New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم های جشنواره سی ام

بیم ها و امید ها

:: 25 بهمن 1390  2:23:07 PM  ::

 

سی نت: با نگاهي كوتاه به فيلم هاي به نمايش در آمده در جشنواره سي ام مي توان به راحتي عنوان كرد كه شعار اخلاق و اميد و آگاهي به هيچ وجه تناسبي با سي سالگي جشنواره ندارد. اكثر فيلم هاي نمايش داده شده در اين جشنواره مشكلات اساسي در فيلم نامه داشتند. رويكرد منفي كارگردانان در بسط يك بعدي خيانت در فيلم هاي سينماي بدنه ناخوداگاه موضع گيري مخاطب را در بر خواهد داشت. علي الخصوص كه عدم تمركز مخاطب بر بعضي از آثار كه ريتم مناسبي در پرداخت نهايي نداشتند، سينماي ايران را در لبه پرتگاهي قرار داده است كه در آستانه سقوط در ورطه تكرار قرار گرفته است. در ادامه نگاهي گذرا به چند اثر قابل قبول جشنواره امسال داريم:

ملكه: يكي از آثار قابل دفاع در ژانر دفاع مقدس بود. محمدعلي باشه آهنگر كه در آثار گذشته اش ردي از هشت سال دفاع مقدس و تبعات آن به چشم مي خورد، اينبار دوربينش را به دل جنگ برد و با موفقيت فيلمي را ارائه كرد كه مي تواند يكي از آثار به ياد ماندني اين حوزه باشد. فيلمبرداري عليرضا زرين دست در جلوه نهايي فيلم بي تاثير نبود.

برف روي كاجها: پيمان معادي بعد از موفقيت فيلم جدايي نادر از سيمين اينبار شانس خود را در مقام كارگردان آزمود و با ساخت فيلمي با حال و هواي خيانت سعي داشت اثر شاخصي به سينماي اجتماعي تقديم كند. فيلم در حوزه بازيگري و كارگرداني موفق بود اما مضمون انتخابي و نوع خيانت زن و مرد به يكديگر باب جديدي را در سينماي ايران ايجاد كرد. ردپاي سينماي فرهادي در اولين ساخته معادي كاملا مشهود است.

بوسيدن روي ماه: همايون اسعديان آنقدر در حال و هواي طلا و مس ماند تا بوسيدن روي ماه را ساخت. فيلم اداي دين زيبايي است به مادران شهداي مفقود الاثري كه سالهاست چشم انتظار هستند. فيلم تقابل جالبي است از تضادها و علايق دو پيرزن چشم انتظار كه با كارگرداني و فضاسازي خوب اسعديان اثري به ياد ماندني را خلق كرده است.

روزهاي زندگي: پرويز شيخ طادي با ساخت اين فيلم نشان داد كه فضاسازي مناسب و قصه قابل قبول مي تواند در كنار بازيهاي خوب بازيگران اثر به ياد ماندني را در زمينه دفاع مقدس خلق كند. اگر چه فيلم در ايجاد تعليق مناسب در بعضي از سكانس ها دچار مشكل مي شود. اما فضاسازي مناسب و علي الخصوص جلوه هاي ميداني موفق اثر قابل دفاعي را نمايش داده است.

خوابم مي آد: عطاران در حالي اولين فيلم خود را كليد زد كه حضور بي نظير اكبر عبدي تمام توجه ها را به خود جلب كرد. عبدي براي اولين بار نقش مادر پير رضا را بازي مي كند. نقشي كه او با زيركي همه ريزه كاريهاي آن را پياده كرد ولي همين امر دو پارگي در ساختار را به چهار چوب كلي فيلم تحميل كرده است.

بي خداحافظي: فيلم موفقي در سينماي بدنه است. احمد اميني بعد از سالها مديوم تلويزيون را رها كرد و در حالي به سينما آمد تا زندگي رضا صادقي را تصوير كند. صادقي با ايفاي اين نقش نشان داد كه استعداد بازيگري را دارد. فيلم مي تواند از اميدهاي گيشه در سال آينده باشد.

آمين خواهيم گفت: همان سينماي دوست داشتني سالور در قالب نيمه مستند است. موضوعي كه مي توانست با بسط بيشتر داستان در قالب شخصيت ها مخاطب عام را راضي كند. فيلم يك آزاده زارعي خوب دارد كه لباس مردانه بر تن دارد. در عين حال موضوع اصلي تنهايي آدمهاي خاص اين داستان به خوبي در نيامده است.

زندگي خصوصي: موضوعي تكراري در قالب كاراكترهاي خوش آب و رنگ. گو اينكه فرح بخش سعي داشته وجه سياسي اثرش را به اخلاقيات در جامعه اسلامي پيوند بزند. رويكردي كه بيشتر در حاشيه مانده است. فرهاد اصلاني بازي به ياد ماندني را ارائه داده است.

پل چوبي: ملودرام عاشقانه با چاشني سياست روز. اين روزها فيلم سازان ما به هر طريقي سعي دارند سياست را با زندگي خصوصي مردم پيوند بزنند. فيلم در انعكاس تصوير عاشقانه دو كاراكتر رادان و هديه تهراني الكن است و حسي كه بايد در نگاهها و بازي ها در نيامده است. مهران مديري با حضورش در چند سكانس ابتدايي فيلم تنها تيپ قديمي خود را در بازيگري ارائه داده است.

يكي مي خواد باهات حرف بزنه: روايتي دلنشين در قالب درام كه منوچهر هادي در ارائه آن موفق عمل كرده است. قصه با همه تلخي اش در بيان تضاد ها و تفاوتهاي بين زن و مرد قصه خوب عمل مي كند. فيلم اداي ديني است آرماني به قضيه اهداء عضو.

يك عاشقانه ساده: ملودرامي عاشقانه با لباسهاي نوستالوژيك و فضاي روستاي ابيانه و موسيقي زيباي امير توسلي. يك كارت پستال عاشقانه اما مضمون اصلي فيلم همان مثلت عشقي قديمي است با پايان خوش.

گشت ارشاد: يك فيلم خوب با پايان بندي نافرم. فيلم با ديالوگها و ارتباط خوب سه كاراكتر اصلي فروش خوبي را در گيشه خواهد داشت. سعيد سهيلي كارگرداني است كه تك سكانس هاي خوب از او مي بينيم اما در جمع بندي كلي فيلم مشكلات زيادي در ريتم دارد.

پله آخر: روايت غير خطي و متفاوت از علي مصفا كه با تدوين دوباره ريتم بهتري در اكران عمومي خواهد داشت. ليلا حاتمي دوست داشتني و نگاهي جديد به مرگ و تبعات آن.

تهران 1500: هياهوي بسيار براي كاري نه چندان راضي كننده. به نظر مي آيد بهرام عظيمي آنقدر شيفته كاراكترهايش شده كه فراموش كرده است اين كاراكترها هر چه قدر هم چهره بازيگران معروف و صدايشان را به همراه داشته باشند بالاخره بايد قصه اي را تعريف كنند. در هر صورت تلاش عظيمي براي ساخت اولين انيمشن بلند سينمايي با چهره بازيگران معروف ستودني است.

* * *

بهترین های جشنواره سی ام به انتخاب سیده مریم مطلب‏پور

بهترین فیلم:
1) ملکه (محمدعلی باشه‏آهنگر)
2) برف روی کاج‏ها (پیمان معادی)
3) بی‏خود و بی‏جهت (عبدالرضا کاهانی)
4) پله آخر (علی مصفا)
5) روزهای زندگی (پرویز شیخ‏طادی)

بهترین کارگردان:
1) پیمان معادی (برف روی کاج‏ها)
2) عبدالرضا کاهانی (بی‏خود و بی‏جهت)
3) محمدعلی باشه‏آهنگر (ملکه)

بهترین فیلمنامه:
1) برف روی کاج‏ها (پیمان معادی)
2) بی‏خود و بی‏جهت (عبدالرضا کاهانی)
3) بوسیدن روی ماه (همایون اسعدیان)

بهترین بازیگر نقش اول زن:
1) مهناز افشار (برف روی کاج‏ها)
2) هنگامه قاضیانی (روزهای زندگی)
3) شیرین یزدان‏بخش (بوسیدن روی ماه)

بهترین بازیگر نقش اول مرد:
1) حمید فرخ‏نژاد (روزهای زندگی، گشت ارشاد)
2) میلاد کی‏مرام (ملکه)
3) مهدی هاشمی (تلفن همراه رئیس‏جمهور)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
1) یکتا ناصر (یکی می‏خواد باهات حرف بزنه)
2) رابعه مدنی (بوسیدن روی ماه)
3) گوهر خیراندیش (میگرن)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
1) اکبر عبدی (خوابم می‏آد)
2) احمد مهران‏فر (بی‏خود و بی‏جهت، یه عاشقانه ساده)
3) مصطفی زمانی (ملکه)

بهترین فیلمبرداری:
1) ملکه (علیرضا زرین‏دست)
2) برف روی کاج‏ها (محمود کلاری)

بهترین تدوین:
1) روزهای زندگی (مهدی سعدی و واروژ کریم‏مسیحی)
2) پله آخر (فردین صاحب‏الزمانی)

بهترین موسیقی:
1) روزهای زندگی (محمدرضا علیقلی)
2) یه عاشقانه ساده (امیر توسلی)

بدترین فیلم:
1) دوباره باهم (روزبه حیدری)

 

منبع: خبرنامه آن لاین جشنواره سی ام - شماره چهارم

4283 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت