New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

حضور سه فیلم سینایی، الوند و غفاری در بخش خارج از مسابقه – رونمایی از پوستر جشنواره / گزارش کامل نشست خبری دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر

:: 21 دی 1393  4:53:39 PM  ::

علیرضا رضاداد (دبیر) و احد میکاییل زاده (مدیر روابط عمومی) در نشست خبری سی و سومین جشنواره فیلم فجر

علیرضا رضاداد (دبیر) و احد میکاییل زاده (مدیر روابط عمومی) در نشست خبری سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت: علیرضا رضاداد به فاصله‌ی 20 روز مانده به آغاز جشنواره‌ی فیلم فجر در دومین نشست خبری‌اش روبه روی اهالی رسانه نشست و ضمن رونمایی از پوستر این رویداد، درباره‌ی این رویداد و برنامه‌هایش توضیحاتی داد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر اعلام کرد که فیلم‌های «جزیره رنگین» خسرو سینایی،«ابوزینب» علی غفاری،«باز هم سیب دارم» سیروس الوند در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند.

رضاداد همچنین از پوستر جشنواره‌ی فیلم فجر با طراحی طاها ذاکر رونمایی کرد.

در این نشست که 21 دی ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار می‌شد،علیرضا رضاداد توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف جشنواره و بازنگری در سیاست‌گذاری‌های این دوره از جشنواره ارائه کرد.

به گفته او در حال حاضر آماده‌سازی فیلم‌ها در مرحله خوبی است و به جز دو-سه فیلم که ممکن است با تأخیر برسند، همه فیلم‌ها در شرایط خوبی به سر می‌برند و پنج لابرآتورار کار پشتیبانی از آثار را انجام می‌دهند.

دبیر جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: امسال 29 سالن در 15 پردیس میزبان جشنواره هستند و در مقایسه با سال گذشته دو-سه سالن کمتر است چرا که فیلم‌ها هم کمتر شده است.

به گفته او، 25 سالن به عنوان سالن‌های مردمی تعریف شده‌اند که تلاش شده پراکندگی لازم در سطح شهر را داشته باشند، همچنان که امسال نیز همچون سال گذشته قیمت بلیت فیلم‌ها شناور و متناسب با موقعیت اقتصادی منطقه است.
رضاداد یادآور شد: دوستان هنر و تجربه اصرار داشتند، در همان سالن‌هایی که آثارشان نمایش عمومی دارد، فیلم‌ها را اکران کنند که ما هم با این نظر موافقت کردیم.

او با اشاره به تقدیر از محمدعلی کشاورز و حسین جعفریان به عنوان دو هنرمند پیشکسوت سینما ادامه داد: شاید جشنواره فجر در تقدیر از آقای کشاورز تأخیر کرده باشد. البته سال گذشته در نظر داشتیم برای آقای جعفریان بزرگداشت برگزار کنیم اما چون ایشان دو فیلم در جشنواره داشتند، نپذیرفتند.

او از تقدیر از فعالان لابراتوارها به عنوان یکی دیگر از نکوداشت‌های امسال یاد کرد که در برنامه‌ای با عنوان «آیین چراغ خاموشی نیست» برگزار می‌شود.

رضاداد از انتشار سه کتاب در بخش نکوداشت‌ها خبر داد و تأکید کرد: تلاش بر این است تا این کتاب‌ها فقط رویکرد نکوداشتی نداشته باشند بلکه مطالبی آموزنده برای دانشجویان داشته باشند.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر با ارائه توضیحاتی درباره آرای مردمی این دوره از جشنواره فجر متذکر شد: این بخش مانند سال گذشته است، البته پارسال مطلع نبودم که در برخی سالن‌ها رأی‌گیری نشده است و امسال از خانه سینما خواستیم همه جا رأی‌گیری انجام شود.

به گفته او، پیش فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فیلم از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و دانشجویان با تخفیف ویژه می‌توانند بلیت‌ها را تهیه کنند.

رضاداد از اجرای برنامه‌ای برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار شرکت‌کننده در جشنواره خبر و توضیح داد: امسال پیش از نمایش فیلم‌ها، عوامل فیلم در سالن حضور دارند و توضیحاتی درباره آثارشان ارائه می‌دهند.

همچنان که پوستر فیلم رونمایی و تیزر آن هم نمایش داده می‌شود. این اطلاعات در سایت‌های سینمایی نیز منتشر خواهد شد تا مردم با اطمینان کامل فیلم‌های مورد علاقه‌ خود را انتخاب کنند.

به گفته او، پوستر این دوره از جشنواره توسط طاها ذاکر طراحی شده است.



دبیر جشنواره فیلم فجر درباره حضور رسانه‌ها در این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: همچنان برج میلاد تنها کاخ رسانه‌هاست اما امسال هنگام ثبت نام از علاقه‌مندان خواستیم تا اگر علاقه‌مند هستند در سینماهای دیگر فیلم ببینند چنین امکانی برایشان فراهم کنیم که یک صندلی ثابت در سینمای مورد نظرشان داشته باشند.

رضاداد در ادامه با اشاره به حضور دو فیلم کودک در این دوره از جشنواره توضیح داد: پیشنهاد شد سینمای کودک هم مانند مستند، فیلمی در جشنواره داشته باشد. البته این موضوع برای ما آزمایشی است چون به هر حال شرایط رقابت فیلم‌های کودک با آثار بزرگسال مهم است.

به گفته او، در این دوره از جشنواره 287 عنوان فیلم متقاضی شرکت بودند که از این میان 85 فیلم در بخش سودای سیمرغ، 73 فیلم در بخش نگاه نو و 127 فیلم در بخش مستند بودند و در نهایت 22 فیلم برای شرکت دردو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو انتخاب شدند که در کنار آثار مستند، کودک، خارج از مسابقه و... مجموعه آثار شرکت‌کننده در جشنواره را کامل می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر با ارائه توضیحاتی درباره ارزیابی بخش‌های جانبی جشنواره مانند تبلیغات و... گفت: در این بخش به این نتیجه رسیدیم که عناصر مجزای تبلیغ و اطلاع‌رسانی را کنار هم بگذاریم تا در مجموع یک مفهوم را منتقل کند.

وی با اشاره به گلایه‌های عکاسان مبنی بر جای خالی عکاسی یادآور شد: فرایند داوری عکس تولید فیلم با دیگر شیوه‌های عکاسی متفاوت است به همین دلیل عکاسی را هم در حوزه تبلیغات جای دادیم که در مجموع به عنوان جایزه عملکرد سال تعریف شده است.
میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم که رضاداد را همراهی می‌کرد،سخنانش را در ابتدای این نشست،با آرزوی سلامتی حسین معززی‌نیا (منتقد سینما) آغاز کرد.
در این نشست یاد هنرمندان درگذشته چند ماهه‌ی اخیر گرامی داشته شد و رضاداد گفت که اگر امکان جابه‌جایی این نشست بود،ترجیح ما حضور در مراسم خاکسپاری احمد رسول‌زاده بود.

***

:: پاسخ‌های دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر به حواشی ::

علیرضا رضاداد که در بخشی از نشست رسانه‌ای خود که 21 دی ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار می‌شد،پاسخگوی سوالات اهالی رسانه بود،ادامه داد:چرا که ما جشنواره را برای ایجاد فضای همدلی و رقابت موثر برای ارتقاء کیفی آثار برگزار می‌کنیم.

پاسخ‌تان به درخواست مستندسازان چیست؟
دبیر جشنواره فیلم فجر در بخشی از این نشست درباره‌ی شرایط نمایش فیلم مستند در جشنواره گفت: سیاست ما در حوزه مستند با دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو متفاوت است و در این بخش سیاست ما تشویقی و تکمیلی است.
علیرضا رضاداد درباره درخواست مستندسازان برای نمایش آثارشان در یکی از نوبت‌های نمایش اصلی برج میلاد توضیح داد: مستندسازان، جشنواره تخصصی خود را دارند (سینما حقیقت) که در فاصله زمانی کمی با جشنواره ما برگزار می‌شود. البته این به معنای آن نیست که نخواهیم درخواست‌شان را اجرا کنیم اما باید ببینیم چه امکانی وجود دارد.
او یادآور شد: سال گذشته فیلم‌های مستند در سالن‌های کوچک برج میلاد نمایش داده شد، اما مستندسازان خیلی راضی نبودند. شخصا با درخواست آن‌ها خیلی مخالفتی ندارم به شرط اینکه برنامه ما را به هم نریزد، چون تقریبا برنامه برج میلاد را طراحی کرده‌ایم.
رضاداد اضافه کرد: حضور مستندسازان در جشنواره با هدف بردن فیلم مستند به میان مردم است تا نمایش‌های مردمی این ژانر قدرت پیدا کند.

چرا فیلم محمد (ص) در جشنواره نیست؟
او در ادامه درباره حضور نداشتن فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در بخش مسابقه توضیح داد: درخواست من از آقای مجیدی این بود که در داوری‌ها همکاری کنند. نبود فیلم ایشان در بخش مسابقه ارتباط مستقیمی به داوری‌شان نداشت، چون در هر شرایطی تصمیم نداشتند فیلم را در بخش رقابتی نمایش بدهند. من هم معتقدم به حرمت نام پیامبر (ص)، فیلم‌هایی که با اهداف دیگری ساخته می‌شوند بهتر است در فضای رقابتی قرار نگیرند.
رضاداد درباره فیلم‌های دفاع مقدس این دوره از جشنواره نیز گفت: فیلم‌های دفاع مقدس، جشنواره مستقلی دارد اما باید در زمینه تولید آثار در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد، ولی متأسفانه امروزه منابع مالی سینما محدود است.
او با اشاره به سخنانش با یکی از شخصیت‌های روحانی در قم یادآور شد: به ایشان گفتم تنها ویترینی که هنوز بعد از 33 سال ویترین ملی ماست، سینمای کشور است که متأسفانه با کمبود منابع روبرو است. با همه تلاشی که عده‌ای برای کمرنگ کردن تأثیر سینما می‌کنند، دستاوردهای سینمای ما بسیار بیشتر از ظرفیت‌هاست.
دبیر جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: مثلا طرح شهید همت آقای میرکریمی آماده است اما منابع مالی برای این پروژه تأمین نشده است. با این حال درصد فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره امسال بیشتر از جشنواره گذشته است.



فیلم‌های بخش مسابقه اضافه می‌شوند؟
رضاداد درباره احتمال اضافه شدن فیلم‌هایی به بخش مسابقه توضیح داد: 22 فیلم انتخاب شده است و احتمال دارد در صورت توافق با سازندگان، دو-سه فیلم به بخش خارج از مسابقه اضافه شود. البته فیلمی مانند «ابو زینب» که پیش از این در جشنواره مقاومت شرکت داشته است، در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر نمایش داده می‌شود.
دبیر جشنواره فجر توضیح داد: امسال هیأت انتخاب کار خیلی خوبی انجام داد، اما متأسفانه به مسیر دیگری رفت و به بخشی از اهدافمان نرسیدیم. قصد ما حرمت گذاری به پیشکسوتان بود ولی اصلا نیت نداشتیم بخشی به نام پیشکسوتان درست کنیم. اگر می‌خواستیم امسال نیز 33 فیلم در مسابقه داشته باشیم حتما تعدادی از آثار می‌توانستند در این بخش حضور داشته باشند، اما ما با نظر هیأت انتخاب از صاحبان فیلم‌ها اجازه گرفتیم تا بعضی از آثار در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شوند ولی اصلا بنای جدایی پیشکسوتان را نداشتیم، همچنان که شرایط سنی در هر دو بخش خیلی متفاوت نیست.
وی با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره در تمام دنیا تأکید کرد: خیلی طبیعی است از میان حجم متقاضیان، تعدادی به جشنواره راه پیدا نکنند. البته آقای خسرو سینایی خودشان تمایل چندانی نداشتند که فیلم‌شان داوری شود. از سوی دیگر ما هم نمی‌خواستیم فیلم بعضی دوستان را بدون اجازه به بخش خارج از مسابقه ببریم و از آن‌ها اجازه گرفتیم تا این اتفاق بیفتد.
رضاداد با ابراز خرسندی از رشد کیفی آثار فیلمسازان جوان اضافه کرد: امسال فیلم‌های جوانان در تقدم قرار گرفت و عدم راهیابی برخی از فیلم‌ها به بخش مسابقه به دلیل محدودیت ما در این بخش بود و نه کیفیت آن آثار. خوشبختانه آقای الوند هم خیلی حرفه‌ای با تصمیم ما برخورد کردند.
او با ابراز تأسف از عدم راهیابی فیلم «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی به بخش مسابقه توضیح داد: وقتی آقای صمدی گزارشی بابت آماده کردن فیلمشان به من دادند اشکم درآمد، چرا که در این شرایط فیلمسازی بسیار سخت است. البته ایشان قدری توجیه نبودند، اما به هر حال باید اجازه دهیم هیأت انتخاب، کارش را انجام دهد و من هم دخالتی در تصمیم آن‌ها نداشتم.
رضاداد از رسانه‌ها درخواست کرد حساسیت جامعه هنری را در نظر بگیرند و متوجه باشند که همه در شرایط آسیب‌پذیری قرار داریم و گاهی برخی واژگان یا پرسش‌های نابهنگام می‌تواند باعث رنجش هنرمندان بشود.
او گفت: نگران جشنواره نیستم بلکه نگران بهم خوردن فضای همدلی هستم چرا که ما جشنواره را برای ایجاد فضای همدلی و رقابت موثر برای ارتقاء کیفی آثار برگزار می‌کنیم.

خواهش می‌کنم،متهم نکنید
دبیر جشنواره فیلم فجر دیده شدن بعضی فیلم‌ها توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را کاملا تکذیب کرد و گفت: از طرف سازمان ما هیچ برنامه‌ای طراحی نشده تا دوستان کمیسیون فرهنگی فیلم‌ها را ببینند و خواهش می‌کنم سازمان ما را به چنین چیزی متهم نکنید.
وی در عین حال گفت: البته در حال حاضر صاحبان فیلم‌ها برای آثارشان نمایش‌های خصوصی می‌گذارند. ممکن است من به تشخیص خودم و به عنوان دبیر جشنواره، فیلم‌هایی را به کسانی نشان دهم تا مثلا برای نمایش در سالن وزارت ارشاد انتخاب شود،‌اما تاکنون از طرف سازمان ما، فیلمی برای دیدن اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه نشده است.

حق بدهیم در فضای برابری گفت‌وگو کنیم
رضاداد با اشاره به سخنان پژمان‌فر یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره توقیف فیلم «خانه پدری» که مجلس قدرت اجرایی ندارد، اضافه کرد: در فضای مدیریت کشور زمینه التهاب وجود دارد بنابراین تلاش نکنیم فضای را به سمت دوقطبی شدن ببریم. همه در این کشور زندگی می‌کنیم و در خدمت یک هدف هستیم. حق بدهیم که در فضای برابر گفت‌وگو کنیم.
رضاداد خاطرنشان کرد: سینما پُر از سوءتفاهم است هر چند همه از اعضای مجلس تا تشکل‌های سیاسی و هنرمندان دلمان برای سینمای ایران می‌تپد اما ممکن است راهکارهای ما متفاوت باشد. در این یک سال مدام تلاش می‌کنم به جای فاصله، باب یک سری گفت‌وگوهای موثر برای سینما باز شود. اگر کسی در مجلس نظری دارد به او حق دهیم نظرش را ابراز کند. این مسائل در سازمان سینمایی پذیرفته شده است اما در فضای رسانه‌ای دو قطبی می‌شود و همه دنبال یارکشی هستند.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در افتتاحیه جشنواره توضیح داد: به خاطر طولانی بودن فیلم، بزرگداشت‌ها را روز 14 بهمن‌ماه و به طور جداگانه برگزار می‌کنیم تا برنامه افتتاحیه طولانی نشود.
او درباره احتمال نمایش این فیلم در نوبت‌های دیگر گفت: این فیلم حتما باید با سیستم خاصی نمایش داده شود. پروژکتوری در برج میلاد تست می‌شود تا ببینیم امکان نمایش فیلم در آنجا وجود دارد یا نه. البته تصمیم‌گیری درباره نمایش فیلم با دیگر سیستم‌ها بر عهده دست‌اندرکاران فیلم است، اما در هر صورت جشنواره را با همین فیلم آغاز می‌کنیم.
رضاداد در بخش دیگری از این نشست درباره حضور کمرنگ فیلم‌هایی با موضوع انقلاب توضیح داد: نباید موضوعات انقلاب را محدود کرد، چرا که انقلاب اسلامی مفاهیمی مانند خانواده، رفع تبعیض، عدالت اجتماعی، آزادی و... را در اولویت قرار می‌دهد و همه این مفاهیم در سینمای ما مورد توجه است، بنابراین این بحث مانند دادن آدرس اشتباه و محدود کردن سینما است.

چرا برخی فیلم‌های مهم به جشنواره راه نیافت؟
دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسشی درباره راه نیافتن برخی فیلم‌های مهم به جشنواره امسال گفت: این تعبیر را نمی‌پسندم. به انتخاب هیأت انتخاب احترام بگذاریم و تا وقتی تمام فیلم‌ها را ندیده‌ایم، قضاوت نکنیم. هیأت انتخاب بدون هیچ ملاحظه‌ای فیلم‌ها را دیده‌اند. فیلم‌هایی هم که انتخاب نشده‌اند حتما اکران می‌شوند چرا که بعضی از آن‌ها برای رونق سینمای ایران بسیار لازم هستند، اما ارزیابی درباره فیلم‌ها را به بعد از دیدن همه آثار موکول کنیم.
وی با ارائه توضیحاتی درباره بخش هنر و تجربه افزود: به همه فیلم‌ها گفته شده الزامی ندارد که بعدا فیلم‌هایشان را در همین بخش اکران کنند اما اگر بپذیرند، بخش هنر و تجربه متعهد می‌شود آن فیلم‌ها را اکران کند. از سوی دیگر آثاری از سوی بخش‌های دیگر هم در این بخش گنجاندیم چون نمی‌خواستیم بخش هنر و تجربه، سرریز فیلم‌های انتخاب نشده باشد.
رضاداد درباره مظلومیت بخش فنی فیلم‌های اول گفت: بخش نگاه نو جهش بسیار خوبی داشته و عوامل حرفه‌ای سینما در این بخش حضور بسیار پررنگی دارد که این جای خوشحالی دارد،‌اما به هر حال مقررات ما اجازه این نوع داوری را نمی‌دهد. البته یک جایزه ویژه داریم و با این روندی که فیلم‌های نگاه نو طی می‌کنند بزودی سازمان فجر ناچار است فیلم‌های اول را در جشنواره‌ای مستقل داوری کند.

وضعیت جشنواره‌ی فیلم فجر در شهرستانها
وی در ادامه درباره نمایش فیلم‌های جشنواره در استان‌ها نیز توضیح داد: هر استانی که بتواند منابع مالی را تأمین کند، ما هم تمام قد در خدمتیم. همچنان که در مشهد این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود. به هر حال سنت همین است و اگر منابع استانی فعال شود دبیرخانه جشنواره کمک می‌کند،‌اما از سوی دیگر ما امانت‌دار صاحبان آثار هستیم و نه مالک فیلم‌ها و باید میان صاحبان آثار توافق انجام بشود. حتی برای نمایش فوق‌العاده یک فیلم صاحبان اثر باید اجازه بدهند.
این مدیر هنری درباره داوری آثار جشنواره در استان‌ها نیز توضیح داد: این موضوع جزو خط قرمز‌های ماست. بنا بر این است تا داوری جداگانه‌ای انجام نشود اما خوشحالیم فضای پرنشاط جشن‌های انقلاب در دیگر استان‌ها نیز بوجود می‌آید.
رضاداد با ارائه توضیحاتی درباره بخش تجلی اراده ملی یادآور شد: ظرفیت‌های سینمای کشور ملی است و فقط متعلق به وزارت ارشاد نیست. از همه وزارتخانه‌ها خواستیم بخش فرهنگی‌شان فعال باشد اما معمولا این بخش متناسب با سینما برگزار نمی‌شود. به این معنا که نه قبل از تولید فیلم و نه بعد از آن سازمان‌ها حمایتی نمی‌کنند. به همین دلیل از سازمان‌ها خواستیم که برنامه داشته باشند و تعهد بدهند چرا که از نظر ما تجلی اراده ملی، مظهر ارزیابی فعالیت‌های سازمان‌های مرتبط برای استفاده از ظرفیت‌های سینما در راستای اهداف خودشان است و در این رهگذر ما از حضور هدفمند سازمان‌ها استقبال می‌کنیم و نه حضور نمایشی‌شان.
برخی از خبرنگاران در انتهای این نشست از رضاداد پرسیدند آیا به دلیل حواشی اکران برخی فیلم‌ها در جشنواره‌ی سال گذشته،امسال از نمایش بعضی فیلم‌ها که ممکن بوده حواشی ایجاد کنند،پیش‌گیری شده و به جشنواره راه نیافتند؟ که او هیچ پاسخ روشنی نداد و تلویحا گفت که من چه پاسخی باید بدهم.

 

منبع: ایسنا

3097 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت