New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهي به کارنامه کارگرداني رامبد جوان

کارگرداني با انرژي مضاعف

:: 16 تیر 1390  9:18:12 PM  ::

 

سی نت: رامبد جوان در نگاه اول به عنوان بازيگري مستعد شناخته مي شود که نخستين بار با مجموعه "خانه سبز" شناخته شده و با "موميايي 3" بارقه هاي اميد را در دل ها زنده کرد. بازيگري که گرچه جنس بازي اش بي شباهت به بازي کمدين معروف، "جيم کري" نبود، اما حرکات منحصربفرد، لحن ويژه و انرژي مضاعف مشهود در بازي اش، وي را از ساير همتايانش در سينماي ايران متمايز مي کرد. با اين همه به نظر مي رسد زمان آن رسيده باشد که از رامبد جوان با عنوان پرطمطراق "کارگردان" ياد شده و بين رامبد بازيگر و رامبد کارگردان تمايز قائل شويم.

کارگرداني که گرچه آثار تقريبا جدي چون "گمگشته" را در کارنامه دارد، اما همچنان علاقه هميشگي خويش به مقوله طنز را حفظ کرده تا جايي که اکنون سه فيلم سينمايي با مايه هاي کمدي را در کارنامه خويش دارد. سه فيلمي که همچون پله هاي يک نردبان، پيشرفت تدريجي و گام به گام وي را نشان مي دهند.

اگر "اسپاگتي در هشت دقيقه" تنها به منزله دروازه اي براي ورود جوان به عالم سينما تلقي مي شد، "پسر آدم دختر حوا" کمدي آبرومندي بود که در ميان انبوه کمدي هاي نازل روي پرده، نشانه هايي چند از نگاه هنرمندانه جوان را به همراه داشت. حال با "ورود آقايان ممنوع" سينماي ايران به يکباره خود را صاحب کارگرداني مي بيند که ثابت کرده است درک مناسبي از طنز داشته و اگر فيلمنامه سنجيده و شسته رفته اي در اختيار داشته باشد، قادر است حرف هاي بيشتري براي گفتن داشته باشد.

ترکيب پيمان قاسم خاني و رامبد جوان که با سريال "مسافران" احيا شده بود، اين بار يکي از آرماني ترين حالات ممکن زوج هاي فيلمنامه نويس - کارگردان را شکل بخشيدند تا "ورود آقايان ممنوع" به عنوان يکي از معدود کمدي هاي تماشايي اين سالها معرفي شود. از اين رو مهمترين امتياز جوان را مي بايست در اعتماد محض و وفاداري تمام و کمال وي به فيلمنامه پيمان قاسم خاني دانست. فيلمنامه اي سرشار از موقعيت هاي طنز که از شوخي هاي بکر کلامي نيز بي بهره نبوده و قادر است در لحظاتي به شکلي مسلسل وار از بيننده اش خنده بگيرد.

حسن کار جوان در اين بوده که توانسته است با انتخاب صحيح، چينش دقيق و البته هدايت مناسب بازيگران، به بالاترين ظرفيت ممکن در اجراي فيلمنامه دست يافته و لحظات شاد و مفرحي را ايجاد کند. به عنوان نمونه نگاه کنيد به نوع بازي و نگاه هاي خانم دارابي (ويشکا آسايش) که در عين جدي بودن، از طنزي ظريف برخوردار بوده و تقابل آن با سادگي و سرخوشي آقاي جبلي (با بازي خوب رضا عطاران) کمدي موقعيت نابي را خلق مي کند.

در عين حال به نظر مي رسد يکي از دلايل موفقيت "ورود آقايان ممنوع" را بايد در اين امر جستجو کرد که رامبد جوان اين بار هوشمندانه، خود از ايفاي نقش بازيگري صرف نظر کرده تا تمامي توجهات خود را به کارگرداني چنين اثري معطوف کند. اين مورد در سريال "توطئه فاميلي" نيز اتفاق افتاد تا از نگاه جدي تر جوان به مقوله کارگرداني حکايت کند. با اين همه پخش همزمان سريال "توطئه فاميلي" و اکران فيلم سينمايي "دختر شاه پريون" و اختلاف کيفي فاحش اين دو اثر با "ورود آقايان ممنوع" باعث مي شود نگاه ترديدآميزي به آينده کاري رامبد جوان وجود داشته باشد. اين مساله که جوان بهرحال دوست ندارد از قافله بازيگري سينماي ايران عقب بماند و همچنين تمايل دارد فيلم ها و سريال هاي تازه اي را به کارنامه کاري خويش در مقام کارگردان بيفزايد، نبايد موجبات نزول و عقب گرد وي را فراهم آورد. جوان بايد باور کند که با ساخت "ورود آقايان ممنوع"، خود به خود توقعات را بالا برده و کوچکترين خدشه در کارنامه هنري وي مي تواند او را از ادامه اين روند صعودي بازدارد.

 

منبع: مردم سالاری

5868 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ورود آقایان ممنوع - Voroode Aghayan Mamnoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

رامبد جوان        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت