New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جشنواره فیلم فجر در دوران کرونا؛ آری یا نه؟ / نگاهی به برگزاری جشنواره فیلم فجر در گفت و گوی جمعی نویسندگان «سینما شبکه» (سی نت) با حضور سهیلا قوسی، سیدجواد صفوی، فرهاد خالدی نیک، مجتبی اردشیری و احمد شاهوند

arrow  حبیب اسماعیلی (تهیه‌کننده سینما): بهترین زمان برای برگزاری جشنواره فجر بهار سال آینده است/ هر کسی در سینما سرمایه‌گذاری کرده؛ سرمایه‌اش از بین رفته است/ 100 فیلم در نوبت اکران است

arrow  اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش برای پخش تلویزیونی

arrow  توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره پردیس«ملت» و چند فیلم خبرساز/«مست عشق» حسن فتحی مجوز ساخت ندارد/فیلم مجیدی همچنان در حال فیلمبرداری است

arrow  ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در گفتگو با ایسنا اعلام کرد:‌ سینمای رسانه در جشنواره‌ امسال در مجموعه ای که سالن «سینما» داشته باشد، برگزار می‌شود

arrow  دورخیز «دوزیست» برای رونمایی در جشنواره فجر/ سعید خانی تهیه کننده فیلم: به زودی نسخه نهایی فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنیم/ به هیات انتخاب جشنواره خوش‌بین هستیم

arrow  محمد احمدی تهیه‌کننده سینما: برای «قتل عمد» و «بعد از تو» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کردیم

arrow  رنگ‌آمیزی موسیقی «رد خون» چگونه تغییر کرد؟/ روایت یک همراهی ۱۵ساله

arrow  وضع گیشه سینماها در تابستان اسف‌بار بود/ هزینه سینماها 7-8 برابر شده است

arrow  آخرین وضعیت "توقیف" یک فیلم دفاع مقدسی به روایت کارگردانش

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نمی‌خواهم کلیشه شوم / گفتگو با نازنین بیاتی به بهانه اکران "طعم شیرین خیال"

:: 11 فروردین 1394  9:26:14 AM  ::

نازنین بیاتی در نشست پرسش و پاسخ فیلم

نازنین بیاتی در نشست پرسش و پاسخ فیلم "در بند" - سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 18 بهمن 91

 

سی نت: بازیگرانی که این بخت را می‌یابند در سن پایین با ایفای نقشی به یاد ماندنی در فیلم کارگردانی شاخص به سینما بیایند، معمولا موفقیتی دوگانه می‌یابند. یا پس از درخشش در اولین فیلم تبدیل به بازیگری مطرح می‌شوند و یا در پیله موفقیت فیلم اولشان باقی می‌مانند و نمی‌توانند دیگر خاطره آن درخشش را تکرار کنند. به نظر می‌رسد نازنین بیاتی را باید جزو گروه اول قرار داد. بازیگری که توانست از فرقی که پرویز شهبازی در فیلم «دربند» در اختیارش گذاشت به بهترین شکل استفاده کند و با انتخاب‌های بعدی‌اش نشان داد از هوش و توانایی ماندن در این حرفه برخوردار است. نازنین بیاتی در اکران نوروزی دو فیلم «رخ دیوانه» و «طعم شیرین خیال» را روی پرده دارد و به این بهانه با او گفت و گویی کرده‌ایم که با وجود کوتاه بودن جالب توجه است.

اولین تجربه بازیگری شما با شهبازی و در فیلم «دربند» بود که کلا فیلمی است با ویژگی‌های ایده‌آل زیاد، بعد از«دربند» انتخاب نقش برایتان دشوار نبود؟
قطعا انتخاب برایم خیلی سخت بود. چون می‌خواستم نازنین دربند دیگر تکرار نشود و نمی‌خواستم در سینما تبدیل به دختر معصومی شوم که همیشه قربانی اجتماع می‌شود. تمام سعی‌ام را کردم که با انتخاب‌هایم مانع این کار شوم. در همین «طعم شیرین خیال» هم شیرین دختری دانشجوست، اما قربانی نیست و با نازنین «دربند» خیلی متفاوت است. در «دربند» نازنین از محیطی کوچک وارد محیطی بزرگ می‌شود و به لحاظ انسانی و معرفتی دست به کارهایی می‌زند که خودش را دچار مشکل می‌کند، اما شیرین «طعم شیرین خیال» دغدغه نجات طبیعت را با استادش دارد. آنها نه آدم خاص که کل آدم‌های روی زمین را می‌خواهند متوجه شرایط زیست محیطی‌شان قرار بدهند.

فیلمنامه «طعم شیرین خیال» چه ویژگی‌هایی داشت که شما آن را پذیرفتید؟
نکته جالب در این فیلمنامه این بود که موضوع اصلی‌اش رابطه آدم‌ها با یکدیگر نبود، بلکه رابطه آدم‌ها بود با زمینی که در آن زندگی می‌کنند. زمینی که متاسفانه فراموشش کردند. در واقع موضوع فیلم درباره رفتار انسان‌هاست با طبیعت. کلا طبیعت برای من موضوعی مهم است و به دلیل اهمیتی که این فیلم برای طبیعت قائل می‌شد، پذیرفتم که در آن ایفای نقش ‌کنم.

روی نقش شیرین چقدر کار کردید؟ شخصیتی که در حال حاضر در فیلم می‌بینیم چقدر نتیجه طراحی و اجرای خودتان است؟
مسلما وقتی بازیگری نقشی را می‌پذیرد قبل شروع کارجلسه، پیش تولید و دورخوانی دارد. گروه دور هم جمع می‌شوند و فکر می کنند که بهتر است چه قسمت‌هایی به کار اضافه یا کم شود. قبل از سکانس‌های این فیلم هم من اگر شخصا ایده‌ای داشتم آن را با آقای تبریزی مطرح و بعدا اجرا می‌کردم. طراحی این نقش نتیجه یک رابطه متقابل و گفتمان دو سویه بود.

لحظه‌هایی کمیکی در بازی‌تان وجود دارد که به شخصیت شیرین جذابیت خاصی داده. با اینکه در طنز سابقه اي نداشتید، اما خوب توانستید از پس این لحظه‌ها برآیید...
قطعا راهنمایی‌های آقای تبریزی در درآوردن این لحظه‌ها بی‌تاثیر نبوده، اما اگر آدم ذره‌ای حس نقشی که کارگردان می‌خواهد را در وجودش نداشته نباشد نمی‌تواند آن را به درستی اجرا کند. مثلا اگر کارگردان از یک شخصیت خشک و جدی بخواهد که لحظه‌هایی طنز را بازی کند، آن لحظه‌ها به دل مخاطب نمی‌نشیند.

لهجه کرمانی را از کجا یاد گرفتید؟
آقای نادر فلاح که در این فیلم نقش پدرم را داشتند مشاور لهجه من بودند. در دوران پیش تولید ما تمرین لهجه داشتیم و قبل از هر پلانی که می خواستیم بگیریم دیالوگ های مربوطه را می خواندیم و لهجه را با هم تمرین می کردیم. آقای فلاح کلا در طول دوران فیلمبرداری همیشه حضور داشتند و لهجه ها را چک می کردند.

شما همیشه در نقش دختران آرام و سر به راه ظاهر می‌شوید. دوست ندارید در ادامه پرسوناژهای متفاوتی را از خودتان به نمایش بگذارید؟
هر بازیگری دوست دارد که نقش‌های متفاوتی را امتحان کند و خودش را محک بزند. من خیلی سعی کردم که با انتخاب‌هایم از قالب یک دختر معصوم و سر به زیر بیرون بیایم. البته مثلا در فیلم «رخ دیوانه» نقش دختر خیلی سر به راهی را نداشتم...

اما در آنجا هم معصومیت خاص به خودتان را داشتید. معصومیتی که البته با شیطنت همراه بود و تماشاگر دوست‌اش می‌داشت...
ـ یک وقت‌هایی پیش می‌آید که یک کاراکتر منفی است، اما باز هم تماشاگر دوست‌اش دارد. یا من در«ارسال یک آگهی تسلیت» نقشی که بازی کردم خیلی آرام نبود و در ذهن‌اش یکسری افکار منفی هم داشت.

از همکاری‌تان با آقای تبریزی در «طعم شیرین خیال» بگویید؟
کار با آقای تبریزی برای هر بازیگری نعمت است. ایشان سر صحنه کاملا آرام و صبور هستند و هیچ استرسی به بازیگر و عوامل فیلم وارد نمی‌کنند. آدم وقتی با ایشان کار می‌کند خیالش راحت است و با اطمینان خودش را به دست او می‌سپارد. چون هر چه بگوید تفکری پشت‌‌اش است. به این خاطر بازیگر هیچ نگرانی سر صحنه ندارد.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
الان کاری در دست ندارم.

و حرف آخر؟
خیلی خوشحالم که در فیلم «طعم شیرین خیال» کار کردم. غیر از تجربه بسیار خوبی که با آقای تبریزی داشتم، موضوع فیلم برایم موضوعی بسیار مهم است. متاسفانه ما چنین موضوعاتی را فراموش کردیم و فکر می‌کنیم اگر فیلمی در مورد روابط بین انسان‌ها و مسایل اجتماعی نباشد فیلم نیست. در صورتی که اگر رابطه ما با طبیعت از بین برود دیگر رابطه انسانی هم معنایی ندارد.

..................................
گفت و گو: ساناز قنبری

 

منبع: بانی فیلم آنلاین

4787 - احمد شاهوند

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

نازنین بیاتی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت