New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 3

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 2

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 1

arrow  "شهری کوچک با آینده ای روشن"/ برگزاری کارگاه های حرفه ای سینما از نیمه گذشت + عکس های جدید

arrow  نبض سینمای حرفه ای ایران در شهر سنقر می تپد / گزارش روز چهارم برگزاری کارگاه های حرفه ای سینما + تصاویر

arrow  گزارش تصویری دومین و سومین روز برگزاری کارگاه های سینمای حرفه ای

arrow  گزارش تصویری نخستین روز از برگزاری کارگاه های سینمای حرفه ای

arrow  عکس های وسوسه برانگیز و داغ ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مینا ساداتی در فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی را اینجا در "سی نت" تماشا کنید

arrow  اصغر فرهادی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و عوامل «فروشنده» در میان استقبال زیاد مردم به ایران آمدند

arrow  مراسم فرش قرمز فیلم "یک دزدی عاشقانه" با حضور هنرمندان برگزار شد + عکس ها

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

مسعود ده نمکی: ذات سینما اغراقه / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" + عکس های امیر آقازاده

:: 16 بهمن 1391  3:50:31 PM  ::

علیرضا علویان (صداگذار)، محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا شهیدی فرد، مسعود ده نمکی و کامران تفتی در نشست پرسش و پاسخ فیلم

علیرضا علویان (صداگذار)، محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا شهیدی فرد، مسعود ده نمکی و کامران تفتی در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

سی نت: به گزارش سی نت به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «رسوایی» با حضور مسعود ده نمکی کارگردان ، محمدرضا شریفی نیا (بازیگر)، مجتبی امینی (مدیر تولید و بازیگر) ، کامران تفتی (بازیگر)، علویان (صدابردار) و با اجرای محمدرضا شهیدی فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست «مسعود ده نمکی» کارگردان «رسوایی» در مورد ایده اولیه فیلم گفت: بعد از ساخت «اخراجی ها3» ایده فیلم به ذهنم رسید و بعد از نگارش آن یک ماه زمان ساخت آن طول کشید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم در بخش خصوصی ساخته می شد، نمی توانستیم زمان زیادی را برای ساخت آن صرف کنیم و باید آن را سریع تر تمام می کردیم؛ هرچند در زمان ساخت نیز به دلیل حضور مردم وقفه هایی در فیلم صورت می گرفت.

ده نمکی با اشاره به مضمون فیلم گفت: من همیشه مخاطب برایم مهم است، به همین دلیل سعی می کنم در فیلم به گونه ای حرف بزنم که همه از هر قشری متوجه آن حرف شوند و دنبال پیچیده حرف زدن نیستم، بلکه حتی مسائل را ساده بیان می کنم.

وی با اشاره به نقش اول فیلم که یک روحانی است، گفت: اولیاء خدا در اطراف ما وجود دارند و اگر دقت کنیم افرادی مانند حاج آقا ابوترابی را می بینیم که هم نماینده مجلس بود و هم ساده زندگی می کرد و ماشین و پول او را از مردم جدا نکرده بود. من معتقدم نباید مسئولیت های سیاسی و اجتماعی، روحانیت را از مردم جدا کند.

ده نمکی با اشاره به ادامه حضور خود در سینما گفت: روزی حاتمی کیا آمد فیلم «اخراجی ها» را دید و به جای آنکه مانند همه مچ ما را بگیرد، دست ما را گرفت و فیلم اخراجی ها را دید و پلان به پلان نقد کرد اما معتقد بود که مسعود ده نمکی با غریزه فیلم می سازد و من را به هواپیمای چهار موتوره ای تشبیه کرد که با یک موتور حرکت می کنم، به همین دلیل من به دنبال فراگیری سینما رفتم.

وی درباره تصویری کردن حاج آقا دولابی و استفاده از حرفهای وی در فیلم گفت: در جلسات ایشان از مرتضی نبوی تا سروش شرکت می کردند و حتی در زمان اکران فیلم در خارج از جشنواره، پسر ایشان نیز حضور داشتند و بیش از چهل نفر از رجال سیاسی فیلم را دیدند و موافق اکران فیلم بودند.

ده نمکی افزود: متاسفانه امروز بی تقوایی و گزیده شدن از سیاست درد همه ماست و رسوایی آیینه همه ماست. ما در «رسوایی» حرفهایی را که بالای منبر گفته می شود گفتیم و ما از خط قرمز عبور نکردیم.

کارگردان فیلم سینمایی «رسوایی» ادامه داد: اتفاقی که امروز در جامعه ما می افتد و حرف درآوردن ها، تهمت زدن ها و علیه هم حرف زدن ها خوب نیست و بدیهیات و اخلاقیات را در جامعه ما از بین برده است.

ده نمکی افزود: حضرت امیر می فرمایند فاصله حق و باطل چهار انگشت است و بین شنیدن و دیدن است و من به همین دلیل روزنامه خود را بستم، زیرا معتقدم در روزنامه با شنیدن کار داریم.

وی ادامه داد: ما در فیلم اصلا به دنبال نمایش شیخ صنعان نبودیم اما متاسفانه گروهی فیلم را به این بهانه کوبیدند و این انتقاد از آن نگاه عرفان ستیزی و فلسفه ستیزی شکل گرفته است و بسیاری با این نگاه شمشیر را علیه این فیلم بسته اند؛ به همین دلیل من از ابتدای ساخت این فیلم به بیش از صد سازمان و نهاد جواب داده ام و تنها به سازمان آب جواب پس نداده ام.

محمدرضا شریفی نیا بازیگر فیلم نیز با اشاره به روند همکاری خود با این فیلم گفت: من از ابتدای ساخت این پروژه در جریان آن بودم. دو بحث از همان ابتدا مطرح بود، اول اینکه ساخت اخراجی ها ادامه پیدا کند یا فیلم دیگری ساخته شود و بعد تصمیم گرفته شد تا فیلم رسوایی ساخته شود. من ابتدا می خواستم نقش روحانی فیلم را بازی کنم، زیرا دیگر نمی خواستم نقش منفی بازی کنم اما قرعه بازی در نقش روحانی به نام اکبر عبدی خورد.

وی با اشاره به نقش خود در این فیلم ادامه داد: از نظر من این شخصیت منفی نیست بلکه آدم ساده ای است که به یک دختر علاقه دارد اما نمی خواهد از شرعیات خارج شود و می خواهد همه کارهایش شرعی صورت بگیرد.

شریفی نیا درباره جایزه گرفتن در جشنواره فیلم فجر گفت: در جشنواره های دولتی به بازیگر جایزه نمی دهند، بلکه به نقش جایزه می دهند زیرا به طور مثال معتقدند اگر به شریفی نیا جایزه بدهند انگار به نقش عمر و عاص و معاویه جایزه داده اند؛ در حالی که هنرمند برای خلق یک شخصیت باید جایزه بگیرد. نقش من در فیلم «رسوایی» از فیلم دنیا آغاز شد و تا امروز ادامه داشت و همین گونه ادامه می دهم تا جایزه بگیرم.

کامران تفتی بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: ابتدا باید بگویم که امروز در جمعی حضور دارم که همه مخاطبان خاص سینما هستند و به نوعی یک پا منتقد هستند. من از ابتدا عاشق نقش شریفی نیا بودم و می خواستم نقش او را بازی کنم.

مجتبی امینی مدیر تولید فیلم نیز گفت: قرار بود دو سال پیش این فیلم ساخته شود اما به دلیل اینکه به جشنواره نمی رسید ساخت آن و به ویژه مرحله پیش تولید کمی طول کشید و همین طولانی شدن مرحله پیش تولید باعث شد تا مرحله تولید با سرعت بیشتری پیش رود.

امینی در ادامه جلسه نامه الناز شاکردوست را قرائت کرد.

شاکردوست در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه نقش خود در فیلم را بازی نکرده بلکه زندگی کرده است و به آن اعتماد و تعلق خاطر دارد، درباره حضور نیافتنش در نشست پرسش و پاسخ گفت : امروز بعد از یک دهه بازیگری در سینما رنجورتر از آن هستم که در جمعی حضور پیدا کنم که تیزی قلمشان من را زخمی کرده است.

علویان صدابردار فیلم گفت: من امسال ۹ فیلم در جشنواره دارم و همین برای من ارزشمند است.

وی ادامه داد: امسال صدای فیلم ها خیلی خوب است و این دیجیتال بودن کمک زیادی به بهبود صدا کرده است.

وی درباره صدای فیلم «رسوایی» گفت: در فیلم سعی کردیم افکت ها بیشتر به چشم بیاید و بر روی صدای فیلم چهار ماه کار کردیم.

 

عکس های مرتبط:

مسعود ده نمکی  در نشست پرسش و پاسخ فیلم

مسعود ده نمکی در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

محمدرضا شریفی نیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم

محمدرضا شریفی نیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

کامران تفتی  در نشست پرسش و پاسخ فیلم

کامران تفتی در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

کامران تفتی، مسعود ده نمکی و محمدرضا شریفی نیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم

کامران تفتی، مسعود ده نمکی و محمدرضا شریفی نیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

ارسلان قاسمی در نشست پرسش و پاسخ فیلم

ارسلان قاسمی در نشست پرسش و پاسخ فیلم "رسوایی" - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

رو نمایی از پوستر متفاوت فیلم

رو نمایی از پوستر متفاوت فیلم "رسوایی" در نشست پرسش و پاسخ - سه شنبه 17 بهمن 1391

 

منبع: سی نت

13868 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

رسوایی - Rosvaei        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت