی را در اختیار مدیران قرار دهند تا قضاوت صحیحی در ادامه پروژه داشته باشند. من و همکارانم منتظر فراهم شدن راهی برای تعامل با مدیران مرکز گسترش هستیم.

اما پروانه پرتو با اشاره به مطالب گفته شده توسط سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد درباره‌ی پروژه سینمایی «لاله» توضیح داد: حرف‌هایی که مدیر مرکز گسترش مطرح کرده، کاملا درست است و ما سه شب قبل جلسه‌ای با حضور اسدالله نیک‌نژاد کارگردان «لاله» داشتیم. در گفته‌های ایشان همه مطالب عین واقعیت است، فقط تفاوت‌هایی در میزان برآورد و مبلغ دریافتی من، به عنوان تهیه‌کننده، وجود دارد که به طور کامل شرح می‌دهم.

او با تأکید بر اینکه آنچه درباره مالکیت فیلم گفته شده است به آقایان نیک‌نژاد و طباطبایی‌نژاد مربوط می‌شود، گفت: من به عنوان تهیه‌کننده پروژه «لاله» با مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی یک قرارداد امانی داشتم که به ازای ارائه کردن اسناد و در صورت مثبت بودن آن‌ها هزینه‌های مورد نیاز پرداخت می‌شد. این کار هم از طریق مدیر مالی پروژه و مدیر مالی مرکز گسترش انجام می‌شد.

پرتو ادامه داد: زمانی که من به این پروژه آمدم به دلیل آنکه حدود یک میلیارد توسط تهیه‌کننده قبلی خرج شده بود، برآورد جدیدی را از من خواستند که این برآورد من همان‌طور که در قراردادم ذکر شده است، 8 میلیارد تومان است و قرار بود حداکثر تلاش خود را انجام دهم تا این برآورد به حداقل برسد که این‌طور هم شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» اضافه کرد: در حال حاضر حدود 20 تا 25 درصد فیلمبرداری پروژه باقی مانده که کار ما به دلیل آسفالت‌شدن پیست اتومبیل‌رانی متوقف شده است. یکی از موارد قابل ذکر در گفتگوی آقای طباطبایی‌نژاد میزان برآورد برای پایان فیلمبرداری است که ایشان 3 میلیارد تومان ذکر کردند ولی من برای فیلمبرداری پیست به یک سوم این میزان و شاید هم کمتر احتیاج دارم.

پرتو در ادامه با اشاره به اینکه آبان ماه سال گذشته پروژه سینمایی «لاله» را در دست گرفته است، اظهار کرد: از همان زمان تا به امروز که اسناد آن هم موجود است.

او با تأکید بر اینکه من فقط مسوول خرج‌ها وهزینه‌های آن مدتی هستم که فیلمبرداری از صفر آغاز شد و تا به اینجا رسید، درباره ادامه همکاری خود با این پروژه گفت: به دلیل اینکه وضعیت پس از تولید فیلم «لاله» از ابتدا مشخص نبود، قرارداد من با مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی فقط تا پایان فیلمبرداری است و برای مشخص شدن وضعیت این پروژه و ادامه یا توقف آن منتظر تصمیم مرکز گسترش هستم.

 

منبع: ایسنا

2581 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

لاله - Laaleh        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت