New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سیمرغ جشنواره باز هم طراحی مجدد می شود!/ یعنی از پس طراحی یک نماد اساطیری کاملا ایرانی هم برنمی آییم؟

:: 29 آذر 1392  9:17:51 PM  ::

سیمرغ دوره سی و یکم جشنواره فیلم فجر

سیمرغ دوره سی و یکم جشنواره فیلم فجر

 

سی نت: به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بینالملی فیلم فجر، ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فجر از طراحی مجدد تندیس برای بازگردان آن به مفهوم اصلی سیمرغ خبرداد.

حقیقی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره گفت: اجرای سیمرغ در سال گذشته علیرغم همه تلاش هایی که انجام شد به دلیل محدودیتهای ساخت که هنوز وجود دارد آن را از شکل و مفهوم اصلی دور کرده بود و در عمل آن حجم نتوانست مفهوم رویایی و دست نیافتنی سیمرغ را به نمایش بگذارد. همین علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تندیس بسیاری از جشنواره های دیگر به یک نشان قابل دسترسی تبدیل شودو از هدف طراحی اولیه سیمرغ فاصله داشته باشدو در این دوره ما تلاش کردیم تا بتوانیم آن نگاه متعالی که در فرم سیمرغ بود(بلندی قامت، کشیدگی و پرداحت به جزئیات) را به سازندگان انتقال دهیم اما با مشورت ها و اتودهای انجام شده در حجم و کریستال این مفهوم هنوز قابل اجرا نیست و همین علت باعث شده بود که در طراحی سال گذشته تندیس تبدیل به حجمی شود که فاصله زیادی با معنای اصلی اش داشته باشد .

وی تصریح کرد: ساخت تندیس باید نشانه ای ازسینما را درخود جای دهد.استفاده ازبلوروکارترکیبی در اجرای تندیس برای ایجاد تلالو و بازتاب روشنایی هدف طراحی مجدد نشان جشنواره فجر است. که سعی شده با تغییرات اندکی به طرح اصلی نشان جشنواره نزدیک شویم. ایجاد انعکاس نور در پایه تندیس یکی از مهمترین تغییرات جزئی است که در حال طراحی می باشد کاری که به لحاظ فنی و اجرایی در سال های گذشته قابل اجرانبود. البته هنوز نمونه اول و کامل آن نهایی نشده است تا بتوانیم درباره آن تصمیم گیری کینم. اما تلاشمان بر این است که بهترین کیفیت را با حداقل تغییر داشته باشیم.

حقیقی در پایان اظهار امیدوار کرد که با نهایی شدن یک شکل واحداز تندیس به ثباتی برسیم که مورد تائید و پذیرش عمومی اهالی هنر و سینما باشد.


**********************

سال قبل که جناب حقیقی تندیسی موسوم به تندیس سه بعدی را برای جشنواره طراحی کردند به هنگام رونمایی به هیچ کدام از ایرادات کنونی اشاره نشد و دوستان در محافل خودمانی تا توانستند بر این کار تحسین روا داشتند اما از آنجا که درب همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد این روزها در فاصله ای کمتر از دو ماه به جشنواره تازه یادشان افتاده که طراحی سال قبل مشکلاتی داشته که باید برطرف شود! کسی نیست از دوستان بپرسد همان تندیس اصلی چه ایرادی داشت که با صرف هزینه فراوان تصمیم به تغییر آن گرفتید؟ تا حالا مجبور نشوید مشکلات ناشی از طراحی جدید را حل کنید.

جالب اینجاست که جناب حقیقی خود اعتقاد دارند که به دلیل محدودیتهای ساخت که هنوز هم وجود دارد نماد «سیمرغ» که یکی از متناسب ترین نمادها با فرهنگ ایرانی به شمار می رود امکان درآمدن در قالب یک تندیس حجمی را ندارد اما باز هم به جای اینکه اشتباه خود را پذیرفته و کار نادرست را پاک کنیم می کوشیم بر طراحی نادرست خود اصلاحیه اعمال کنیم.

چه ایرادی دارد که رک و راست و بی پرده بگوییم آنچه مدیریت قبلی جشنواره برای تغییر تندیس نماد اصلی این جشنواره انجام داد به مانند بسیاری دیگر از برنامه هایش نادرست و غلط بود و حالا هم بهتر است که به سراغ همان فرمت کلاسیک تندیس سیمرغ برویم!

اینکه ابراهیم حقیقی می گوید سیمرغ چون یک مفهوم فاقد وجود خارجی است نمی توان حجمی با کریستال برای آن خلق کرد هم از آن حرفهاست؛ این ویژگی بسیاری از نمادهای اساطیری است که معادل بیرونی ندارند و اتفاقا وظیفه هنرمندانی مانند ابراهیم حقیقی آن است که با قوه تخیل خود نمودی بیرونی برای این نمادها بیافرینند. مگر خون آشامان، گرگ نماها، تک شاخ، پری دریایی یا اسب بالدار معادل بیرونی دارند که به بهترین شکل در آثار سینمایی مصور شده اند! همین حالا پرفروش ترین فیلم هالیوود قسمت دوم سری فیلمهای «هابیت» با عنوان «ویرانی اسماگ» است و یکی از جلوه های بصری اعجاب آور این فیلم تصویرگری کاراکتر آنتاگونیست این سری یعنی موجودی اهریمنی به نام «اسماگ» است؛ هیولایی که با جلوه های ویژه رایانه ای و به شیوه موشن-کپچر تصویرسازی شده است.

اینکه سینما و کلا هنر ما چنان که باید در تصویرسازی نمادهای اساطیری ایرانی فعال نبوده دلیلی بر آن نیست که یک پیشکسوت فن طراحی هم نداشتن معادل خارجی یک نماد را دلیلی کند بر پایین بودن کیفیت تندیسی که برای جشنواره پارسال طراحی شده.

دو پیشنهاد مفید

اول. اگر دوستان خودشان حال این را ندارند که به طراحی سیمرغ که بدبختانه نمود بیرونی هم ندارد(!) بپردازند کافی است فراخوانی رسمی را از طریق همین شبکه های مجازی برای طراحی چنین نمادی برگزار کرده و تنها نیمی از هزینه ای که برای اصلاح طراحی نادرست پارسال درنظر گرفته اند را به عنوان جایزه به بهترین طرح ارسالی بدهند. به این طریق تعدادی از طراحان جوان یا پیشکسوتی که به هزار و یک دلیل نتوانسته اند استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند هم به جامعه هنری کشور معرفی خواهند شد.

دوم. برای طراحی تندیس سیمرغ یا اصلاح طراحی قبلی چند ساعتی وقت بگذارید و سری بزنید به موزه های تاریخ باستان

 

عکس های مرتبط:

سیمرغ دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر

سیمرغ دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر

 

منبع: سی نت و شبکه ایران

3190 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت