New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

رادان: فرازمند بخاطر غم «سنتوری» به رحمت خدا رفت و مهرجویی هم به همین دلیل بدحال بود!

:: 10 اسفند 1392  12:32:29 PM  ::

بهرام رادان

بهرام رادان

 

سی نت: بهرام رادان بازیگر سینما شب گذشته مهمان حضوری برنامه «هفت» بود تا درباره کارنامه هنری‌اش و مسائل مربوط به بازیگری صحبت کنند.

رادان در ابتدای گفتگو با «هفت» درباره کارنامه هنری‌اش و فیلم «آواز قو» گفت: این فیلم سال 79 ساخته و 80 اکران شد و مورد استقبال گرفت. در آن زمان فیلم‌های دختروپسر‌ها به دلیل ورود نسل جدیدی از بازیگران به سینما، هم سنخی با نسل جوان و پرداختن به مسائل جوانان به صورت ریشه‌ای مورد استقبال قرار گرفت.

رادان درباره فیلم «سنتوری» عنوان کرد: این فیلم هفدهمین تجربه کاری من در سال 85 بود. در آن زمان در روزنامه می‌خواندم که داریوش مهرجویی به دنبال بازیگری برای علی سنتوری می‌گردد. یک روز سر صحنه فیلم رخشان بنی اعتماد بودم و ژیلا مهرجویی تصور می‌کرد که ایران نیستم و برای احوالپرسی به داریوش مهرجویی زنگ زدم و چند وقت بعد محمدرضا شریفی نیا مدیرتولید «سنتوری» با من برای تست گریم تماس گرفتند و مهرجویی بعد از دیدن گریم متوجه شدند که شخص مورد نظرشان را برای نقش علی سنتوری پیدا کردند.
وی درخصوص چگونگی ایفای نقش علی سنتوری توضیح داد: بازی کردن در این فیلم برایم یک چالش بزرگ بود چون بازیگران زیادی برای این نقش تست داده بودند و بعد از پذیرفته شدن در نقش، مسئولیت سنگینی روی دوشم احساس می‌کردم و همه برای این نقش کمکم کردند.

رادان با اشاره به تجربه‌های بعدی هنرمندی خود تشریح کرد: «شمعی در باد» هشتمین فیلم من بود و از قبل با پوران درخشنده و محمدهادی کریمی آشنایی داشتم. در آن زمان موضوع استفاده از قرص‌های روانگردان در جامعه رواج داشت و نسل جوان باید از آثار مخرب این روانگردان‌ها آگاه می‌شدند. کیفیت فیلمنامه و دیالوگ‌ها باعث ماندگار شدن نقش شد. هم برای این فیلم و هم سنتوری سیمرغ گرفتم و سیمرغ برای هر بازیگری ارزشمند است.
این بازیگر همچنین در رابطه با فیلم «گیلانه» یادآور شد: در حقیقت من یک بک‌گراند برای خانم معتمدآریا بودم و همه ما باید کاری انجام می‌دادیم که شخصیت گیلانه و بازی فاطمه معتمدآریا نمود بیشتری داشته باشد. در ‌‌نهایت به نظرم کار خانم معتمدآریا فوق العاده بود و مسأله دیگر این است که خانم بنی اعتماد کارگردانی است که نمی‌تواند فیلم بد بسازد. قرار بود با گریم از 24 سالگی به 34 سالگی برسم و کار بسیار سختی بود و آقای میرکیانی 15جلسه روی صورتم کار کردند. در بخش‌هایی احساس می‌کنم خانم بنی‌اعتماد تا مرز پشیمانی هم پیش رفتند، چون تکیدگی شخصیت از گریم مشخص نمی‌شد اما بالاخره این اتفاق افتاد.

رادان درباره فیلم «بی‌پولی» گفت: مجموعه بازیگران «بی‌پولی» بسیار خوبی بودند و علاوه برآن پشت صحنه فوق العاده مفرحی داشت.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه برای انتخاب نقش به فیلمنامه توجه می‌کند، گفت: هر کاری که می‌خواهد ساخته شود، کارگردانان این انگیزه را دارند که بهترین اثر هنری دنیا را خلق کنند اما در روند تولید اتفاقاتی می‌افتد که ممکن است شرایط تغییر کند. به نظرم فیلمنامه اولین موضوعی است که بین بازیگر و نقش ارتباط برقرار می‌کند و در کنار آن عوامل دیگر هم اهمیت دارند و هیچ فیلم خوبی وجود ندارد که یکی از عوامل کارگردان و یا بازیگر خوب نباشند.

وی با اشاره به اینکه خودش را چندان موفق نمی‌داند، افزود: فکر می‌کنم گوش دادن به صدای مردم و منتقدان مؤثر بوده است و همواره نقد منتقدان حتی افرادی که سلیقه‌ای برخورد می‌کنند را خوانده‌ام و سعی می‌کنم به آن توجه کنم. این افراد مثل جمعی هستند که برای قدم گذاشتن در مسیر درست به من کمک می‌کنند.

رادان درخصوص همکاری با کارگردانان بزرگ خاطرنشان کرد: گاهی این کارگردانان بزرگ اساتید پیشکسوت ما مثل آقایان مهرجویی، کیمیایی، داوودی و بزرگ نیا هستند و من از تمام این عزیزان تجربه به دست آورده‌ام. تعدادی کارگردانان جوان هم هستند که از کار کردن با آنان لذت بردم مثل آقایان نعمت الله و مانی حقیقی. هر کارگردانی با آگاهی که وارد فیلم می‌کند باعث می‌شود شما به این پی ببرید که او چطور توانسته از پتانسیل بالقوه بازیگران استفاده کند و بهتر قصه‌اش را تعریف کند. من گاهی با کارگردانان مطرحی مثل آقایان افخمی، کیمیایی، خانم‌ها بنی اعتماد و میلانی دوبار همکاری کردم و بعضی اوقات دانشی که از کارگردان می‌گیرم که ممکن است ربطی به قصه نداشته باشد اما دانش و آگاهی درون آن جاری است.

این بازیگر درخصوص فعالیت‌های دیگرش در حوزه سینما گفت: تلاش کردم هیچ وقت کاری نکنم که برای امرار معاش محتاج سینما باشم و به همین دلیل بتوانم دست خودم را باز نگه دارم تا بتوانم نقش‌های بهتری انتخاب کنم. بسیار از این نکته متأثر می‌شوم که بازیگران می‌گویند ما فلان فیلم را تنها برای درآمد حاصله بازی کردیم. افق دیدم این است که سینما را عاشقانه دنبال کنم و نه از روی اجبار.

وی درباره تصوری که دیگران نسبت به نوع کار‌ها و انتخاب‌هایش در سینما دارد، بیان کرد: نمی‌توانم از اتهام‌هایی که گاهی نسبت به من وارد می‌شود، جلوگیری کنم و فکر می‌کنم این اشتباه است که تصور کنیم می‌توانیم سلایق مختلف را جلب کنیم. با توجه به تجربه و سوادم راهی را که فکر می‌کنم درست است انتخاب می‌کنم و مطمئنا آزمون و خطاهایی در آن انجام می‌دهمو در این راه از نظرات و سلایق دیگران استقبال می‌کنم.
بازیگر فیلم «سنتوری» درباره نظرسنجی فیلم‌ها عنوان کرد: فکر می‌کنم نباید «سنتوری» در این نظرسنجی شرکت می‌کرد چون به دلیل موقعیت خاصی که برایش ایجاد شد، جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم دارد و 48 ساعت قبل از اکران فیلم، اجازه اکران به آن ندادند. به راستی فکر می‌کنم فرامرز فرازمند تهیه کننده این کار به دلیل غم این فیلم به رحمت خدا رفت. نسخه‌ای که از فیلم سنتوری به خانه‌های مردم رفت، بدون سانسور و اصلاحیه بود و قرار بود ارشاد 10 دقیقه آن را کم کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و این میزان تشنج در آن زمان به نفع هیچ کس نبود. احساس شخصی‌ام این بود که آقای مهرجویی هم بعد از فیلم «سنتوری» مدتی حال خوبی نداشت.

وی درخصوص وضعیت فعلی سینمای ایران گفت: وضعیت فعلی سینما خوب و رو به بهبود است. بعد از مدیریت جدیدی که در سینما به وجود آمده است فکر می‌کنم افق روشنی روبروی سینماست. با توجه به جمعیت گسترده‌ای که در کشور داریم به این احتیاج داریم که به بخش ساخت سالن‌های سینما توجه بیشتری کنیم و تعداد سالن‌ها حداقل باید 10 برابر شود تا تعداد سینماها مطابق با فروش 10 برابر شود.

این بازیگر ادامه داد: یکی از اشکالات سینمای ما این است که زمان پیش تولید ما بسیار کم و شاید به دو یا سه هفته هم برسد و این در مقایسه با استاندارد جهانی غیرممکن است. البته توضیح فیلمسازان صدور پروانه ساخت است که ممکن است زمانی پروانه ساخت بدهند و زمانی هم پروانه ندهند. این اتفاق هزینه تولید را بالا می‌برد و چون تعداد فیلم‌ها زیاد است و سالن سینما زیاد است، عرضه وارد مشکل می‌شود و پول فیلم‌ها برنمی‌گردد. سینما می‌تواند در این کشور صنعتی باشد که سرمایه داران برای سرمایه گذاری مشتاق آن باشند اما همچنان این صنعت در حال آزمون و خطاست.

رادان درخصوص وضعیت بازیگری امروز خاطرنشان کرد: بعد از بازیگرانی که دهه 80 وارد سینما شدند، بازیگران دیگری نداشتیم که بتوانند به چرخه سینما کمک کنند یا مسیر آن را دچار تحول کنند. زمانی من، حامد بهداد، شهاب حسینی و محمدرضا گلزار وارد سینما شدیم و در فیلم‌ها کار می‌کردیم. به نظرم زمان آن رسیده که در امر بازیگری نیروهای تازه نفس وارد شوند و جوانان با استعداد می‌توانند در کلاس‌های بازیگری معتبر شرکت کنند. سینماگران باید به تدریج برای بازیگران نقش بنویسند و بازیگران را جذب کنند. مطمئنا هرجوانی که خودش را بازیگر فرض می‌کند باید در کلاس‌های مختلف شرکت کند و کاری انجام دهد که در نقش‌های کوچک دیده شوند. از طرف دیگر کارگردانان و نویسندگان هم باید درباره دل‌مشغولی‌های یک نقش بنویسند. البته شانس هم در بازیگری دخیل است اما نمی‌شود همه چیز را به شانس واگذار کرد.

وی درباره «آتش بس2» در پایان گفت: داستان این فیلم مانند قصه اول آن است با این اشتراک که روان‌شناس قصه‌‌ همان است. الان قرار است که آتش بس‌های دیگری کنار این قصه‌ها ساخته شود و در هر سری قرار است مشکلات یک زوج در سنین مختلف بررسی شود. میزان طنز در این فیلم بسیار بالاست و کمی دلشوره دارم که این نقش از من پذیرفته شود.

 

منبع: تسنیم

4518 - محسن آزاددل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

بهرام  رادان        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت