New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  رخشان بنی اعتماد: من جزو شیفتگان سینما نبودم

arrow  آزاده نامداری درگذشت

arrow  پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  «آنتونیا شرکا» عضو هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار: امیدی به موفقت «خورشید» ندارم/ انتخاب اولم بی‌تردید «خانه پدری» کیانوش عیاری بود

arrow  «جورج کلونی»: تشویق مردم برای رفتن به سینما نیرنگ‌بازانه است

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

اگر "بهروز افخمی" وزیر ارشاد یا رییس سازمان سینمایی بود...

:: 10 شهریور 1392  2:00:01 PM  ::

بهروز افخمی

بهروز افخمی

 

سی نت: بهروز افخمی گفت: اگر به جای وزیر ارشاد یا رئیس سازمان سینمایی بودم با توجه به اوضاع اقتصادی، تحریم، وضعیت پولی و تنگناهای مالی که برای دولت به وجود آمده پول‌هایی که قبلا از درآمدهای نفتی و مالیات‌های مردم صرف سینمای ایران و یا تولید فیلم می‌شد را متوقف می‌کردم.

این کارگردان سینمای ایران درباره‌ی ارائه راهکارهایی برای بهتر شدن وضعیت سینمای ایران تصریح کرد: باید دخالت در تولید به هر صورت متوقف شود، فعالیت سازمان سینمایی محدود به صدور پروانه شود و کار سینمای ایران به خود سینماگران و دست‌اندرکاران سینما به این معنا که دولت در مرحله‌ی صدور پروانه نمایش وارد عمل شود، محول ‌گردد و اگر پولی باقی ماند، صرف ساخت، تجهیز و ارتقاء سالن شود.

این کارگردان ادامه داد:‌ سینمای ایران بدون حمایت دولت هم می‌تواند روی پای خودش بایستد. دولت نباید به طور مصنوعی سینمای ایران را به خود وابسته نگه دارد. در سال 70، 85 میلیون بلیت فروخته شد اما در حال حاضر اگر اوضاع به خوبی پیش رود این روند فروش بلیت به 10 میلیون هم نمی‌رسد این در حالی است که ما با افزایش تماشاگر در سینمای ایران روبرو بوده‌ایم، رسیدن به فروش 100 میلیون تومان بلیت، هدف قابل دسترسی است.

بهروز افخمی گفت: با دخالت دولت در نظام تولید، پول به فیلم‌سازانی که توان فیلمسازی ندارند اختصاص داده می‌شود. دولت حداکثر کاری که می‌تواند انجام بدهد، این است که در بخش تولید فیلم دخالت نکند. به عبارتی بخش خصوصی را آزاد بگذارد تا کارش را انجام بدهد تا قابلیت خود را برای بازگشت مردم به سینمای ایران نشان دهد، من معتقدم همه نوع فیلمی باید ساخته شود.

کارگردان «شوکران» که در برنامه‌ی اخیر «هفت» سخن می‌گفت، تصریح کرد: سینما در همه جای دنیا متعلق به بچه‌ها است. از هر 10 فیلم پرفروش در دنیا سه فیلم، انواع مختلف انیمیشن است که مخاطبان آن زیر 14 سال هستند، مابقی هم تخیلی یا کمدی است و تماشاچیان آن زیر 20 سال هستند. جمعیت تماشاچی این فیلم‌ها را بیشتر پسران تشکیل می‌دهند و اگر دخترها هم به دیدن آن فیلم می‌آیند به پیشنهاد دوست‌پسرهایشان است. عمده دیگر خانم‌های خانه‌دار هستند که بیشتر وقت‌شان را پای تلویزیون می‌گذرانند و از راه تبلیغ یک فیلم به سینما کشیده می‌شوند اما در مرحله آخرسینما به پسرها، دخترها و خانم‌های خانه‌دار توجه می‌شود.

بهروز افخمی اظهار کرد: سینمای واقعی را به نفع مصرف‌کننده در 30 سال گذشته، از بین برده‌ایم و ظاهراً فیلم‌ها باب میل مدیران ساخته می‌شود. نتیجه ممنوع کردن ساخت فیلم‌ها، فرار تماشاچی از سینما می‌شود. اگر فیلمی قابلیت دیدن و ارزش پر کردن پرده بزرگ سینما را داشته باشد تماشاچی به سینما باز خواهد گشت.

این کارگردان گفت:‌ احیا و آبرومند کردن سینما مهمترین وظیفه‌ای بوده است که مدیریت فرهنگی آن را در 30 سال گذشته مورد توجه قرارداده که کار درستی نیز بوده است، آنچه که سرکوب شد و به آن توجه نشد پر کردن اوقات فراغت مردم ایران از طریق سینما بوده است.

افخمی سه وظیفه اصلی دولت را تأمین امنیت، توزیع ثروت و سازماندهی اوقات فراغت مردم دانست وبیان کرد:‌ سازماندهی اوقات فراغت مردم مهمترین قسمت است. سپهر سخن و ارزش‌ها و مجموعه تفکری که در تاریخ ملت است، از طریق محصولات فرهنگی تکرار می‌شود و غنا پیدا می‌کند که وظیفه اصلی دولت است.

او اولویت اصلی سینمای ایران را پرکردن بخشی از اوقات فراغت مردم ایران دانست و گفت:‌ این موضوع هیچ‌گاه در کشور ما اصل نبوده است و بخش مهم عرضه فیلم برای مدیران، نمایندگان مجلس و... بوده است که تلاش می‌کنند تا فیلم، یک شعار مشخص داشته باشد. اگر قرار بود سینمای ایران برای مردم سرگرمی تولید کند و اجازه تولید به آنچه که مردم دوست دارند و می‌خواهند را بدهد چرا فروش بلیت به 10 درصد از 25 سال گذشته رسیده است؟ این نشان دهنده‌ی آن است که این اصل، هدف نبوده است. اولین اصل برای سینمای ایران سازماندهی فیلم فجر به بهترین شکل و آبرومندانه بوده است تا فیلم‌هایی با یک پیام مشخص در آن به نمایش گذاشته شود. مردم، الویت دهم آن‌ها بوده است.

افخمی ادامه داد:‌ یک مدیر فرهنگی باید بداند سینما الگویی برای تلویزیون است که تماشاچیان آن را از دست ندهند. در سینما چیزی کمتر از نصف‌نصف یک در هزارم، اوقات فراغت مردم را سینما پر می‌کند.

این کارگردان خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه به نظر می‌آید تا پایان سال پولی در دست دولت نیست که بتواند برنامه‌هایی که معمولا با بی‌تجربگی و نادانی برنامه‌ریزی می‌کنند را انجام دهد و این یک فرصت طلایی برای سینمایی که تقریباً مرده است و باید ما آن را را در جایی درست زنده کنیم.

او تاکید کرد: سالن‌سازی امکان نمایش همه نوع فیلم را فراهم می‌کند. اگر سالن به اندازه کافی بود هیچ اعتراضی وجود نداشت. قبل از انقلاب نیز بسیاری از سینماهای تهران بعد از نمایش فیلم «گنج قارون» ساخته شد. ساخت یک فیلم موجب می‌شود تعداد بسیاری سالن سینما ساخته شود.

بهروز افخمی با اشاره به سابقه نمایندگی خود در مجلس به بحث قاچاق در سینما اشاره کرد و گفت: فرض کنید برای یک سی‌دی خام، هزار درصد مالیات در نظر گرفته شود، سی‌دی خام 500 تومان فروخته می‌شود و این مالیات را وزارت دارایی از طریق وزارت ارشاد در همه زمینه‌ها در اختیار کسانی که فیلم را تکثیر می‌کنند قرار دهد و موجب می‌شود تمام خون سینمای ایران از طریق قاچاقچیان بیرون نرود و جلوی قاچاق گرفته شود. با توجه به اجرایی شدن این شرایط، تیراژ فیلم‌های ایرانی بالا می‌رود. با برداشت موانعی که سد راه بخش خصوصی است، موانع قانونی که برای جلوگیری از قاچاق به سینمای ایران تحمیل می‌شود، برداشته می‌شود. جلوگیری کردن از قاچاق موضوع چندان پیچیده‌ای نیست.

این کارگردان با اشاره به ممیزی بیان کرد: ممیزی در هیچ کجای دنیا مشکل نبوده است. سلیقه و اعمال سلیقه مشکل است، ما با بعضی از ممیزی‌ها می‌خواهیم تعدادی از تماشاچیان را از سینما بیرون کنیم، بچه‌هایی را که فیلم اکشن و پرتحرک می‌بینند را از سینما بیرون کنیم تا بزرگترها آن فیلم را ببینند.

افخمی در انتها درباره عملکرد جواد شمقدری گفت:‌ من نمی‌خواهم قضاوت غیرمنصفانه‌ای درباره شمقدری داشته باشم؛ او نیز مانند بسیاری از مدیران دیگر البته به غیر از بهشتی و سیف‌الله داد، تصوراتی داشتند که در عمل با واقعیت برخورد کردند، تجربه کردند و تحت گروه‌های فشار قرار گرفتند. عده‌ای دغدغه‌شان فیلم‌سازی نبود بلکه خودشان می‌خواهند در فیلم بازی کنند یا فیلم بسازند و به سمت کسانی که کار را یاد گرفتند روی می‌آورند فرقی هم نمی‌کند که آقای شمقدری باشند یا شخص دیگر، اما در کل در سال 90 نتیجه خوبی از او دیده‌ایم.

 

منبع: ایسنا

5668 - محسن آزاددل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

بهروز افخمی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت