New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بازسازی یا بازی با سازه؟ / گزارشی از وضعیت سینمای نسبتا! مدرن ساویز کرج

:: 6 آذر 1397  11:49:03 PM  ::

سینما ساویز کرج

سینما ساویز کرج

 

سی نت: در ایران سود همه چیز در خراب کردن آن و سپس بودجه گرفتن برای بازسازی است. اما کاش نه برای ما، بلکه برای بودجه ای که گرفته می شود، ارزش قائل می شدند و حداقل های این بازسازی را در همه چیز رعایت می کردند. از پل هوایی و زیرگذر و پدیده های شهری بگیرید تا پدیده های فرهنگی مثل «سینما». خدا می داند چند سینما در ایران وجود دارد که به بهانه بازسازی، بودجه های هنگفت دولتی و غیر دولتی گرفته اما خروجی این عملیات کم ترین چیزی است که می توانست با آن بودجه بهبود پیدا کند. اما آن قدر این بازسازی را در بوق و کرنا می کنند، که هرکس از بیرون بیاید خیال می کند که پیش از این آن سینما خرابه ای بیش نبوده و فیلم را روی پرده آشپزخانه نمایش می دادند !

یکی از همین سینماها، بدون شک «سینما ساویز کرج» است. سینمایی که در سال 1381 ساخته شد و در سال 1384 یک مرحله بازسازی را پشت سر گذاشت. اما در سال 93، با کمک «موسسه سینما شهر» به قول آقایان یک بازسازی اساسی را تجربه کرد و به رده سینماهای ممتاز ایران اضافه شد. از آن روز تاحالا، قیمت بلیت سینما ساویز با قیمت بلیت سینمای ممتازی مانند «کوروش»، یکسان شده و شما برای رفتن به هر دو سینما، در روز غیر نیم بها، باید شانزده هزار تومن پول پرداخت کنید و به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید. اما آیا در عمل هم، سینما ساویز به کیفیتی مانند سالن های سینما کوروش تهران رسیده است؟

پاسخ بدون لحظه ای تامل، خیر است. به جز سالن شماره یک، دیگر سالن های این سینما رسما هیچ تفاوتی با سینماهای متوسط و هشت هزار تومنی ایران ندارند و حتی شاید به مراتب پایین تر هم باشند. سالنی که ابعادش به اندازه اتاق یک خانه است، پرده نمایشش نمی تواند به بزرگی یک سالن سینمای استاندارد باشد. از طرفی اگر ابعاد پرده سالن های سینما ساویز را کنار بگذاریم، کیفیت تصاویر به خصوص در سالن سه هیچ تعریفی ندارد و در بعضی موارد واقعا توی ذوق مخاطب می زند. مخاطب بیشتر از آن که پشیمان باشد چرا به این فیلم شانزده هزار تومن پول داده، پشیمان است که چرا سینما ساویز را برای تماشا انتخاب کرده است!

در مصاحبه ای که «رضا زارعی»، مدیر و موسس مجتمع فرهنگی ساویز کرج داشته است، به صراحت گفته است که «سینما ساویز کرج تمامی استانداردهای یک سینمای مدرن را دارد.» جمله ای که کاملا می تواند عوام را دلخوش کند به آن که در حال تماشای فیلم در مدرن ترین سینمای ایران است. اما سوالی که بنده حقیر دارم، این است که معیار های مدرن بودن یک سینما چیست؟ مگر نه اینکه کیفیت صدای تمامی سالن های سینما باید به خوبی یک سینمای مدرن باشد؟ چرا پس در موقع بازسازی، هوای تنها یک سالن را بیشتر از سالن های دیگر داشته اید که اینگونه در شاهد صدای غیر سینک و بعضا بی کیفیت در دیگر سالن ها باشیم؟ مگر می شود در سالن سینما از یک فیلم با کیفیت صدای تلویزیون و سینمای خانگی، لذت برد؟

از صدا و تصویر که بگذریم، این سینما در برنامه ریزی های اکران فیلم ها نیز هیچ توجهی به مخاطب ندارد. ظاهرا هرچه فیلم «آبگوشتی تر» و تهیه کننده اش «پولدارتر» باشد، سالن یک را در بهترین سانس ها در اختیار می گیرد و بقیه فیلم ها که اتفاقا مخاطب کمی هم ندارند، محکوم به پخش در سالن های کوچک هستند وگرنه نمی توانند فیلمشان را بیشتر از چند روز در سالن یک به نمایش بگذارند چرا که ظاهرا سالن یک و دو، برای از ما بهترون است!

آخرین نمونه این مساله هم، اکران فیلم اجتماعی درخشانی مانند «مغزهای کوچک زنگ زده» است. حتما می دانید که این فیلم با توجه به موضوع اجتماعیِ تلخی که روایت می کند، موفق شد بیش از یازده میلیارد تومان بفروشد. اما مدیران سینما ساویز، ترجیح دادند که عطای این فیلم را به لقایش ببخشند و فیلم دیگری که شاید خیلی هم در جذب مخاطب موفق نبود را به عنوان فیلم اصلی در سالن یک و دو حفظ کنند.

امیدواریم روزی برسد که مجبور نباشیم پشت ترافیک ایجاد شده روی پلی گیر کنیم که قرار بوده ترافیک را ریشه کن کند یا برای تماشای فیلم پول سالن مدرن را بدهیم اما در نهایت به اتاق خانه مان با یک پرده اضافه شده وارد شویم.

 

منبع: روزنامه دنیای هوادار

3588 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت