New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نامه سرگشاده محمد شیروانی تولید کننده فیلم مستقل به رئیس جمهور: پروانه ساخت و نمایش را در ارتباط با گروه هنر و تجربه لااقل کنار بگذارید

:: 4 مرداد 1396  9:33:54 PM  ::

محمد شیروانی در حال دریافت جایزه خود از فاطمه معتمدآریا در جشنواره فیلم روتردام

محمد شیروانی در حال دریافت جایزه خود از فاطمه معتمدآریا در جشنواره فیلم روتردام

 

سی نت: جناب رئيس جمهور آقاى روحانى
با سلام و احترام

اينك كه سرگرم انتخاب كابينه دولت دوم تان هستيد لازم دانستم سكوت طولانى ام را شكسته و سينه ام را در حمايت از سينماى خاك خورده اين سالهاى ايران باز كنم .
مى دانم كه فرصت خواندن اين نامه را نداريد پس اشكالى نمى بينم كه معاون اول جذابتان نامه را برايتان نقل كند . - در ٣٩ سال گذشته سينماى ايران به همت تلاش انفرادى برخى از فيلمسازان، صاحب جايگاه بين المللى شد. - در ٣٩ سال گذشته سينماى داخلى ايران تبديل به صنعت سينما نشد و هر بار با تغيير دولت ها رنگ عوض كرد و از نو بنا شد و محفلى باقى ماند. - دولت ها بزرگترين مانع به وجود آمدن صنعت سينما و هنر سينما شدند. آنها به واسطه ى كنترل سفت و سخت توسط هيئت هاى نظارت و مميزى (بخوانيد سانسور) اين سينماى رنگارنگ را به سليقه و ميل چند نفر، يونيفرم يكدستى پوشاندند و نفسش را بريدند. - چنين شد كه از ابتداى دهه ى ٨٠ اين جوان ٢٣ ساله (سينماى بعد از انقلاب) در اوج شكوفايى به سراشيبى پيرمغزى افتاد. كافيست بهترين فيلمهاى جشنواره دولتى فجر از سال ١٣٨٠ تا امروز را مرور كنيد و مقايسه كنيد با خروجى متنوع سال ١٣٦٥ در اوج جنگ ايران و عراق و يا شكوفايى ناپايدار سينماى ايران در طول سالهاى ٧٦ تا ٧٩. - ٣٩ سال است سعى شده تا سينماى ايران مدلى آرمانى و تعالى بخش ارائه دهد از "سينماى تميز" با حجاب اخلاق گرايى و پرهيز از جذابيت هاى زمينى (خشونت، سكس، سرگرمى، و در كل انسان گرايى). اما آيا مگر ميشود با برخورد فرمايشى و كالبدى به سينماى شفابخش رسيد؟
- عميقا معتقدم آفرينش يك فيلم حركتى است معنوى و هربار اين حضور و خلوص را پشت چشمى دوربين، بيش از گذشته حس كرده ام. حركت ميان ترديد و يقين؛ فيزيك و متافيزيك را.
چطور ميشود اين رويداد هنرى را پيشتر توسط يك گروه مميز در وزارت ارشاد در اتاق افسرده اى بدون نور و اكسيژن كافى با قطعيت به امضا رساند آن هم بدون حضور خالق اثر!
كدام مميز عادل و منصفى، لحظه ى قطعى تأييد يا رد يك اثر هنرى را بدون لرزش دست امضا كرده است
- وقت آن رسيده كه اين جوان بالغ چهل ساله با شك و ترديد به پشت سر نگاه كند تا بى اشتباه تر به سمت آينده قدم بردارد. وظيفه اصلاح اين فرزند بالغ ٤٠ ساله با شماست. - دولت شما مانند ايالت هاى خودمختار عمل نكند. همه حق دارند اثر هنريشان را به جامعه ارائه كنند. اجازه دهيد تا مردم خود بى واسطه تر انتخاب كنند.
خراسان رضوى زير بار برنامه هاى فرهنگى هنرى دولت شما نميرود. حوزه هنرى زير بار نمايش فيلمهاى قانونى شما نميرود. حداقل دولت شما اينگونه نباشد.
توليدكنندگان هنر و فرهنگ ديگر بعد از ٣٩ سال خوب ميدانند كه اصول و قانون اساسى جامعه چيست.
پس اجازه دهيد زايش هنرى بدون دخالت و اما و اگر اتفاق بيفتد. سپس تصميم بگيريد كداميك از اين نوزادان را حمايت كنيد. هيئت هاى ناظر و مميز جنين ها را يا سقط ميكنند يا شبيه خودشان ميخواهند. - گروه سينمايى هنر و تجربه دستاورد دولت اول شماست. ايده ى بسيار جذاب و لازمى بود اين هنر و تجربه. اما با توجه به سالن هاى محدود و اكران محدودتر اين نوع از فيلم، اندك مخاطبى فرصت پيدا ميكند تا بيننده ى اين آثار باشد. لااقل پروانه ساخت و نمايش را در ارتباط با اين گروه كنار بگذاريد. اگر روندى كه تا كنون با گروه هنروتجربه پيش گرفتيد ادامه پيدا كند، سينماى مستقل و آلترناتيو ما بى رمق خواهد شد و اين گروه ضد خود عمل خواهد كرد. در صورتى كه اغلب پيشنهادهاى تازه به سينماى ايران ميبايست از طرف اين گروه باشد. امروز اما هنر و تجربه بيشتر شبيه به پژوهشكده هاى موسيقى عمل مى كند كه گروه هاى محفلى، خلاق، و زيرزمينى را جذب سالن هاى ٥٠ نفره كردند و در نتيجه گروه هاى آزاد و مستقل به كمترين خود رضايت دادند.
- در راستاى كوچك سازى دولت، وقت آن رسيده است تا اين سينما بدون حمايت و نظارت دولتها اداره شود. قدم اول ميتواند حذف نظارت بر پروانه ساخت فيلمهاى سينمايى باشد چرا كه فيلمنامه هاى بسيارى در راهروهاى وزارت ارشاد پير شدند و هرگز ساخته نشدند. چه بسيار سرمايه هايى كه انرژيشان صرف حاشيه شد و مى شود
اجازه دهيد تا ناشرين خود با مؤلفين آثار كنار بيايند.خيالتان راحت باشد سينما آنقدر گران است كه كسى سرمايه اش را به خطر نمى اندازد.

با درودها
از طرف محمد شيروانى فرزند ناخلف سينماى ايران ( بخوانيد ناتنى) و از فرزندان خلف عباس كيارستمى فقيد ( بخوانيد شهيد كه قربانى خطاى پزشكى شد )

 

منبع: سی نت

1515 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت