New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فقط سه فیلم خوب؛ سهم جشنواره ای که به نیمه راه رسید / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های "اعترافات ..."، "بهمن"، "دو" و "یحیی سکوت نکرد"

:: 19 بهمن 1393  11:27:38 AM  ::

 

سی نت: «یحیی سکوت نکرد» / یک فیلم «نقلی» دیگر که قصه اش را روان روایت می کند. ادعایی ندارد، سیگار روشنفکری پک نمی زند! و می تواند شما را پس از تماشا، حداقل به عنوان یک سرگرم کننده ی محترم با محوریت کودک راضی به بیرون از سالن بفرستد ولو اینکه پیام اخلاقی و آموزشی اش را درست داده باشد یا نه که من اصلا به شخصه دنبال پیام گرفتن نیستم و می آیم تا فیلم ساز برایم قصه بگوید و بس. فیلم طراحی صحنه خوبی دارد و یک فاطمه معتمدآریای قابل تحسین و بازیگر کودک ای که حس می فهمد.

«دو» / اگر سهیلا گلستانی توانست چیزی به نام «داستان» فیلم اش را برایم تعریف کند قول می دهم با حمید درخشان «دو» تایی خودمان را از برج میلاد پرت کنیم پایین. فیلمنامه نویس نه می داند داستان چیست نه اصولا تا حالا واژه ی شخصیت به گوشش خورده و نه تعریفِ درستی از درام در ذهن دارد. به گمانم خیال کرده مثل کاوه سجادی حسینی یک فیلم هنری و روشنفکرانه و مخاطبِ
خاصی ساخته غافل از اینکه همه چیز در «دو« ، «سه» شده و اصلا «سینما» یی وجود ندارد. متهم ردیف اول «پرویز پرستویی» است که باید جوابگو باشد. قبلا گفتم باز هم می نویسم: استاد پرستویی بزرگوار؛ بدینوسیله محترما خواهشمند است به واسطه ی خاطرات رفاقت با مرحومِ پدرِ کاوه سجادی، به روند سریالیِ حمایت و بازی در چنین فیلم های فاجعه ا ی ادامه نده. ولله نمی توانم تصویر تویِ «بیدمجنون» را در ذهنم بچینم کنار توی این فیلم های آخرت. وا... سینمایی که
می گویی باید جلوی رابطه ها را در آن گرفت خودت یکی از مرتبطین! اش هستی و با این حمایت های نا به جا بیشترین خیانت و ظلم را به امثال گلستانی می کنی که می تواند به جای فیلم بلند سازی، برود بشود یک بازیگر متوسط ...

«بهمن» آه ! صد افسوس برای فیلمی که معتمدآریا دارد و بهمنش. فکر کن وقتی یکی شخصیتی خلق کند انقدر متزلزل و منفعل که اصلا ذره ای این حس را در تو تحریک نمی کند که همراهش شوی، نتیجه چه می شود. یاد «ساحره» افتادم. آنجا یک شخصیت داشت «آدم آهنی» آسا. اینجا هم تقریبا همین شکلی ست. فیلم کاملا نام برازنده ای دارد. به شدت سرد و یخ و تلخ. اصلا نمی دانم اسمش را بگذارم درام یا ابزورد؟ سورئال؟!!
یقینا فیلم ساز این توجیه را در آستین دارد که فیلم استعاری یا نمادین و) از این جور بهانه های با کلاس) است. اگر اینطور باشد می گویم قبول! اما به شرطی که فرشباف برای تمام نماهایی که بصورت استعاری ساخته زیرنویس بگذارد و بنویسد اینجا منظورم یعنی این! گویا فیلم ساز از حضور فاطمه معتمدآریا در مقابل دوربینش ذوق زده بوده چون انقدر نماهای طولانی و کشدار از آن گنجانده که حد ندارد. و پایان بد ... پایان بد ... پایان بد. خدا الهی بگویم اصغر فرهادی را برای مادر زنش حفظ کند که این مدل پایان ها و این مدل فضاسازی ها را یادمان داد ...

«اعترافات ذهن خطرناک من» / فیلم هومن سیدی دو دسته مخاطب دارد. یا کاملا از آن خوشتان می آید یا کاملا پس تان می زند. اگر از دسته ی دوم باشید قطعا می گویید چون این آدم ها و این دنیا و این فضاسازی ها واقعی و منطقی نیست پس فیلمساز شبه روشنفکر است و ... اما یادتان نرود اینجا راوی چه کسی است.طبیعتا ما قصه را از زاویه ی دید راوی مان می بینیم. من به هومن سیدی غبطه می خورم.
به خاطر جسارتش، به خاطر خطر کردنش در سینمایی که به شدت تقلیدی و محافظه کارانه است.فیلم سیدی می تواند شما را درگیر فضای درامی کند که در آن بین حقیقت و دروغ یک تار مو بیشتر فاصله نیست و خب ما که حافظه مان کار می کند بر خلافِ قهرمانِ فیلم خودمان به خودمان بگوییم خدا وکیلی چنین فضایی برایمان آشنا نیست؟ سیدی می تواند یک جنس متفاوتا ز سینما را برای مان
رو کند. سینمایی از جنس سینمای مستقل آمریکا که از قضا جوان پسند هم هست. جنسی که در سال های پیش رو هم اگر ادامه داشته باشد می تواند یک جریان تازه باشد برای این سینما.

 

منبع: روزنامه پیام آشنا

6137 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت