New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

قرارداد میلیاردی گلزار مساله سینمای ما نیست!

:: 6 خرداد 1390  6:18:01 PM  ::

 

سی نت: مخاطبان حرفه ای سینمای ایران به یاد می آورند که در زمانی جایگاه مدیران سینمایی به آن میزان از قدر و منزلت بهره مند بود که حتی تصمیم گیری افراطی آنها در خصوص بحث ستاره ها بازخوردهای منفی به دنبال نداشت و همگان قاعده آرمانگرایی و مرزهای آن در سیاست های رسمی فرهنگی را درک کرده بودند. به واقع خانه نشین شدن جمشید هاشم پور به عنوان ستاره اصلی سینمای اکشن در دهه 60 و اوایل دهه 70، همچنین کوچ اجباری اکبرعبدی از سینما به تلویزیون به دلیل مطالبه دستمزدهای گزاف نه تنها حاشیه ای ایجاد نمی کرد ، بلکه امری قاعده مند از سوی ارباب جراید ارزیابی شد و فضای سینمای ایران را اسیر جریان سازی های رسانه ای نمی کرد.
اما از آن روزگار تنها یک خاطره بر ذهن مانده و آن اخلاق گرایی جای خود را به یک ستیزگی اجتماعی داده که نه تنها حرمت ها را زیر سوال برده است بلکه فضایی پرتنش و آنارشیک را بر سینمای ایران حاکم کرده و در پرتو این جریان شکل گرفته در روابط سینمایی، بسیاری از مرزهای اخلاقی و انسانی تحت الشعاع بینش اصالت سود شده است.
موفقیت یک فرد در این روزگار خاری در چشمان بقیه است و همگان سعی دارند تا با بهره گیری از هر ابزاری خود را در صدر بنشانند حتی اگر این ارتقای جایگاه به بهای نابودی ارزش های اخلاقی به دست آید. از وجه دیگر برای برخی که در این شرایط روزگار می گذرانند اخلاق گرایی امری بی اهمیت است و در نظام طبقه بندی شده کنونی ارزش هر فرد را منطبق بر توانایی مالی وی و نه ارزش ها و ظرفیت های اخلاقی آن می سنجند.

این مقدمه را گفتیم تا به حاشیه بزرگ اخیر یعنی موضع گیری وزارت ارشاد در قبال قرارداد میلیاردی گلزار بپردازیم. اینکه چرا قرارداد یک بازیگر ولو با یک رقم هنگفت چنین جو پرتنشی را ایجاد می کند مساله ای است که باید به طور مجزا و با دیدی روانکاوانه ارزیابی شود اما رویکرد این بحث بر دلایل ورود ارشاد به این مساله تمرکز یافته است؛
به واقع تمرکز ذهنی بر روی چنین مساله نه چندان با اهمیتی آن هم در روزگاری که سینما از همه لحاظ در نزول قرار دارد یک فن گریز از نقطه کانونی به پیرامون و معطوف ساختن و درگیر کردن اندیشه روزنامه نگاران به جهت مخفی ساختن کاستی ها و طفره رفتن از پاسخگویی در قبال جامعه است.

پوشاندن ناکارآمدی ها با مکث بر مسایل حاشیه ای البته یک حربه نخ نماست که مدت هاست از دور خارج شده و روزنامه نگار متعهد هیچگاه خود را درگیر جریان های حاشیه ای از این جنس نمی کند. از اینرو باید پذیرفت که ورود ساختارشکنانه ارشاد به مبحثی شخصی چون قرارداد میان دو فرد حقیقی نه تنها نقش تعیین کننده این نهاد در مناسبات سینمایی را نشان نمی دهد بلکه از ضعف پایگاه فکری این گروه ناشی شده که متاسفانه با قواعد بازی در عرصه مدیریت سینمایی آشنایی ندارند و به همین علت با کانون دید قرار دادن خود و جلوه گری در برخی از رویدادهای کاملا ژورنالیستی و البته بی ارزش و سطحی اشتباهی راهبردی را مرتکب شده اند.

آقایان! مساله سینمای ما قرارداد میلیاردی گلزار نیست، افتخار سینمای ما فروش میلیاردی اخراجی ها نیست، کسب افتخار درجشنواره های جهانی نقطه آمال ما نیست، پاسداشت ارزش های والای اخلاقی با ارج نهادن بر کار هنرمندان و احترام گذاشتن به آنها اهمیت نقش آفرینی یک مدیر سینمایی است که به نظر می رسد در وضعیت کنونی محلی از اعراب ندارد.

 

منبع: مردم سالاری

5312 -  

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

محمدرضا گلزار        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت