New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

محمد اطیابی: ایران هیچ منعی از لحاظ مقررات برای معرفی «گذشته» به اسکار ندارد

:: 9 شهریور 1392  1:05:54 PM  ::

علی مصفا، برنیس بژو و طاهر رحیم - پوستر فیلم

علی مصفا، برنیس بژو و طاهر رحیم - پوستر فیلم "گذشته" (Le Passe)

 

سی نت: محمد اطبایی معتقد است: فیلم «گذشته» اصغر فرهادی، مناسب‌ترین فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار است.

این کارشناس بین‌المللی سینمای ایران در پاسخ به اینکه، سینمای ایران فیلم مناسبی برای معرفی به اسکار دارد؟ گفت: بارها درباره ویژگی‌های فیلم مناسب برای معرفی به اسکار بحث شده است و پیش از هر چیزی باید فیلم یا فیلم‌های در نظر گرفته شوند که دارای کیفیت ساخت مناسب، قصه جذاب و جهان شمول، ظرفیت ارتباط با مخاطب بین‌المللی، موفقیت در عرصه‌های جهانی و پخش کننده معتبر آمریکایی را دارا باشند، بنابراین مجموع این فاکتورها می‌تواند معیار انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای معرفی به بخش اسکار خارجی زبان باشد و تنها یکی از این ویژگی‌ها و یا حتی صرف نام و یا جنسیت کارگردان نمی‌تواند دلیل انتخاب نماینده ایران به اسکار باشد.

وی ادامه داد: اگر فیلم‌های به نمایش عمومی درآمده یک ساله اخیر را مرور کنیم، بی‌تردید با توجه به سلیقه‌ی افراد و صاحب‌نظران، آثار با کیفیت مختلفی وجود دارند اما همان‌طور که گفتم، غالب این فیلم‌ها،واجد همه شرایط لازم برای موفقیت در پروسه انتخاب اسکار خارجی را ندارند. شماری از فیلم‌ها علی رغم موفقیت در بازار داخلی، شانسی برای ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب غیر ایرانی را ندارند و شماری دیگر هنوز در هیچ رویداد بین‌المللی به نمایش درنیامده‌اند.

اطبایی در پاسخ به اینکه گزینه‌های دیگر چیست؟ توضیح داد: مثلا فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» که در بخش مسابقه رسمی جشنواره‌ی فیلم «مونترال» حضور دارد، هنوز در ایران به نمایش عمومی درنیامده است و یا فیلم‌هایی مانند «برف روی کاج‌ها» و«قاعده‌تصادف» که به نمایش عمومی درآمده‌اند، هنوز در خارج از کشور به نمایش درنیامده‌اند.

وی تاکید کرد: با ذکر همه این موارد، به نظرم تنها فیلمی که دارای شانس بالایی در رقابت اسکار خارجی است، «گذشته» ساخته اصغر فرهادی است.

اطبایی در پاسخ به اینکه آیا این فیلم می‌تواند به عنوان محصول فرانسه و ایتالیا و با حضور کارگردان ایرانی،از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شود، گفت: اگر تنها مقررات اتحادیه اروپا را برای تعیین هویت ملی یک فیلم در نظر بگیریم، فیلم «گذشته» امتیاز لازم را برای یک تولید ایرانی بودن، ندارد اما مقررات آکادمی اسکار، داستان دیگری است.

وی تصریح کرد: فیلم «گذشته» با کارگردانی (3 امتیاز)،فیلم‌نامه‌نویسی (3 امتیاز)، بازیگر اصلی (3 امتیاز) و فیلمبردار ایرانی (1 امتیاز)، صدا (1 امتیاز) و حضور یک بازیگر فرعی ایرانی (1 امتیاز) 12 امتیاز دارد، اما مقررات اتحادیه اروپا حداقل 15 امتیاز را برای تولید یک کشور در نظر می گیرد. اما قوانین آکادمی برای اسکار خارجی، تصریح دارد که تنها کشور معرفی‌کننده فیلم باید تایید کند که بخش عمده کنترل خلاقانه‌ی فیلم توسط هنرمندان و دست اندرکاران تابع کشور مذکور صورت گرفته است و در مورد فیلم «گذشته» این نکته موضوعیت دارد.

این کارشناس بین‌المللی سینمای ایران تصریح کرد: بنابراین با توجه به این امکان دست کمیته انتخاب فیلم ایرانی به اسکار خارجی باز است و با توجه به ایرانی بودن کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر اصلی، بازیگر فرعی، مدیر فیلمبرداری و صدای آن به راحتی می‌توان بخش عمده خالقان این اثر را ایرانی دانست بنابراین، ما از لحاظ مقررات آکادمی اسکار،هیچ منعی برای معرفی فیلم «گذشته» نداریم.

وی در ادامه یادآور شد: نکته دیگر آنکه، علی رغم شانس این فیلم جهت معرفی از طرف کشور فرانسه، اصغر فرهادی مایل است تا «گذشته» از طرف ایران به اسکار معرفی شود. موفقیت‌های مختلف فیلم در عرصه‌های بین المللی در چند ماه اخیر، دریافت جایزه اسکار توسط فرهادی و داشتن یک پخش‌کننده معتبر و قوی آمریکایی مانند «سونی پیکچرز کلاسیک» نباید دیگر تردیدی در معرفی این فیلم به اسکار باشد.

اطبایی در عین حال توضیح داد: البته ما نمونه تقریبا مشابهی مانند فیلم «عشق» میشل هانکه داریم که شرایطی مانند فیلم «گذشته» داشت و به جز کارگردان و یکی از تهیه کننده‌های اتریشی آن، بقیه عوامل فرانسوی بودند اما اتریشی‌ها پیش دستی کرده و این فیلم را از طرف کشور خود به آکادمی معرفی کردند.

این کارشناس بین‌المللی سینمای ایران اظهار امیدواری کرد: کمیته‌ی معرفی فیلم ایرانی به اسکار مسائل ملی را بیش از هر چیزی در نظر بگیرد و با یک تصمیم درست و منطقی، فیلم «گذشته» را با هویت ایرانی به اسکار معرفی بکند.

اطبایی در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه چرا بحث معرفی فیلم به اسکار در ایران، خصوصا در سالهای اخیر دچار حاشیه شده است گفت: مشکل از آنجا ناشی می‌شود که اساسا، شیوه‌ی ارایه‌ی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار، دچار مشکلاتی است. حضور یک نهاد دولتی در روند معرفی فیلم، شبهاتی را در چند سال اخیر به وجود آورده هر چند مقررات آکادمی بر دولتی و یا غیر دولتی بودن این سازمان، هیات داوری و یا کمیته صراحت ندارد اما با توجه به تجربه‌های ناخوشایند سال‌های اخیر، خانه سینما مناسب ترین نهاد برای معرفی فیلم ایرانی به اسکار است. حتی اگر نیت این دوستان را همواره خیر بدانیم، تجربه نشان داده که یک نهاد دولتی استقلال عمل یک نهاد صنفی را در چنین حوزه‌هایی ندارد.

وی یادآور شد: اگر در مقطعی بنیاد سینمایی فارابی این وظیفه را به ضرورت زمانه به عهده گرفت، دیگر سال‌هاست که این ضرورت موضوعیت خود را از دست داده و داستان مانند فعالیت‌های دیگر بنیاد در حوزه‌هایی است که بخش خصوصی اولویت بیشتری برای کار داشته اما مدیران فارابی در دو دهه اخیر هم‌چنان بر ماموریت‌های دهه شصت فارابی و ادامه‌ی آن، اصرار دارند!

 

منبع: ایسنا

8021 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گذشته - Le Passe        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت