New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به کارنامه بازیگری پانته آ بهرام به بهانه بازی در فیلم "بدرود بغداد"

نَه عادی نَه آرام نَه شیرین

:: 11 دی 1390  1:59:21 AM  ::

 

سی نت: پانته‌آ بهرام را مي توان بيشتر بازيگري تئاتري ناميد كه با رويكردي آگاهانه انتخابهاي شايسته اي در سينما و تلويزيون داشته است.جنس بازي او بر روي صحنه نمايش بازي بروني با كنترل دقيق بدن است. او فضاي تئاتر و بازيگري تئاتر را خيلي خوب مي‌شناسد و به خوبي واقف است چگونه بيننده تئاتر را شگفت زده كند. بازي‌هاي خوب او در نمایش های مرگ يزدگرد، زمستان 66، پس تا فردا، راز‌ها و دروغ‌ها، شكلك و بسياري از تئاتر‌هاي ديگر او نشان از تسلط او بر روي صحنه است. اين در حالي است كه جادوي تلويزيون و سينما بهرام را مانند بسياري ديگر از بازيگران تاتري به سمت پرده نقره اي كشاند.

او در ادامه روند بازيگري اش بر خلاف ديگر هنرمندان تئاتر، شيوه اختصاصي بازي خود را به مديوم تازه انتقال داد و به خوبي توانست بازي خود را با فضاي تلويزيون و سينما تطبيق دهد و با تيز هوشي به خوبي با دوربين كنار بيايد و با انتخاب آثاري كه جنس بازي اش با آموزه هاي تئاتري او هماهنگ بود توانست هنر خود را در بازيگري به رخ بكشد. در حقيقت بازيگري مانند بهرام كه از ويژگي خاص چهره بهره نمي برد با استفاده از هنر بازيگري و استعداد نهفته خود با كارنامه كاري اش نشان داده كه استعداد نقش پررنگ تري در باورپذيري قالب كاراكتر و ارائه خوب نقش دارد تا زيبايي چهره بازيگر.

او در تلويزيون كارش را با مجموعه‌هايي چون وكيل، پليس جوان، سكوت، چهره به چهره، بحران معنويت و مسافر آغاز كرد اما نقطه عطف كارنامه او حضور در سريال هاي مسافر و زير هشت بود . مسافر به‌ دليل بازي خاص او در نقش دختر معتاد و لحن و اداي ديالوگ جايگاه متفاوتي در ميان آثارش دارد.

او با اين سريال چهره جديدي از زن معتادي كه به‌خاطر اعتياد همه‌چيز را از دست مي دهد، ارائه كرد. بهرام همين بازي خاص و نوع نگرش ويژه به كاراكتر منيژه را پس از چند سال در سريال زير هشت تكرار كرد و با دقت نظري كه در باورپذير جلوه دادن نقش دارد به خوبي از پس ايفاي شخصيت پيچيده منيژه كه داراي فراز و فرود فراواني است، برآمد.

پانته آبهرام در سينما هم بازيهاي به ياد ماندني ارائه داده است كه مهمترين آثار او را چهار شنبه سوري، اقليما، پستچي سه بار در نمي‌زند، هيچ و بدرود بغداد را مي توان نام برد. او با ايفاي نقش در چهار شنبه سوري با استعداد خاصي كه در دروني كردن نقش دارد به خوبي از پس ايفاي نقش مرموز اين فيلم برآمد و خاطره ايفاي اين كاراكتر را در اذهان ماندگار كرد.

او اين موفقيت و بازي خاص را در پستچي سه بار در نمي‌زند با كلام آهنگين و اداي خاص ديالوگها تكرار كرد و به خوبي از پس انتقال حس به مخاطب بر آمد.

بهرام در فيلم هيچ باوجود اينكه برخي از ديالوگ‌هايش به‌خاطر لكنت زبان نامفهوم بود اما توانست حس نقش را به مخاطب خود منتقل كند. به‌طوري كه هم لحظات جذاب نقش براي مخاطب قابل قبول باشد و هم در لحظات سخت و تلخ با او ابراز هم دردي كند. او در هيچ آنقدر خوب بود كه مي‌توان كاراكتر او را نمونه‌اي درست و دقيق از زناني كه دلمشغولي هايي از اين جنس دارند به حساب آورد.

بهرام در فيلم بدرود بغداد نيز با وجود اينكه ديالوگ هايش به زبان عربي بود به خوبي از عهده ايفاي نقش زني عرب بر آمد. او موفق شد با ديالوگ‌هايش در كنار همراه كردن حس بازي اش با ديالوگ عربي حالات روحي يك زن عرب را به مخاطب غيرعرب خود منتقل كند. صحنه‌اي در اين فيلم است كه او رو به دوربين خيره شده و نزديك به دودقيقه مونولوگ گويي مي كند كه بسيار تاثيرگذار از آب در آمده است. او براي ايفاي نقش اين زن عرب در وهله اول حالات زندگي و خواستها و دغدغه ها و عشق يك زن عرب را دروني كرده و در نهايت همين امر باعث باور پذير شدن اداي ديالوگ ها و انتقال حس به تماشاگر است. و اين نشان از هوش تاتري خاص او و كاربرد آن در سينماست.

در انتها كاراكترهايي كه پانته‌آ بهرام به خوبي از پس ايفاي آن بر آمده است كاراكترهاي با شخصيت زنان عادي با زندگي آرام و شيرين نبوده و او همواره با بازي اش به كاراكترهايي زندگي مي بخشد كه وجوهي غير زنانه يا ويژه را دارا هستند و همين امر باعث مي شود بهرام با دقت نظري كه در انتخاب لايه هاي دروني شخصيت دارد به خوبي هويت كاراكتر ها را به تصوير بكشد و ايفاي نقش او در فيلم بدرود بغداد يكي از شاخصه هاي اين نكته است.

 

منبع: هفته نامه سی نت - پیش شماره دوم

5093 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

بدرود بغداد - Bedorood Baghdad        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

پانته آ بهرام        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت