New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

وزیر ارشاد مطرح کرد:

«فروشنده» مشکلی برای اکران ندارد/بازنگری در تیتراژ فیلم سینمایی «بارکد» با صدای رپر معروف "یاس"/«50کیلو آلبالو» از زیر دست شورای نظارت و ارزشیابی در رفته است/فروش 62 میلیاردی سینماهای کشور

:: 18 خرداد 1395  12:36:56 AM  ::

دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد

دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد

 

سی نت: علی جنتی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به اشتباه پروانه نمایش گرفته درباره دو فیلم «فروشنده» و «بارکد» اظهارنظر کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امضای تفاهمنامه بین وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فعالیت های سینمایی که امروز ۱۸ خردادماه برگزار شد درباره فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» و انتقادهایی که بدان وارد شده است، عنوان کرد: شورای صدور پروانه ساخت از افراد حرفه ای تشکیل شده است که نسبت به فیلمنامه و فیلم توجه و دقت زیادی دارند. بعد از آن شورای صدور پروانه نمایش را داریم که از افراد فرهیخته ای تشکیل شده و به درستی کار نظارت بر آثار سینمایی را بر عهده دارند.

«۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می گرفت

وی ادامه داد: باید بگویم فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» از دست شورای صدور پروانه نمایش در رفته و به اشتباه مجوز اکران دریافت کرده است. در طول یک سال نزدیک به ۲۰۰ فیلم ساخته می شود که من همه آنها را نمی بینم اما بعد از اکران و اعتراض هایی که در مطبوعات نسبت به فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» دیدم، تصمیم گرفتم فیلم را ببینم و بعد از دیدن فیلم متوجه شدم اعتراض ها درست است چراکه ما در کشور تلاش می کنیم تا در مورد تحکیم خانواده صحبت کنیم اما در این فیلم روابط ناسالم و نامتعارف که مغایر با ارزش های قومیتی و اسلامی است و همچنین آرایش های غلیظ و الگوسازی های غلط دیده می‌شود.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر قبلا این فیلم را دیده بودم اجازه صدور پروانه نمایش نمی‌دادم اما به هر حال فیلم مجوز نمایش گرفته بود و ما نمی‌توانستیم آن را از پرده پایین بکشیم به همین دلیل من باید درباره فیلم اظهارنظر می‌کردم تا نشان دهم با آن موافق نیستم و فیلم را تایید نمی‌کنم. البته در مورد اکران فیلم در شهرستان ها و شبکه نمایش خانگی فکر دیگری خواهیم کرد.

دستور تغییر اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش را نداده ام

جنتی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه های «۵۰ کیلو آلبالو» و اینکه گفته می شود بعد از این مسایل دستور تغییر اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش را داده است، عنوان کرد: خیر من چنین دستوری نداده ام.

جنتی همچنین درباره فیلم «بارکد» که تیتراژ پایانی آن با صدای یک خواننده زیرزمینی ضبط شده است و همچنین فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی اظهار کرد: من هر دو فیلم را دیده ام و هیچ کدام از آنها از نظر محتوایی ایرادی ندارند اما حالا که شما به موسیقی تیتراژ فیلم «بارکد» اشاره کردید باید آن را پیگیری کنم چون من زمانی که فیلم را دیدم به موسیقی تیتراژ دقت نکردم و شما باعث شدید که این مساله را مورد پیگیری قرار دهم.

و اما در ابتدای این مراسم که به امضای تفاهمنامه بین وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فعالیت های سینمایی اختصاص داشت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جلسه برای امضای تفاهم نامه‌ بین دانشگاه آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت های سینمایی برگزار شده است. البته ما سال گذشته تفاهم نامه ای را به طور کلی با این دانشگاه امضا کردیم که در زمینه مجموعه مسائل فرهنگی از جمله کتاب، قرآن، عترت و حوزه های تجسمی و نمایش بود. این تفاهم نامه در طول مدت یک سال گذشته در سایه همکاری طرفین به خوبی انجام شده است.

سالن های اجتماعات و نمایش دانشگاه آزاد در خدمت سینما قرار می گیرند

وی ادامه داد: تفاهم نامه امروز در حوزه فعالیت های سینمایی است و با توجه به تالارها، سینماها و سالن های اجتماعات در واحدهای مختلف دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور، می توان آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز و فیلم های سینمایی را در آن اکران کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این همکاری بین دو نهاد دانشگاه آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است تا بتوانیم فیلم های سینمایی مناسب را بعد از تهیه رایت آن در اختیار دانشگاه آزاد بگذاریم تا نمایش داده شود و دانشگاه نیز جلسات نقد و بررسی با حضور اساتید مختلف در حوزه های روانشناسی و جامعه شناسی را برگزار کند.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در ادامه این نشست گفت: من و علی جنتی از اوایل جنگ با هم همکاری داشتیم و از ادامه این همکاری در این دو نهاد بسیار خوشحالم. تفاهم نامه سال گذشته به صورت کلی بود و طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز با اهتمام جدی این تفاهم نامه را دنبال می کند. پیشرفت این تفاهم نامه به حدی بوده است که می توانم بگویم در اجرای آن بسیار موفق ظاهر شده ایم. بر اساس همین تفاهم نامه، طرح های فرهنگی ماندگاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد. در طرح های فرهنگی مورد نظر، برنامه ای برای شناخت بیشتر جامعه علمی و دانشجویی خود در نظر گرفته ایم که در همین راستا ۲۳۰۰ نفر از سراسر کشور شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم ما در این طرح، پیگیری ایجاد شرکت های دانش بنیان فرهنگی در کشور است که این مساله را می توان یک طرح کم سابقه و یا بی سابقه دانست.

میرزاده با اشاره به اجرای ۳۰۰ طرح فرهنگی در کشور تاکید کرد: به زودی و در هفته آفتاب نمایشگاه بزرگ محصولات فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد امروز بیش از ۳۰۰ سالن در دست دارد که می تواند قابلیت فعالیت های سینمایی را داشته باشد. در فاز اول تفاهم نامه امروز ۵۰ سالن شناسایی شده است که می توان آن را به سیستم دیجیتال تجهیز کرد و فیلم های سینمایی را نمایش داد. نباید فراموش کنیم که دانشگاه آزاد دارای ۴۰ درصد از دانشجویان کل کشور و ۷۰ هزار هیات علمی است و این تعداد نشان دهنده پتانسیل خوب برای جذب مخاطب به سینما است. البته در این طرح علاوه بر دانشجویان و هیات های علمی، عموم مردم نیز می توانند از فیلم های اکران شده استفاده کنند. نباید فراموش کنیم که با برطرف شدن مشکلات فرهنگی کشور، مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز برطرف می شود.

نحوه نمایش فیلم های روز در سالن های دانشگاه آزاد

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برای نمایش فیلم ها در دانشگاه ها چگونه با تهیه کنندگان فیلم ها توافق مالی می کنند؟ توضیح داد: برای نمایش فیلم ها در دانشگاه ها با صاحبان فیلم ها مذاکره می کنیم که بتوانیم یا رایت فیلم را بخریم و یا بخشی از فروش گیشه را به صاحبان فیلم ها پرداخت کنیم. با توجه به اینکه بخش عمده مخاطبان این طرح دانشجویان و استادان دانشگاه ها هستند، بی شک هزینه بلیت فیلم ها نیز کمتر می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه فیلم ها بعد از پایان نمایش عمومی در دانشگاه ها اکران می شود یا خیر؟ توضیح داد: در این مورد بعداً تصمیم گیری می شود. نوبت دهی نمایش فیلم ها در سینماها توسط شورای نمایش انجام می شود و اگر هر فیلمی در شهرستان ها مخاطب داشته باشد، فیلم ها می توانند تمدید شوند. به هر حال ظرفیت سالن های سینما در کشور اندک است و ما محدودیت های زیادی برای نمایش فیلم ها داریم که بر اساس برنامه ریزی شورای نمایش تعیین می شود. در حال حاضر همه فیلم ها حتی اگر فروش خوبی داشته باشند، بعد از ۱۰ هفته، نمایش آنها تمام می شود حتی صاحبان برخی از فیلم ها مانند «من سالوادور نیستم» که در سانس های فوق العاده همچنان نمایش داده می شوند پیش من آمدند و درخواست ادامه اکران داشتند که شورای نمایش نسبت به این درخواست موافقت نکرده است.

اولویت با شهرهای بدون سینما است

میرزاده نیز در توضیح این مطلب تاکید کرد: طرح مورد نظر قرار است در شهرهایی که سینما ندارند نمایش داده شود. در واقع اولویت با شهرهای بدون سینما است. به همین دلیل تقارنی با نمایش فیلم ها به صورت گسترده ندارد.

جنتی در ادامه بیان کرد: تمام مجتمع های فرهنگی ما در شهرستان ها به سیستم های مناسب نمایشی تجهیز شده اند و می توانند فیلم های اکران روز را نمایش دهند که از آن جمله می توان به مرکز استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که سینما ندارد اما از مجموعه های فرهنگی ما استفاده می کنند.

طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز تاکید کرد: این طرح یک کار آزمایشی است و در شهرهایی که متقاضی نمایش فیلم هستند اما سالن سینما ندارند اجرا می شود و ما سعی خواهیم کرد که در آینده مشکلی برای صاحبان فیلم ها به وجود نیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به اینکه فیلم ها برای دانشگاه ها چگونه انتخاب می شود و آیا نیروی انتظامی در این طرح دخالت دارد یا خیر؟ بیان کرد: سازمان سینمایی فیلم ها را برای دانشگاه ها انتخاب می کند و شرایط برای خرید رایت را فراهم می کند. بی شک نیروی انتظامی دخالتی در دانشگاه ها، نمایش فیلم ها و سینماها در آن ندارد البته نیروی انتظامی در بخش حفاظت بیرونی کنسرت ها معمولاً حضور دارد.

طی یک سال ۷۰ سالن سینما به ظرفیت کشور اضافه شد

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: در شرایط فعلی که سالن کم داریم، همکاری با دانشگاه ها می تواند در جهت مخاطب به ما کمک کند. البته طی دو سال گذشته، تعداد سالن هایی که اضافه شد قابل توجه است به گونه ای که طی یک سال ۷۰ سالن به سینماهای کشور اضافه شده است و ۸۰ سالن در حال ساخت است. خوشبختانه گرایش برای ایجاد فضاهای سینمایی در کشور گرایش قابل توجهی است به خصوص مجموعه های تجاری تمایل زیادی به ساخت سینما در مجموعه های خود دارد. به عنوان مثال مجموعه کوروش در حال حاضر ۱۱ سالن سینما دارد که به دنبال ساخت ۳ سالن دیگر نیز است.

وی بیان کرد: این یک اقدام مبارک است که مجموعه های مختلف به دنبال ساخت سینما هستند و ایجاد چنین فضاهایی در جهت نشاط در جامعه موثر است. خوشبختانه امسال در ایام تعطیلات نوروز، سینما از فروش خوبی برخوردار بود و آخرین آماری که به دست من رسیده است ۶۲ میلیارد فروش در سینماهای کشور است.

اظهارنظر درباره تیزرهای ماهواره ای و آلبوم شجریان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پخش تیزرهای سینمایی در شبکه های ماهواره ای گفت: پیش از این به تهیه کنندگان فیلم ها اعلام شده بود که نباید تیزرهای خود را در شبکه های ماهواره ای پخش کنند. در گذشته نیز با سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفتگو کرده بودیم تا تسهیلات مناسبی را برای پخش تیزر فیلم های سینمایی در تلویزیون فراهم کند تا بهانه ای برای پخش این تیزرها در شبکه های ماهواره ای نباشد. به زودی نیز سعی می کنیم با علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما تفاهم نامه ای را امضا کنیم تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات مناسب، تیزرهای سینمایی را در تلویزیون پخش کنیم.

جنتی در پایان این جلسه در پاسخ به این پرسش که چگونه آلبوم جدید محمدرضا شجریان در بازار منتشر می شود؟ گفت: این آلبوم پیش از این مجوز خود را دریافت کرده بود و باید منتشر می شد.

 

منبع: مهر

2405 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت