New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جشنواره فیلم فجر در دوران کرونا؛ آری یا نه؟ / نگاهی به برگزاری جشنواره فیلم فجر در گفت و گوی جمعی نویسندگان «سینما شبکه» (سی نت) با حضور سهیلا قوسی، سیدجواد صفوی، فرهاد خالدی نیک، مجتبی اردشیری و احمد شاهوند

arrow  حبیب اسماعیلی (تهیه‌کننده سینما): بهترین زمان برای برگزاری جشنواره فجر بهار سال آینده است/ هر کسی در سینما سرمایه‌گذاری کرده؛ سرمایه‌اش از بین رفته است/ 100 فیلم در نوبت اکران است

arrow  اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش برای پخش تلویزیونی

arrow  توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره پردیس«ملت» و چند فیلم خبرساز/«مست عشق» حسن فتحی مجوز ساخت ندارد/فیلم مجیدی همچنان در حال فیلمبرداری است

arrow  ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در گفتگو با ایسنا اعلام کرد:‌ سینمای رسانه در جشنواره‌ امسال در مجموعه ای که سالن «سینما» داشته باشد، برگزار می‌شود

arrow  دورخیز «دوزیست» برای رونمایی در جشنواره فجر/ سعید خانی تهیه کننده فیلم: به زودی نسخه نهایی فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنیم/ به هیات انتخاب جشنواره خوش‌بین هستیم

arrow  محمد احمدی تهیه‌کننده سینما: برای «قتل عمد» و «بعد از تو» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کردیم

arrow  رنگ‌آمیزی موسیقی «رد خون» چگونه تغییر کرد؟/ روایت یک همراهی ۱۵ساله

arrow  وضع گیشه سینماها در تابستان اسف‌بار بود/ هزینه سینماها 7-8 برابر شده است

arrow  آخرین وضعیت "توقیف" یک فیلم دفاع مقدسی به روایت کارگردانش

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

«حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

:: 23 بهمن 1391  3:09:54 PM  ::

جمال شورجه

جمال شورجه

 

سی نت: جمال شورجه به عنوان یکی از داوران بخش سودای سیمرغ سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر درباره‌ی بیانیه هیات داوران، وضعیت محتوایی فیلم‌های این دوره، جوایزی که داده شد و جوایزی که باید داده می‌شد، سخنان برخی از برگزیدگان روی سن و... توضیح داد و انتقاداتش را نسبت به داوری صرفا ساختاری فیلم‌های حاضر در جشنواره بیان کرد.


به‌ نظرم بیانیه هیات داوران تند نبود

این عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر که در بخش ابتدایی گفت‌وگویش درباره بیانیه‌ی تند هیات داوران سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: به نظرم بیانیه‌ی صادره شده، بیانیه‌ای خوب و مناسب بود که به برخی از مشکلات سینمای ایران در سال گذشته اشاره کرد. این بیانیه خیلی تند نبود چون به هر جهت برخوردهای غیرمسئولانه برخی از نهادها بود که باعث رکود و متضرر شدن پاره‌ای از فیلم‌ها شد و دیدیم خودشان هم پذیرفتند که خسارت این فیلم‌ها را بدهد. این نکته را هم باید یاد‌آور شوم که من درباره آمار و ارقام اشاره شده در بیانیه و نسبت جمعیتی که سال گذشته از فیلم‌ها دیدن کردند، خیلی اطلاعی ندارم و باید مطلعین درباره این موضوع اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: برای آنکه اتفاقات مشابه سال 90، سال آینده نیز تکرار نشود‌، نهادهایی به شکل غیرمسئولانه و غیرهمگرا با سینما برخورد نکنند‌ و هر کار یا مشکلی از مجاری قانونی خود پیگیری شود،‌ در ابتدای این بیانیه هشدارهایی داده شد. البته به نظرم فیلم‌های امسال طوری هستند که مانند سال قبل بهانه دست این‌گونه نهادها نمی‌دهند. همچنین نویدهای به حقی هم در بیانیه وجود داشت که حضور جوان‌ها در عرصه سینما را بشارت می‌داد. این جوان‌ها آثار قابل توجهی در جشنواره ارائه داده بودند که امیدوارم رها نشده و مدیریت و هدایت شوند تا بتوان از وجود این نازنینان برای پیشبرد اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش استفاده کرد.


محتوای فیلم‌ها بهتر شده بود / امسال سال جوان‌گرایی بود

این سینماگر همچنین درباره محتوای آثار این دوره از جشنواره فجر اظهار کرد: به نظرم فیلم‌ها به لحاظ محتوایی در این دوره جشنواره فجر بهتر شده و اصلاحات و توجهات از سوی سازندگان به مباحث محتوایی و دینی صورت گرفته بود‌. به نظر می‌رسید ورود جوان‌ها به این عرصه و نوآوری آن‌ها، اتفاقات خوبی را در این جشنواره رقم زد. می‌توان گفت امسال سال جوان‌گرایی در سینما بود. حال باید به دنبال هدایت و حمایت از این استعداد‌های جوان باشیم تا بتوانیم در سال‌های آینده تولید فیلم‌های ارزشمندی را از آنها انتظار داشته باشیم. البته همه سینماگران به راهنمایی و هدایت نیاز دارند اما طبیعتا این حمایت برای جوانانی که در ابتدای راه قرار دارند، ضروری‌تر است.


فقط تعدادی از فیلم‌ها در گیشه، هزینه خود را برمی‌گردانند

شورجه در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره پیش‌بینی‌اش از وضیعت گیشه سال آینده سینمای ایران بیان کرد: فکر می‌کنم در گیشه باز هم دچار مشکلاتی خواهیم بود چرا که احتمالا تعداد کمی از فیلم‌ها می‌توانند هزینه تولید خود را بازگردانند.

وی توضیح داد: همچنان مشکل فیلمنامه از مشکلات جدی سینمای ایران در ساختار است. در این دوره برخی از جوان‌ها به سمت ساخت فیلم‌های سیال ذهنی حرکت کردند که این‌گونه فیلم‌ها جزو دسته‌بندی‌های سینمای عامه پسند قرار نمی‌گیرد در حالیکه مردم در سینما بیشتر به دنبال فیلم‌هایی با داستان خوب و قصه‌گو هستند.


انتقاد از داوری‌ ساختارنگر و سخنان برخی از برگزیدگان روی سن

این داور بخش سینمای ایران جشنواره فیلم فجر در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری‌ها نیز اظهار کرد: متاسفانه داوری‌ها در هر دوره از جشنواره فجر تنها براساس ساختار و شکل انجام می‌شود که این مشکل در این دوره هم وجود داشت. ما باید به محتوا و مضامین فیلم‌ها و همخوانی‌شان با نظام جمهوری اسلامی ایران نیز توجه کنیم چون بی‌توجهی به همین امر، بهانه‌ای برای افراد غیرمسئول و غیرهمگرا با نظام می‌شود و آن اتفاقی می‌افتد که برخی از برگزیدگان روی سن رفته و حرف‌هایی نادرست و یا حداقل تاریخ مصرف گذشته‌ می‌زنند. در حالی که می‌بینیم مردم و جامعه به سمت دیگری حرکت می‌کنند و همانطور که در 22 بهمن امسال دیدیم پیرو ولایت هستند. به نظرم کج سلیقگی‌های از مد افتاده که بعضا روی سن اختتامیه جشنواره دیدیم از عقب‌ماندگی افراد از جامعه نشات می‌گیرد.

شورجه همچنین به محتوای برخی از فیلم‌های این دوره که معتقد بود در لایه دوم‌شان پالس‌هایی برای جشنواره‌های خارجی گنجانده شده بود، اشاره و ضمن انتقاد از آن‌ها گفت: برخی از فیلم‌هایی که به شکل سیال ذهنی ساخته شده بودند، دارای لایه‌های دوم قابل تامل و تاسف بودند. سینماگران باید دقت کنند که جمهوری اسلامی ایران اکنون وارد عرصه جدیدی در تقابل با غرب‌، اسرائیل و آمریکا شده است و نیش و کنایه‌زدن در لایه دوم فیلم‌ها دیگر کارساز نیست. فکر می‌کنم برخی از دوستان سینماگر باید مانند سینماگران بزرگ دنیا به قوانین و همیت ملی کشورشان احترام بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: سینما و سینماگران بزرگ دنیا و مخصوصا هالیوود، قبله و آمال یکسری از سینماگران ما هستند. حداقل این دوستان باید از آن سینماگران بزرگ درس بگیرند که چطور علی‌رغم مخالفت‌های‌شان با برخی سیاست‌ها، به قانون اساسی و اتحاد و امنیت ملی به چشم یک خط قرمز نگاه می‌کنند.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما در عین‌حال در پاسخ به پرسشی درباره روند کلی فیلم‌های این دوره از جشنواره اظهار کرد: علی‌رغم تمام این مباحث، جشنواره‌ی امسال را جشنواره خوبی دیدم. فیلم‌ها به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشتند و جشنواره از نظر کیفی هم چیزی کمتر از سال‌های قبل نداشت که شاید بیشتر هم داشت. به لحاظ محتوایی پرداختن به شخصیت‌های دینی و موضوعات ملی در برخی فیلم‌ها مورد توجه واقع شده بود که البته در داوری‌ها به آن‌ها کم‌توجهی شد. در این زمینه، به نظرم در اینجا باید از مدیریت و برگزاری منظم جشنواره هم قدردانی کرد که کم نظیر بود.


«استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود

این داور بخش مسابقه سینمای جشنواره فجر در پاسخ به پرسش دیگری درباره شاخص‌ترین فیلم جشنواره سی‌و‌یکم عنوان کرد: به نظرم فیلم سینمایی «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود. این فیلم یک پروژه استاندارد از نظر سینمایی و محتوایی بود و چیزی از یک فیلم حرفه‌ای بین‌المللی کم نداشت. «استرداد» در اکثر رشته‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشت تا جایی که متاسفانه این فیلم در چند رشته مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توانم به رشته‌های فیلمبرداری‌، طراحی صحنه، موسیقی، صداگذاری و کارگردانی اشاره کنم. متاسفانه استدلال تعدادی از دوستان این بود که نباید همه جوایز را به یک فیلم داد در حالی که در پیشنیه جشنواره فجر فیلم‌هایی بوده‌اند که اکثر سیمرغ‌ها را به خود اختصاص داده بودند.


«حوض نقاشی» غلط علمی داشت

شورجه در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره عدم توجه هیات داوران به فیلم‌ «حوض نقاشی» در اعلام کاندیداهای دریافت سیمرغ گفت: در اینجا نمی‌توانم وارد نقد فیلم‌ شوم اما به نظر من خصوصا فیلم «حوض نقاشی» غلط علمی و پزشکی داشت. ما حتی به کتاب‌ها و سایت‌های پزشکی مراجعه کردیم و دیدیم افرادی که معلولیت ذهنی و جسمی دارند در موارد خیلی نادری می‌توانند بارور شوند و تازه در این موارد نادر هم فرزند آن‌ها نمی‌تواند سالم باشد. به نظرم این موضوع، یکی از اشتباهات فیلم بود که در آرا هیات داوران اثر بسیار زیادی داشت. مضاف بر این، «حوض نقاشی» یک اثر معمولی بود که ویژگی خاصی نداشت، در عین حال نیز هم‌صدا با رسانه‌های بیگانه تاثیرات تحریم‌های غرب و امریکا را در جامعه‌ی ما به رخ می‌کشید.

وی افزود: نکته دیگر که درباره «حوض نقاشی» وجود داشت این بود که ما نسبت این فیلم را با رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی که وظیفه‌اش تبلیغ حوزه‌ی دین است را متوجه نشدیم. البته این سخنم ربطی به کیفیت اثر در بعضی از رشته‌ها ندارد و باید تاکید کنم که زحمات زیادی برای ساخت «حوض نقاشی» کشیده شده بود که من در اینجا می‌توانم به خصوص از بازی‌های درخشان خانم جواهریان و آقای حسینی در نقش دو معلول نام ببرم. در هر صورت اینگونه نبود که ما به این فیلم توجه نکنیم. حتی به نظرم سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه حق آقای رامین‌فر و کار فوق‌العاده‌شان در «استرداد» بود که این جایزه به «حوض نقاشی» رسید.

شورجه همچنین گفت:این جایزه هم بیشتر برای ایجاد رفاقت و همدلی با حوزه هنری به این فیلم داده شد که سال گذشته بخش موثر اهالی خانه منحله سینما را در خود جای داده بود و عرصه‌ای برای فعالیت‌های سینمایی آن‌ها فراهم کرده بود.


«خسته نباشید» فیلم خوبی بود اما...

او همچنین درباره عدم توجه هیات داوران به «خسته نباشید» بیان کرد: «خسته نباشید» فیلمی خوب، خوش ساخت و بسیار شبیه به برخی از آثار آقای میرکریمی است. حتی در جایی خواندم که کارگردان آن گفته بود افتخار می‌کند فیلمش شبیه فیلم‌های آقای میرکریمی است. معتقدم «خسته نباشید» فیلم خوبی است و به همین دلیل آن را در تعدادی از رشته‌های برای حضور در میان کاندیدای دریافت جایزه، انتخاب کرده بودم که البته در جمع‌بندی نظرات با اعضای هیات داوران رای نیاورد.

این سینماگر که در کنار دیگر اعضاء هیات داوران بر روی سن اختتامیه حضور نداشت سپس در پاسخ به پرسشی درباره نظر هیات داوران پیرامون این فیلم خاطرنشان کرد: اگرچه معتقدم «خسته نباشید» رنگ و لعاب و طراحی صحنه خوبی داشت و در کل اثر خوبی ساخته شده است اما به نظرم این فیلم می‌توانست بستر خود را در یک اجتماع شهری و متمدن‌تر به تصویر بکشد. گرمی و صمیمیتی که در جامعه ایران وجود دارد تنها مخصوص به روستاها و زیرزمین (قنات) نیست. به نظرم نشان دادن این گونه ایران، تصویر عقب‌افتاده‌ی را از کشورمان در نزد مخاطب القاء می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شباهت «خسته نباشید» به فیلم‌های قبلی رضا میرکریمی باعث جایزه نگرفتن این فیلم شد،‌ تاکید کرد: خیر،‌ به هر جهت آقای میرکریمی یکی از فیلمسازان بسیار خوب این کشور است اما ما همیشه نباید ایران ر از یک زاویه کج و معوج و عقب‌افتاده نشان دهیم. داستان این فیلم می‌تواند در یک فضای شهری و متجددانه‌تری که مظاهر تمدن کشورمان را نشان دهد اتفاق بیفتد. اینگونه نشان دادن موضوع باعث می‌شود وقتی چنین فیلم‌هایی به خارج از کشور می‌روند، از ایران یک کشور عقب‌افتاده و بیابان‌گرد تصویر شود در حالی که ما هر روز در حال پیشرفت علمی‌، تمدنی و ... هستیم. به نظرم حرکت به سمت ساخت همه فیلم‌ها در چنین فضا‌هایی جفا به پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف است.


به دلیل سفر در جلسات کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما حضور نداشتم اما...

جمال شورجه که در کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما هم حضور دارد درپایان این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت این کمیته گفت: هنگامی که من در مسافرت خارج از کشور بودم، کمیته اصلاح اساسنامه یکی دو جلسه تشکیل داده است و من خبر چندانی از مباحث این جلسه‌ها ندارم. البته پیش از سفرم‌، نظرات و درخواست‌هایم را نوشته و آن‌ها را به آقای جعفری‌جوزانی (مسئول شورا) در میان گذاشته بودم. در هر صورت دوستان در جریان هستند که من اکنون در ایران هستم و برای جلسه بعدی این کمیته حضور خواهم داشت.

 

منبع: ایسنا

14060 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت