New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  رخشان بنی اعتماد: من جزو شیفتگان سینما نبودم

arrow  آزاده نامداری درگذشت

arrow  پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  «آنتونیا شرکا» عضو هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار: امیدی به موفقت «خورشید» ندارم/ انتخاب اولم بی‌تردید «خانه پدری» کیانوش عیاری بود

arrow  «جورج کلونی»: تشویق مردم برای رفتن به سینما نیرنگ‌بازانه است

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

Cinema

جنگ جهانی سوم (هومن سیدی)

بازیگران: محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی

Cinema

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)

بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی

Cinema

مهمانی از کارائیب (بهزاد فراهانی)

بازیگران: رضا بابک، شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی

Cinema

ملاقات خصوصی (امید شمس)

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر

Cinema

احمد به تنهایی (حسین مهکام)

بازیگران: سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت، شاهرخ فروتنیان، علیرضا استادی، آندرانیک خچومیان، امیر شهرابی، محمد جزایری، مازیار تهرانی، نازآفرین فرجی، عبدالخالق استواری، غلامعلی رضایی، احمد نگهبان، محمد علی ارکان، حمید گرامی فر، علیرضا شریف زاده، مجید بیرقیان و باران کوثری

Cinema

کوزوو (میثم هاشمی‌طبا)

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری

Cinema

در انتهای روز (بابک بهرام‌بیگی)

بازیگران: هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقارکاشانی، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و با حضور شبنم مقدمی

Cinema

شادروان (حسین نمازی)

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان رضا رویگری و بهرام ابراهیمی

Cinema

لایه‌های دروغ ( رامین سهراب)

بازیگران: رامین سهراب نادر فلاح آرمان درویش روشنک گرامی آنتی رینی آنو سینی‌سالو سونیا فارلینگ

Cinema

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بازیگران: مصطفی زمانی - صابر ابر - الهام کردا

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

روایت علی نصیریان از نقش‌اش در سریال «شهرزاد»

مانند نقش «بزرگ‌ آقا» را تاکنون ندیده‌ ایم

:: 19 آذر 1394  9:21:09 PM  ::

علی نصیریان و شهاب حسینی در نمایی از قسمت دوم سریال شهرزاد

علی نصیریان و شهاب حسینی در نمایی از قسمت دوم سریال شهرزاد

 

سی نت: علی نصیریان بازیگر معتبر سینمای ایران که این روزها بازی درخشان او در «شهرزاد» مورد توجه مخاطبان این سریال نمایش خانگی قرار گرفته است، روایت جالبی از شکل‌گیری نقش «بزرگ آقا» دارد و می‌گوید نخستین بار است که نقشی با چنین ویژگی‌ هایی بازی کرده است.

سریال «شهرزاد» که با آمدنش به شبکه نمایش خانگی توانست اعتبار از دست رفته این مدیوم را بازگرداند، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

علی نصیریان که در این سریال نقش «بزرگ آقا» را بازی می‌کند درباره اینکه آیا تا به حال با شخصیتی به اقتدار «بزرگ آقا» ملاقات داشته که توانسته به خوبی از پس بازی در این نقش برآید، گفت: «نه، چنین کسی را به این صورت اصلا ندیده بودم. یکی از کارهایی که اصولا علاقه‌ای ندارم دنبال آن بروم، الگوپذیری است. حتی با آینه مخالفم، یعنی مخالف هستم که بازیگر خودش را در آینه ببیند و با تمرین جلوی آینه،‌ خودش را برای حضور در صحنه نمایش یا دوربین فیلمبرداری آماده کند.»

نصیریان «بزرگ آقا» را از جمله نقش‌هایی می‌دانند که تاکنون مشابه آن در آثار نمایشی ایرانی دیده نشده و معتقد است بازی‌اش در این نقش کاملا اصل بوده و از بازی سایر بازیگران الگو برداری نکرده است: «نقشم در کار آقای فتحی به دلیل بافت قصه و خود شخصیت و اجرای من با دیگر شخصیت‌های بانفوذ و قدرتمند که پیش از این در آثار نمایشی ایران دیده‌ایم، متفاوت است. همیشه اجراها و بازی‌هایم مبتنی بر برداشت خودم است، نه اینکه دنبال مدل و الگو و چارچوبی خاص بروم.»

بازیگر «بوی پیراهن یوسف» درباره نقش حسن فتحی در به وجود آمدن شخصیت «بزرگ آقا» می گوید: «آقای فتحی براساس ویژگی‌هایی که در متن وجود داشت، روی حالت مقتدرانه بزرگ آقا تاکید می‌کرد و از من می‌خواست روی اقتدار این شخصیت تمرکز کنم، منتهی حین فیلمبرداری گاهی درباره ریتم حرکتی این شخصیت بسته به ضرباهنگ کلی قصه پیشنهادهایی می‌کرد و می‌گفت الان مثلا ریتم بازی‌ام تندتر یا کندتر باشد.»

از «بزرگ آقا» می‌توان به عنوان شخصیتی یاد کرد که نه مثبت و نه منفی. این شخصیت در کنار اقتداری که به عنوان یک دیوان‌سالار دارد واجد عواطف انسانی و مثبت نیز هست.

علی نصیریان درباره به وجود آمدن این نقش با این خصوصیات اخلاقی می گوید: «آدمیزاد تخت و یک‌دست نیست و نیروهای رحمانی و شیطانی مدام در حال کشمکش با یکدیگرند و گاهی یکی بر دیگری غلبه می‌کند. این مبارزه هیچ وقت از بین نمی‌رود و در برخی آدم‌ها نیروی رحمانی برتری محسوسی دارد و در بعضی نیروی شیطانی می‌چربد اما حتی در یک آدم بد هم تکان‌هایی عاطفی و انسانی وجود دارد. کما اینکه خود بزرگ آقا هم برای کشتن یک آدم دو سال صبر می‌کند و این طور نیست که بلافاصله دست به این کار بزند. چرا سریع این کار را نمی‌کند؟ برای اینکه هنوز تردید دارد، برای همین است که چند بار می‌گوید: «من نمی‌خواهم خون بی گناه ریخته شود. می‌خواهم آن کسی که این بلا را سرم آورده، گیربیاورم. می‌خواهم مطمئن شوم.» توجه می‌کنید؟ پس این برای چنین آدمی امتیاز محسوب می‌شود. به هر حال این آدم برخی خصوصیات سنتی ایرانی برای خودش را دارد که ممکن است بعضی از آنها هم خوب نباشد.»

علی نصیریان که در تمامی نقش‌های خود، توانسته به خوبی از پس آنها بربیاید، در پایان بزرگترین مشکل فیلم‌ها سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را ضعف فیلمنامه و متن می‌داند.

نصیریان متن قوی و نوع انتخاب بازیگران «شهرزاد» را از دلایلی عنوان می کند که او را برای بازی در این سریال ترغیب کرد: «متاسفانه ما در نوشتن فیلمنامه ضعیف عمل می‌کنیم و حاضر نیستیم برای خلق متنی درست و جذاب با پیچیدگی‌های دراماتیک، دست به تحقیق و پژوهش بزنیم و متحمل زحمتی خلاقانه شویم.

الان سناریوی سه فیلم سینمایی را برایم آورده‌اند که یکی از دیگری ضعیف‌تر است. هر چقدر به اینها نگاه می‌کنم، یک ذره هم نمی‌توانم با این متن‌ها ارتباط برقرار کنم. از کارگردان‌هایی که این فیلمنامه‌ها را برایم فرستادند هم عذرخواهی کردم و گفتم نمی‌توانم این نقش‌ها را بازی کنم. نه این‌که خیلی هم این کارها بد باشند، اما با سلیقه و نگاه من جور درنمی‌آیند.

خوشبختانه آقای فتحی شناخت خیلی خوبی دارد و کستینگ او در شهرزاد پروپیمان است. اگر انتخاب بازیگر درست باشد، کلی از کار جلو می‌رود و امکان این که نتیجه خوبی حاصل شود بسیار بالاست، اما اگر انتخاب بازیگر اشتباه باشد، زور هم بزنید، کار خوب درنمی‌آید.»

 

عکس های مرتبط:

علی نصیریان در نمایی از سریال

علی نصیریان در نمایی از سریال "شهرزاد"

 

منبع: جام جم

3063 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

شهرزاد - Shahrzad        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

علی نصیریان        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت