New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

دفاع دبیر جشنواره‌ی فجر از انتخاب‌ها

عباسیان : مخالف افزایش تعداد فیلم‌ها هستم مگر حکم حکومتی بدهند! / حال همه فیلمسازان عزیز را درک می کنم

:: 17 دی 1391  3:25:15 PM  ::

محمدرضا عباسیان، دبیر جشنواره سی و یکم فیلم فجر

محمدرضا عباسیان، دبیر جشنواره سی و یکم فیلم فجر

 

سی نت: دبیر سی‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تاکید کرد: من هم می‌توانستم مثل گذشتگان 60 فیلم را در بخش‌های مختلف بگذارم و دل همه را بدست آورم.

محمد رضا عباسیان درباره انتخاب‌های صورت گرفته در این دوره جشنواره و حواشی به وجود آمده اظهار کرد: تلاش کردیم، جشنواره فیلم فجر امسال به استانداردهای حرفه‌ای نزدیک‌تر شود که این اتفاق یکی در بخش فیلم‌ها و دیگری در بخش آئین‌نامه، حذف موارد اضافی مانند فیلم‌های خارج از مسابقه‌، سینمای آسیا‌ و اهدای 14 جایزه بود بنابراین در این راستا از همان ابتدا هم گفتیم هر فیلم اولی نباید وارد جشنواره شود و هیات انتخاب حداکثر باید 11 فیلم را انتخاب می‌کرد.

وی افزود: در سینمای ایران هم گفتیم حداکثر 26 فیلم انتخاب شود و از همان ابتدا هدفمان پذیرفتن تعداد کمتری نسبت به سال‌های گذشته بود. خیلی‌ها هم گفتند چون امسال قرار است فیلم کمتری تولید شود، این تصمیم گرفته شده است. در حالی که 96 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و تعدادش بسیار بیشتر از آن چیزی بود که تصور می‌کردیم.


دفاع دبیر جشنواره‌ی فجر از انتخاب‌ها

عباسیان با دفاع از انتخاب‌های صورت گرفته، گفت: با همکاری خوب هیات انتخاب که آنها هم برای رسیدن به کیفیت‌ پای استراتژی جشنواره ایستادند، انتخاب‌ها صورت گرفت و 11 فیلم در بخش اول و 22 فیلم در سینمای ایران انتخاب شد که چهار فیلم سینمای ایران در بخش‌های فیلم‌های اول هم قرار دارد و در مجموع 33 فیلم انتخاب شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد دبیر جشنواره‌ای باشی که می‌خواهی به سینما خدمت کنی، راه درست، سخت‌گیری در گزینش است اما اگر سیاست این باشد که دبیری باشی که دل همه را به دست بیاوری، مانند گذشته باید انتخاب‌های بیشتری می‌کردیم تا دل همه را به دست آورد و در نهایت هم وقتی جایزه‌ای هم تعلق نمی‌گرفت، بگوی رای هیات داوران بوده است.


مخالف افزایش تعداد فیلم‌ها هستم مگر حکم حکومتی بدهند

دبیر این دوره جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: به خاطر احترام به سینمای ایران تلاشمان را کردیم از تصمیمات هیات انتخاب حمایت کامل کنیم تا همین 22 فیلم در جشنواره باشد و ایستاده‌ایم تا این تعداد افزایش پیدا نکند. البته بستگی به میزان فشارها دارد و ممکن است به دلایلی این فیلم‌ها افزایش پیدا کند اما من کاملا مخالف این موضوع هستم مگر آنکه حکم حکومتی بدهند.

وی افزود: ما امسال فیلم‌های بسیار خوبی از لحاظ کیفی داشتیم اما چون محتوایش براساس آنچه شعارش را داده بودیم نبوده به جشنواره راه پیدا نکرده است. در مقابل فیلم‌هایی را داشتیم که به خاطر محتوایی بسیار ارزشی بودند اما کیفیت آنها در حد جشنواره نبوده و به بخش نهایی راه پیدا نکرده است.

عباسیان ادامه داد: فیلم‌های هنری خوبی هم داشتیم که من به عنوان دبیر جشنواره به آنها علاقه داشتم اما مورد تایید هیات انتخاب قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه پیدا کرده همه با اکثریت آرا انتخاب شده است‌، گفت: به خصوص در بخش سینمای ایران که کمترین رای به یک فیلم، پنج رای بوده است.

عباسیان با اشاره به بخش فیلم‌های اول نیز خاطرنشان کرد: هیات انتخاب اعلام کردند فیلم‌های اول آثار خوبی هستند و میانگین کیفیت آنها از آثار سینمایی بالاتر است، برای همین پذیرفتیم تعداد فیلم اولی‌ها بیشتر شود بنابراین تعدادی که از این بخش در سینمای ایران گذاشتیم بیشتر شده است.

وی درباره اعلام سریع فیلم‌ها در رسانه‌ها اظهار کرد: جلسه بازبینی فیلم‌ها دو سه روز قبل از اعلام اسامی به پایان رسید و برای اینکه فضای لابی و فشار به وجود نیاید جلسه جمع‌بندی را در روز جمعه گذاشتیم و با تعطیلی روز شنبه به آن روز موکول کردیم بنابراین پس از پایان جمع بندی، نتایج را به سرعت رسانه‌ای کردیم تا در قاطعیت هیات انتخاب صحه بگذاریم و تصمیمات به سمتی نرود که فشارها شروع شود و آدم‌هایی که توقع دارند تماس بگیرند.


دلجویی عباسیان از فیلم‌سازانی که آثارشان به جشنواره راه نیافت

دبیر جشنواره با دلجویی از کسانی که فیلم‌هایشان به جشنواره راه پیدا نکرد‌، گفت: شرمنده همه این فیلمسازان هستیم. 60 گروه فیلم‌سازی شانس حضور در جشنواره را پیدا نکردند و به خاطر این موضوع شب گذشته شخصا از استرس این عزیزان خوابم نبرد. چرا که خودم هم فیلمساز هستم و وقتی فیلمم در جشنواره پذیرفته نمی‌شود حال خوبی ندارم و حال تک تک این عزیزان از اساتید بزرگ سینما تا بچه‌هایی که فیلمشان انتخاب نشد را درک می‌کنم.

عباسیان در عین حال گفت: اما متاسفانه انتخاب است و وقتی قرار است از 96 فیلم 33 فیلم انتخاب شود یعنی دو سوم فیلم‌ها حذف می‌شود. دست همه کسانی که آمدند پای جشنواره ایستادند و زحمت کشیدند را می‌بوسم و قطعا آثارشان هم خوب است.


هیچ فیلمی به دلیل ممیزی صرف، رد نشد

وی درباره اینکه برخی از فیلم‌ها به دلیل ممیزی حذف شده‌اند گفت: با وجود اینکه سه نفر از اعضای هیات انتخاب اعضای شورای پروانه نمایش هستند اما هیچ فیلمی به دلیل ممیزی صرف، رد نشد و تفاهم خوبی بین اعضای هیات انتخاب وجود داشت.

وی درباره انتخاب فیلم‌های حوزه هنری اظهار کرد: اینکه فیلم کجا ساخته شده باشد برای هیات انتخاب اهمیتی نداشته است. هیچ بنایی هم مبنی بر اینکه الزاما فیلم‌های حوزه باید بیاید، نبوده است و الزامی هم نبوده که این فیلم‌ها انتخاب نشوند. همچنین برای فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی، وضعیت به همین شکل بوده است و تاکید هیات انتخاب این بوده که انتخاب‌ها را بر مبنای کیفیت اثر انجام بدهند.


اسامی فیلم‌های رزور را اعلام نمی‌کنیم

عباسیان درباره فیلم‌های رزرو با بیان اینکه اسامی این آثار اعلام نخواهند شد،‌ گفت: دو فیلم انتخاب شده که به خاطر اینکه توقعی به وجود نیاید، اسامی آنها را اعلام نمی‌کنیم.


هیچ فیلمی پتانسیل خارج از مسابقه را نداشت

وی انتخاب 22 فیلم را بهترین تعداد برای بخش مسابقه جشنواره دانست و اظهار کرد: حتی این آمادگی را داشتیم تا در آیین‌نامه 33 فیلم انتخاب کنیم که 26 فیلم در بخش مسابقه و7 فیلم خارج از مسابقه باشد. اما هیچ فیلمی که پتانسیل خارج از مسابقه را داشته باشد نداشتیم و به اعتقاد من 22 عدد بسیار خوبی است با توجه به اینکه تعداد نمایش‌ها 11 روز است و مضرب یازده بهترین گزینه برای جدول است.

عباسیان ادامه داد: یکی از محاسن کم شدن فیلم‌ها ،‌ کم شدن فشردگی سال‌های گذشته است و دیگر لزومی ندارد 60 فیلم سینمای ایران در طول یازده روز دیده شود. با این تعداد، عملا برای سانس‌ها یازده روزه،‌ روزی سه نمایش خواهیم داشت.

وی که پیش از این از بخش خارج از مسابقه نام برده بود‌ درباره آن گفت: ممکن است فیلم جذابی باشد که جنبه‌های هنری نداشته باشد اما می‌تواند رنگ و لعاب یک جشنواره باشد که اینها به بخش خارج از مسابقه می‌آیند. مانند کن که در دوره اخیر «ماداگاسکار 3» را به نمایش گذاشت.

عباسیان ادامه داد: در تولیدات امسال‌مان فیلمی با چنین ویژگی و یا اینکه یکی از دست اندرکاران آن در جشنواره مسئولیت داشته باشند نداشتیم و تهیه کننده‌ای هم چنین درخواستی را از ما نداشته است.

وی درباره نمایش برخی از فیلم‌هایی که انتخاب نشده‌اند برای اهالی رسانه به روال سال‌های گذشته اظهار کرد: یکی از اشکالات بزرگ جشنواره فیلم فجر این است که می‌خواهند تمام تولیدات سینما ایران در آن رونمایی شود در حالی که چنین ضرورتی وجود ندارد.


آسیبی که فیلم‌ها بابت اکران‌شان در فجر می‌بینند بیش از منفعت آن است

دبیر جشنواره ادامه داد: یک سال در کشور فرصت اکران داریم بنابراین اجازه دهید بقیه فیلم‌ها بیایند و در زمان اکرانشان رونمایی شوند. آسیبی که فیلم‌ها بابت اکرانشان در فجر می‌بینند بیش از منفعت آن است. جشنواره برای فیلم‌های شاخص و خوب سکوی پرتاب خوبی است اما برای فیلم‌های متوسط و پایین اتفاق خوبی نمی‌افتد و در جریان جشنواره با آثار خوب مقایسه می‌شوند و درباره‌ی آنها قضاوت می‌شود. همان فیلم ممکن است در زمان اکرانش شرایط بهتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این سخت‌گیری‌ها به نفع سینما ایران خواهد بود‌ به ایسنا گفت: این روال بعد از چند سال عادی خواهد شد و دیگر کسی معترض آن نخواهد شد.


هیچ نسخه‌ای از «چمران» و رستاخیز» نرسید

عباسیان در بخش دیگری از این گفت وگو درباره عدم رسیدن دو فیلم «چمران» و «رستاخیز» اظهار کرد: مراحل فنی این فیلم‌ها طول کشید و متاسفانه به جشنواره نرسیدند و به خاطر احترامی که برای فیلم‌ها و فیلمسازانشان قائل هستم تاکید می‌کنم هیچ نسخه‌ای به جشنواره نرسیده است چون شانس حضور آنها در سال آینده پابرجا باشد.

دبیر جشنواره همچنین درباره بخش مستند جشنواره،‌ اعلام فیلم‌های این بخش را آخر هفته عنوان کرد و گفت: اصرار داریم در این بخش هم همان 11 فیلم انتخاب شوند، مگر اینکه هیات انتخاب نظرشان این باشد که در حق دیگر فیلم‌ها اجحاف می‌شود و در نهایت 15 فیلم انتخاب شود.

وی در پایان درباره فیلم ‌«برلین منفی هفت» و حضور موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان تهیه‌کننده این فیلم خاطرنشان کرد: «برلین منفی هفت» محصول رسانه‌های تصوری است و فیلم دیگری هم در جشنواره داریم که چنین وضعیتی دارد. مانند 29 دوره‌ای که محصولات فارابی در جشنواره شرکت می‌کرد. همچون جشنواره فیلم کودک که مدیر فارابی دبیر آن است و فیلم‌های این بنیاد در آن حضور دارد و یا جشنواره حقیقت که تولیدات مرکز گسترش در آن شرکت می‌کند و جشنواره فیلم کوتاه که تولیدات انجمن در آن حضور دارند بنابراین در فجر امسال هم قانونا محصول موسسه رسانه تصویری می‌تواند شرکت کند.

عباسیان در عین حال گفت: اگر من تهیه‌کننده این فیلم بودم قطعا فیلم نمی‌توانست در بخش مسابقه شرکت کند اما پروانه ساخت به تهیه کنندگی سیامک پورشریف که شریک تولید مشترک است صادر شده و فیلم محصول موسسه رسانه‌های تصویری و شرکت پرس فیلم آلمان است و شخص محمدرضا عباسیان دخالت حقیقی در تولید این فیلم نداشته است.

 

منبع: ایسنا

3094 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت