Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  کارگردانیِ جاه طلبانه سوار بر فیلمنامه ای ساده انگارانه / نقد و بررسی امیررضا نوری پرتو از فیلم «متری شیش و نیم» / به بهانه رکوردزنی به عنوان پرفروش ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران

  «درد و شکوه» آلمودوار صدرنشین جدول ارزشگذاری منتقدان کن 2019 تا پایان روز چهارم

  حذف زواید آثار قبلی برای آزاد کردن هیولا! / یادداشت کاربر سی نت برای سه قسمت نخست «هیولا»ی مهران مدیری

  فاطمه معتمدآریا رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما شد

  زندگی مایکل شوماخر روایت می‌شود

  درجه‌بندی سنی هر فیلم روی بلیت سینما درج می شود

  «ماتریکس 4» ساخته می شود

  فیلمنامه نویس «مرد عنکبوتی» درگذشت

  برنده سه اسکار 2019 در فرهنگسرای ارسبان

  «روسی» امیرحسین ثقفی مجوز گرفت / «زهرمار» جواد رضویان در صف اکران

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

دستورالعمل افراطیون به کارگردان «آشغالهای دوست داشتنی»؛ 10 دقیقه از فیلمت را حذف کن! / واهمه دبیر جشنواره از رسانه های افراطی

:: 4 بهمن 1392  ::

صابر ابر در نمایی از "آشغال های دوست داشتنی"

 

سینما شبکه (سی نت): در حالی که تقریبا تمامی فیلمهای سینمایی پرحاشیه سالهای اخیر از «خانه پدری» کیانوش عیاری و «قصه ها»ی رخشان بنی اعتماد گرفته تا «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»ی روح ا.. حجازی توانسته اند وارد جشنواره امسال شده و در برنامه نمایش بخشهای مختلف آن قرار گیرند هنوز تکلیف تازه ترین فیلم محسن امیریوسفی یعنی «آشغالهای دوست داشتنی» مشخص نشده است.

به گزارش سی نت به نقل از شبکه ایران «آشغالهای دوست داشتنی» که ماجراهای درگیری ناخواسته پیرزنی با حوادث بعد از انتخابات 88 را روایت می کند بیش از همه به واسطه تصویری صریح که از آدمهای درگیر انتخابات ارائه کرده مشکل ساز شده است. ماجرا اینجاست که دبیر جشنواره واهمه این را دارد که نمایش فیلمی با دیدگاه جسورانه پیرامون انتخابات ممکن است حواشی ناخواسته ای را از سوی رسانه های افراطی برای جشنواره سی و دوم ایجاد کند.

به خصوص که برخی از این رسانه ها از همین روزهای اخیر و بعد از توافق هسته ای ایران، با سیاه کردن لوگوی رسانه های خویش و تشبیه توافق به عزای عمومی(!) کاملا در موضع تقابل با دولت قرار گرفته اند. این رسانه ها به شدت از اینکه یک فیلم سیاسی صریح الکلام در جشنواره به نمایش دربیاید استقبال می کنند چون در آن صورت می توانند نقد عملکرد دولت را به فاز سینمایی برده و شرایط را به سمت کفن پوشیهای سالیان قبل پیش ببرند!

با این حال تلاشهای کارگردان اثر که سهم فارابی از مشارکت در فیلم را هم خریداری کرده و کل رایت را در اختیار خود گرفته برای حل مشکل فیلم ادامه دارد. امیریوسفی به جز اینکه در دیدارهایی که با رضاداد دبیر جشنواره داشته سعی کرده او را متقاعد کند که نمایش این فیلم در جشنواره ولو به صورت محدود می تواند لااقل فضایی را برای گپ و گفت درباره فیلم ایجاد کند سعی کرده فضایی تعامل برانگیز میان خود و نمایندگان رسانه های جریان افراطی هم ایجاد کند. در همین مسیر بوده که گویا چندی قبل با میانجیگری یکی از نویسندگان عرصه دفاع مقدس، نسخه اصلی «آشغالها...» برای نمایندگان این رسانه ها به نمایش درآمده است!

جالبتر از آن این قضیه است که این نمایندگان بعد از مشاهده فیلم و ساعتها بحث و گفتگو راجع به آن با امیریوسفی به او پیشنهاد داده اند که اگر می خواهد فیلمش در جشنواره روی پرده برود بهتر است 10 دقیقه ای از نماهای آن حذف شود!

اینکه آیا امیریوسفی تصمیم این گروه را بپذیرد یا نه مهم نیست ولی اگر این پیشنهاد عملی شود و «آشغالها...» به واسطه پیشنهاد گروهی از رسانه های تندرو سانسور شود از این به بعد باید منتظر نهادی موازی اداره نظارت ارشاد باشیم؛ نهادی برآمده از نمایندگان رسانه ای جریانات افراطی که این اجازه را به خود می دهند که حتی به اداره نظارت ارشاد هم خط دهند.


اما این «آشغالهای دوست داشتنی» چه هستند که این قدر حاشیه ساز شده اند؟ «آشغالهای دوست داشتنی» ماجراهای پیرامون پیرزنی ساکن در خانه ای قدیمی در مرکز تهران را در روزهای مقارن با اتفاقات بعد از انتخابات 88 روایت می کند. پیرزنی که یک پسرش به شهادت رسیده و برادرش جزو گروههای معارضی بوده که در ابتدای انقلاب اعدام شده و پسری هم دارد که به خارج از کشور مهاجرت کرده است.

همزمان با درگیریهای بعد از انتخابات تعدادی از جوانان حامی کاندیدای شکست خورده انتخابات به خانه پیرزن پناه آورده و یک شب را در خانه پیرزن می مانند. فردا صبح این جوانان می روند اما بر درب خانه پیرزن ضربدری خورده می شود که نشان دهنده این است که خانه او تحت تجسس قرار خواهد گرفت. اینجاست که پیرزن می کوشد هر شیء مشکل داری که در خانه اش است را دور بیندازید؛ اشیایی که هر یک یادگاری از دورانی از زندگی او هستند اما همگی در شرایط فعلی به آشغال بدل شده اند...

شیرین یزدان بخش نقش پیرزنی که محور داستان است را بازی کرده، صابر ابر نقش پسر شهید او را، شهاب حسینی نقش برادرش را، اکبر عبدی نقش همسر پیرزن و نگار جواهریان و هدیه تهرانی هم نقش دو تن از جوانانی که به خانه پیرزن پناه آورده اند را ایفا کرده اند.

شیرین یزدان بخش بازیگر اصلی این فیلم در گفتگویی که دی ماه سال قبل در این باره داشت گفته بود:«پیرزن داستان از یک طرف آلزایمر دارد و از طرف دیگر تنهایی، ترسی ناخواسته را برای وی به وجود آورده است و این ترس و آلزایمر در کنار هم واکنشهایی را موجب می شوند که فیلم را جلو می برد.»

یزدان بخش درباره وجه سیاسی فیلم هم گفته بود:«هیچ ارتباط مستقیمی مابین فیلم و انتخابات وجود ندارد مگر آن که خودمان تصمیم بگیریم فیلم را به انتخابات گره بزنیم. این فیلم حتی یک فیلم سیاسی هم نیست. صرفا یک فانتزی است که ربطی ماهوی با خیالات زنی دارد که در تصوراتش اتفاقات خاصی را مرور می کند.»

 

منبع: شبکه ایران

5929 - محسن آزاددل

...............................................

  اثر مرتبط:

آشغال های دوست داشتنی - Ashghalhaye Doost Dashtani        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت