New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

Cinema

جنگ جهانی سوم (هومن سیدی)

بازیگران: محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی

Cinema

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)

بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی

Cinema

مهمانی از کارائیب (بهزاد فراهانی)

بازیگران: رضا بابک، شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی

Cinema

ملاقات خصوصی (امید شمس)

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر

Cinema

احمد به تنهایی (حسین مهکام)

بازیگران: سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت، شاهرخ فروتنیان، علیرضا استادی، آندرانیک خچومیان، امیر شهرابی، محمد جزایری، مازیار تهرانی، نازآفرین فرجی، عبدالخالق استواری، غلامعلی رضایی، احمد نگهبان، محمد علی ارکان، حمید گرامی فر، علیرضا شریف زاده، مجید بیرقیان و باران کوثری

Cinema

کوزوو (میثم هاشمی‌طبا)

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری

Cinema

در انتهای روز (بابک بهرام‌بیگی)

بازیگران: هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقارکاشانی، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و با حضور شبنم مقدمی

Cinema

شادروان (حسین نمازی)

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان رضا رویگری و بهرام ابراهیمی

Cinema

لایه‌های دروغ ( رامین سهراب)

بازیگران: رامین سهراب نادر فلاح آرمان درویش روشنک گرامی آنتی رینی آنو سینی‌سالو سونیا فارلینگ

Cinema

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بازیگران: مصطفی زمانی - صابر ابر - الهام کردا

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یک روز کاملا خنثی / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم های "قول"، "ناهید" و "ارغوان"

:: 14 بهمن 1393  1:21:11 PM  ::

پوستر فیلم

پوستر فیلم "ارغوان"

 

سی نت:
اولین روز جشنواره سی و سوم با بهترین فیلم جشنواره کودک امسال افتتاح شد. فیلمی که بدون رقابت با دیگر آثار این دوره، وارد بخش مسابقه شد و انتظارت را برآورده نکرد. «قول» بیشتر به یک شات بلند تعلیقی شباهت داشت که داستانگویی نمی کرد و تنها یک دغدغه را به عنوان مسیر اصلی داستان خود انتخاب کرده بود. نوجوانی به صورت غیرمستقیم باعث قتل دوست خود می شود؛ این اتفاق در ابتدای فیلم رخ داده و تا انتها، این دغدغه در وی وجود دارد که آیا به این حقیقت اعتراف کند یا نه. و در نهایت هم اعتراف می کند و فیلم به پایان می رسد .بدون هیچ ابتکار و خلاقیتی در شکل نوشتاری و داستان پردازی و بدون بال و پر دادن های منطقی که با توجه به تم قوی داستانی به راحتی می شد به خط اصلی داستان اضافه کرد و از «قول» یک اثر همه پسند ساخت. حضور بهترین فیلم جشنواره کودک امسال در جشنواره سی و سوم، فارغ از آن که تبعیض به دیگر فیلم های پشت خط مانده لحاظ می شود، بلکه اعتبار جشنوار ه بین المللی کودک و کیفیت آثار شرکت کننده در آن را نیز تبیین می نماید.

«ناهید» دومین فیلم اکران این روز بود که پررنگ ترین شاخصه آن، ریتم کند روایی آن است. در شرایطی که بسیای از کارگردانان فیلم اولی امسال، نهایت دقت و حساسیت را برای ضرباهنگ روایی فیلم خود برمی گزینند اما در این فیلم، این اصل مهم مورد توجه نبود و حتی در برخی صحنه ها که پتانسیل تاثیرگذاری دراماتیک بر روی مخاطب داشت، شکل تدوین نامناسب سبب شد تا مخاطب نتواند با آن فضا ارتباط خوبی برقرار نماید.

«ارغوان» که تا پیش از آغاز جشنواره، تعاریف بسیاری از آن می شد، دیگر فیلم اکران شده روز نخست بود که در حد و اندازه های یک فیلم معمولی ظاهر شد و اگر غافلگیری های بیست دقیقه پایانی نبود، به یک فیلم خسته کننده و مبهم تبدیل می شد که یک سوال مهم را در ذهن به وجود می آورد و آن اینکه اساسا هدف کارگردانان فیلم از ساخت فیلمی با این مشخصات روایی چه چیزی است؟ طبیعتا فیلم قصد تبیین مبانی خیانت را ندارد و از آن طرف، تلاشی هم نمی کند تا به مرزهای احساس گرایی نزدیک شود بنابراین چه دلیلی می تواند کارگردانان یک دهه قبل سینمای ایران را مجاب کند تا برخلاف آثار قبلی خود از آن شکل تدوین های مغشوش دست برداشته و یک فیلم کاملا معمولی را جلوی دوربین ببرند؟ فیلم دو نیمه روایی در دوران معاصر و قبل دارد که تنها روایتگر یک آشنایی و جداافتادگی یک خانوده است بدون آن که بخواهد دست به طرح مساله بزند یا دغدغه ای را برای خود گل درشت نماید. جالب آن که فیلم به شدت مستعد پروراندن جنبه های احساسی نیز هست اما به شکلی عامدانه در این بحث ورود نمی کند و یک داستان خنثی را برای مخاطب خود تعریف می کند که شاید در اواسط دهه هشتاد می توانست با مقبولیت بیشتری مواجه باشد تا امروز.
روز نخست جشنواره، هم آن گونه که احساس می شد، روز فیلم های خوب و مهم نبود.تا همین جا هم احساس می شود تاثیر شانتاژهایی که تا پیش از شروع جشنواره در مورد برخی فیلم ها انجام شده بود، تنها به ضرر آن فیلم ها منجر می شود مانند همان جریانی که سال هاست پیش از جشنواره آغاز می شود و بی دلیل سطح انتظار مخاطب را از برخی فیلم ها بالا می برد.

 

منبع: پیام آشنا

5435 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ارغوان - Arghavan        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت