New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بازخوانی پرونده های ویژه-4، جشنواره بیست و هفتم/ بهرام بیضایی در نشست پرسش و پاسخ "وقتی همه خوابیم": فيلمم درباره‌ي مجموعه شرايطي است كه هيچ‌كس سرجاي خودش نيست

:: 29 دی 1391  6:50:07 PM  ::

بهرام بیضایی در نشست مطبوعاتی فیلم

بهرام بیضایی در نشست مطبوعاتی فیلم "وقتی همه خوابیم"

 

سی نت: در چهارمین قسمت از این بخش ویژه نامه سی نت به جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر باز می گردیم، جایی که بهرام بیضایی با فیلم تازه خود پس از سالها به جشنواره فجر بازگشته و در نشست مطبوعاتی «وقتي همه خوابيم» صحبت جالبی می کند.

بهرام بيضايي گفت: «وقتي همه خوابيم» درباره‌ي بخشي از فرهنگ ماست. چرا كه سينما بازتاب دهنده‌ي بخشي از فرهنگ ماست و دراين فيلم درباره‌ي فرهنگ سخن مي‌گويم، نه درباره‌ي اين‌كه چرا من دراين مدت فيلم نساخته‌ام.

اين فيلمساز كه ساعاتي قبل در نشست پرسش‌وپاسخ فيلم جديد‌اش «وقتي همه خوابيم» در سينما فلسطين سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب ادامه داد:‌فيلمنامه‌ي اين فيلم پس از «لبه پرتگاه» نوشته شد و معتقدم اين فيلمنامه بيش از هرچيز به نخستين فيلم تاريخ سينماي ايران (حاجي آقا اكتورسينما) مربوط است، چرا كه اين فيلم هم فيلم است و هم پشت‌صحنه فيلم.

بيضايي اضافه كرد: سه‌گانه‌اي دارم درباره‌ي فيلمسازي و سينما كه فيلمنامه‌ي «اعتراض»، «لبه پرتگاه» و همين فيلم اخير را شامل مي‌شود.

او با اشاره به آغاز فيلمسازي‌اش درسال 49 گفت: زماني كه فيلم «عمو سيبيلو» را تازه ساخته بودم، آذر شيوا اعتراضي كرد كه منجر به بسته‌شدن پرونده‌ي فيلمسازي‌اش شد. بنابراين هميشه احساس مي‌كردم آغاز فيلمسازي من با اعتراض همراه بوده است و به همين دليل فيلمنامه‌ي «اعتراض» را درباره‌ي آذرشيوا نوشتم كه به نشانه اعتراض دستاورد يك عمر فعاليت سينمايي‌اش را زيرسوال برد و شروع به «سقزفروشي» كرد. اما نه سينماي فيلم‌ فارسي و نه سينماي روشنفكري هيچ يك اعتراض او را درك نكردند.

بيضايي ادامه داد: بعد از اين سه‌گانه تصور نمي‌كنم كه ديگر دلم بخواهد، درباره‌ي سينما فيلم بسازم.

او در پاسخ به پرسشي درباره‌ي رويكردش به مسائل روز و فاصله‌گرفتن از ساخت فيلم‌هاي اسطوره‌اي گفت: اگر برايم مجوز بگيريد و سرمايه‌ي آن را تامين كنيد، فيلم «ديباچه نوين شاهنامه» يا «طومار شيخ شرزين» را مي‌سازم.

بيضايي گفت: آيا بعد از هشت سال مي‌خواستيد باز هم منتظر بمانم تا سرمايه‌گذاري پيدا نشود كه حتي فيلمنامه‌اي مانند «مقصد» را تهيه كند. اگر بعد از اين همه سال فيلم نسازم، كم‌كم فيلم‌ساختن را فراموش مي‌كنم. اما دست‌كم بعد از 40 سال سينما را مي‌شناسم. اما آيا فكر مي‌كنيد از سينما هم نمي‌توانم بگويم.

او با اظهار تاسف از فشار سرمايه‌گذاري و نوعي از نظارت كه مشكلاتي را براي توليد فيلم پديد مي‌آورد، بيان كرد: اين مشكلات اصلا پيش پا افتاده نيست، وقتي ساخت «لبه پرتگاه» منتفي شد، منتقدان گفتند بيضايي خودش‌ نخواسته فيلم بسازد. چرا بايد كسي براي نبوغ او سرمايه‌گذاري كند. من ادعاي نبوغ ندارم. بايد ديد چه كارگرداني از چه زاويه‌اي به موضوعات نگاه مي‌كند. موضوع فيلم من پيش‌ پا افتاده نيست، شايد من آن را پيش پا افتاده ساخته‌ام.

او با رد اين موضوع كه فيلم «وقتي همه خوابيم» درباره‌ي ستاره‌سازي است گفت: ستاره‌سازي بخشي از اين فيلم است و فراموش نكنيم هيچ بازيگري از مادر، تجاري زاده نمي‌شود. كساني استعداد‌هايي دارند و در شرايطي قرار مي‌گيرند و تبديل به بازيگر تجاري مي‌شوند، درحالي كه شايد استعداد‌هاي نهان ديگري هم داشته باشد.

بهرام بيضايي با رد خط‌كشي و تقسيم‌بندي در كار بازيگري تصريح كرد: با اين خط‌كشي‌ها تنها به اداره‌ي نظارت كمك مي‌كنيم. گفته مي‌شود صد‌سال سينما داريم، اما سينماي ما آنقدر شكننده است كه هنوز مشكلاتي مانند پخش صداي فيلم، تصوير و غيره را پيش‌رو داريم و اين‌ها مسائلي پيش پا افتاده تلقي مي‌شوند و به ما گفته مي‌شود، چرا به مسائل ماورايي و اسطوره‌اي اشاره نمي‌كنيم.

او در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر بيان و ميزانسن‌هاي تئاتري دراين فيلم گفت: اين تقسيم‌بندي‌ها را درك نمي‌كنم. اگر در همه فيلم‌ها آدم‌ها لاتي حرف بزنند، آن فيلم واقعي است؟! درحالي كه همه مردم در زندگي لاتي حرف نمي‌زنند.

كارگردان «سگ‌كشي» با بيان اين‌كه بازي تئاتري و سينمايي وجود ندارد گفت: بازي خوب و بد داريم. نه سينمايي و تئاتري. همين‌طور ميزانسن مناسب و غيرمناسب. از نظر من ميزانسن‌ها و بازي‌هاي اين فيلم اين‌گونه درست بود.

اين فيلمنامه‌نويس و كارگردان درباره‌ي ديالوگ‌نويسي فيلم جديد‌ش هم توضيح داد: فهم من از سينما اين‌گونه است كه سينما وقت بسيار كمي دارد و هرلحظه‌اي گرانبها است. بنابراين بايد بسيار فشرده باشد. اصلا نوكر واقعيت وقت‌گير نيستم. ما در زندگي وقت مي‌كشيم. پس آيا بايد فيلم هم وقت‌كشي داشته باشد. درحالي كه براي ساخت فيلم تمام زوايد را كنار مي‌زنيم، تا كاملا فشرده شود.

بيضايي ادامه داد: شيوه نگاه كردن به گفت‌وگونويسي در تئاتر و سينما متفاوت است. فيلم‌هايي داريم كه بازيگران آن بسيار پرحرف هستند يا بد و لوس حرف مي‌زنند، اما نمي‌توان گفت اين فيلم‌هاي واقعي‌تر يا باور‌پذيرتر هستند و اصولا نمي‌توان تصور كرد كه همه فيلم‌ها بايد شبيه هم باشند.

بهرام بيضايي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي حديث نفس خود در اين فيلم عنوان كرد: اين فيلم حرف دل من نيست. نمي‌توان تصور كرد فيلمسازي تنها براي دق‌دلي‌اش فيلم بسازد. در تمام اين فيلم تلاش كردم قضاوتي درباره‌ي كاراكتر‌ها صورت نگيرد. فيلم من درباره‌ي خوبي و بدي نيست، بلكه درباره‌ي خالي‌كردن زيرپاي افراد است. چرا كه اين موضوع جزيي از فرهنگ ما شده بنابراين فيلم من درباره‌ي مجموعه شرايط غلطي است كه در آن هيچ‌كسي سرجاي خودش نيست.

كارگردان آثاري هم‌چون «مسافران» و «باشو غريبه كوچك» در پاسخ به پرسشي درباره‌ي تهمت‌هايي كه فيلم به مطبوعات و سينما وارد مي‌كند توضيح داد: شما هرگز درباره‌ي تهمت‌هايي كه سينما و مطبوعات به من زده‌اند چيزي گفته‌ايد؟! مطبوعات و سينما هردو آسيب‌پذير و حساس هستند و به‌همين دليل مي‌توانند وسيله‌اي شوند براي عوض كردن واقعيت. من درباره‌ي حساسيت آنها حرف زده‌ام و تهمت نزده‌ام.

بهرام بيضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هنوز فكر مي‌كنم فيلمي را كه دوست داشته‌ام نساخته‌ام. اما در امكانات و شرايط فعلي اين فيلم بهترين انتخاب من بود. البته از هيچ كدام از آثارم ناراضي نيستم و هيچ كدام را شبيه ديگري نمي‌دانم. براي من سينما به سينماي اجتماعي و اسطوره‌اي تقسيم نمي‌شود و از امروز اطمينان دارم در سال‌هاي آينده كساني هستند كه درباره‌ي وجه اسطوره‌اي همين فيلم بگويند. چرا كه هضم فيلم نيازمند كمي زمان است.

او با اشاره به اين‌كه «وقتي همه خوابيم» شبيه «سگ‌كشي» نيست گفت: از سينماي اسطوره‌اي به سمت اجتماعي تغيير نگرش نداده‌ام، بلكه وجه اجتماعي در همان كارهاي اوليه‌ام وجود دارد. من يك نفر هستم و يك نفر نمي‌تواند به دو وجه مختلف تقسيم شود، بلكه هر يك از اين وجوه آيينه‌ي يكديگر هستند.

او با اشاره به ساخت فيلم كوتاه «قالي سخن‌گو» ادامه داد: وقتي كه اين فيلم را ساختم كه اسطوره‌اي هم بود هيچ‌كس درباره‌ي آن سخن نگفت و كسي نخواست آن را كشف كند. بياييد از اين تقسيم‌بندي‌ها دست برداريم. چرا تصور مي‌كنيم كه فيلمساز هميشه بايد مطابق ميل ما فيلم بسازد و به انتظارات ما پاسخ گويد. درحالي كه هر فيلمسازي براي خودش توقعاتي دارد. اين فيلم درباره‌ي واقعيت و صدمه‌پذيري آن است.

بهرام بيضايي در پاسخ به پرسش يكي از حاضران درباره‌ي رويكرد سطحي اين فيلم به مسائل پشت‌پرده سينما گفت: هيچ مطلبي در جهان نيست كه نتوان درباره‌ي آن سخن گفت. وقتي درباره‌ي اساطير كار مي‌كردم، منتقدان مطالبي نوشتند كه تا سال‌ها نتوانستم كار كنم. آنها معتقد بودند كه از واقعيت دور هستم. و امروز هم هيچ تهيه‌كننده‌اي نيست كه بخواهد فيلمي با ابعاد پيچيده‌ اسطوره‌اي بسازد. سينما هنر گراني است و حتي اداره نظارت هم براي ساخت آثار توصيه‌هايي مي‌كند. ضمن اين‌كه درباره‌ي هيچ‌ چيزي نمي‌توان به اين شكل قاطع قضاوت كرد و به آدم‌ها برچسب زد و موضوعات را براي آنها دسته‌بندي كرد.

دراين نشست بهرام بيضايي درباره‌ي استفاده از كتاب شاهنامه در فيلمش گفت: هنگام ساختن فيلم به‌دنبال كتابي بودم كه هيچ تعبيري به همراه نداشته باشد، بنابراين كتاب بي‌ضرري مانند شاهنامه را انتخاب كردم. اما بعد متوجه شدم مي‌توان به مفاهيمي از آن رسيد. ما مفاهيمي مانند شاهنامه را مي‌خوانيم اما زندگي واقعي‌مان چيز ديگري است.

سپس مژده شمسايي بازيگر فيلم با ارائه توضيحات كوتاهي درباره‌ي شيوه بازي خود گفت: سينما كار گروهي است و بازيگران جلوه‌ي بيروني اين همكاري را نشان مي‌دهند، هرچند ساخت اين فيلم بسيار سخت بود. اما همكاران بسيار خوبي داشتيم كه به ما كمك مي‌كردند.

او ادامه داد: دراين فيلم دو داستان موازي داريم و تلاش شده ميزانسن‌ها، شيوه بازي‌ها و حركت دوربين متفاوت باشد. شايد در بخشي كه بازي فيلم در فيلم است، كمي اغراق در بازي‌ها وجود داشته باشد. اما كوشيده‌ايم بازي‌ها در پشت‌صحنه روان‌تر باشد.

سپس عليرضا جلالي تبار، بازيگر اين فيلم با توضيحاتي درخصوص شروع كار هنري‌اش در تئاتر گفت: در اين فيلم بيش از آنكه به بازي خودم توجه كنم، به نگاه‌كردن استاد توجه مي‌كردم. اساسا بازي يكي از مقولات سينماست. در فيلم «سگ‌كشي» جنگ استاد بيضايي را با شرايط مي‌بينيم و دراين فيلم هم درگيري‌هاي اصناف سينمايي را. قرار نبود كسي از قبل چيزي با خودش بياورد. بلكه تك‌تك بازيگران كاملا صادقانه بازي كردند.

هدايت هاشمي ديگر بازيگر اين فيلم كه بيش از ده سال است در تئاتر بازي مي‌كند، نيز بيان كرد: نخستين همكاري‌ام با استاد بيضايي در نمايش «افرا» بود و ايشان در دو همكاري‌مان علاقه‌مند بود نقش افراد پير را بازي كنم.

هاشمي ادامه داد: توصيف بازي تئاتري در سينما تنها در نقد‌هاي سينمايي وجود دارد، در اين سال‌ها كه تئاتر رونق گرفته برخي از بازيگران سينما در تئاتر هم بازي كرده‌اند، اما هرگز اين نقد‌ها صورت نگرفته كه شما سينمايي بازي مي‌كنيد. اين خط‌كشي‌ها ساخته دست ما ايراني‌ها است و در هيچ جاي دنيا چنين تقسيم‌بندي‌هايي وجود ندارد، چرا كه بازيگري، بازيگري است.

او در پايان سخنان خود گفت: يادمان باشد كه «اقوام بشر به موجب اخلاق زنده‌اند»، هيچ‌وقت راضي نباشيد آدم بزرگ و يگانه‌اي مانند بهرام بيضايي 8 سال كار نكند. شما دوستان مطبوعاتي قدرت خود را در حمايت از او فراموش نكنيد.

شقايق فراهاني ديگر بازيگر اين فيلم نيز تنها به گفتن جمله‌اي كوتاه بسنده كرد: هميشه آرزو داشتم در يكي از آثار استاد بيضايي از جلوي دوربين رد شوم و خوشحالم به اين آرزو رسيدم.

هم‌چنين محمدرضا درويشي آهنگ‌ساز فيلم كه پنجمين همكاري خود را با بهرام بيضايي تجربه كرده است هم در سخناني گفت: كاركردن با بيضايي هميشه از زيباترين تجربه‌هاي كاري بنده است. بدون ذهن خلاق و كمك‌هاي مستقيم او نمي‌توانم برايشان كار كنم. دراين پروژه سخت هم با همفكري او و همكاري اركستر ناسيونال اكراين موسيقي اين فيلم ساخته شد.

او در پاسخ به پرسشي مبني‌بر اين‌كه برخي از ملودي‌هاي اين فيلم يادآور موسيقي «پدر‌خوانده» است توضيح داد: به‌خاطر چند شباهت نمي‌توان گفت، ملودي اين فيلم از «پدرخوانده» گرفته شده است. البته برخي از كليشه‌ها كاملا تعمدي است. چرا كه در اين فيلم دو جنس موسيقي داريم، بخش‌هايي به فيلم و بخش‌هايي به پشت صحنه‌ي فيلم مربوط است.

حسام نواب‌صفوي ديگر بازيگر اين فيلم هم توضيح داد: همه عوامل اين فيلم بازي خوبي را ارائه دادند و من هم مفهوم خط‌كشي‌هاي سينمايي و تئاتري را درك نمي‌كنم.

12 بهمن 1387

 

منبع: سی نت و ایسنا

4520 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

وقتي همه خوابيم - Vaghti hame Khabim        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت