New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "ورود آقایان ممنوع"

زنان علیه مردان

:: 30 خرداد 1390  12:25:49 PM  ::

 

سی نت: پرداختن به مقوله طنز در سينماي چند ساله اخير آنقدر دم دستي و سطحي شده است كه نام بردن از فيلمهايي كه نام طنز را يدك بكشند و سر و شكل سينمايي داشته باشند به عدد انگشتان دست هم نمي رسد. در دل اين آشفته بازار فيلم هاي طنز كه اكثر آثار در ورطه تكرار مضمون و بازيگر افتاده اند، رامبد جوان كه سابقه بازيگري و كارگرداني در اين حيطه را دارد خصوصاً بعد از فيلم خوب "پسر آدم دختر حوا" نشان داده است كه به خوبي با اين ژانر آشناست و با اشرافي كه به سليقه تماشاگر ايراني پيدا كرده است، مي تواند با يك فيلمنامه خوب اثر قابل قبولي را روانه پرده كند و دل تماشاگر ايراني را كه خسته از طنزهاي سخيف است به دست آورد. او در "ورود آقايان ممنوع" با فيلمنامه اي از پيمان قاسم خاني سعي كرده است از وجه ديگري زن و مرد داستان را مقابل هم قرار دهد. از اين رو جوان با ساخت اين فيلم نشان داد كه علاقه ويژه اي به تصوير فيلم هايي با مضمون جنگ زن و مرد دارد.

داستان دو كاراكتر جالب دارد كه تا به حال با اين شكل و شمايل متفاوت پرداخته نشده بودند. تا قبل از اين فيلم در بسياري از سريال ها و فيلم هاي خارجي به ديدن كاراكتر زني عصباني و سخت و پرخاشگر كه مجرد هم مانده عادت داشتيم. اما جوان، ويشكا آسايش را با مهارت خاصي بر روي پرده نشان مي دهد كه همه آن تصورات را به هم مي ريزد. كاراكتر خانم دارابي كامل نوشته شده و آسايش با هنر خاصي او را به تصوير كشيده كه تا مدتها شكل و شمايل و طرز راه رفتن و لباس پوشيدنش در ذهن بيننده خواهد ماند و تصويري خاطره انگيز از زنان متعصب و خودخواه را به ياد خواهد آورد. عطاران هم در بازپروراندن نقش موفق است. لودگي و شيرين كاري هاي جبلي با واكنش هاي انفجاري دارابي به خوبي جواب داده است. در اين ميان فيلم يك نقش جذاب مكمل مرد دارد با بازي موفق ماني حقيقي. بازي زيباي كه او با صورت و بدن خود نشان مي دهد در تصوير كاراكتري كه در سينماي ايران با محدوديتهاي فراوانش به سختي قابل باورپذير شدن است، كامل و تحسين برانگيز است.

پس زمينه اصلي فيلمنامه در نقد نگاه فمينستي جاري در جوامع در حال توسعه است. به همين دليل قاسم خاني با استفاده از لحن طنز موقعيت، توانسته است با درشنمايي غلو شده اي به نقد فمينيسم بپردازد و همه سعي خود را در پروراندن اين موضوع با استفاده از انواع و اقسام شوخي هايي كه جنس آنها قبلا در سينمايي ايران تجربه نشده بود، به كار برده است. او با زيركي توانسته است خطوط قرمز را دور بزند. همين امر يكی از جاذبه هاي مهم فيلم به شمار مي آيد. نكته اي كه در بستر اصلي داستان پنهان است، نگاه تيزبين قاسم خاني است كه در نهايت به الگو برداري غلط زنان شرقي از فمينيسم مي پردازد. در اين بين از تاثير كارگرداني جوان نبايد گذشت. او با استفاده از استعدادي كه در تصوير كمدي موقعيت دارد توانسته با هدايت به جاي آسايش و تقابل او با لودگي ذاتي بازي عطاران، دو قطب داستان را در موقعيت هاي متفاوتي از طنز تصوير كند.

بي شك "ورود آقايان ممنوع" خواهد فروخت. داستان دعواي خانم دارابي و آقاي جبلي همان داستان كليشه شده هميشگي تاريخ سينماست كه هر از چندي نويسنده اي رنگ تازه اي بر آن مي زند. قصه خانم دارابي ها و آقاي جبلي ها تا زماني كه زنان و مردان در دايره بسته خودخواهي خود زندگي كنند ادامه خواهد داشت.

تماشاي اين فيلم نويد يك سرفصل تازه در سينماي كمدي ماست. به اين اميد كه نويسندگان و كارگردانان قدم هاي بعدي را به طريقي بردارند تا ديگر ديدن صحنه هاي زدو خورد و شنيدن كلمات سخيف به عنوان طنز به خورد تماشاگر فهيم امروز داده نشود.

 

منبع: سی نت

4752 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ورود آقایان ممنوع - Voroode Aghayan Mamnoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت