New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

لحظه ای برای جاودانگی / ده بازی برتر جشنواره سی ام

:: 1 اسفند 1390  3:46:13 PM  ::

 

سی نت: جشنواره سی ام فیلم فجر در حوزه بازیگری با برخی نقش آفرینی های خیره کننده از ستارگان بی بدیل در خاطر همگی بیننده های مشتاق سینما به یاد خواهد ماند. دوره ای که اکبر عبدی در قامت یک سوپر استار تمام عیار، فیلم خوابم می آد را دارای قدر و مرتبتی والاتر ساخت یا گوهر خیراندیش که با بازی درخشانش در میگرشن نشان داد که از برترین های حال حاضر بازیگری زن در سینمای ایران به شمار می رود. بازی های این دوره برخی چنان غافلگیر کننده بودند که لزوم توجه بیشتر به نقش آفرینان جوانشان را یادآور شدند و البته برخی از تجربه های بازیگری در همان سیر تکاملی کارنامه بازیگران قابل ارزیابی است. در متن حاضر به برترین و غافلگیر کننده ترین بازی های جشنواره این دوره می پردازم. لازم به ذکر است که به دلیل تماشای نصفه و نیمه فیلم های پذیرایی ساده، یه عاشقانه ساده و یکی می خواد باهات حرف بزنه بازی های این سه فیلم و نیز بازی مهناز افشار در برف روی کاج ها که تقریبا در شمایلی مشابه چند نقش آفرینی اخیرش ظاهر شده بود در این ارزیابی نیامده است.

بهناز جعفری - تلفن همراه رئیس جمهور: توفیق مناسب در ادای بی سکته لهجه شمالی، کنترل زبان بدن و تمرکز حسی بهناز جعفری در ایفای نقش زن گیلکی با تمامی ویژگی های رفتاری و گفتاری این کاراکتر از جمله دلایل به چشم آمدن این نقش آفرینی به شمار می آید.

حمید فرخ نژاد - گشت ارشاد: حرکت مرزی دقیق فرخ نژاد بر روی اجرای کمیک یا جدی از نقش و دقتی که در صحنه های مختلف فیلم و با توجه به موقعیت روابط انسانی از خود نشان می دهد از جمله نقش آفرینی های خوب این دوره جشنواره بود که با بی مهری هیات داوران روبرو شد.

گوهر خیراندیش - میگرن: واقعا یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر بود. نقشی بسیار سخت که گوهر خیراندیش با استادی تمام آن را ایفا کرد. حالات دقیق یک پیرزن حواس پرت و بازیگوش که گاه رفتارهای کودکانه و استفاده ای که از وسایل نوه اش می کند وجهی تا حدودی کمیک به شمایل نقش بخشیده بود.

مهدی هاشمی - ضد گلوله: بازی خوب مهدی هاشمی در این نقش که از منظر وجوه روانشناختی واجد ویژگی حفظ خصوصیت اخلاقی قبلی و تاثیر ناپذیری از فضای متفاوت جبهه است از جمله نکات مثبت فیلم جدید کیایی است. هاشمی در لحظه های کمدی با درک درستی که از شکل اجرای نقش در آن لحظه ها داشته است علاوه بر آنکه یک تضاد قابل باور فرمی را در ماهیت نقش آفرینی اش پدید می آورد، به دستاورد جدیدی در بازی کمیک می رسد که می توان آن را باورپذیری خنده مخاطب همسان با موقعیت انسانی اثر دانست. این نکته بدان معناست که تلاش بازیگر در ایجاد خنده تنها معطوف بر برخی تکه های کلامی آشنا یا موقعیت های قابل پیش بینی نمی شود بلکه هاشمی در یک تاکید درست جزئی نگرانه بر برخی ویژگی های کلامی و رفتاری سلیم توانسته تا یکی از متفاوت ترین نقش های سینمایی را شکل دهد.

ژاله صامتی - ضد گلوله: کنترل حس های زنانه متفاوت در موقعیت های جدی و کمیک اثر از دستاوردهای بازی دیدنی ژاله صامتی است. نقشی که البته از جنبه ای به دیگر بازی کمدی وی در رفیق بد پهلو می زند اما به لحاظ نقش تعیین کننده در مناسبات کمیک اثر توانسته تا حضوری جالب را در یک سوم ابتدایی فیلم رقم زند و در دیگر لحظه های گذری حضور هم با استفاده مناسب از بیان و میمیک در باورپذیری فضای کمدی اثر نقش تعیین کننده ای داشته است.

علیرام نورایی - قلاده های طلا: استیل بدنی مناسب و چهره خاص این بازیگر او را به بهترین انتخاب ممکن برای نقش آفرینی در قلاده های طلا بدل کرد. نقش یک جاسوس حرفه ای که با حضورهایش در فضای اعتراضات اجتماعی سال 1388 قصد آشوب و اغتشاش آفرینی دارد و در کمال جدیت و به عنوان یک مهره کلیدی این وظیفه را به انجام می رساند. حالات رام نورایی در شرایط آشوب و اغتشاش واقعا دیدنی است.

اکبر عبدی - خوابم می آد: بهترین بازی جشنواره سی ام بی شک به اکبر عبدی تعلق دارد. نقشی که تجربه ای بکر در حیطه بازیگری سینمای ایران است و دانش بازیگرش در ایفای حس های این شخصیت و نوع رفتار و گفتارش را نشان می دهد. محاسبه دقیق تعداد گام و نوع پایین آمدن عبدی از پله ها را به یاد آورید و نوع بیان و زبانی را که بیرون می آورد در کنار ارتباط گیری اش با عطاران و گیتی جاه قرار دهید و آن اطوارهای پیرزنانه را تصور کنید تا پی به قدرت بازیگری برید که با یک انتخاب درست باز هم به مسیر اصلی سینمای ایران بازگشت.

رضا عطاران - بی خود و بی جهت: جدیت بلاهت گونه عطاران و نوع ارتباطش با آدم های اثر باز هم یک نقش آفرینی متفاوت را به کارنامه این کمدین افزود. زبان بدن بازیگر در ایفای این نقش همگام با ویزگی های روانشناختی شخصیت است و ضرباتی که در حالت فکر بر شکم می زند تا استرس خود را پنهان سازد از لحظات قابل تامل بازی وی به شمار می رود.

نگار جواهریان - بی خود و بی جهت: دختری جوان با دو نمایش رفتاری متفاوت از یک فرد با تربیت سنتی و نیز شخصی که می خواهد از ان باورهای تزریق شده از سوی محیط بسته خانوادگی اش رها شود و با شوهر منتخبش به سوی جهانی جدید رود نقشی متفاوت و همراه با ری اکشن های عصبی، فریاد و استرس فروخورده را در کارنامه جواهریان به یادگار گذارد.

هنگامه قاضیانی - روزهای زندگی: فاصله گرفتن از کلیشه نقش زنان خانه دار و رفتن در فضای جبهه به عنوان یک پرستار امدادگر تجربه ای خوب را در کارنامه قاضیانی شکل داد. بازیگری که با حسی لطیف و مهری زیبا احساسات پاک یک زن ایرنی نسبت به همسرش و نیز یک پرستار نسبت به بیمارش را در دو فضای حسی به درستی از هم تفکیک کرد.

 

منبع: هفته نامه سی نت - شماره ششم

4426 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت