New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

پايانِ دفتر سی و يكم، نقطه سر خط! / یادداشت حمید سلجوقی برای پایان جشنواره ی سی و يكم فجر با نگاهی به چند فیلم و حاشیه ها و بهترین ها

:: 21 بهمن 1391  5:51:21 PM  ::

آنونس جشنواره سی و یکم فیلم فجر

آنونس جشنواره سی و یکم فیلم فجر

 

سی نت: امسال هم مشابه هر سال به علت كم حوصلگی موفق به ديدن تعدادی از فيلم ها نشدم. بعضی فيلم ها مثل "ترنج"،"عقاب صحرا"،"آقای الف"را هم از ابتدا رغبتی به ديدنشان نداشتم.فيلم هايی هم بودند مانند "فرشتگان قصاب"،" از تهران تا بهشت"،"من عاشق سپيده صبحم" و... كه قسمت نشد ببينيم! .فيلم هايی هم بودند مانند "گس"،"پرويز"،"زندگی مشترك..."،"سيزده" و... كه به علت از اينجا رانده و از آنجا مانده بودن ! اصولا بين زمين و آسمان بودند و هيچ رقمه نمی توانستيم ببينيم!

جشنواره ی سی و يكم (يا به تعبير رمانتيكی "سی و يكمين بهار سينمای ايران") صرف نظر از ضعف های اساسی اجرايی اش (باز خدا امواتِ محمد خزاعی را بيامرزد!)، از لحاظ سطح كيفی به نظرم يك جشنواره ی در خوشبينانه ترين نگاه، "متوسط" بود.

اما يك خوبی بزرگ داشت كه كورسوی اميدی در دل ما زنده كرد. خوبی ای كه حالا حالاها می توان روی آن مانور داد و لازم هم هست درباره اش حرف بزنيم؛ همه كسانی كه در اين سال های اخير و با حال و اوضاع اين روزهای سينمای ايران موفق به ساختِ فيلم بلند اول خود شده اند (بدون استفاده از سرمايه ی شخصی خودشان حالا يا با حمايت بخش دولتی و يا خصوصی) واقعا كار راحتی پيش رو نداشتند.فيلمسازی لااقل برای اين افراد به قول يكی از همين چهره های موفق جشنواره ی امسال مانند شكستن شاخ غول است! . اما در پس همه ی اين سختی ها،به نظرم بزرگترين برنده ی ‌جشنواره ی سی و يكم، همين فيلم اولی ها بودند.

اما در مورد داوری ها؛ داوری ِ بخش "نگاه نو" كه با عملكرد بدش هيچ حرفی برای گفتن نذاشته به كنار اما در مورد داوری سودای سيمرغ؛حضور تعجب انگيز "برلين منفی هفت" در بين نامزدهای بهترين فيلم،فيلمی كه اصلا در اين حد و اندازه ها نيست.نبودن حيرت آور نام شهاب حسينی و طناز طباطبايی در بين نامزدها،نامزدی الهام حميدی كه بازی متوسطی را در فيلم رضايی به نمايش گذاشته و البته ديده شدن بازی خوب ترانه عليدوستی و ديده نشدن بازی خيلی خوب پانته آ بهرام در "روز روشن" ( كلا داوری جشنواره در هر دو بخش برای "روز روشن"،شب ِ تاريكی بود!)، راجع به نامزدهای مكمل مرد هم فقط با بهرنگ علوی و تا حدودی يدالله شادمانی موافقم، نه امير جعفری بازی درخشانی داشته و نه رامبد جوان در حد و اندازه های نامزدی بوده و صد البته خوشحال می شوم بفهمم هيئت داوران در بازی شريفی نيا چه ديدند كه كانديدش كردند؟! همينطور بازی قائميان در "استرداد" هم در حد و اندازه های نامزدی نبود.ديده شدن بازی آهنگرانی در "دربند" جای شكر دارد. نبودن نام فردين خلعتبری در بين نامزدها گرچه او برای "تنهای تنهای تنها" آهنگسازی خوبی كرده، نگاهِ مهربانانه ی داوران به "گناهكاران" كه گرچه خودمان هم هی گفتيم فيلم خوبی ست اما ديگر نه انقدر كه بشود كانديد بهترين فيلم! و...و...و... اين ها همه نشان می دهد داوری ها باز هم يك جوری است! [توضيح: اين يادداشت در زمان انتشار فهرست نامزدها تنظيم شده]

در هر حال، جشنواره ی امسال به من ياد داد هيچوقت قبل از تماشای فيلمی درباره ی آن قضاوت نكنم.همينطور فرصتی بود تا تمرين كنم حتی اگر فيلمی برايم خسته كننده بود تا تيتراژ آخرش صبر كنم.نگاهی چند جمله ای به چند فيلمی كه ديدم خواهم داشت بعلاوه اينكه در خاتمه ی اين نوشتار،به "ترين ها" خواهم پرداخت؛


او خوب سنگ می زند (سيد هادی محقق)
يك تله فيلم خوب.اتفاق خاص و مهمی نيست اما در قالب خودش و در حد و اندازه های خودش حرف می زند.فيلم متوسطِ جمع و جوری است.همين كه فيلمساز در تجربه ی اولش جو زده ی حال و هوای يك جشنواره نيست و اضافه بر داستانش حرفی نمی زند و از خط اصلی روايتش به بيراهه نمی رود كافی است.

گناهكاران (فرامرز قريبيان)
تجربه ی اميدواركننده پدر و پسری و يكی از جمع و جورترين فيلم های جشنواره امسال.فيلمنامه ای كه حالا حالاها می توانيم از آن به عنوان يك نمونه موفق در گونه پليسی مهجور سينمای ايران ياد كنيم.بازی های قابل قبول و انتخاب رامبد جوان كه من دوستش داشتم.تدوين خيلی خوب،طراحی صحنه و ريتم خوب.

هيچ كجا هيچ كس (ابراهيم شيبانی)
فيلمساز جوان و باهوشی كه می داند بايد به چه بپردازد اما نمی داند چگونه بپردازد.يك نمونه ناموفق در استفاده از شيوه روايت غير خطی.روايتی كه در اينجا اصلا كاربردی ندارد.يك ريتم خسته كننده و كند.فيلمی كه سعی كرده تمام ضعف هايش را پشت فرم به ظاهر پيچيده اش قايم كند.تاكيد ميكنم: صِرف استفاده از روايت غيرخطی هيچ فيلمی بزرگتر از آنچه كه بوده،نشده و نخواهد شد.

آسمان زرد كم عمق (بهرام توكلی)
دلسردكننده ترين فيلم جشنواره برای من كه انتظار داشتم پخته ترين اثر بهرام توكلی را ببينم.بازی خوب عليدوستی و صابر ابر كه مثل هميشه است.پيشرفت محسوس توكلی در كارگردانی اش نسبت به ساخته های قبلی.كش دادن بی خود و بيجهت فصل مشاجره ی آذرنگ و دولتشاهی و فصل هايی از اين قبيل.باز هم اسير شدن در فرم پيچيده و ابهام در شخصيت پردازی و زياده روی فيلمساز در رفتن به سوی قصه ای كه از ذهنيات خاص خودش برآمده و دور شدن از بيننده.كاش از موسيقی حسين عليزاده استفاده بيشتری می شد.

روز روشن (حسين شهابی)
حسين شهابی پا به نوعی از سينما گذاشته كه پتانسيل موفق بودن در آن را دارد."روز روشن" فيلمی فراتر از پيش بينی من بود.فيلمی كه قصه می گويد و اين توان را دارد تا لحظه ی آخر مخاطب را پای قصه اش نگه دارد.از ريتم نمی افتد و بازی های خوبی دارد از پانته آ بهرام گرفته تا مهران احمدی."روز روشن" همچنين يك نمونه موفق در استفاده از دوربين روی دست است.

قاعده تصادف (بهنام بهزادی)
فيلمی كه دغدغه های اجتماعی اش را به خوبی به تصوير می كشد.مجموعه بازی های خوب در قاب دوربين فيلمسازی كه يكی از بهترين كارگردانی های جشنواره امسال را داشت.شخصيت كاملا اضافه و قابل حذف سروش صحت.نمونه موفق در استفاده درست از فرم.

تنهای تنهای تنها (احسان عبدی پور)
يكی از سورفرايزهای بخش فيلم های اول.اگر بگويم بيشتر از خودِ فيلم از صحبت های فيلمساز بعد از نمايش فيلم كيف كردم بيراه نگفتم.حرف جالبی كه زد و شديدا با آن موافقم، "تنهای تنهای تنها" فيلمی بود كه به ظاهر تمام المان های يك فيلم شعاری را داشت اما شعاری نبود.يك تيتراژ جذاب و موسيقی استادانه فردين خلعتبری.يك فيلم ساده،بی ادعا و گرم و صميمی كه می تواند تا پايان شما را پای داستانش نگه دارد.خلاصه داستانی كه از آن خوانده بودم افتضاح و پرت تر از آنچه بود كه ديدم.هنوز سر ِ اين مسئله با خودم درگيرم كه می توانم به فيلم عبدی پور بگويم "فيلم ِ كودك" يا خير.

حوض نقاشی (مازيار ميری)
درام قابل احترام و دوست داشتنی ای كه از بعضی جهات لنگ می زند.فيلمنامه ای كه به پختگی كار قبلی نويسنده اش،"طلا و مس" نيست اما در مجموع خوبست.ريتم نسبتا كندی دارد.چند فصل احساسی خوب دارد.ميری در كارگردانی نه پيشرفت كرده نه عقبگرد داشته.تيم بازيگران عملكرد خوب و دلنشينی دارند كه نقطه اوجش بازی نگار جواهريان است.

اشياء از آنچه در آينه می بينيد به شما نزديكترند (نرگس آبيار)
يك تله فيلم خوب.يك سوم اول فيلم از دوربين روی دستی استفاده شده كه كاربرد ندارد و به بدترين شكل ممكن،فيلمساز سعی دارد ما را با شخصيت اولش همراه كند.فيلمنامه "گره" درست و حسابی ندارد و از يك سوم ميانی به بعد به سطحی ترين و تاسف بار ترين شكل ممكن تا پايان ادامه می يابد.آبيار در كارگردانی اش نمره قبولی می گيرد.بازی گلاره عباسی خيلی خوبست.گريه های پايان فيلم ِ شخصيت اصلی هم ديگر اوج ِ خلاقيت های فيلمساز را نشان می دهد!!!

رسوايی (مسعود ده نمكی)
فيلمی شلخته و بی منطق و سرشار از عملكرد ضعيف در جزء به جزئش.بدترين تيم بازيگری جشنواره در كنار تيم بازيگرانِ فيلم مهرجويی( البته به استثنای عبدی كه آن هم بازی چشمگيری ارائه نداده)،فيلمنامه ای كه دادن شعار مستقيم در قصه ای را هدف قرار داده كه می توان حجم نسبتا زيادی از آن را حذف كرد.شخصيت های بی شناسنامه و اضافی متعدد.فيلمی كه از اساس،ويران است.(راجب اينكه قانعتان كنم در فيلم ده نمكی بيشترين تلاش برای شخصيت پردازی در مورد "افسانه" شده اما او هم يك "تيپ" مانده می توانم يك كتاب بنويسم!.در زمان اكرانش اگر عمری بود بحث خواهيم كرد)

خسته نباشيد! (محسن قرايی)
يك فيلم ساده و بی ادعا.نمونه ی خلاق و موفق در قصه گويی و از آن مهمتر ايجاد موقعيت های به جا و زيركانه در روايتش،اتفاقاتی كه باعث نمی شود فيلم از مسير اصلی روايتش به بيراهه برود و همينطور از ريتم بيافتد.مجموعه بازی های خوب،فيلمبرداری و كارگردانی خوب.فيلم پتانسيل موفقيت در اكران عمومی را دارد.

چه خوبه كه برگشتی (داريوش مهرجويی)
ادامه ی جريانِ سرخوشانه ی مهرجويی پس از سه فيلم آخر گذشته اش كه معلوم نيست ديگر مخاطب در كارهايش چه جايگاهی برای او دارد.يكی از بدترين نمونه های فيلمنامه در جشنواره امسال.مجموعه بازی های بد جلوه داده شده از كاراكتر های بی هويتی كه در يك قصه شلوغ و شلخته مدام بر سر و كله هم می زنند.فيلمی كه خواسته كمدی باشد اما بويی از اين ژانر نبرده و بيشتر يك مضحكه است از جنس فيلم هايی كه در سينمايمان تا به حال زياد داشتيم.

دهليز (بهروز شعيبی)
فيلم بهروز شعيبی يك داستانگوی خوش ساخت است با تركيبی از بازی های خوب كه در آن رضا عطاران،دوست داشتنی بازی كرده و هانيه توسلی يكی از بهترين بازی های كارنامه اش را رقم زده.فيلمی كه يك شروع خوب و يك پايان خيلی خوب دارد.با توجه به اينكه به سوژه ای پرداخته كه شديدا پتانسيل شعار دادن دارد اما فيلم شريفی است كه بدون سياه نمايی و از يك زاويه ی نو حرفش را می زند.شعيبی كارگردانی خوبی هم داشته.

دربند (پرويز شهبازی)
فيلم سوم پرويز شهبازی ساختاری مستحكم،دقيق و حساب شده در جزئياتش دارد.دو بازی خيلی خوب دارد از دو بازيگر زنش نازنين بياتی و پگاه آهنگرانی كه به عقيده ی من هيچ وقت به اين خوبی نبوده.فيلمبرداری هومن به منش كه هنرش در استفاده درست از دوربين روی دست را می بينيم عال‍ی است.اجتماعی ِ موفقی است كه بی منطقی و ابهامات خاص خودش را در فيلمنامه دارد.قصه گفتن را دير شروع می كند و بعضی حرف هايش را بد و بی جهت كش می دهد.

كلاس هنرپيشگی (عليرضا داود نژاد)
يك تجربه خانوادگی كاملا متفاوت و قابل قبول از داودنژاد.مجموعه بازی های خوب.چند فصل معركه كه در اجرا خيلی خوش ساخت درآمده.حجم كمی تا قسمتی زيادِ فيلم كه اگر كوتاه تر شود بهتر است.فيلم داودنژاد مثل خود زندگی است.حيف كه در اوايلش ريتم كندی دارد و دير می افتد روی غلتك و البته پايانی دارد كه خيلی جای كار داشت.فيلمنامه اش كمی جای بحث دارد اما كارگردانی اش يكی از بهترين های جشنواره بود.زهرا داود نژاد بازی خوبی از خودش به نمايش گذاشته.

فرزند چهارم (وحيد موسائيان)
يك سوژه ی انسانی قابل تحسين كه به بدترين شكل پرداخت شده.فيلمنامه ی ضعيفی كه ديالوگ های بدی هم دارد.بازی مهتاب كرامتی را در اين فيلم دوست دارم...

جيب بر خيابان جنوبی (سياوش اسعدی)
شروع خيلی خوب،پايان قابل قبول اما يك سوم ميانی انگار از دست فيلمساز در رفته باشد يك ناهمخوانی با اول و آخرش دارد.ريتم اش كند می شود،فيلمساز شيوه روايتش را عوض می كند و از "نوآر" به سوی "ملودرام" می رود.همين مهمترين نقطه ضعف فيلم اسعدی است كه معلق می ماند بين نوآر و ملودرام.فيلم،مجموعه بازی های خوبی دارد از نورا هاشمی گرفته تا خودِ مصطفی زمانی كه البته اين اوج توان وی نيست.قاب بندی های اسعدی هم خوبست.در مجموع فيلم خوش ساختی است.

بشارت به يك شهروند هزاره سوم (محمد هادی كريمی)
درام ناموفقی كه از نگاهِ تك بعدی و سطحی سازنده اش رنج می برد.كريمی هنوز هم نتوانسته برای انتقال دغدغه های شريف و محترمش از بيانِ پخته ای در قالب زبان سينما استفاده كند.فيلم كريمی ريتم كند و خسته كننده ای دارد،در شخصيت پردازی ها ناقص عمل كرده و بازی های البته نه چندان خوبِ ستارگان حاضر در اين فيلم هم كمكی به خوب شدنش نكرده.

تاج محل (دانش اقباشاوی)
فيلمی دوست داشتنی و دقيق در روايت جزئيات،ساختاری كه بيشتر به سمت مستند رفته تا فيلم بلند،بازی دلنشين بازيگران محلی،روايت ساده ای كه مسائل و دغدغه های انسانی مانند گذشت،پيش داوری نكردن و... را به خوبی و دور از افراط و دادنِ شعار مطرح می كند.تدوين خوبی نيز دارد.

استرداد (علی غفاری)
در ميانِ فيلم های فاخر و يا ارزشی ِ جشنواره ی امسال، تنها فيلمی كه از ديدنش مايوسم نشدم همين فيلم بود. فيلمبرداری محمود كلاری باز هم يك سر و گردن بالاتر از سطح كيفی فيلمبرداران ايرانی، كارگردانی قابل قبول غفاری، فيلمنامه ای كه كشش لازم برای تماشاگر را دارد و به درستی از عنصر تعليق استفاده می كند. "استرداد" طراحی صحنه خوبی هم دارد.حميد فرخ نژادی كه انگار مالِ اين فيلم نيست اما باز هم بازی اش خوبست.بازی ای كه البته از اوج توانِ فرخ نژادِ معركه،پايين تر است.

سر به مهر (هادی مقدم دوست)
مقدم دوست تعلق خاطر عجيبی به وبلاگ و وبلاگ نويسی دارد. گذشته از وبلاگ های متعددی كه تا الآن نوشته و می نويسد، خاطرم هست حتی برای فينال ِ "وضعيت سفيد" در نظر داشت فلش فوروارد بزند و امير محمد گلكار را بنشاند پشت مانيتور در حال نوشتن وبلاگش كه البته قسمت نشد! يا در تله فيلم "به صرف شربت و شيرينی" نمايی از تستِ تمركز قرار گرفته روی وبلاگِ "چسب زخم" اش رانشان می دهد يا اصلا متن های "وضعيت سفيد" را بصورت رمز دار در يك وبلاگ (كه هنوز هم هست) می نوشت تا دستيار نعمت الله آن ها را بردارد و...،حالا در يك فيلم شريف، ساده و قابل احترام رفته سراغ شخصيتِ زنی كه وبلاگنويس است. باز هم به مشابه تجربه های قبلی اش با نعمت الله يك شخصيت پردازی خوب از يك شخص خاص، بازی خوب ليلا حاتمی كه به نظرم نسبت به الهام حميدی گزينه مناسبتری برای نامزدی سيمرغ بود، كارگردانی قابل قبول مقدم دوست كه سينما را با دستياری شروع كرده، همان چاشنی هميشگی و موفق طنز بامزه در دل روايت كاملا جدی، جامعه شناسی خوب فيلمسازی كه چقدر ريز و دقيق و به دور از سياه نمايی يا سطحی نگری، تمام آنچه كه بايد از يك دختر جوانِ اين شكلی را نشان دهد به تصوير می كشد. اينكه فيلمساز مرد انقدر به دغدغه ی قصه ی زنانه اش اشراف دارد تحسين برانگيز است. فينالِ خوب و منسجم.خاصيت مقدم دوست اين است كه هميشه "شيرين" روايت می كند. با اين حال فيلمنامه همه ی بار قصه را به دوش شخصيت اصلی می گذارد و در اين ميان شخصيت هايی مثل حامد و خواهرش جای كار بيشتری داشتند.آن هايی كه می گويند اين فيلم ضد نماز است اصلا نفهميدنش!

هيس! دخترها فرياد نمی زنند ( پوران درخشنده)
همانطور كه پيش بينی می كردم فيلم جديد درخشنده يادآور فيلم های دوران اوج ست. سازنده ی "پرنده كوچك خوشبختی" اين بار ديگر يك درام جسورانه ساخته است. موسيقی خوبِ كارن همايونفر، بازی كولاكِ طناز طباطبايی در كنار بازی خوب زارعی و ... بُعد ديگری از نقاط قوت فيلم درخشنده است. ديالوگ های شعاری فصل دادگاه را دوست ندارم. فيلم درخشنده شخصيت پردازی ناقصی دارد، بابك حميديان بازی خوبی داشته، "هيس!..."در بعضی فصل ها و جزئيات به شدت هندی و بی منطق می شود، بعضی صحنه هايش اضافی و بی كاربرد در پيشبرد داستانش به نظر می رسد. در مجموع با تمام ضعف هايش نسبت به ساخته های آخر درخشنده يك سر و گردن بالاتر است.

......

انتخاب های من از ميان فيلم هايی كه ديده ام؛

بهترين فيلم اول : 1- "خسته نباشيد" 2- "روز روشن" حسين شهابی 3 - "دهليز" بهروز شعيبی
بهترين جلوه های ويژه: 1- "استرداد" 2- "جيب بر خيابان جنوبی" 3- "تنهای تنهای تنها"
بهترين فيلمبرداری: 1- هومن بهمنش برای "دربند" 2- محمود كلاری برای " استرداد"
بهترين موسيق‍ی: 1- فردين خلعتبری برای "تنهای تنهای تنها" 2- بهزاد عبدی برای "دهليز" 3- كارن همايونفر برای "هيس!..."
بهترين تدوين: 1- "گناهكاران" 2- "استرداد" بهرام دهقانی 3- "خسته نباشيد" سپيده عبدالوهاب
بهترين صدابرداری: حسن زاهدی "استرداد"
بهترين طراحی صحنه: 1- ايرج رامين فر برای "استرداد" 2- آتوسا قلمفرسايی برای "حوض نقاشی"
بهترين بازيگر مكمل زن: 1- فرشته صدرعرفايی برای "حوض نقاشی" 2- پگاه آهنگرانی ِ "دربند" 3- زهرا داودنژاد " كلاس هنرپيشگی" 4- مريلا زارعی "هيس! دخترها فرياد نمی زنند"
بهترين بازيگر مكمل مرد: 1- بهرنگ علوی "دربند" و يدالله شادمانی "خسته نباشيد!" 2- امير جعفری "قاعده تصادف"
بهترين بازيگر نقش اول زن: 1-نگار جواهريانِ "حوض نقاشی" 2- طناز طباطبايی ِ "هيس! دخترها فرياد نمی زنند" 3- نازنين بياتی ِ "دربند" 4-هانيه توسلی "دهليز" 5- ليلا حاتمی ِ "سربه مهر" 6- پانته آ بهرام ِ "روز روشن"
بهترين بازيگر نقش اول مرد:1- شهاب حسينی برای "حوض نقاشی" 2- مهران احمدی برای "روز روشن" و رضا عطاران برای "دهليز" 3- اكبر عبدی برای "رسوايی"
بهترين فيلمنامه: 1-"قاعده تصادف"بهنام بهزادی 2- "خسته نباشيد!" محمد رضايی راد 3- "دربند" پرويز شهبازی
بهترين كارگردانی: 1-بهنام بهزادی برای "قاعده تصادف" 2- عليرضا داود نژاد برای كلاس "هنرپيشگی" 3- بهروز شعيبی "دهليز" 4- سياوش اسعدی "جيب بر خيابان جنوبی"
بهترين فيلم: 1- قاعده تصادف 2- خسته نباشيد! 3-دربند 4- دهليز 5-هيس! دخترها فرياد نمی زنند
و
بدترين فيلم: 1- آفتاب،مهتاب،زمين 2-... 3- چه خوبه كه برگشتی 4- رسوايی 5-گام های شيدايی
بهترين دستاورد هنری: احسان عبدی پور برای فيلمنامه ی "تنهای تنهای تنها"

فيلم هايی كه فراتر از انتظارم بودند: "تنهای تنهای تنها"،"خسته نباشيد!"، "روز روشن"
فيلم هايی كه پايين تر از حد تصورم بودند: "آسمان زرد كم عمق" كه به خاطر علاقه وافرم به سينمای بهرام توكلی حسابی زد توی ذوقمان و يك دو جين فيلم ديگر!!!

حاشيه ها: عملكرد خوب و قابل ستايش بهروز شعيبی،احسان عبدی پور،محمد رضاشيرخانلو،محمد رضايی راد و نازنين بياتی،تمامی كودكانی كه در جشنواره حضور فعال داشتند با جيغ و گريه و "بابا من گُشنمه" گفتن هايشان!، خاصه عاشق كودكِ آن خبرنگاری شدم كه به نگهبان ورودی گفت: " من بلدم فيلم ببينم عمو"! ،حضور بد صابر ابر،مهناز افشار،محمد رضا فروتن و...،فيلم پايين تر از حد انتظار توكلی،اجرای خواب آور گبرلو در برنامه هفت،دادن جايزه بهترين فيلمنامه بخش بين الملل به فاجعه ی "آفتاب،مهتاب،زمين"،نظم و ترتيبی كه هر سال كمتر از پارسال داريم،بازگشت اميدواركننده پوران درخشنده به سينمایی اجتماعی كه ديگر خسته كننده و ناقص نيست با اين آرزو كه همينطور ادامه پيدا كند،بازی های خيلی خوب و قابل تقدير بازيگران كودك و نوجوان در فيلم های "دهليز"،"تنهای تنهای تنها" و "حوض نقاشی". جای خالی فاطمه معتمدآريا،پارسا پيروزفر،اصغر فرهادی و خيلی های ديگر،گفته ی گبرلو در "هفت" به سياوش اسعدی با اين مضمون كه اصولا برای اهالی رسانه روی زمين نشستن با روی صندلی نشستن فرقی نمی كند و مهم فيلم ديدن است كه می بينند(الله اكبر! يك وقت هايی حس ميكنم اهالی رسانه،بچه سر راهی های سينما به شمار می روند!).الآن اگر از من بپرسند در اين سينما از چه كسی متنفر هستی اولين شخصی كه به ذهنم ميرسد،علی سرتيپی است!(پخش و يا تهيه ی چند فيلم از جمله "رسوايی"،"گناهكاران"،"دهليز"،"هيچ كجا،هيچ كس" و... مجموعا هفت هشت تا از فيلم هايی كه پتانسيل به سينماكشاندن مردم در شهرستان را داشت بر عهده ايشان بوده و چون شخص ايشان با نمايش فيلم در شهرستان ها مخالف بودند،شهرستانی ها از ديدن اين چند فيلم بی نصيب ماندند).[توضيح: ما در مشهد،بهترين سينما و بيشترين استقبال از فيلم های خوب را داريم،اما به لطف اين تصميم ها ناچاريم كيلومترها برای ديدن چند فيلم كه اكثرشان هم حالمان را گرفتند!!! بياييم.].اگر من،مثل دبير جشنواره،جايزه ی ويژه ای داشتم حتما ميدادم به هادی مقدم دوست بخاطر احترامی كه برای تماشاگران فيلمش در سراسر "ايران" قائل است.

و... دوست دارم حسن ختام نوشته های جشنواره ایم تشكری باشد خالصانه از زحمات دوستانم در سی نت كه هر صبح تا صبح روز بعد مشغول پوشش رسانه ای جشنواره بودند علی الخصوص آن هايی كه زحمتشان كمتر به چشم ما می آيد.
بدرود

 

منبع: سی نت

16586 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت