New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سکوت عوامل «معراجی‌ها» شکست / حکم‌ها صادر شد

:: 15 دی 1393  1:22:43 PM  ::

حادثه سر صحنه فیلم

حادثه سر صحنه فیلم "معراجی ها"

 

سی نت: سید محمود رضوی از صدور حکم کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان انفجار فیلم سینمایی «معراجی‌ها» و نامه جمعی از سینماگران به مقام معظم رهبری خبر داد.

تهیه‌کننده فیلم و سریال «معراجی‌ها» در آستانه سالگرد حادثه انفجار این فیلم که به کشته شدن پنج نفر و آسیب دیدن دو تن از عوامل این مجموعه منجر شد، بیان کرد: باتوجه به اینکه در این اتفاق، چند نفر کشته شدند و باید دیه‌ای به اولیا دم پرداخت می‌شد، پرونده‌ای تشکیل شد که حکم آن صادر شده و اگرچه هنوز ابلاغ نشده اما منعی برای اعلام آن وجود ندارد.

به گفته رضوی؛ طبق این حکم تهیه‌کننده فیلم و سریال «معراجی‌ها» 60 درصد ‌، شهرک سینمایی دفاع مقدس 25 درصد و زنده یاد جواد شریفی راد 15 درصد در این حادثه مقصر شناخته شدند.

محمود رضوی تهیه‌کننده‌ی پروژه‌ی «معراجی‌ها»

این تهیه‌کننده سینما در نشستی که صبح دوشنبه 15 دی ماه با همراهی مسعود ده‌نمکی برگزار شد، با اشاره به اینکه یک سال از حادثه تلخ و غیر قابل‌باور پشت صحنه «معراجی‌ها» می‌گذرد گفت:در این یکسال به علت روند رسیدگی به این پرونده و اینکه خللی در روند رسیدگی به آن در دادگاه به وجود نیاید، سعی کردیم اطلاع رسانی درباره اتفاق و حواشی آن نداشته باشیم اما از آنجا که حکم دادگاه صادر شده است، می‌توانیم موارد لازم را به اطلاع برسانیم.

وی با بیان اینکه شاید مطالبه برای احقاق حق خانواده‌های عزیز از دست داده و کمک به سروسامانی آنها مرهمی برای دردهای یکساله‌ی آنها باشد ادامه داد:بعد از حادثه و در مراسم‌های مختلف تشییع‌، تدفین و ختم همراهی و همدردی‌ها با ما در هفته اول بسیار خوب بود و دوستان و مسئولان زیادی حضور داشتند. اما نکته‌ای که بعد از آن وجود داشت این بود که کم لطفی به خانواده‌های حادثه دیدگان پررنگ بود.

او اضافه کرد: در یک سال گذشته از طرف هیچ ارگان و نهادی کاری برای این خانواده‌ها انجام نشده است، در حالی که چندین‌بار با آقای ضرغامی -رئیس اسبق سازمان صدا و سیما- نامه نگاری کردیم و ایشان دوبار دستور دادند تا این خانواده‌ها حداقل تحت پوشش بیمه‌ای و نیز یک شبهه بازنشستگی در سازمان صدا و سیما قرار بگیرند اما متاسفانه تا زمان ریاست ایشان و حتی بعد از آن علی رغم دو بار دستور، هیچ اقدامی انجام نشد.

حادثه‌دیدگان هیچ‌کدام بیمه تامین اجتماعی نبودند

رضوی با اشاره به اینکه همه سینماگران مشکل بیمه دارند،یادآور شد: این دوستان حادثه دیده هیچ‌کدام بیمه تامین اجتماعی نداشتند و به خانواده‌هایشان مستمری پرداخت نمی‌شود. در این یکسال من و آقای ده‌نمکی تلاش کردیم حداقل آنها را تنها نگذاریم اما تا کی می‌توان این کار را ادامه داد؟ شاید برای من هم اتفاقی بیفتد بعد از آن چه کسی می‌خواهد به اینها رسیدگی کند؟

تهیه‌کننده فیلم و سریال «معراجی‌ها» ادامه داد:حال که ریاست صدا و سیما تغییر کرده است، امیدوارم اتفاقی بیفتد چرا که سه تا از خانواده‌های حادثه دیده در روزمرگی خودشان هم دچار مساله و مشکلاتی هستند.

محمود رضوی در ادامه سخنانش مطرح کرد: گله بعدی من از این بابت است که هیچ کس به این خانواده‌ها سر نزده و این دیگر مساله مالی نیست بلکه بُعد عاطفی است. یعنی نه سازمان سینمایی و نه صدا و سیما و نه بنیاد شهید یا هرجای دیگر، کسی برای دیدار با این خانواده‌ها مراجعه نکرده است. آیا بحث فرهنگ، جبهه و جنگ نیست؟! اگر هست چرا برای خانواده‌هایی که این اتفاق برایشان رخ داده کاری صورت نگرفته است؟!

وی با بیان اینکه این مسائل باعث می‌شود دست و دل کسانی مثل رضوی بلرزد که در صورت بروز چنین اتفاقی(در سینما) برای سرپرست یک خانواده چه آینده‌ای پیش می‌آید؟ سپس به حکم دادگاه اشاره کرد و گفت: کل ماجرا یک حادثه بوده و مقصری تشخیص داده نشده است اما در بحث‌های ایمنی و پیشگیری‌هایی که باید می‌بود، سه مقصر شناخته شدند که در حکم مشخص است.

او بیان کرد: به این ترتیب من به عنوان تهیه کننده 60 درصد ‌، شهرک سینمایی دفاع مقدس 25 درصد و مرحوم جواد شریفی راد 15 درصد مقصر شناخته شده‌ایم.

رضوی با بیان اینکه محکومیت اعلام شده تقسیم شده است، ادامه داد: آن بخشی که مربوط به شریفی راد می‌شد را من (پروژه معراجی‌ها) تقبل کردم، ضمن اینکه درباره دیه خانواده‌ها در امر "کبار" 50 درصد از سهم آقای شریفی راد را بخشیده‌اند اما "صغیر"شان پرداخت می‌شود.

این تهیه‌کننده در ادامه این نشست از قاضی پرونده به دلیل نگاه فرهنگی که به موضوع داشت هم تشکر و قدردانی کرد و گفت:این پرونده با گروه‌های مختلف کارشناسی 3،5 و 7 نفره بررسی شده است اما نکته قابل تامل این است که من در این ماجرا از طرف ارگانی که کارفرمای من بود، یعنی صدا و سیما حتی یک وکیل هم همراهم نبود. در حالی که این پرونده از نظر جنبه عمومی جرم، می‌توانست از شش ماه تا سه سال برای من زندان داشته باشد.

ماجرای نامه چیست؟

تهیه کننده فیلم «معراجی‌ها» همچنین از نامه‌ای به مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: طبق درخواست ما و با هماهنگی خانه سینما نامه‌ای تنظیم شد که اقشار مختلف سینماگران، حتی یکی دو نفری که با من مشکل داشتند، هم این نامه را امضا کردند و به دفتر رهبری فرستاده‌ایم.

او با تشکر ویژه از محمد مهدی عسگر‌پور مدیرعامل خانه سینما برای تهیه نامه و نیز مجید مجیدی برای پیگیری ارسال نامه به بیت مقام معظم رهبری بیان کرد: این نامه از بیت رهبری به بنیاد شهید ارجاع داده شده است و قرار است در کمیسیون‌هایی مطرح شود، توقع ما این است که در آنجا روال درست طی شود اما هنوز نتیجه خاصی مشخص نیست و اگر در این راستا سازمان سینمایی و یا هر ارگان دولتی دیگر ماجرا را پیگیری کند، می‌تواند آن را تسریع ببخشد. چرا که نقش دولت در این راه موثر است.

سرنوشت مجروحین حادثه چه شد؟

به گزارش ایسنا،محمود رضوی همچنین درباره مجروحین این حادثه هم اظهار کرد: حمید شهیری ترکش‌های زیادی داشت اما عمق جراحاتش زیاد نبود. البته تا تیر ماه امسال هم طبق نظر پزشکی قانونی طول درمان داشت. او سلامتی‌اش را به دست آورده اما به دلیل فشارهای روحی ناشی از حادثه و انفجار مدتی است در سینما کاری انجام نمی‌دهد.

او درباره وضعیت مرتضی ملایی هم گفت: او در روز حادثه وضعیت بدی داشت که خوشبختانه با عمل‌های جراحی که بر روی آن انجام شده است که طول درمانش هم تا آخر امسال ادامه دارد.

رضوی با بیان اینکه آقای ملایی باید بار دیگر به پزشک قانونی مراجعه کند که مشخص شود طول درمانش ادامه دارد یا خیر افزود:عمل‌های شکمی و پای او انجام شده و بعد از چند عمل جراحی روی چشم، قرار است‌ حدود 10 روز دیگر عمل دیگری داشته باشد که با کمک وزیر بهداشت در مجتمع پزشکی «نور» توسط یکی از پزشکان آنجا برای پیوند قرنیه اقدام خواهد شد.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه تا زمانی که دیه‌ها پرداخت و حکم دادگاه ابلاغ شود و حتی بعد از آن کنار خانواده‌های حادثه دیده‌ خواهد بود،‌گفت: از نامه‌ای که توسط سینماگران امضا شده چهار پنج ماه می‌گذرد و منتظر جواب بنیاد شهید هستیم، چرا که شهید و یا جانباز اعلام شدن حادثه‌دیدگان هم باید از طریق این بنیاد تعیین شود.

مسعود ده‌نمکی چه گفت؟

مسعود ده‌نمکی‌ هم در بخش دیگری از این نشست با اشاره به همکاری خود با جواد شریفی‌راد از 10 سال قبل و در زمان انجام مقدمات فیلم «اخراجی‌ها»گفت: شریفی‌راد نگاه متفاوتی به دفاع مقدس داشت و خودش جزو افتخارآفرینان گمنام این عرصه محسوب می‌شد.

وی افزود: سینما دفاع مقدس در حوزه جلوه‌های ویژه یک دانشمند را از دست داد و تجربیات او آموزه‌ی بسیاری از افراد شده بود.

کارگردان فیلم «معراجی‌ها» در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه استانداردها و لوازم جلوه‌های ویژه در سینما متناسب با سینما نیست‌، گفت: توقع کار در حوزه دفاع مقدس با بضاعت‌های موجود امکان پذیر نیست. زمانی که چرایی کم‌کاری در سینما مطرح شد؟ گفتم که باید این سینما به سمت کم‌خطر شدن برود و به جای ادوات جنگی با ادوات نمایشی کار کرد.

او با بیان اینکه در فیلم‌های گذشته‌اش مانند اخراجی‌های1 و 2 چندین بار نزدیک بود اتفاقی برایش بیفتد اما معتقد است کار برای شهدا هزینه دارد ادامه داد: مظلومیت حوزه فرهنگ در این است که اگر کسی برای مبارزه با قاچاق‌چی کشته شود، شهید محسوب می‌شود اما اگر در حوزه سینمای دفاع مقدس کشته شود باید در پیچ و خم مراحل اداری بدود و آخر هم معلوم نیست به کجا می‌رسد.

ده‌نمکی توضیح داد:از آنجا که در حوزه دفاع مقدس بیشتر مرحوم شریفی راد و مهدی رنجبر کار می‌کردند، نامه‌ای خطاب به رهبری درباره کسانی که در این حوزه کار می‌کنند تنظیم شد، چون این احتمال است که برای همه کسانی که در فیلم‌های جنگی کار می‌کنند این اتفاق بیفتد.

وی ابراز امیدواری کرد که نامه ارجاع داده شده از بیت رهبری به بنیاد شهید جدی گرفته شود و به آن ترتیب اثر داده شود.

این کارگردان اضافه کرد: توقع ما از مسئولان این است که حقوق افراد در حوزه سینمای دفاع مقدس محترم شناخته شود و اگر کوتاهی کنند تبعات خوبی در آینده نمی‌بینم، چون چنین برخوردهایی انگیزه را از افراد دیگر برای کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه محمود رضوی تاکنون تمام هزینه‌های درمان حادثه دیدگان را پرداخت کرده که رقمی بیش از 200 میلیون تومان را در بر می‌گیرد گفت: در سالگرد این اتفاق گله مندی خود را از آدم‌هایی که در صدا و سیما، ارشاد و ... ارزش مدار هستند، اعلام می‌کنم.

ده‌نمکی خاطر نشان کرد: از آنجایی که سینمای دفاع مقدس خطر خیز است، توقع می‌رفت انسان دوستانه‌تر برخورد می‌کردند، مخصوصا اینکه کودکان برخی از این خانواده‌ها بعد از حادثه به دنیا آمدند اما دریغ از اینکه در نوروز هم کسی سراغشان برود.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه چنین اتفاقی برای او و جواد شریفی راد قابل هضم است و اگر خودش هم کمی نزدیک‌تر به حادثه بود این اتفاق برایش رخ می‌داد‌، گفت: قیامتی هست و امیدوارم در سالگرد این اتفاق، مسئولان بازنگری در برخورد با این خانواده‌ها داشته باشند. چون این سوال پیش می‌آید که برای هر کدام از ما این اتفاق رخ بدهد آیا با خانواده‌های ما هم همینطور برخورد می‌شود‌؟

ده‌نمکی همچنین درباره تمایل خود به ادامه کار در حوزه سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: برای اینکه ممکن است، کسان دیگری را با این کار در معرض خطر قرار دهم،در انجام آن تردید دارم، چون ایجاد زیرساخت‌ها کار سینماگران نیست و این شرایط را باید کسانی دیگری ایجاد کنند.

بنابر این گزارش، نامه‌ی سینماگران در این نشست در اختیار رسانه‌های حاضر قرار گرفت، این نامه به امضاء سینماگرانی چون محمدمهدی عسگرپور، عزیزالله حمیدنژاد، بهروز افخمی، محمدرضا شرف‌الدین، سعید سعدی، محسن علی‌اکبری، کمال تبریزی، سیدسعید سیدزاده، جواد نوروزبیگی، منوچهر محمدی، محمدحسین حقیقی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، احمدرضا درویش، مجتبی راعی، پرویز پرستویی، حبیب احمدزاده، مسعود ده‌نمکی و مجید مجیدی رسیده بود.

در سالگرد حادثه انفجار پشت صحنه «معراجی‌ها» عوامل این فیلم در جمعه 19 دی ماه ساعت 10:30 صبح بر سر مزار کشته‌شدگان حادثه معراجی‌ها حاضر می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

4654 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

معراجی ها - Meerajiha        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت