New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سالی که نکوست ... / یادداشت علی جریان بر سه فیلم "رد کارپت"، "خط ویژه" و "مردن به وقت شهریور"

:: 13 بهمن 1392  1:43:14 PM  ::

رضا عطاران در نمایی از فیلم

رضا عطاران در نمایی از فیلم "رد کارپت" (فرش قرمز)

 

سی نت: با آغاز سی و دومین جشنواره فیلم فجر، سال سینمای ایران تحویل شد و بهاری دیگر طلوع کرد. بهاری که سینماگران ماه هاست چشم انتظار آنند. امید، انگیزه، شور و هیجانی که در خیل سینمادوستان موج می زند به نوعی کم نظیر است. صحبت از کمیت و کیفیت بالای فیلم اولی ها (شیرین ترین اتفاق ممکن در جشنواره)، حضور فیلم سازان معتبر از چندین نسل، نمایش برخی از فیلم های توقیفی، ترکیب هیات انتخاب و هیات داوران، همه و همه نشانگر بهاری است که نویدبخش سالی نکو برای سینمای ایران است! ما هم امیدوارانه به استقبال این جشن سینمای ایران رفته ایم، و طی 11 روز جشنواره، با گزارش هایی از سینماهای مردمی با شما خواهیم بود، و از آنچه دیده ایم با شما خواهیم گفت، فیلم ها، حواشی، حال و هوای سینماهای مردمی، واکنش مردم و مسائل و مصائب احتمالی! شما نیز از آنچه دیده اید با ما بگویید، تا در این «جشن»واره با هم باشیم.

12 بهمن - پردیس ملت
آغازین روز جشنواره در تهران، توام است با سرمایی سخت سوزان. در ساعات ابتدایی اکران، جمعیت قابل توجهی در پردیس به چشم نمی خورد. صف های کوچکی برای فیلم های «خط ویژه» و «خواب زده ها» شکل گرفته اند، و بازار بحث های سینمایی میان جوانان علاقه مند، کم کم در حال داغ شدن است. در این میان به تماشای فیلم های اولین روز جشنواره می روم ...

خط ویژه (مصطفی کیایی) – (امتیاز: 1.5 از 4)
یکی از امتیازهای فیلم های «مصطفی کیایی» توانایی او در فیلمنامه نویسی است. «بعد از ظهر سگی سگی» گرچه فیلم چندان خوبی نبود، اما می شد به عنوان یک فیلم اول، رگه هایی از یک طنز پرداز با استعداد را در سازنده آن یافت. این ذوق و استعداد به خوبی پرورش یافت و در «ضد گلوله» متجلی شد، آنقدر که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را نصیب کیایی کند، حالا در «خط ویژه» که فیلم متفاوتی نسبت به ضد گلوله است، شاهد یک فیلم آبرومند هستیم که به لطف فیلمنامه نسبتاً خوب، میزانسن های درست و بازی های روان، جذاب و دیدنی از آب درآمده. «خط ویژه» یک درام شهری است که داستان چند جوان را روایت می کند که به پول هنگفتی دست یافته اند. فیلم با گره های ریز و درشتی که کیایی در قصه وارد می کند، تماشاگر را تا آخر پای فیلم می نشاند. البته جمع بندی و گره گشایی فیلم را دوست نداشتم و کمی در ذوقم زد. به نظرم کیایی داستان را «شتاب زده» و «شعار زده» به پایان می رساند، گره گشایی پایان فیلم (به خصوص در صحنه پل هوایی) خوب از آب در نمی آید و به نظرم کارکرد مد نظر فیلمساز محقق نشده است. گرچه از کیاییِ فیلمنامه نویس توقع پایان ظریف تری را داشتم، اما از هوش کیاییِ کارگردان در ترکیب بندی ها و میزانسن ها لذت بردم (به خصوص در صحنه ساختمان نیمه کاره).

مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی) - (امتیاز: 0.5 از 4)
فیلم داستان سینا (با بازی نوید لایقی مقدم) است که در گیر و دار سخت گیری های پدرش (با بازی حمید فرخ نژاد) برای کنکور، گیر رفیق ناباب می افتد و در مقابل پدر می ایستد. از فیلم «هاتف علیمردانی» توقع بیشتری داشتم، فیلمنامه حفره های جدی دارد. فیلم نه تنها چیز بدیعی ارائه نمی دهد، بلکه در قصه گویی کاملا گرفتار کلیشه هاست. آدم ها خیلی سیاه و سفید اند، رفیق ناباب خیلی گل درشت ناباب است، پریسا خیلی واضح مشکوک است (پس پایان فیلم تماشاگر را غافلگیر نمی کند)، تکلیف بعضی از شخصیت ها معلوم نیست (مانند شخصیت هانیه توسلی) و پایان فیلم از همان آغاز به راحتی قابل پیش بینی است، «مردن به وقت شهریور» بیشتر به مانیفستی اخلاقی می ماند که در طرح مسئله اش عمیق نمی شود، و با روایتی لکنت دار، به بیان یک طرفه ای از یک معضل عمیق اجتماعی اکتفا می کند.

رد کارپت (رضا عطاران) - (امتیاز: 2 از 4)
در جشنواره سی ام بود که اولین فیلم عطاران (خوابم می آد) به نمایش درآمد. با توجه به تبحر و تجربه فراوان عطاران در ساخت سریال های طنز، امیدوار بودم که در ساخت فیلم سینمایی هم موفق باشد، وقتی که به تماشای «خوابم می آد» نشستم، این امید در من قوت گرفت، اما فقط تا اواسط فیلم، در نیمه دوم عطاران بازی را باخت. قصه به جای نامربوطی کشیده شد و شوخی ها طعم خود را از دست دادند. حالا به نظر می رسد عطاران از تجربه «خوابم می آد» درس گرفته، چرا که «رد کارپت» تا آخر سرپا می ماند. البته فضای رد کارپت کاملا متفاوت با فیلم قبلی عطاران است، رد کارپت یک هجویه ی دوست داشتنی است که از قصه گویی دور شده و و شوخی های جذابی با جشنواره کن، وضعیت هنرمندان و فرهنگ ایرانی ها می کند. شوخی های فیلم از جنس همیشگی طنزهای عطاران است. فیلم داستان هنروری است که به جشنواره کن می رود به امید رساندن طرحش به وودی آلن و ملاقات با استیون اسپیلبرگ! شوخی عطاران با عادات یک ایرانی در یک کشور اروپایی بسیار خوب از درآمده، و گرچه عطاران بار روایت و طنز را یک تنه به دوش می کشد، اما مثل همیشه به خوبی از پس این مهم بر می آید. ایده استفاده از فیلم های اسکورسیزی، و حضور فیلمسازان طراز اول دنیا (همچون جیم جارموش و اسپیلبرگ) در صحنه هایی از فیلم، از غافلگیری های شیرین «رد کارپت» بود.

حواشی روز اول...
1- «محسن کیایی» بازیگر فیلم «خط ویژه»، تعدادی بلیط را به دست آقایی می رساند، تا بلیط ها را به صورت رایگان در صف گیشه پخش کند. فرد مذکور که خود را یکی از عوامل فیلم معرفی می کند، بلیط های محدود را به صورت رایگان در اختیار برخی از مردم در صف می گذارد. البته بسیار اصرار و تاکید دارد که بلیط های رایگان را فقط به خانم ها می دهد! بلیط برخی دیگر از افراد صف هم، توسط شخصی که حدود 12 بلیط! برای فیلم «خط ویژه» در اختیار دارد و به قیمت گیشه می فروشد، تامین می شود.
2- حدود بیست دقیقه از نمایش فیلم «خط ویژه» گذشته بود که نمایش فیلم به علت کیفیت پایین رنگ متوقف شد. مسئولین سالن بیان کردند که پس از رفع اشکال فنی، فیلم از ابتدا نمایش داده خواهد شد، که این موضوع با اعتراض تماشاگران مواجه شد. در نهایت پس از حدود ده دقیقه، نمایش فیلم از همان نقطه توقف ادامه پیدا کرد.
3- از هنرمندانی که در زمان نمایش فیلم «خط ویژه» در سالن حضور داشتند می توان به «میلاد کی مرام»، «محسن کیایی» و «پریناز ایزدیار» اشاره کرد. در زمان نمایش فیلم «مردن به وقت شهریور»، «نوید لایقی مقدم» بازیگر نقش اصلی فیلم، و در زمان نمایش «رد کارپت» هم، «رضا عطاران» در سالن حضور داشت.
4- صف گیشه برای فیلم های «خط ویژه» و «مردن به وقت شهریور» قابل توجه نبود. در هر دو فیلم هم تقریباً یک سوم سالن خالی بود. اما صف فیلم «رد کارپت» بسیار شلوغ و سالن هم پر از جمعیت بود.
5- به نظر می آمد حرف های شب گذشته داریوش فرهنگ بسیار تاثیر گذار بوده. هر کس که می رسید می گفت «چند متر معکب عشق» را ببین، می گویند فیلم بسیار خوبی است. کمی دلم به حال فیلم و فیلمساز می سوزد، این میزان تعریف از یک فیلم دیده نشده، شاید چندان هم برایش خوب نباشد!
6- همچون دوره های گذشته، مسئولین بلیط فروشی اصرار دارند که شروع فروش بلیط گیشه را چند دقیقه مانده به نمایش فیلم آغاز کنند، سوال اینجاست که اگر سهمیه گیشه مشخص است، چرا زودتر بلیط فروشی را شروع نمی کنند تا بعد از 15 دقیقه از آغاز یک فیلم، همچنان شاهد ورودی های جدید نباشیم؟...
7- غافلگیری شیرین و جذاب پایان روز اول زمین سفیدپوشی بود که بعد از تماشای سه فیلم حالمان را جا آورد. وقتی برف را دیدم آن قدر به ذوق آمدم که می توانستم سه فیلم دیگر هم ببینم!

 

منبع: سی نت

10031 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

رد کارپت - Red Carpet        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت