New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به "کپی برابر اصل"

ساده و سالم، کار یک استاد ...

:: 13 آبان 1389  11:16:32 PM  ::

 

سی نت: فیلم تازه عباس کیارستمی را دوست داشتم. ساده و سالم است. کار یک استاد...
این را که می‌گویند با باقی فیلم‌هایش فرق می‌کند، نفهمیدم. ادامه همان نگاه و همان روش و همان سبک است. داستان زن و مردی که فرصتی برای با هم بودن پیدا می‌کنند و باز به قول اندرو ساریس، سهم‌شان از جاودانگی جهان را صرف این می‌کنند که حرف بزنند. (این جمله را سال‌ها پیش بهزاد رحیمیان ابتدای یک مقاله درباره فیلم جانی گیتار نقل کرده بود-صد دفعه نقل‌اش کرده‌ام و صد دفعه هم رایت‌اش را رعایت کرده‌ام!) ظرایفی که کیارستمی خرج ساختن و پرداختن شخصیت زن می‌کند، در سینمای ما بی‌سابقه نباشد، کم سابقه است. و ژولیت بینوش که این نقش را بازی کرده، به حق جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را گرفته. چند سال آشنایی کارگردان و بازیگر، حالا به ثمر نشسته و داریم نتیجه‌اش را می‌بینیم. کمتر دیده‌ام که بازیگری معتبر، چنین خود را در اختیار لنز کارگردان‌اش بگذارد. حاصل باشکوه یک همکاری پرثمر میان فیلمساز و بازیگر. کیارستمی و بینوش. دارم آرام و بی‌دغدغه و شمرده می‌نویسم، چون فیلم "کپی برابر اصل" کیارستمی هم این طوری است و حس‌اش را به من هم منتقل کرده است. داستان حزن‌انگیز شیرین‌ای است که زیر نور آفتاب می‌گذرد. قابل درک است فیلمسازی که همه عمرش را صرف "کشف و درک لحظه" کرده، به ساخت چنین فیلمی برسد. مرا یاد "پیش از طلوع" و "پیش از غروب" ریچارد لینک‌لیتر انداخت. آن هم ماجرای همراهی و حرافی یک زن و یک مرد در یک روز ساده بود. فیلم کیارستمی در مرحله‌ای از زندگی یک هنرمند ساخته شده که به‌اش می‌گوییم: "پختگی". حاصل یک عمر زندگی و ممارست روی سبکی که حالا ثمر نرم و شیرین‌اش را می‌بینیم. سبکی که قرار است به آدم‌ها فرصت بدهد تا خودشان را در لحظه ابراز کنند. به همین سادگی و با همه پیچیدگی. و حاصل کار فیلمسازی که انگار همه عمرش را نشسته و صرف این کرده تا فقط خوب نگاه کند.

بررسی بیش‌تر و دقیق‌تر و عمیق‌تر (آن چه فیلم لایق‌اش است) باشد به وقت‌اش. که باید حسابی درباره فیلم بنویسیم و بحث کنیم. الان دل‌ام می‌خواهد به یک شخصیت جذاب فرعی فیلم اشاره کنم. پیرزن کافه داری که زن اصلی قصه سر ظهر، باهاش برخورد می‌کند. و دوست دارم فکر کنم این پیرزن خود کیارستمی است. وقتی برای زن قصه درباره اعتدال صحبت می‌کند و این که آدم نباید به خاطر یک ایده‌آل خودش را بدبخت کند. نماینده کارگردان در داستان است و یک جور روش و نگاه را در حرف‌های روزمره‌اش ابراز می‌کند که به نظرم تعریف سبک خود فیلم و مسیر حرفه‌ای فیلمساز هم هست. یک جور فیلم ساختن که شاید به نظر کپی بیاید، اما خیال‌تان راحت باشد که اصل است. حداقل دیگر حالا... اصل اصل است.

 

منبع: کافه سینما

4420 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت