New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فیلمنامه ای مهم در سینمای پلیسی ایران/نگاهی به "گناهکاران"

:: 12 بهمن 1391  5:08:49 PM  ::

رامبد جوان در نمایی از فیلم

رامبد جوان در نمایی از فیلم "گناهکاران"

 

سی نت: فرامرز قریبیان بازهم مخاطبان را با ساخت فیلم دیگری غافلگیر کرد؛ اثری خوش ریتم، استاندارد، همراه با ظرافت هایی در چینش پازل هایی برای کشف حقیقت قتل آسمان و البته اشکال کوچک تکنیکی در کارگردانی و سناریو که می تواند در مقیاس امتیازهای فیلم به چشم نیاید.

اشکال تکنیکی حوزه سناریو به حضور ابتر، بی دنباله و تاحدودی بی هدف هومن برق نورد در این فیلم باز می گردد که تنها در همان سکانس کوتاه ابتدایی حضور دارد و از ادامه مسیر داستان به دلایلی که روشن نیست حذف می شود و این نکته برای فیلمنامه ای که از فرعی ترین شخصیت های خود نیز نمی گذرد و در نماهایی کوتاه آنها و نوع نگاهشان را به مخاطب می نمایاند یک پوئن منفی است. البته این احتمال وجود دارد که این بازیگر به عنوان یک کد بازی گیرنده ذهن مخاطب و گمراه کردنش از مسیر یافت قاتل آسمان در ابتدای داستان گذاشته شده باشد تا شاید بدینگونه در نظر آید که پازل های انسانی ماجرا در نهایت قرار است سرگرد تدین و سرگرد روانگر را به برق نورد برسانند که البته با پایان تا حدودی غافلگیر کننده فیلم، این برداشت ذهنی بخشی از مخاطبان غلط از آب در می آید.

کارگردانی کار قابل قبول است، به ویژه در بهره گیری از مایه های تعلیق آفرین فیلمنامه( پنل های گشایش معمای قتل) تدبیر درستی دارد و مخاطب را در مسیر شناخت هر یک از شخصیت ها با توجه به زمانی که در اختیار دارد به خوبی هدایت می کند. شاید تا حدودی در بازبینی صحنه قتل آسمان و تصوری که در ذهن دو سرگرد شکل می گیرد نوعی بی نظمی در میزانسن صحنه مشاهده می شود، زیرا حالت های هر یک از افراد در فرو کردن سرنگ سمی به گردن آسمان مشابه است.

به نوعی اینگونه به نظر می آید که کارگردان بی توجه به سن و سال هر یک از گزینه ها و حالت هایشان در وقت قتل یا نگاهی که هرکدام به آسمان داشته اند تنها به شیوه قتل فکر کرده است. به واقع این نکته که انگیزه متفاوت هر یک از مظنونین می توانسته در شیوه قتل تاثیر بگذارد چندان در این صحنه در نظر کارگردان نبوده است. این بحث را از این جنبه مطرح کردم که نسبت شتاب عمل و حرکت دست ها در دو جنس زن و مرد متفاوت است اما پنل های فکری به تصویر کشیده شده مشابهت دارند و اینجاست که اشکال تکنیکی کارگردان در نظر می آید.

به عنوان مثال شیوه ای که یک عاشق دل نگران برای قتل محبوبش در نظر می گیرد در ظاهر متفاوت است با آنچه از یک کینه و تنفر ناشی شده و به قتل می انجامد. این اصل روان شناختی که نتیجه عمل تابعی از روح و تفکر پشت آن است در این صحنه به نظر نمی آید. از این نکات که بگذریم یکی از بزرگترین امتیازهای فیلم تدوین مناسب و فیلمبرداری قابل تامل اثر است که مخاطبان را در مسیر همراهی با شخصیت ها قرار می دهد.

تدوین باعث خوش ریتمی فیلم و هدفمندی داستان آن شده است و پیامد همین دقت نظر در تدوین، همراهی مخاطب با قصه آدم هاست. فیلمبردار نیز به خوبی با نماسازی ها و نورپردازی هایی که انجام می دهد مخاطب را با فضای شکل گیری یک حادثه و واقعه و وضعیت هر یک از آدم ها در آن موقعیت تصویری همراه می کند. از بعد روند پیشرفت داستان، سهم هر یک از شخصیت ها در مسیر روایت مشخص شده و نگاه موازی کارگردان به ارتباط آنها با هم، فیلمی استاندارد در سینمای پلیسی ایران را رقم زده است.

فیلمی که از دیالوگ های خوبی بهره برده و نقطه ثقل آن در حیطه بازیگری، بی شک فرامرز قریبیان است. قریبیان در این فیلم ایفاگر شخصیتی است که در گونه پلیسی ایران، مشابهی نداشته است. به واقع نوعی نگاه کاریکاتوری رندانه و اجرای سرخوشانه از یک پلیس لجباز با مایه هایی روشن از تمایل به هیجان آفرینی، کنایه گویی ، تنش زایی و در یک کلام پلیسی متفاوت از آنچه تاکنون دیده اید امکان حضور قریبیان در لیست نهایی نامزدهای سیمرغ بازیگری را ایجاد کرده است.

 

منبع: سی نت

7730 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گناهکاران - Gonahkaran        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت