New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

کشورهای آذربایجان، عراق، بلژیک و جمهوری دومینیکن فیلم های خود را به اسکار 2018 ارسال کردند + اطلاعات کامل از فیلم ها

:: 5 شهریور 1396  7:26:15 PM  ::

اسکار

اسکار

 

سی نت: این روزها کشورهای مختلف نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار را معرفی می‌کنند.

به گزارش سی نت، در روزهای اخیر بوسنی و هرزگوین، سوئیس، نپال، آذربایجان، جمهوری دومینیکن و عراق نیز نمایندگان خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را به آکادمی معرفی کردند.

بوسنی و هرزگوین فیلم "مردان گریه نمی‌کنند" (Men Don’t Cry) به کارگردانی آلن درلجویک را به نمایندگی از خود به آکادمی معرفی کرد. این فیلم اولین بار در جشنواره کارلووی واری نمایش داده شد و جایزه ویژه داوران و جایزه سینمای اروپا را برد و بعد در جشنواره فیلم سارایوو جایزه تماشاگران جوان را دریافت کرد.

داستان اولین فیلم بلند داستانی درلجویک، دو دهه بعد از پایان جنگ در یوگسلاوی سابق روی می‌دهد و درباره گروهی کهنه‌سرباز است که در یک هتل کوهستانی دورافتاده جمع می‌شوند تا تحت گروه‌درمانی قرار بگیرند.

سال گذشته "مرگ در سارایوو" به کارگردانی دنیس تانوویچ نماینده بوسنی و هرزگوین در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان بود. تانوویچ در 2002 برای فیلم "سرزمین بی‌طرف" اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برای کشورش به همراه آورد.

"نظم الهی"

فیلم "نظم الهی" (The Divine Order) به کارگردانی پترا وولپه نماینده سوئیس در بخش فیلم خارجی‌زبان است. داستان فیلم در دهه 1970 اتفاق می‌افتد و درباره یک همسر و مادر جوان سوئیسی است که با پدرسالاری مبارزه می‌کند و برای آزادی حق رای زنان کمپین راه می‌اندازد.

"نظم الهی" در جوایز فیلم سوئیس 2017 برنده جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن (ماری لوئنبرگر) و بهترین بازیگر زن نقش مکمل (راشل براونشوایگ) شد. این فیلم در جشنواره ترایبکا هم سه جایزه فیلم منتخب تماشاگران در بخش فیلم بلند داستانی بین‌المللی، جایزه نورا افرون و جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. "نظم الهی" در جشنواره فیلم تراورس سیتی به مدیریت مایکل مور هم دو جایزه گرفت.

سوئیس سال گذشته انیمیشن "زندگی من به عنوان یک کدوسبز" به کارگردانی کلود باراس را به آکادمی معرفی کرد که به فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان راه پیدا کرد و هرچند نامزد اسکار این بخش نشد، اما در بخش فیلم بلند انیمیشن نامزد شد.

نپال با فیلم (White Sun) در اسکار امسال رقابت می‌کند. دومین فیلم بلند داستانی دیپاک رونیار درباره خانواده‌ای است که جنگی خونین بین آن‌ها اختلاف انداخته است و تا به سرانجام نرسد پدر خانواده آرام نخواهد گرفت

"خورشید سفید"

داستان در پس‌زمینه هیمالیا و تاریخ خشن نپال روی می‌دهد، جایی که در فاصله سال‌های 1996 تا 2006 در جریان جنگ بین مائوئیست‌ها و نیروهای وفادار به حکومت پادشاهی حدود 16 هزار نفر کشته شدند. "خورشید سفید" با مرگ ناگهانی چیترا شهردار سابق یک دهکده کوهستانی کوچک شروع می‌شود. برابر با یک رسم محلی، بدن او باید به کوهستان منتقل و نزدیک یک رودخانه سوزانده شود. چاندرا پسر چیترا که سال‌ها با او قهر بود و جنگ با مائوئیست‌ها را رها کرده است، باز می‌گردد و متوجه می‌شود نبردهای قدیمی هنوز در نهان در جریان است.

"خورشید سفید" اولین بار در جشنواره ونیز نمایش داده شد و جایزه اینترفیلم را برد. فیلم در جشنواره‌های مختلف مانند تورنتو، بوسان، سنگاپور و بمبئی نیز نمایش داده شد. نپال در 1999 با فیلم "کاراوان" که اولین نماینده این کشور در بخش فیلم خارجی‌زبان بود، نامزد شد. این کشور از آن زمان به بعد هفت فیلم دیگر نیز معرفی کرده است.

"باغ انار"

آذربایجان فیلم "باغ انار" (Pomegranate Orchard) به کارگردانی ایلگار نجف را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم خارجی‌زبان انتخاب کرد. فیلم درباره پیرمردی است که با نوه و عروسش در خانه‌ای قدیمی در یک باغ بزرگ انار زندگی می‌کند. بازگشت ناگهانی پسر خودسر او ریتم زندگی آرام آن‌ها را تغییر می‌دهد. خاطرات تلخ فراموش‌شده باز می‌گردد و چالش‌های جدید ایجاد می‌شود. "باغ انار" اولین بار در دنیا در جشنواره کارلووی واری در بخش مسابقه "شرق غرب" روی پرده رفت.

فیلم "دارکوب‌ها" (Woodpeckers) به کارگردانی ژوزه ماریا کابرا نماینده جمهوری دومینیکن در اسکار 2018 است. این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی سینمای جهان نمایش داده شد. داستان درباره مردی است که به جرم سرقت به زندانی منتقل می‌شود و در آنجا پی می‌برد زندانیان برای برقراری ارتباط با محکومان زندان زنان که 100 یارد دورتر است، یک زبان اشاره عاشقانه خلق کرده‌اند. او سعی می‌کند شانس خود را امتحان کند، اما با مشکل روبرو می‌شود.

"باد سیاه"

عراق با فیلم "باد سیاه" (The Dark Wind) به کارگردانی حسین حسن فیلمساز کرد در رقابت فیلم خارجی‌زبان حضور دارد. فیلم درباره حمله داعش به شنگال در استان نینوا و به اسارت درآمدن زنان کرد ایزدی است. "باد سیاه" در جشنواره دبی برنده جایزه شد و در جشنواره‌های دیگر مانند بوسان و استکهلم نیز نمایش داده شد. فیلم با حفاظت نیروهای پیشمرگه‌ در مناطق بسیار خطرناکِ تحت کنترل نیروهای داعش فیلمبرداری شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر 2017 (10 مهر) است. رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها 23 ژانویه 2018 (3 بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس 2018 (بامداد دوشنبه 14 اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.

سال گذشته 85 کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود.

علی افتخاری

 

منبع: ایران آرت

1196 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت