New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 3

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 2

arrow  گزارش تصویری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - 1

arrow  "شهری کوچک با آینده ای روشن"/ برگزاری کارگاه های حرفه ای سینما از نیمه گذشت + عکس های جدید

arrow  نبض سینمای حرفه ای ایران در شهر سنقر می تپد / گزارش روز چهارم برگزاری کارگاه های حرفه ای سینما + تصاویر

arrow  گزارش تصویری دومین و سومین روز برگزاری کارگاه های سینمای حرفه ای

arrow  گزارش تصویری نخستین روز از برگزاری کارگاه های سینمای حرفه ای

arrow  عکس های وسوسه برانگیز و داغ ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مینا ساداتی در فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی را اینجا در "سی نت" تماشا کنید

arrow  اصغر فرهادی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و عوامل «فروشنده» در میان استقبال زیاد مردم به ایران آمدند

arrow  مراسم فرش قرمز فیلم "یک دزدی عاشقانه" با حضور هنرمندان برگزار شد + عکس ها

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

گزارش تصویری مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 1 / عکس ها از امیر آقازاده

:: 11 بهمن 1391  5:13:05 PM  ::

احترام سادات حبیبیان ، علیرضا داوودنزاد و کبری حسن زاده - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

احترام سادات حبیبیان ، علیرضا داوودنزاد و کبری حسن زاده - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

سی نت: به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شب گذشته با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر و جمعی از سینمارگران و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر ضمن عرض خوش آمد به سینماگران و میهمانان به شرح زیر قرائت کرد:

بشارت بر ارباب اقبال باد

مبارک به صاحب دلان فال باد

قرار بر مبارک مبارکی ایامی است که مردمانش تاج شاهی بر زمین کوبیدند و دستار تشرع بر سر بستند. سر و جانمان دل است، به دل انقلاب بزرگ تاریخ معاصر. انقلاب اسلامی ایران... تا به جایی رسد که سی و یکمین جشنواره فیلم، یعنی اجماع هفت هنرش باشد و من کودک انقلاب، اینک میان سال و دبیرش.

پوست اندازی زیبایی است، که کودکان انقلاب اینک جا بر جا پای بزرگان انقلاب گذارده اند و قرار است این هنر در خور و بزرگ (یعنی سینما) نشانگر وقار، اقتدار، گذشت و ایثار آدم هایی باشد که جان به انقلاب دادند و گلوی تشنه انقلاب را به خون خوشبوی شان معطر نمودند و آب و رنگ و آبروی انقلاب و صلابت و گگلگونی خون آنان است.

من در ایام این جشنواره به اندازه عمر یک آدم حرف زده ام و گفتم و نوشتم. انقلاب هوشیارمان کرد که عدد و رقم نه معتبر است، نه قبول؛ که آمار و شمارگان کم می آورد در هنر.

رکورد بر حرف نیست، که بر عمل است و ما آموخته ایم حی علی خیرالعمل. هیچ نمی گویم و امیدوارم عمل تمام دست اندرکاران جشنواره سی و یکم فجر، یعنی همکارانم، محتاج حرف نباشد.

اما می دانم هر چه کرده باشیم در مقابل قد بلند انقلاب و قد بلند سینمای ایران کم است، اما چه کنیم که بلند قدی انقلاب کوچکی ما را می نمایاند. شاید هم بلند قدی سینما و فراگیری اش کوتاهی قامت مان را بپوشاند و بلند نشانمان دهد و ستارمان باشد که خداوند در قرآن فرموده اند که ستارالعیوب اند. انشاءالله در اختتام این جشنواره حرفی برای من باشد.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

در ادامه مراسم جواد شمقدری دطی سخنانی گفت: در دهه چهارم سینمای ایران باید آینده و افق بلند آن پایه ریزی و طراحی شود، فارغ از آنکه نسبت به سه دهه گذشته و مسیر طی شده چه نظری داریم و افت و خیزها و نقاط قوت و ضعف و چالش ها و رویش های آن را چگونه ارزیابی می کنیم، در سه ویژگی همه متفق القول هستیم.

وی افزود: سینمای ایران یک پدیده قابل اعتنا و شگفت انگیز و ارزشمند می باشد که در عرصه داخلی و خارجی جایگاه ویژه دارد.

ظرفیت و توان فکری و محتوایی و نیروی انسانی و مهارت و ذوق هنری سرشاری در اختیار این سینما قرار دارد.

شمقدری ادامه داد: ایران پیشرفته در پرتو آرمان های بلند انقلاب اسلامی و برای حضور در رقابت های جهانی و گذر از گردنه های سخت اجتماعی و فرهنگی به شدت محتاج یک سینمای پیشرو، موثر و کارآمد می باشد اما شناخت موقعیت کنونی و ظرفیت و اقتضائات موجود یک عامل بسیار مهم در زمینه طراحی و برنامه ریزی برای دهه چهارم است که بدون هیچ تعصب و پیش داوری باید با آن روبرو شویم.

اهتمام و جدیت مدیریت کنونی جهان برای محو فرهنگ ها و تمدن هایی که هویت مستقل دارند و حاضر نیستند در نظم تحمیلی آن قرار بگیرند که ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی و بیداری در منطقه و جهان راس در این تهاجم هستند.



رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: دانش بصری و تجربه های سیبنمایی (به معنای دیدن فیلم) به یمن فناوری های جدید، آن قدر گسترش یافته که نمی توان با بن مایه های ضعیف هنری و سینمایی، مخاطب را جذب و اقناع کرد.

ماهیت سینما یک ماهیت تحمیلی است که بجای انکار آن، باید آن را شناخت و روش درست بکارگیری آن را آموخت. ماهیت سینما سرگرمی است، نیاز به سرمایه گذاری سنگین و اعتبار و پول دارد.

با عنایت به این ویژگی ها راه آینده سینمای ایران باید ترسیم و مهندسی شود.

وی در ادامه بیان داشت: آنچه امروز به عنوان اختلاف صنفی و اجرایی و بعضا به عنوان بحران از آن یاد می شده، ناشی از ضعف هایی است که به ماهیت سینما بی توجهی شده است. آینده و بقای سینمای ایران در گرو توجه به این چهار ویژگی است:



جنشواره امسال نشانه هایی از آغاز یک فصل جدید در سینمای ایران را به همراه دارد. حضور چهار نسل خود یک ویژگی قابل تامل است. نسل چهارم زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده و از حضور رقبایی که می توانند عرصه را از آن خود کنند، خبر می دهد.

وی افزود: نسل دوم و سوم در جستجوی مسیرهای طی نشده و در حسرت فرصت های از دست رفته است تا شاید جبران کند. و تلاش های نسل اول نشان می دهد که سینما بی رحم است و در عرصه تجربه روز به روز سخت تر و مهار نشدنی تر می شود. مگر در کنار تجربه های گران قدر به اصول و قواعد کار احترام بگذاریم و به آن تکیه کنیم، همان طور که در هفته های اخیر در بعضی رسانه ها و نقل و گفتگو ها جشنواره را فرصتی برای همدلی و همگرایی می دانستند. انشاءالله این انتظار عملی شود و مدیریت جشنواره و به خصوص دبیر محترم آن که موظف شده بود این مشی همدلی و همگرایی را در برنامه ها و روش های خود اتخاذ نماید.

شمقدری در پایان افزود: امیدوارم همان طور که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بالاخره پس از سه دهه قاب نشینی از سطح عبور کرد و در فضا بال گشود، سینمای ایران نیز با نگاه به افق های دور و با اتکا به آرمان های بلند انقلاب اسلامی در فضای بیکران احساس و عاطفه و اندیشه های متعالی اوج بگیردو به تعبیر حضرت امام (ره) روح و مشام جان زیبا پسند طالبان جمال حق را معطر سازد

در ادامه مراسم «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ضمن قرائت شعری با مضمون هنر در سخنانی گفت: سینمای بعد از انقلاب هرچند کوشیده به سمت ابتذال نرود، اما برخی هم در این میان تلاش کردند آن را به سمت انفعال پیش ببرند که هنرمندان نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.


وی ادامه داد: امروز سینماگر رسالتی دارد که صدبار مسئولانه‌تر از گذشته است و اگر به رنج و به خون چهره، هنرمند است که تن به آسودگی نیاساید. سینما کلید پیشرفت کشور است و خانه بی‌در امنیت خود را از دست می‌دهد. نباید به هرکس اجازه ورود به آن بدهیم و سینماگر باید از کلید معرفت و هنر خود به خوبی محافظت کند. انتخاب مسئولان این بخش نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.


وزیر ارشاد اظهار داشت: سینمای امروز شاهد تجدید حیات معنویت است و علی رغم اهانت به اسلام و پیامبر اعظم همگان به تحقق وعده الهی راسخ‌تر می‌شوند. هنرمند مصالح خود را منطبق با مصلحت حق می‌انگارد.

وی گفت: سی‌و یکمین جشنواره فیلم مفجر با تمایزی محسوس نسبت به سال‌های گذشته از نقد سالم اجتماعی، دفاع مقدس و حضور چشم‌گیر فیلم اولی‌ها و استقبال بین الملی به چراغ راهنما مجهز شده است.

در این مراسم در بخش بزرگداشت ها از جمشید مشایخی، مهری شیرازی، جهانگیر الماسی و نادر طالب زاده تقدیر شد.

تقدیر از سه نقاش پیشکسوت سردر سینماها و تقدیر از علی عطشانی کارگردان اولین فیلم سه بعدی ایران نیز از دیگر بخش های افتتاحیه جشنواره بود.

معرفی برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی و اهدای سیمرغ های این بخش از دیگر بخش های افتتاحیه فجر سی و یکم بود.

در این مراسم هنرمندان زیادی حضور داشتند که از جمله می توان به محمدهادی کریمی،هنگامه قاضیانی، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری، رضا ناجی، نیکی کریمی، بیتا فرهی، نسرین مقانلو، حسین ترابی، مریلا زارعی، سروش صحت، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کوروش تهامی، الهام حمیدی، اشکان خطیبی، جهانگیر الماسی، بیتا فرهی، پوران درخشنده و ... اشاره کرد.

اولین سری عکس هاس مراسم افتتاحیه را می توانید ببینید.

 

عکس های مرتبط:

رضا رویگری ، فرامرز قریبیان و نسرین مقانلو - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

رضا رویگری ، فرامرز قریبیان و نسرین مقانلو - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

فرامرز قریبیان - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

فرامرز قریبیان - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

شیرین بینا - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

شیرین بینا - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

نگار آذربایجانی ، فرشته طائرپور - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

نگار آذربایجانی ، فرشته طائرپور - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

محمد حسینی ، جواد شمقدری - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

محمد حسینی ، جواد شمقدری - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

بهرام توکلی - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

بهرام توکلی - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، بهنام بهزادی، سروش صحت، بهاران بنی احمدی و الهه حصاری - عوامل فیلم قاعده تصادف - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، بهنام بهزادی، سروش صحت، بهاران بنی احمدی و الهه حصاری - عوامل فیلم قاعده تصادف - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

مصطفی زمانی - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

مصطفی زمانی - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

عوامل فیلم

عوامل فیلم " جیب بر خیابان جنوبی " - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

محمدرضا شریفی نیا ، مهراوره شریفی نیا - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

محمدرضا شریفی نیا ، مهراوره شریفی نیا - مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر - 11 بهمن 91

 

منبع: سی نت

16236 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

بزنگاه - Bezangah        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت