New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

حمایت کارگردان «خط ویژه» از «عصبانی نیستم» /کیایی: «باید به هر نوع عقیده‌ای احترام گذاشت»

:: 8 اسفند 1392  11:37:46 AM  ::

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی

 

سی نت: مصطفی کیایی ضمن حمایت از فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان، گفت:جدای از اینکه من با ساختارفیلم«عصبانی نیستم» موافق باشم یا نباشم معتقدم که اگر ما شعار آزادی و دموکراسی می‌دهیم باید به هر نوع عقیده‌ای احترام بگذاریم و اجازه بدهیم که هر نوع عقیده‌ای فیلمش را بسازد و مردم آن را ببینند، نه اینکه یکسری آدم تصمیم بگیرند که یک فیلم را ببینیم یا نبینیم.

کارگردان فیلم سینمایی «خط ویژه» 7 اسفند ماه پس از نمایش فیلمش در دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی درباره‌ی جوایز جشنواره‌ی فیلم فجر توضیح داد:اتفاقی در جشنواره‌ی فجر امسال افتاد که خیلی عجیب، غریب و در عین حال قابل پیش‌بینی بود. البته من شب اختتامیه (هنگام دریافت سیمرغ مردمی) اعتراضم را مطرح کردم و گفتم که عصبانی نیستم که در واقع این جمله حمایتی از فیلم «عصبانی نیستم» بود.

کیایی در ادامه مطرح کرد: به هر حال یک دولتی روی کار آمده که شعارش تدبیر و امید است و امروز هنرمندان می‌گویند که حالمان خوب است و من احساس کردم نیرویی در حال فشار آوردن به دولت است که جشنواره به گونه‌ای برگزار شود که خود آن‌ها به این جشنواره فحش بدهند! بنابراین ما هم ترجیح دادیم درباره جایزه نگرفتن فیلم سکوت کنیم و اجازه دهیم مقداری زمان بگذرد و همراه نشویم با کسانی که می‌خواهند به دولت فحش بدهند! با وجود اینکه می‌دانستیم فیلم‌مان لیاقت دریافت جوایزه را داشت.

کارگردان «خط ویژه» خطاب به دانشجویان در بخش دیگری از سخنانش گفت:بسیار خوشحالم که این فیلم را دوست داشتید و خوشحالی بیشترم به خاطر این است که پس از استقبال مردم از این فیلم در جشنواره فیلم فجر، این فیلم توانست با قشر دانشگاهی هم ارتباط خوبی برقرار کند.

این کارگردان درباره چگونگی شکل‌گیری سوژه این فیلم یادآور شد: قبل از ساخت این فیلم، فیلمنامه دیگری با نام «آقازاده‌ها» را نوشته بودم و آن را برای ساخت ارایه دادم اما هیچ‌وقت موفق به گرفتن پروانه ساخت برای آن فیلم نشدم. در همان زمان بود که من زندگی‌ مشترکم را تازه شروع کرده بودم و به دنبال گرفتن یک وام بانکی بودم. بعد دیدم آنقدر مدارک می‌خواهند که اصلا برای گرفتن آن پشیمان شدم و از طرفی هم می‌شنیدم که به افرادی به راحتی وام‌های میلیاردی داده می‌شود!همچنین سوژه دیگری را درباره پسری در شیراز که یک سایتی را هک کرده بود و پول‌هایش را به حساب پدرش ریخته بود را در روزنامه خواندم، در واقع این موضوعات در کنار هم ایده اصلی فیلم «خط ویژه» را شکل داد.

وی افزود: همیشه دغدغه‌ام این بوده که شعار عدالت اجتماعی نباید فقط یک شعار باشد و باید در عمل اتفاق بیافتد. وقتی این فیلم را ساختم و مردم آن را دیدند فکر نمی‌کردم این فیلم کمدی شود و مخاطب اینقدر به آن بخندد و بعد به این موضوع فکر کردم که چرا مردم با دیدن این فیلم خنده‌شان می‌گیرد؟! اما بعد به این نتیجه رسیدم که این اتفاق به خاطر شرایط جامعه ما است که یک مقدار خنده‌دار است.

مصطفی کیایی همچنین گفت: این اتفاق برای من بسیار جالب بود که بیننده وقتی قسمت تلخ را در فیلم می‌بیند اما همچنان حالش خوب است. فکر می‌کنم این شیوه‌ای است که باید در سینمای ایران بیشتر به آن توجه شود، سینمایی که به مخاطب توجه می‌کند و در عین حال مخاطب را راضی از سالن بیرون می‌فرستد.

لشکری تهیه‌کننده فیلم «خط ویژه» هم گفت:امیدوارم فیلم‌هایی مثل «خط ویژه» با حضور کارگردانان جوانی مثل آقای کیایی در سینمای ما ادامه پیدا کند و این فیلم‌ها بیشتر دیده شود تا مسیر جدیدی شکل گیرد. سینمای «خط ویژه» سینمایی است که برای مردم است و مردم در عین شاد شدن از دیدن آن لذت می‌برند.

وی درباره اینکه چرا این فیلم را برای تهیه‌کنندگی انتخاب کرده است، ادامه داد: من پیش از این فیلم، حدود 40 فیلمنامه دیگر را خوانده بودم اما وقتی «خط ویژه» را خواندم دو موضوع را در آن دیدم که همیشه دغدغه‌ام بود.

این تهیه‌کننده با اشاره به این دو موضوع گفت: اول توزیع ناعادلانه ثروت در کشوری مثل ما که بسیار غنی هستیم و دیگر اینکه فرصت‌های مساوی برای آدم‌ها و نخبگان جامعه ما وجود ندارد. ما این دو موضوع را در این فیلم نشان داده‌ایم. در کنار آن هم این فیلمنامه، قصه خوبی داشت و من از ابتدا مطمئن بودم که مردم این فیلم را می‌پسندند چرا که اصلا لحن فیلم‌های آقای کیایی جوری است که مخاطب آزار نمی‌بیند و در عین حال حرف فیلم هم به مخاطب منتقل‌می‌شود،برخلاف بعضی‌ها که مدام در فیلم‌هایشان نق می‌زنند و دوست دارند که تمام جایزه‌ها را هم ببرند.

لشکری افزود: سینمایی از جنس سینمای آقای کیایی در حال بوجود آمدن است. سینمایی که مردم حاضرند برایش پول بدهند، فیلم ببینند و از فیلم لذت ببرند. این سینما می‌تواند روز به روز موفق‌تر باشد.

مصطفی زمانی از بازیگران این فیلم در ابتدای صحبت‌هایش گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما فرهیختگان کشور هستم و از این خوشحالم که نسل فهیم و باشعور برای فیلم من دست زد.

او درباره نقشش در «خط ویژه» اظهار کرد: هشت ماه قبل وقتی قرار بود این فیلم کار شود با صحبت‌هایی که با آقای کیایی داشتم در ابتدا قرار بود، نقش دیگری در این فیلم را بازی کنم اما بعد به آقای کیایی گفتم که این نقش برای من مناسب نیست و من می‌خواهم نقش «فریدون» را بازی کنم. البته شخصیت فریدون برایم آشنا نبود اما ویژگی‌هایی داشت که دوست داشتم آن را بازی کنم.

این بازیگر افزود: سعی کردم در این فیلم آدمی را بازی کنم که شما و جامعه از آن انتظار دارید. ما سعی کردیم حرف دل شما را بزنیم، امیدوارم که از فیلم لذت برده باشید.

محسن کیایی دیگر بازیگر این فیلم با لحنی طنز درباره حضورش در «خط ویژه» گفت: من خودم برای بازی در این فیلم از رانت استفاده کردم چون برادر مصطفی کیایی هستم. البته اگر بد بازی کردم که البته این اتفاق رانت بوده است اما اگر خوب بازی کردم که حقم بوده است.

او افزود: در فیلم‌های قبلی مصطفی نقش‌هایی را بازی کردم که آن‌ها را دوست نداشتم اما در این فیلم شخصیت «منوچهر» را دوست داشتم و مصطفی هم از من خواست که این نقش را بازی کنم. کاراکتری مثل منوچهر برایم کاملا آشنا بود چون در جامعه ما بسیار زیاد است. اساسا آدم‌های این فیلم در جامعه زیاد هستند و ما به ازای بیرونی دارند و شاید یکی از دلایلی که مخاطب به این فیلم می‌خندند، همین باشد.

همچنین لشکری درباره جایزه نگرفتن «خط ویژه» در جشنواره‌ی فجر از سوی هیات داوران مطرح کرد:یک جریانی شروع شده که به جای نقد و بررسی فضایی را ایجاد کرده است تا مسئولان جشنواره آن قول‌هایی را که داده بودند، نتوانند عملی کنند و این کار از سوی افراطیون هر دو طرف انجام می‌شود و همین افراطیون هستند که بیشترین کمک‌ها را از دولت می‌گیرند.

وی افزود: جایزه‌ای که ما در جشنواره گرفتیم جایزه‌ای مردمی بود که از همه جایزه‌های دیگر ارزشمندتر بود. ما الان در سینمایمان به وحدت نیاز داریم تا مردم با سینما آشتی کنند. اما در این شرایط ترجیح دادیم که درباره این موضوع سکوت کنیم.

فیلم «خط ویژه» که 7 اسفند در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به نمایش درآمد، مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و پس از پایان فیلم آنها نظرات خود را درباره فیلم مطرح کردند.

همچنین دوشنبه هفته آینده 12 اسفند فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» روح‌الله حجازی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به نمایش در می‌آید، این فیلم به دلیل نقص فنی دستگاه نمایش، هفته‌ی گذشته به نمایش درنیامد.

 

منبع: ایسنا

3547 - محسن آزاددل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

مصطفی کیایی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت