New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

چند جمله درباره "گزارش يك جشن"

فاصله حاتمی​کیا با روزهای خوب گذشته

:: 23 بهمن 1389  4:17:47 PM  ::

 

سی نت: ابراهیم حاتمی​کیا کارگردان مهمی است و تا حدی می​تواند مخاطب خود را احساساتی کند که حتی بعد از ساختن فیلم​هایی چون به«نام پدر» ، «دعوت» و مجموعه «حلقه سبز» - که از آثار متوسط این کارگردان محسوب می شوند- به وجد بیاید و با دیدن نام این کارگردان روی پرده برایش کف بزند. ابراهیم حاتمی​کیا بعد از مسعود کیمیایی و چند نام معدود دیگر جزو کارگردان​هایی محسوب می​شود که مردم نام او را در تیتراژ همطراز با بازیگران می​شناسند و بسیاری به دلیل نام او به دیدن فیلم​هایش می​روند.

او برای بسیاری از مخاطبان نسل بعد از انقلاب خاطره​های خوبی ساخته که نمونه​اش فیلم​هایی چون «ازکرخه تا راین» و آژانس شیشه ای است. جدید ترین ساخته حاتمی کیا فیلم «گزارش یک جشن»است، فیلمی که تا یک سوم ابتدایی​اش خوب پیش می​رود. گزارش یک جشن تا جایی که شخصیت اصلی خود، بانو را رها نمی­کند و درگیر داستان​های دیگر نمی­شود، فیلم خوب و قابل قبولی است. فیلم تا این فصل حس و حال فیلم​های خوب حاتمی​کیا را دارد. اما بعد از فصلی که مامور پلمب ساختمان یعنی رضا کیانیان به محل می​آید و روی جوانان اسلحه می­کشد، کار خراب می​شود. تا این صحنه می​شود دیالوگ​های شعار گونه و صحنه​های ضعیفی همچون نشستن بر سر سفره نذری و... را به پای میزانسن​های خوب و فضاسازی حاتمی کیا نادیده گرفت، اما بعد از آن تحمل نمادسازی​های بی مورد، دیالوگ​های چند پهلو که نه داستان را به پیش می​برند و نه کارکرد دراماتیک دارند، بسیار آزار دهنده است.

در واقع مشکل اصلی فیلم گزارش یک جشن فراتر از این​هاست. این فیلم گسست و اغتشاش در روایت دارد و برای یک فیلم کلاسیک این شکل گسست روایت به هیچ عنوان قابل قبول نیست. داستان با یک شخصیت اصلی- بانو- آغاز می​شود. در اواسط فیلم به بهانه این​که بانو قصد دارد پلمب شدن ساختمان را به تاخیر بیندازد تا جشن در ساختمان برگزار شود و بعد خود را پنهان می کند و.... پیشبرد داستان را از شخصیت اصلی سلب می​نماید و بار داستان را از روی این شخصیت به دوش شخصیت های دیگر می گذارد. باری که برای آنها بسیار سنگین است.

به جز شخصیت مامور امنیتی که به مدد بازی رضا کیانیان تا حدی تعادل پیدا می­کند باقی شخصیت​ها به شدت نیاز به شخصیت پردازی دارند. یعنی فیلم گزارش یک جشن هم باید داستان را به پیش ببرد و هم شخصیت پردازی خود را کامل کند که این اتفاق نمی​افتد. ما نمی​دانیم چرا ماموری که ساختمان را پلمب کرده و رفته دوباره باز می​گردد. یا اصلا چرا به شخصیت لادن دل می​بازد. شاید برای این نکته هم بتوان دلیلی را در نظر گرفت. آن هم اینکه حاتمی کیا نمی خواسته در این فیلم کسی را برنجاند. برای همین طرف همه را می​گیرد و از زبان همه حرف می​زند. همه حق دارند. این نگاه حاصل شخصیت پردازی سیاه و سفید فیلم نیست. زیرا فیلم به هرحال باید یک شخصیت اصلی داشته​ باشد که این اتفاق نمی​افتد. چالش آدم​ها در این فیلم حاصل ایجاد درام نیست، بلکه به نوعی محافظه کاری را در بر می​گیرد. حاتمی​کیا پیش تر نشان داده که درام پردازی را خوب می​شناسد و با سینمای ملودرام آشناست. بنابراین هنوز فیلم​های او را می بینیم تا ما را به روز های خوب سینمای حاتمی کیا باز گرداند.

 

منبع: خبر آن لاین

4516 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گزارش یک جشن - Gozaresh-e Yek Jashn        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت