New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  رخشان بنی اعتماد: من جزو شیفتگان سینما نبودم

arrow  آزاده نامداری درگذشت

arrow  پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  «آنتونیا شرکا» عضو هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار: امیدی به موفقت «خورشید» ندارم/ انتخاب اولم بی‌تردید «خانه پدری» کیانوش عیاری بود

arrow  «جورج کلونی»: تشویق مردم برای رفتن به سینما نیرنگ‌بازانه است

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

در مراسم رونمایی از آثار برگزیده این کارگردان عنوان شد

رسول صدرعاملی گواهینامه درجه یک هنری می گیرد

:: 30 شهریور 1394  11:43:24 PM  ::

مراسم رونمایی از بسته مجموعه آثار فیلم های رسول صدرعاملی

مراسم رونمایی از بسته مجموعه آثار فیلم های رسول صدرعاملی

 

سی نت: در مراسم رونمایی از بسته ای از منتخب آثار رسول صدرعاملی اعلام شد که با اهدای گواهینامه درجه یک هنری معادل دکترا به این کارگردان موافقت شده است.

شامگاه ۳۰ شهریور ماه موزه سینما میزبان اهالی سینما و رسانه بود که در آیین رونمایی از مجموعه آثار برگزیده رسول صدر عاملی حضور یافته بودند.

این بسته فیلم در ادامه ماموریت موسسه رسانه های تصویری در تدوین و انتشار بسته فیلم های منتخب فیلمسازان مطرح سینمای ایران منتشر شده است.

حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری به عنوان نخستین سخنران در این مراسم گفت: یکی از افتخارات ما تهیه بسته هایی از مجموعه آثار منتخب فیلمسازان کشور و همچنین مجموعه آثار سینمای دفاع مقدس است و اعتقاد داریم یکی از افتخارات ما انتشار همین بسته ها است.

وی افزود: آقای ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی از بدو حضورم در موسسه تاکید داشت که فعالیت موسسه جدا از فعالیت بدنه سینما نباشد و صرفا فعالیت اقتصادی نداشته باشیم به همین دلیل تلاش کردیم این بسته ها را طراحی و اجرا کنیم.

مسافرآستانه درباره مجموعه آثار صدرعاملی که امشب رونمایی شد، بیان کرد: از رسول صدر عاملی تشکر می کنم که در جمع آوری آثار این مجموعه به ما کمک کرد و اگر کمک او نبود این مجموعه فراهم نمی شد. تعدادی از آثار وی که بدست ما رسیده بود بی کیفیت بودند و دلیلش هم این بود که به درستی نگهداری نشده بودند. یکی از فعالیت های ما ارتقای کیفیت و اسکن فیلم هایی بود که انتخاب کردیم و صرف نظر از هزینه های این اقدام، زحمت فراوانی داشت.

هوشنگ گلمکانی منتقد سینما و سردبیر مجله فیلم نیز در این مراسم گفت: چندی پیش به مطلبی که درباره فیلم «رهایی» نوشته بودم برخوردم که سال ها پیش آن را نوشته بودم. در آن مطلب نوشته بودم اگر فیلم ضعف هایی دارد به دلیل نابلدی و تازه کاری رسول صدر عاملی است. پس از چاپ مطلب صدرعاملی با من تماس گرفت و گفت من سال ها روزنامه نگار بودم و فیلم «فتح بستان» را هم ساخته ام که من به او گفتم من فیلم را ندیده ام. البته من به او گفتم باز هم در سینمای بلند داستانی تو تازه کار هستی.

وی افزود: صدرعاملی فیلمسازی است که هیچ وقت به کم قانع نیست و نهایت تلاشش را می کند. او همچنین روی فیلمنامه تاکید خاصی دارد و برای آن وقت زیادی می گذارد. او همچنین به مساله جذابیت در سینما اعتقاد دارد. او یک فیلمساز حرفه ای است و از لحظه قبل نگارش فیلمنامه تا زمان آرشیو اثرش، روی آن کار می کند.

گلمکانی با اشاره به تاثیر صدرعاملی در شکل گیری فیلم «خونبارش» عنوان کرد: صدرعاملی از عنوان سینماگر اجتماعی همانند برخی فیلمسازان دوری نمی گزیند و به عنوان هم نسل صدرعاملی خوشحالم که فیلمساز موفقی شد و پله به پله پیشرفت کرد و کارنامه وی امروز به جایی رسیده که نیاز به انتشار مجموعه آثارش احساس شده است.

وی گفت: امیدوارم در تدوین این مجموعه فیلم ها سراغ دیگر فیلمسازان هم برویم و حالا که آقای پناهی هم در این مراسم حضور دارند شاید نشود گفت که شرایط انتشار آثار وی نیز فراهم شود. به هر حال در توجه به ساخت آثار سینمایی و صدور مجوز ساخت فیلم تنها به دنبال این نباشیم که بگوییم این فیلم که چیزی ندارد پس مجوز می گیرد.

کیومرث پوراحمد دیگر سخنران مراسم در سخنان کوتاهی گفت: تنها یک نفر در ایران وجود دارد که فیلم نوجوانان درباره دخترها ساخته و او کسی جز رسول صدرعاملی نیست.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی هم در این مراسم اظهار کرد: جوانان ما این بسته فیلم ها را که در کتابخانه شان می گذارند و به تماشای آن می نشینند احساس قدرت می کنند زیرا می بینند چه فیلمسازان مهم و قدرتمندی داریم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه آشنایی اش با صدرعاملی به سال ها پیش و دوران حضورش در فرانسه بر می گردد، گفت: مت می خواستیم نمایشگاهی برگزار کنیم و از صدرعاملی خواستیم مجموعه عکس های خود از نوفل لوشاتو را به ما بدهد که به راحتی پذیرفت و آن عکس ها نمایش داده شد و او حتی نپرسید که با عکس هایش چه نمایشگاهی گذاشتیم و بدون هیچ اما و اگری با ما همکاری کرد. دیدار بعدی ما در شهر رن فرانسه بود و رسول صدرعاملی در آنجا تجلیل شد که حضورش در آن مراسم برای من به عنوان یک ایرانی باعث افتخار بود.

وی در پایان عناون کرد: از حسین مسافر آستانه و تیمش تشکر می کنم که به تدوین این بسته های فیلم توجه دارند و این حداقل کاری است که سازمان سینمایی برای معرفی چهره های درخشان سینما می تواند انجام دهد.

رسول صدر عاملی هم به عنوان آخرین سخنرانی گفت: کم پیش می آید که علاقه مندان به سینما و به ویژه دانشجویان بتوانند آثار فیلمسازان را یکجا بررسی و مطالعه کنند و این اقدام که موسسه رسانه های تصویری انجام می دهد کاری اساسی است.

وی افزود: سینمای امروز در دست جوانان است و خوب است که آنها با دیدن این فیلم ها به یاد داشته باشند که سینمای ایران چه دورانی را گذرانده تا به اینجا برسد.

کارگردان فیلم هرشب تنهایی گفت: اتفاق خوب سینمای ما گروه هنر و تجربه است ولی این گونه فیلم ها سینمای اصلی و بدنه ما نیست و این سینما فرع بر سینمای اصلی ما است.

وی تصریح کرد: در سویی فیلم محمد رسول الله تجربه خوبی در سینمای ما است و از آن سو فیلم پرویز را داریم و پرسش اصلی اینکه بدنه اصلی سینما کجاست که فیلم را برای مخاطب می ساختند.

کارگردان من ترانه ۱۵ سال دارم افزود: حواسمان باشد فیلم را با نیت جذب مخاطب بسازیم و این اتفاق رونق را به سینما می دهد و امیدوارم در دوره پیش رو به کارکرد سینما برای تفریح و اندیشه در قالب جذاب بازنگری شود. شرط اول سینما جذابیت است و باید به این سمت سوق داده شویم که اثری را ببینیم و آرامش بدست آوریم.

در این مراسم همچنین اعلام شد که با اهدای درجه یک هنری به رسول صدر عاملی نیز موافقت شده و حکم وی پس از امضای وزیر ارشاد به این کارگردان اهدا می شود. رونمایی از پوستر مجموعه آثار برگزیده رسول صدرعاملی بخش پایانی این مراسم بود.

 

عکس های مرتبط:

مجموعه آثار رسول صدرعاملی

مجموعه آثار رسول صدرعاملی

 

منبع: مهر

2789 - فائز حسینی

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

رسول صدرعاملی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت