New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یادداشتي بر فيلم هاي آخرین روز جشنواره: جرم،

انعكاسي از لبه تاريك روزمرگي

:: 26 بهمن 1389  11:19:24 AM  ::

 

سی نت: در ورطه تكرار يك مضمون - جرم
با به نمايش درآمدن جرم، كيميايي نشان داد كه دغدغه هاي امروز او همان دلمشغولي هاي چهل سال قبل است. بايد قبول كرد در همه اين سالها خصوصا بعد از ساخت فيلم "ردپاي گرگ" كيميايي با تكرار يك خط اصلي و تغيير ظاهري كاراكترهايش فيلم ساخته است. "جرم" را مي توان رونوشت برابر اصل فيلمهاي "قيصر" و "گوزنها" دانست. همان كاراكترهاي قديمي و جاهل مسلك از قشر ضعيف جامعه كه در خيلي مواقع با مرام گذاشتن و مردانگي از ديد كارگردان منطقي ترين كاراكتر داستان را به نمايش مي گذارند. شايد براي خيلي از آدمهاي كه هنوز در گذشته خاطرات خوبي دارند ديدن جرم اتفاق خوبي باشد. اما جناب كيميايي بايد بداند كه ديدن دوباره آدمها و قصه هايي كه در گذشته بارها و بارها تكرار شده اند براي خيلي از جوانها جذابيتي نخواهد داشت. "جرم" نه فيلم نامه بي نظيري دارد و نه بازيهاي درخشاني كه بيننده را پاي فيلم بنشاند. مي ماند انتخاب پولاد كيميايي به عنوان نقش اول. نقشي كه اگر به بهداد واگذار شده بود شايد اثرگذاري بيشتري بر بيننده به جا مي گذاشت. "جرم" چيز جديدي نبود غير از بازسازي سياه و سفيد يك قصه قديمي كه جذابيت گذشته اش را هم ندارد. كاش كيميايي مي دانست زمان و آرمان آدمهاي قصه اش سالهاي قبل به اتمام رسيده است.

در ظاهر خوشبخت در باطن تنها - سعادت آباد
سينماي اجتماعي قصه گو در چند ساله اخير به مرحله جديدي از واقع نگاري تصويري رسيده است . وجود فيلم سازاني مانند اصغر فرهادي و بررسي روابط در ظاهر ساده بين زوجين و تصوير لايه هاي زيرين آن تاثير زيادي در رويكرد كارگردانان به اين نوع سينما داشته است . سعادت آباد را ميتوان جز اين دسته از فيلم هاي اجتماعي دسته بندي كرد . داستان سه زوج كه دوست و همكار هستند و هر يك مشكلات و درگيري هاي خود را دارند و شبي به بهانه شام كنار هم جمع ميشوند . فيلم يك درام جمع و جور آپارتماني است اما مازيار ميري در پرداخت قصه و استفاده از فضا در نماهاي داخلي موفق بوده است و فيلم در حالي كه ريتم خوبي دارد قصه اش را بدون لكنت بيان مي كند. بازيهاي فيلم تقريباً قابل قبول و باور پذير هستند و كاراكترها ارتباط لازم را با تماشاگر بر قرار ميكنند. قصه همان داستان تكرار شده خيانت است كه اينبار نويسنده كاراكترهايش را از قشر مرفع انتخاب كرده است . باز هم تصوير آدمهايي كه در ظاهر همه چيز دارند و بسيار خوشبختند اما ريز شدن درجزئيات زندگيشان بازتاب تلخي دارد . نمايشي از عشق هاي فنا شده، اعتماد هاي ازبين رفته و تنهايي عجيب آدمهاي معاصر . اگر از پايان بندي فيلم كه جاي بيشتري براي كار داشت بگذريم سعادت آباد فيلم خوبي است كه ميتواند در فروش به رقم بالايي برسد و تماشاگري را كه به دنبال دارم هاي اجتماعي تلخ است راضي كند.

نگاه تازه به موضوع قديمي - اخلاقتو خوب كن
جشنواره بيست و نهم را در حالي به پايان ميبرم كه به جاي ديدن اخراجي هاي 3 فيلمي را ديدم به نام "اخلاقتو خوب كن". فهميدن اينكه به چه دليل ده نمكي از نشان دادن فيلمش در سينماي مطبوعات منصرف شد، زياد سخت نيست. اما نديدن اخراجي ها را به فال نيك ميگيرم و "اخلاقتو خوب كن" را با خيال راحت مي بينم. يك كمدي مفرح كه سعي كرده زيا دبه شعور مخاطب توهين نكند. داستان فيلم با اينكه تكراري و نخ نما شده است اما ديدگاه جديد اطيابي به فرشته مرگ باعث شده فيلم زياد خسته كننده نباشد. تصور كنيد فيلمي را ببينيد كه فرشته مرگش عطاران باشد. خوب مشخص است كه چه اتفاق هاي خنده داري رخ خواهد داد. فيلم با پايان بسيار خوشبينانه تماشاگر را راضي مي كند. در مجموع فيلم "اخلاقتو خوب كن" يك اثر تقريباً موفق است و مطمئناً در زمان اكران نيز تماشاگري را كه به دنبال خنديدن به سينما آمده است راضي خواهد كرد.

 

منبع: سی نت

4994 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

جرم - Jorm        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت