Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)                                                                                        انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  رقابت نزدیک «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت

  30 یادداشت کوتاه برای 30 فیلم بلند / یادداشت های کوتاه احمد شاهوند از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  ایده آلیست نباشیم / جمع بندی مازیار معاونی از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به قلم

  جشنواره اي جان دار / یادداشت کوتاه فرهاد خالدی نیک به كيفيت آثار جشنواره سي و هفتم

  ناگهان سینما / تحلیل سیدجواد صفوی بر سی و هفتمن جشنواره فیلم فجر

  وقار بازیگری / مرور نیما بهدادی مهر بر بهترین نقش آفرینی های کارنامه علی نصیریان به بهانه کسب نخستین سیمرغ بلورین

  به رنگ خون ، خیانت و قتل / تحلیل و بررسی مجتبی اردشیری از ژانرهای غالب جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

  از امین حیایی تا نوید محمدزاده / یادداشت مهدی تیموری برای بهترین بخش جشنواره سی و هفتم فیلم فجر: بازیگر نقش اول مرد!

  بازگشت میرکریمی به اوج / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم «قصر شیرین»

  برداشت کوتاه / یادداشت حمید سلجوقی درباره چند فیلم از جشنواره سی و هفتم

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  شماره یازدهم نشریه الکترونیکی سی نت ویژه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

  رقابت نزدیک «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت

  30 یادداشت کوتاه برای 30 فیلم بلند / یادداشت های کوتاه احمد شاهوند از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال منتشر شد

  از امین حیایی تا نوید محمدزاده / یادداشت مهدی تیموری برای بهترین بخش جشنواره سی و هفتم فیلم فجر: بازیگر نقش اول مرد!

  وقار بازیگری / مرور نیما بهدادی مهر بر بهترین نقش آفرینی های کارنامه علی نصیریان به بهانه کسب نخستین سیمرغ بلورین

  ده فیلم ، ده فصل ماندگار / یادداشت زرنوش محمدی از سکانس های دیدنی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  ضیافتی به میزبانی صاحب سبک ها / یادداشت شبیر نعلبندیان برای چند فیلم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

  جشنواره اي جان دار / یادداشت کوتاه فرهاد خالدی نیک به كيفيت آثار جشنواره سي و هفتم

  امیدوار به سینمای ایران با بهترین فجر یک دهه اخیر / تحلیل مهدی تیموری از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

  می توانست شیرین تمام شود ... / یادداشت پاشا ابراهیمی درباره ی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

مصائب لوطی های تبهکار در عصر اینترنت! / یادداشت سعیده خداوردیان برای "یک دزدی عاشقانه"

:: 19 اردیبهشت 1395  ::

امیرحسین رستمی، فرهاد آییش، لوون هفتوان و مهدی هاشمی در نمایی از فیلم "یک دزدی عاشقانه"

 

سی نت: هر چه بیشتر از عمر زندگی پست مدرن اینترنتی می گذرد دلتنگی برای عصر لوطی ها و رفاقت ها و عشق های قدیمی بیشتر می شود آن قدر که گاهی میل تماشای آن گذشته نه چندان دور حتی در یک فیلم هم می تواند مردم را راهی سالن های سینما کند حالا این وسط اگر فیلمش یک زوج کوتاه و بلند با مزه، فضای عشق های فردینی و تبهکاری های ساده دلانه و دوست داشتنی(!) هم داشته باشد دیگر انگار همه بهانه های فیلم دیدن فراهم است؛ با این مقدمه خبر خوب این است که فیلم "یک دزدی عاشقانه" در نگاه اول تمام برگ های برنده گفته شده را دارد؛ فیلمی که تماشاگران سختگیر سینما را به شدت نخنداند و حتی گاهی به دلیل ضعف فیلمنامه در خلق لحظه های هوشمندانه و ناب کمدی از ریتم بیفتد اما کارگردانی دقیق شهاب الدین رضویان تا حدود زیادی ضعف فیلمنامه را پوشش داده و در مجموع انتخاب و بازی های بسیار خوب بازیگران فیلم به خصوص درخشش فرهاد آییش که تماشای او در این فیلم حتی بدون دیالوگ هم شیرین و لذت بخش است وقتی با نمایش رفاقت حسرت برانگیز قهرمانان و تم عشقی داستان همراه می شود تا آخر قصه بینندگان را پای مصائب متفاوت لوطی های دلسوخته نگه می دارد.

دنیای فیلم "یک دزدی عاشقانه" روایت دنیای متفاوت و متعارض زندگی آقا کمال و آقا جمال است که بعد از سالها تحمل حبس با جامعه ای کاملا دگرگون مواجه می شوند؛ همان دنیایی که در شروع فیلم با انیمیشنی دیدنی و خوش ساخت به بیننده معرفی می شود و در ادامه هم علیرغم افت های مقطعی اش (به خصوص در یک سوم پایانی فیلم) موفق می شود داستان عشق و رفاقت را با بازی های خوب به همراه گریم، موسیقی و تدوین حرفه ای اش به سرانجامی قابل قبول برساند علاوه بر آن چه گفته شود این فیلم از معدود فیلم های کمدی است که تاثیر خودش را از لحظه تمام شدنش آغاز می کند و تماشاچی را کم و زیاد به تامل و مقایسه در سبک و رفتارهای امروزی زندگی خودش در رفاقت و عشق با نسل های پیشین وا می دارد.

به همین دلایل می شود "یک دزدی عاشقانه" را نه به خاطر توفیق زیادش در خنداندن مخاطبان خود بلکه بیشتر به دلیل تاثیرگذاری دنباله دارش که تماشاچی را بعد از تمام شدن قصه با خود درگیر می کند، دوست داشت.

.........................
سعیده خداوردیان

 

منبع: سی نت

2335 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

یک دزدی عاشقانه - Yek dozdi Asheghaneh        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت