New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

«نهنگ عنبر» به دلیل استقبال بالا وارد هفتمین ماه اکرانش شد

درخواست برای اکران مجدد «نهنگ عنبر»/طرح اکران دوم فیلم ها پس از 4 سال به سینمای ایران باز می گردد

:: 15 آبان 1394  10:20:20 PM  ::

نهنگ عنبر

نهنگ عنبر

 

سی نت: اکران موفق «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم در سینماهای کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سی نت، فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» که با استقبال کم نظیری روبه رو شده و به فروش بیش از 7 میلیارد تومان در سینماهای کشور رسیده وارد هفتمین ماه اکران عمومی اش شد.

این فیلم از اردیبهشت ماه امسال روی پرده رفت و علی رغم از دست دادن سرگروهش همچنان در پردیس کوروش اکران موفقی دارد. همچنین عوامل این فیلم درخواست داده اند تا «نهنگ عنبر» به زودی با سینماهای بیشتر اکران مجدد شود.

از جمله نکات قابل توجه این است که پس از 4 سال طرح اکران دوم فیلم ها که همیشه در دنیا مرسوم است به سینمای ایران بازگشت. آخرین بار دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی و «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان که در سال 90 به ترتیب در عید نوروز و خرداد ماه اکران شده بودند پس از پایان اکرانشان. در فصل پاییز به دلیل استقبال بالایی که وجود داشت درخواست اکران مجدد دادند و شورای صنفی و سینماها این پیشنهاد را خیلی زود قبول کردند.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» در اکران دومش که در چند سینمای تهران از جمله آزادی و ملت و چند سینما در شهرستان ها همراه بود توانست 100 میلیون دیگر به فروش خود اضافه کند همچنین فیلم «ورود آقایان ممنوع» که در چند پردیس و به صورت تک سانس اکران شد توانست به فروش بالای خود اضافه کند و در سال 90 پرفروش ترین فیلم سینماهای تهران هم شد.

طرح اکران دوم و سوم که پیش از این در دهه 60 و 70 چند باری برای بعضی فیلم ها اتفاق افتاد به خودی خود در دهه 90 به فراموشی سپرده شد و دلیل اصلی آن هم عدم تقاضای مخاطب و سینمادار بود.
طرح اکران دوم و سوم و حتی چهارم این روزها مخصوصا در سینمای ایران جای خودش را به عرضه در شبکه نمایش خانگی و ویدئو کلوپ ها و بعد از آن تلوزیون و ... داده است.

با این وجود فیلم «نهنگ عنبر» به طور رسمی 13 هفته در سینماهای تهران همراه با سرگروه اکران بسیار موفقی را داشت و حتی یک ماه از این اکران در ماه رمضان و با قیمت گیشه سال گذشته یعنی مبلغ 6 هزار تومان در پردیس های سینمایی و با قیمت پایین تر در مابقی سینماها ادامه یافت. و پس از این 20 هفته کامل در چرخه اقتصادی سنیماها قرار گرفت.

هر چند تا به امروز به طور پیوسته پردیس سینمایی کوروش از اولین روز اکران (30 اردیبهشت) اکران نهنگ عنبر را ادامه داده و پس از 6 ماه همچنان روزانه با 5-6 سانس این فیلم در حال اکران است. همین طور در چند سینمای دیگر در شهرستان ها مثل پردیس هویزه مشهد از روز اول اکران تا به امروز این فیلم در حال می باشد که با مراجعه به سایت سینما تیکت سندیت این موضوع ثابت می شود. قرار است با موافقت شورای صنفی و به دلیل تقاضای سینماداران فیلم نهنگ عنبر به طور رسمی یک بار دیگر در چرخه اکران قرار گیرد.

همچنین فیلم «نهنگ عنبر» تا به امروز با شرایط تبعیض آمیزی به مبلغ 7 میلیارد تومان در کل کشور رسیده است به گونه ای که حداقل نیمی از سینمای ایران (50 درصد) که متعلق به سینماهای حوزه هنری است را در کشور در اختیار نداشت و یک نکته ویژه و جالب را به فیلمی اضافه می کند که قرار است اکران دوم آن آغاز شود و همچنان سینماهای حوزه هنری با تعصب به این مسئله برخورد می کنند.

این نکته ما را متوجه این می کند که بیشتر این حوزه هنری بوده است که شکست خورده تا فیلم سامان مقدم. فیلمی که برخلاف فیلم های دیگر که در چند سال گذشته به توقیف حوزه هنری در میامدند و با تبلیغات علیه تحریم ها بخشی از فروش خود را از این راه کاسب می شدند اما «نهنگ عنبر» بدون هیچ گونه هیاهو و حاشیه و بازار گرمی به روی پرده رفت و با استقبال بالا مواجه شد.

حوزه هنری با رفتارهای غلط خود شکست بزرگی خورد و قطعا این فیلم هم با وجود سینماهای حوزه هنری تا این لحظه می توانست به فروش بالاتری دست پیدا کند.

گروه سازنده «نهنگ عنبر» اميدوار است با موافقت شوراي نمايش بتوانند ديداري مجدد با مخاطبين فهيم سينماي ايران داشته باشد.

این فیلم کماکان در پردیس کورش روی پرده است و مقرر شده است پس از پایان اکران عمومی محمد (ص) مجددا اکران عمومی شود.

همچنین این امکان وجود دارد که با وجود اکران شدن دوباره فیلم «نهنگ عنبر» در سنیماهای کشور فیلم «محمد رسول الله» در فروش سینماهای پایتخت احساس رقیب کند و باکس آفیس سینمای ایران را دستخوش تغییراتی رقم زند. که احتمالا اکران این دو فیلم تا آخرین ماه های سال 94 ادامه خواهد یافت.

 

منبع: سی نت

3196 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

نهنگ عنبر - Nahange Anbar        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

سامان مقدم        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت