New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

برای شهاب حسینی

تو رویایی هستی مرد

:: 21 شهریور 1390  9:59:06 PM  ::

 

سی نت: علاقه شخص من به شهاب حسینی از سریال "پلیس جوان" شکل گرفت. نگاهش آنچنان مرا آرام می کرد که از ده ها مسکن و آرام بخش برایم کارسازتر بود. محو نگاه پر حیا و مردانه اش شده بودم. جوانی که مثل هیچکس نبود. او و چهره اش فوق العاده جوان می زدند اما نگاه و عمق وجودیش پرتجربه بود. یک مرد کارکشته که انگار جوان نبود و بر خلاف چهره اش تفکر آرام و مسنی داشت. فوق العاده اندیشمند و باشعور. یک مرد آبدیده که در ذره ذره وجودش انسانیت و معرفت را می دیدی. او بر خلاف دیگر همپیشانش روح داشت! و از این روح به نفع احسن در خدمت جسمش استفاده می کرد. خلاصه که از همان اول دل علاقمندانش را ربود.

حسینی در ابتدا ابزار زیادی در بازیگریش نداشت و بیشتر با درست بیان کردن و بازی پر سوز و گداز نقشهای خود را شکل می داد. در چند اپیزود از سریال "همسفر" هم بر همین منوال بود. او همیشه درست و اصولی بازی می کرد اما هیچوقت به یک هیبت بازی بی نظیر نرسیده بود. در "شمعی در باد" به داشته های بازیگری خود اضافه کرد و بسیار درست و مهندسی شده دیالوگ می گفت و حرکات به جایی داشت. او از معدود بازیگرانی است که فقط اکشن ندارد و بسیار بجا و به موقع ری اکشن هم نشان می دهد.

در "قتل آنلاین" پارا فراتر گذاشت و بسیار دوست داشتنی نقش جوانی توهم زده که هرچه حقیقت بود با یک دیدگاه بی خردانه چرک و ننگ می دید را بازی کرد.

برای اولین بار در "بچه های ابدی" نقشی که کوچکترین کاربردی در پیشبرد داستان نداشت بازی کرد و البته چنگی هم به دل نمی زد.

حالا او از اوجی فاصله گرفته بود که "پلیس جوان" و "شمعی در باد" را در کارنامه اش داشت. در "تب سرد" هم که آنچنان باید و شاید دیده نشد و خیلی از تماشاگران به دلایل نامعلوم این سریال را پس زدند.

دیگر محبوبیت آن روزهای ابتدایی را نداشت و کارگردانها و تهیه کنندگان خیلی ظالمانه فیلمهای مهمی را به او پیشنهاد نمی کردند. یعنی چشمشان نمی دید هنرش را؟

در اواسط سال 86 با پخش سریال "مدار صفر درجه" صعود شگرفی در حرفه خود کرد و نقل محافل هنری شد. اعتقادات و هنرش او را به بالا کشید. هیچکس از او حمایت نکرد. مثل یک مرد وایستاد و جنگید و در روزگار جذابیت چهره و رانت و ادا خود را بالا کشید.

شهاب هیچوقت دلباخته بازیهای سینمای بدنه نشد و فرم هنری خود را خارج از آن محدوده می دید. برای همین محبوبیتها و حاشیه های این گروه از بازیگران را نداشت و سعی می کرد به هر چیزی متوسل نشود تا دیده شود. پیشتر هم اشاره کردم که او با همسالانش فرق داشت و روح اندیشمند و مسنی در وجودش بود.

استارت بازیهای بی نظیرش را از سال 87 با اقتدار زد. او همیشه خوب بود و قواعد بازیگری را می دانست اما هیچوقت فکر نمی کردم اینقدر تغییر کند. او حالا از همیشه خوب بودن به بی نظیر بودن رسیده بود. یک پیشرفت چشمگیر: "سوپر استار"، "درباره الی"، "پرسه در مه"، "جدایی نادر از سیمین" فوق بازیهای او بودند که استانداردهای بازی در ایران را هم تغییر دادند.

شهاب همیشه از عنصر تکنیک و حس به اندازه بهره می گیرد و هیچ چیزش خارج نمی زند. صدا، چهره، فیزیک، ری اکشن، لحن همه چیزش به اندازه بود. او در کنار بازیش و حرفه اش به داشته های زیادی در اخلاق هم رسیده بود که انصافا باعث حسد می شود او حتی کوچکترین بدخواهی هم نداشته باشد و منتقدانش هم تحسینش می کنند.

اگر به شهاب نازنینم نمی گفتم تو رویایی هستی مرد انصافا در دلم گیر می کرد و غده می شد. این همه وجنات فقط در یک آدم؟ زیادی خوب نیستی شهاب؟ چه الگوی قشنگی هستی مرد. یک آدم بسیار مبادی آداب و متین که هربار با مصاحبه اش آدم را به تفکر وا می دارد. چه قدر مانند تو بودن خوب است ... چه قدر حال سینما با وجود تو خوب است ... چه رویای خوبی است شهاب حسینی ... اری رویا. که در این جهان ادا و اطوار و دروغ و تزویر و رانت و نیرنگ خودش رویاست.

چه قدر شهاب حسینی بودن خوب است.

 

منبع: سی نت

6432 -  

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

شهاب حسینی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت