New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

arrow  «تی تی» فیلم منتخب نویسندگان و منتقدان ماهنامه «برش های کوتاه» / شماره هفتم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه جشنواره سی و نهم فیلم فجر منتشر شد

arrow  اقتدار یک تیم موفق / اصغر فرهادی و بازیگرانش در جمع بهترین بهترین های دهه نود سینمای ایران به انتخاب شصت نویسنده و منتقد / ویژه نامه "بهترین های سینمای ایران در دهه نود" ماهنامه «برش های کوتاه» در صد صفحه منتشر شد

arrow  لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا، بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران / به انتخاب بیش از پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

arrow  همه فیلم های متقاضی داوری می شوند / نمایش فیلم های نامزد دریافت جایزه برای اهالی رسانه و منتقدان با رعایت پروتکل ها / مشروع نشست خبری دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

arrow  سینما آفریقا تهران به پردیس 10 سالنه تبدیل می شود + کافه سینمای روباز

arrow  درخواست «خانه سینما» از تهیه‌کنندگان: همه پروژه‌ها را تعطیل کنید

arrow  انتشار گزارش عملکرد مالی هفت ماهه بنیاد سینمایی فارابی

arrow  بهترین بازیگران مرد دهه نود سینمای ایران معرفی شدند / به انتخاب پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

درباره انصراف پرویز شیخ طادی از بزرگ داشته شدن(!) در جشنواره سی و یکم فیلم فجر:

برادر شیخ طادی! این ژستهای شِبه روشنفکرانه به شما نمی آید!

:: 7 دی 1391  1:17:09 PM  ::

پرویز شیخ طادی

پرویز شیخ طادی

 

سی نت: همان قدر که خبر انتخاب پرویز شیخ طادی به عنوان یکی از سینماگرانی که در جشنواره سی و یکم فیلم فجر از وی تقدیر می شود عجیب و غیرمتعارف بود خبر انصراف وی از بزرگ داشته شدن(!!!) در مهمترین فستیوال وطنی هم عجیب بود و باز هم غیرمتعارف.

اول. عجیب بودن انتخاب شیخ طادی برای بزرگداشت در جشنواره فجر به آن علت است که وی نه فقط به لحاظ سن و سال پیشکسوت نیست که حتی به لحاظ کارنامه کاری هم کارگردان درجه یکی نیست و به گواه آثاری که ساخته در بهترین حالت سفارشی سازی است که اگر بودجه های دستگاههای دولتی نباشد محال است بتواند بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در آثارش نماید.

شیخ طادی سینماگری درجه اول نیست و باز هم بنا بر آنچه که تاکنون از وی دیده ایم حتی درجه دوم هم نخواهد بود. اگر بنا باشد بر درجه بندی اصولی، حتی کارگردانی جوان مثل رضا درمیشیان با همین ساخته اولش «بغض» به مراتب هوشمندتر و حرفه ای تر از امثال شیخ طادی نشان داده یا حتی جوانی دیگر مثل بهرام توکلی که «اینجا بدون من»اش همچنان در جشنواره های خارجی مورد تشویق قرار می گیرد.

اگر هم ملاکمان سینمای دفاع مقدس باشد باز هم جوانانی را داریم مانند سامان سالور که با تنها ده دقیقه ابتدایی «سیزده 59» و یا مصطفی کیایی که با «ضدگلوله» نشان دادند که در صورت اعتماد به تواناییهایشان به شدت قابل اعتمادتر از آنهایی هستند که داعیه سینمای جنگ را دارند اما خروجی کارشان تاریخ مصرفی یک ساله هم ندارد!

واقعا آن هیاتی که نام شیخ طادی را به عنوان کارگردانی لایق بزرگداشت در جشنواره فجراعلام کرد بنا به کدام کارنامه کاری وی را به چنین جایگاهی رساند؟ شیخ طادی با احتساب «روزهای زندگی» که بسیاری آن را نقطه تکامل وی می دانند حدودا نُه فیلم ساخته است که در تولید تمامی این فیلمها، کمکهای مستقیم و غیرمستقیم نهادهای دولتی بوده که نقش اصلی را بازی کرده و بدیهی است که وقتی کمک یک نهاد پشت فیلم باشد محصول در بهترین حالت هم رگه هایی از سفارشی بودن به خود می گیرد! باز اگر این سفارشی سازی به لحاظ تکنیکی هم که شده عاملی می شد برای جریان سازی در سینما جای امیدواری بود اما آثار شیخ طادی حتی به لحاظ فنی هم حرف جدیدی برای گفتن نداشته و ندارند.

همین «روزهای زندگی» که در جشنواره گذشته به شدت تقدیر شد به لحاظ بار محتوایی به شدت ضعیف بود و فقر فیلمنامه بزرگترین معضل آن به شمار می رفت؛ فیلم حتی شخصیت پردازی درست و اصولی هم نداشت و اغلب کاراکترهای آن مانند کاراکتر «سامان امینی» با بازی کوروش سلیمانی کاملا روی هوا بودند. فیلم در بهترین حالت یک تله فیلم متوسط بود ودر نقطه مقابل اثری مانند «ملکه» ساخته محمدعلی باشه آهنگر که اتفاقا آن هم با بودجه دولتی ساخته شده بود اما هم فیلمنامه جفت و جوری داشت، هم شخصیتهای متفاوتی و مهمتر از همه اینها لحن روایی متفاوت و جهان بینی درستی! اما تنها به دلیل اندکی رگه های انتقادی به جنگ، «ملکه» نادیده گرفته شد و تا توانستند در مدح و ثنای «روزهای زندگی» سخن گفتند.

همین شد که پرویز شیخ طادی واقعا تصور کرد کاری کرده است کارستان و «روزهای زندگی» واقعا یک «نجات سرباز رایان» است یا لااقل یک «غلاف تمام فلزی» و به همین خاطر حق سازنده آن است که در ماههای بعد از نمایش فیلمش به یکی از اعضای تیم هیاتهای انتخاب یا داوران مهمترین جشنواره های وطنی بدل شده و البته برای تقدیر در جشنواره فیلم فجر هم هیچ کس محق تر از او نباشد! دقیقا به همین دلیل است که انصراف وی از حضور در بخش تقدیرهای جشنواره به شدت غیرمتعارف است آن هم با این استدلال که «وضعیت فعلی سینما خیلی باعث افتخار نیست و این هنر در حال حاضر وجاهتی نزد مردم ندارد که بخواهیم برایش جشنی بگیریم.»

دوم. آقای شیخ طادی خیلی جالب است که از عدم وجاهت سینما نزد مردم سخن رانده اید! باز اگر فیلمسازی بودید که مدتها امکان فیلمسازی نداشتید و این چنین بی محابا دل به دریا می زدید ایرادی نداشت اما شما دیگر چرا برادر؟ اگر امثال جعفر پناهی و بهمن قبادی چنین ژستهای شبه روشنفکرانه ای گرفته و از وضعیت فعلی سینما گلایه کنند ایرادی ندارد چون آنها جنس شان، جنس روشنفکرنمایی است و اصلا اعتراض به همه چیز بخشی از وجودشان شده اما شما دیگر چرا برادر؟

شما که در جشنواره قبل «روزهای زندگی» را داشتید و به واسطه آن سیمرغ گرفته و سیمرغتان را هم به رفیق شفیقتان تقدیم کرده و بعد مجددا سیمرغی دیگر گرفتید! شما چرا؟

شما که در همین سال 91 فیلمتان یکی از بهترین دوره های اکران را در اختیار داشت و رسانه های همراهتان از تلویزیون گرفته تا رادیو و از مطبوعات کاغذی گرفته تا مجازی تا توانستند در مدح شما سخن گفتند و شما را در حد یک فیلمساز مولف بالا بردند! شما چرا؟

شیخ طادی عزیز! هر که از اوضاع بنالد شما نباید گلایه ای داشته باشید چون در شرایطی که آدمی مثل ناصر تقوایی لنگ 500 میلیون تومان وام برای تمام کردن «چای تلخ» بود شما بدون کمترین دغدغه بودجه هر آنچه دلتان می خواهد ساخته و می سازید.

جناب شیخ طادی در بخشی از نامه انصرافتان آورده اید که «خواستم وارد این ماجرا نشوم تا حداقل شناختی که مردم از من دارند خدشه دار نشود.» خداوکیلی منظورتان از مردم کیست؟ آیا مردم همان بخشی از جامعه نیستند که شما را به واسطه آثاری می شناسند که با کمک همین مدیرانی که امسال تصمیم گرفته بودند ازتان تقدیر کنند، ساخته اید؟ برادر عزیز نه به خاطر مقدسات که به خاطر اخلاقیات هم که شده بیا و کمی واقع بینانه به قضیه نگاه کن! مخاطب واقعی سینما می داند شما کیستید و عیار واقعی هنرتان چیست پس بیخود و بی جهت سعی نکنیم با پناه بردن به دامن مردم، قضایای پشت پرده را توجیه کنیم.

آقای شیخ طادی! ختم کلام اینکه خدا کند اینکه گفته اند ژست روشنفکری تان برآمده از قرار و مداری است که با حوزه هنری گذاشته اید و بناست حوزه را به عنوان سرمایه گذار اصلی پروژه سینمایی بعدی تان داشته باشید درست نباشد که در آن صورت بسیاری از بچه حزب اللهی هایی که شما را به خاطر صداقتتان دوست داشتند بدجوری از شما دلزده و گریزان خواهند شد.

حامد مظفری

 

منبع: شبکه ایران

4856 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت