New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

معرفی برخی از به یادماندنی ترین انیمیشن های دهه اول هزاره سوم میلادی

از کودکی با عشق

:: 11 دی 1390  1:49:49 AM  ::

 

سی نت: مهم نیست اگر سن و سالی از تان گذشته باشد. اگر هنوز به دنیای معصومانه کودکی تان ایمان دارید و هر از گاه لحظاتی از خلوت تان را به مرور خاطرات آن دوران خوش اختصاص می دهید یادآوری برخی از انیمیشن های جذاب دهه اول هزاره سوم خالی از لطف نخواهد بود. دهه ای که بی گمان عرصه ای بود برای ظهور انیمیشن هایی با کیفیت که در راضی کردن توامان مخاطبان کودک و بزرگسال شان موفق ظاهر شدند.
برخی از به یادماندنی ترین انیمیشن های دهه پیشین را با هم مرور می کنیم:


شهر اشباح (هایائو میازاکی، 2001)

این فیلم را به نام «ربوده شده» هم می شناسند و خالقش یکی از بزرگ ترین رویاآفرین ها در عالم انیمیشین است. فیلم داستان یک کودک کج خلقِ ده ساله به نام چیهیرو را روایت می کند که با پدر و مادرش به حومه شهر آمده است اما ناگهان خود را در شهری می بیند که ساکنانش ساحره ها و هیولاها هستند. هایائو میازاکی که این فیلم را نوشته و کارگردانی کرده است را یکی از بزرگترین کارگردان های انیمیشن ژاپن می دانند و در کارنامه کاری خود آثار شناخته شده ای را دارد. او که قصد داشت پس از اتمام ساخت انیمیشن مشهور«شاهزاده خانم مونوک»(2007) بازنشست شود با دیدن ناگهانی دخترک ده ساله و عبوس دوستش، به یکباره تصمیم گرفت «شهر اشباح» را بسازد. این فیلم علاوه بر دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن، برنده خرس طلایی جشنواره برلین نیز شده است. ضمناً «شهر اشباح» اولین فیلمی است که توانسته پیش از اکران در سینماهای آمریکا به فروشی معادل 200میلیون دلار دست پیدا کند.


کمپانی هیولاها (پیت دکتر، 2001)

یکی از دوست داشتنی ترین تولیدات کمپانی پیکسار، که در طی نود و دو دقیقه چنان مخاطب را سرگرم می کند که هرگز متوجه گذر زمان نخواهد شد. این فیلم درباره هیولاها و شهرشان است که همه ابهت و قدرتش را از ترساندن کودکان می گیرد حالا فکر کنید یکی از بین بچه ها پیدا شود که این جسارت را داشته باشد که از آن ها نترسد. پس مطمئناً هستند کسانی که گمان کنند زیربنای این شهر دچار تزلزل خواهد شد. در این فیلم برخی چهره های مشهور سینمایی در مقام گوینده ظاهر شده اند که از میان شان می توان به نام هایی چون جان گودمن، بیلی کریستال و جیمز کابرنِ فقید اشاره کرد. این فیلم علی رغم نامزد شدن برای بهترین فیلم انیمیشن سال، نتوانست جایزه اسکار را بدست آورد. اما رندی نیومن به خاطر ترانه «اگر تورا نداشتم» در این فیلم، یک جایزه اسکار دریافت کرد.


شرک (اندرو آدامسن، 2001)

داستان یک غول بیابانی زشت و کثیف، و همسفرش «دانکی»، که بی گمان پرحرف ترین الاغی است که در عمرتان دیده اید. البته به این ها پرنسس فیونای زیبارو را هم اضافه کنید که همراه با همسفران عجیب و غریبش انبوهی از ماجراها را در طول فیلم پشت سر می گذارد. صداپیشگی این سه شخصیت جالب و دوست داشتنی را هنرمندان مشهوری چون مایک مه یرز، ادی مرفی و خانم کامرون دیاز برعهده داشته اند. فیلم که توسط کمپانی دریم ورکس و با بودجه ای حدود شصت میلیون دلار ساخته شده بود، توانست فقط در بازار امریکا به فروشی بیش از 267 میلیون دلار دست یابد. «شرک» در مراسم اسکار 2002 جایزه بهترین انیمیشن سال را به دست آورد.


در جستجوی نیمو (اندرو استنتن، 2003)

جواهری دیگر در دنیای انیمیشن که با همکاری دو کمپانی پیکسار و دیزنی ساخته شد. داستان فیلم در باره پدری کم رو است که در جستجوی فرزند دزدیده شده اش که یک ماهی دلقک کوچولوست باید تا سواحل سیدنی برود و در این مسیر مشقات و دردسرهای متعددی را متحمل شود. این فیلم در مراسم اسکار 2004 در چهار رشته توانست نامزد شود که ازمیان شان می توان به بهترین موسیقی برای تامس نیومن اشاره کرد، ولی سرانجام در رشته بهترین انیمیشن سال بود که اسکار دریافت کرد.


باورنکردنی ها (براد برد، 2004)

داستان این فیلم درباره یک خانواده عجیب و با توانایی هایی باور نکردنی ست که شرایط مجبورشان می کند که زندگی آرام شان در حومه شهر رها کنند و به نجات جهان بشتابند. این انیمیشن پرطرفدار که شخصیت های مشهوری چون هالی هانتر و ساموئل ال جکسن را در مقام گوینده دارد توانست در مراسم اسکار 2005 برنده دو جایزه باشد. یکی در رشته بهترین دست آورد در تدوین صوتی و دیگری برای بهترین فیلم انیمیشن سال. اکشن این انیمیشن به اندازه ای بود که تماشاگران در طول فیلم شاهد 35 انفجار و تقریبا 640 شلیک گلوله بودند.


عروس مرده (تیم برتن، 2005)

یکی از تماشایی ترین فیلم های سال 2005 که توسط یکی از غریب ترین و متفاوت ترین فیلمسازان سینمای امروز جهان ساخته شده است. تماشای فیلم برای تماشاگرانش به مثابه یک سفر عجیب و باور نکردنی به دنیای مردگان است. فیلم با فضا سازی تاریک و دلهره آورش ، برای 77دقیقه مخاطب علاقمند را جلوی پرده سینما میخکوب می کند. این فیلم که به شیوه استاپ موشن ساخته شده بود توانست در رشته بهترین انیمیشن سال نامزد اسکار شود.


راتاتویی (براد برد، 2007)

برای لحظه ای چشمان تان را بر روی هم بگذارید و به این فکر کنید که سرآشپز رستوران محبوب تان یک موش باسلیقه و زبردست باشد. داستان فیلم «راتاتویی» هم درباره همین سرآشپز متفاوت است که توسط آقای براد برد برای تماشاگران خوش خوراک و سینما دوست ساخته شده است. این فیلم جوایز فراوانی را بدست آورد که از میان آن ها می توان به جایزه بهترین فیلم انیمیشن در مراسم های اسکار، بافتا و گلدن گلاب اشاره کرد. مایکل جیاچیمو هم توانست بخاطر آلبوم موسیقی ساوند تراک این فیلم، جایزه گرمی را بدست آورد.


وال ای (اندرو استنتن، 2008)

داستان فیلم درباره یک ربات بامزهِ آشغال جمع کن است که یک سفر فضایی را تجربه می کند. این فیلم به عنوان یکی از محصولات کمپانی انیمیشن سازی پیکسار، خیلی راحت در جذب مخاطبان کوچک و بزرگ موفق ظاهر شد و به فروش بالایی هم دست پیدا کرد. علاوه بر این، از جنبه هنری هم مورد توجه فراوانی قرار گرفت و خیلی ها این فیلم را جزو بهترین فیلم های دهه اول هزاره سوم دانستند. «وال ای» توانست برنده اسکار و همچنین بافتا، برای بهترین فیلم انیمیشن شود.


بالا (پیت دکتر، 2009)

پیت دکتر، که از زمان ساخت «کمپانی هیولاها» در سال2001 دیگر فیلمی برای کمپانی پیکسار نساخته بود در سال 2009 این فیلم را کارگردانی کرد و توانست تحسین بسیاری از علاقمندان و همچنین منتقدان را برانگیزد. این فیلم که توانسته بود در هر دو رشته بهترین فیلم و بهترین فیلم انیمیشن نامزد اسکار شود، سرانجام موفق به دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال شد. داستان فیلم درباره سفر هزاران کیلومتری یک پیرمرد هفتاد و اندی ساله و همراه خردسالش با بالن به طبیعت بکر آمریکای جنوبی است و البته روبرو شدن شان با انبوهی از اتفاقات مهیج و خطرناک، که سبب شد با درجه نمایشی PG در سینماهای آمریکا به نمایش در آید.


شعبده باز (سیلوین شومه، 2010)

این فیلم بر اساس یکی از فیلمنامه های فیلم نشده ژاک تاتی ساخته شده است. و کاراکتر اصلی اش هم، چه در رفتار و چه در حرکات بی شباهت به او نیست. کارگردان هم در جایی از فیلم با بردن کاراکتر اصلی اش به داخل یک سینما، که دارد فیلمی از ژاک تاتی را نشان می دهد، به این هنرمند مشهور ادای دین می کند. «شعبده باز» یک انیمیشن بزرگسالانه است و فضای سنگین و کم تحرک فیلم جاذبه ای برای تماشاگران کم سن و سال نمی تواند داشته باشد. اما از آن فیلم هاست که ذهن مخاطبش را مشغول می کند و کاراکترهایی را به او عرضه می کند که توانایی ماندگاری در خاطرات سینمایی مخاطبان شان را دارند. این فیلم چهارمین نامزدی اسکار را برای آقای سیلوین شومه به همراه داشت. هرچند که او، این بار هم نتوانست آن را به دست آورد.

 

منبع: هفته نامه سی نت - پیش شماره اول

5029 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت