New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

برگزیدگان ششمین جشن نوشتار سینمایی معرفی شدند / از امیررضا نوری پرتو تا آریا قریشی و امید نجوان

:: 21 آذر 1398  3:46:04 PM  ::

پوستر ششمین جشن نوشتار سینمای ایران

پوستر ششمین جشن نوشتار سینمای ایران

 

سی نت: ششمین جشن نوشتار سینمای ایران سه شنبه شب، ۱۹ آذر ماه، با حضور سینمایی‌نویسان، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

به گزارش «سینما شبکه» (سی نت) در ابتدا کامران ملکی (مجری) با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم برخلاف نامش جشن بزرگی نیست گفت: شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان جشنی برگزار کرد و قرار است به افرادی که بر اساس نظر هیات داوران آثارشان بررسی و برگزیده شده جوایزی اهدا شود.

خسرو دهقان، رئیس هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی نیز بیان کرد: این رویداد فرهنگی، سنتی است که اگر قرار باشد در طول سال تنها یک اتفاق در دستورکارمان قرار گیرد قطعا برگزاری آن خواهد بود و اگر در آینده از داوری محدود خارج و وارد داوری آکادمیک شویم و حدود چهارصد نفر در داوری درگیر شوند، می توانیم ادعا کنیم همه چیز را رصد کردیم. این داوری که نتایج آن به زودی اعلام می شود نتیجه داوری است که بر طبق آثار ارسالی صورت گرفته است.

در ادامه منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما در صحبت‌های کوتاهی گفت: به نظر می رسد ما وارد دوران رکود رسانه‌های مکتوب شدیم و امر کاغذ، قلم و نوشتن کمی اعتبار و گستردگی گذشته خودش را از دست داده و بیشتر فضا به سمت فضای مجازی می‌رود. فکر می‌کنم چاره‌ای نداریم جز اینکه به این ماجرا برگردیم. این یک منحنی است. آنچه اعتبار جهان را ثابت کرده، خلاقیت و قلم‌های گرانقدری است که آثار بسیاری را به جا گذاشته اند. برای همین است که هنوز هم اگر قرار باشد به یک امر تحقیقی و پژوهشی درست در یک موضوعی مراجعه کنید حتما دوباره به سوی کتاب خواهید رفت. فضای اینترنت بیشتر راهنمایی کننده شما است و بیشتر شبیه نقشه راه است.

او افزود: ضمن اینکه با تاسف باید گفت فضای مجازی در کشور ما بیش از آنکه به امر گفت و گو و ملاحظات انسانی و عاطفی بپردازد، پر از هیجانات خشونت آمیز است و این فضای خشن و گاهی اوقات پر از توهین ما را نسبت به هم دچار سوءتفاهم می‌کند. به همین دلیل است که فکر می‌کنم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ما یک وظیفه تاریخی برعهده دارند. آنقدر که من این بخش از فعالیت انجمن منتقدان را دوست دارم، بخش دیگری از فعالیتش که اهدای جوایز به بخش های دیگر سینما است را محصول کار خلاقانه نمی‌دانم. ولی انصافا فکر می کنم جشن نوشتار سینمایی کار درجه یکی است و امیدوارم با ملاحظات جدی بتوان آن را در فعالیت آکادمی خانه سینما قرار داد.

شاهسواری گفت: به خاطر کندن یک گل سرخ نمی‌دانم چرا گاهی اوقات اره به دست می گیریم؟ فکر می کنم اگر ما نتوانیم به بردباری و به صداقت و راستگویی، در ابتدا با خودمان و بعد با دیگران، عمل کنیم راه پیش روی‌مان راه پر دردسری خواهد بود. روزگاری است که هر چقدر بتوانیم بر سرداشته‌هایمان مفتخر باشیم، نتایج بهتری حاصل می‌شود. یقین دارم از روزگار تلخ عبور خواهیم کرد و به دشت پر از روشنایی خواهیم رسید. این حکم زندگی است که چیزی فراتر از زیبایی باقی نمی ماند. در این زیبایی که همه ما به نحوی در شکل گیری آن تلاش می کنیم یا به آن علاقه مند هستیم چیزی نمی‌ماند جز اینکه بگویم برای گفت و گوی با یکدیگر به قصد رشد هم باید صبور باشیم و آرامش را به هم منتقل کنیم و توهین و تحقیر را از فضای گفت و گو حذف کنیم. متاسفم و نمی دانم چرا که بخشی از فضای نقادانه در فضای سینما با تحقیر صورت می‌گیرد؟

سپیده ابرآویز دبیر این دوره از جشن نیز که به دلیل سفر در مراسم حضور نداشت، با ارسال پیغام صوتی گفت: رسیدن بیش از ۲۵۰ اثر از حدود ۱۰۰ نویسنده که طیف گسترده از آن‌ها قلم به دستان جوان سینما بودند، نقطه عطفی است که شاید پیش از این فرصتش دست نداده یا شرایطش فراهم نشده بود. داوری سالم با همراهی کسانی که هریک به نوعی سالها در عرصه قلم، سینما و نقد فعالیت داشته و دارند نقطه عطف دوم ششمین جشن نوشتار سینمای ایران است. آثاری که بی هیچ نشان و ردی از نویسنده یا منبع نشر آن صرفا با کد گذاری به داوری گذاشته شدند و نتیجه همان شد که باید می‌شد. عدم وجود اسم های تکراری، نشریات تکراری و حتی مطالب تکراری گواه این مدعا است. خوشحالیم که در میان برگزیدگان این دوره تنوع چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ تقسیم بندی وجود دارد.

در بخش دیگری از این مراسم از هوشنگ حسینی تجلیل شد. عباس یاری، حبیب اسماعیلی، امیرحسین شریفی و خانواده هوشنگ حسینی برای تجلیل از او روی صحنه حاضر شدند.

در ادامه کلیپی از همایون خسروی دهکردی پخش شد و جواد طوسی، جعفر گودرزی، علی علایی، علی اکبر ثقفی، نادره ترکمانی، گلی امامی، سعید خال روی صحنه حاضر شدند و تندیس به نیلوفر نیاورانی سردبیر ماهنامه سینما ادبیات اهدا شد.

در بخش دیگری از مراسم دکتر زهرا ریاضی بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان خانواده طی صحبت های کوتاهی از غربالگری رایگان سرطان برای اهالی سینما خبر داد.

بخش دیگری از مراسم به تقدیر از شاپور عظیمی اختصاص داشت. هوشنگ گلمکانی،خسرو دهقان، جابر قاسمعلی، دکتر حسین نژاد و مصطفی احمدی برای تجلیل از او روی صحنه حاضر شدند.

برگزیدگان ششمین جشن نوشتار سینمایی به شرح زیر معرفی شدند:

بهترین نقد:
امیررضا نوری پرتو


دیگر نامزدها:
غلامعباس فاضلی، پرویز جاهد، مصطفی جلالی فخر

بهترین مقاله:
آریا قریشی


دیگر نامزدها:
محمد هاشمی، حمیدرضا مدقق، محسن خیمه دوز

بهترین یادداشت:
حسام نصیری


دیگر نامزدها:
حسن سلیمانی فاخر، رامین اعلایی، محمدعلی حیدری

بهترین گفت و گو:
امید نجوان


دیگر نامزدها:
فرانک آرتا، علی رستگار، کسری ولایی، علی ملاصالحی

بهترین ترجمه:
سعید نوری


دیگر نامزدها:
بابک کریمی، سعیده طاهری (با سه اثر متفاوت)

 

منبع: سینما شبکه (سی نت)

1584 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به جشن نوشتار سینمایی (8 خبر):

8 - برگزیدگان ششمین جشن نوشتار سینمایی معرفی شدند / از امیررضا نوری پرتو تا آریا قریشی و امید نجوان

7 - نامزدهای ششمین جشن نوشتار سینمایی معرفی شدند / برای اولین بار

6 - اسامی نامزدهای ششمین جشن نوشتار سینمای ایران بزودی اعلام می شود / زمان برگزاری: 27 آبان

5 - برگزیده‌های پنجمین جشن نوشتار سینمایی معرفی شدند

4 - «مژده لواسانی» مجری پنجمین جشنواره نوشتار سینمایی شد

3 - برترین‌های چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی معرفی شدند / کسب جایزه سوم توسط احمد شاهوند در بخش بهترین گزارش

2 - نکوداشت زنده یاد علی وزینی در چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی

1 - برگزیدگان سومین جشنواره مطبوعات سینمایی معرفی شدند / کسب جایزه سوم توسط احمد شاهوند در بخش بهترین گزارش

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت