New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بزنگاه / برای «زندگی خصوصی آقا و خانم ميم» به بهانۀ عرضه در شبكه نمايش خانگی

:: 28 خرداد 1392  1:51:18 PM  ::

پوستر فیلم

پوستر فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"

 

سی نت: «در ميان ابرها» ی سيد روح الله حجازی هر چند ديده نشد اما خبر از حضور فيلمساز خوش آتيه ای می داد كه حالا با فيلم دومش ثابت می كند موفقيتش تصادفی نبوده و حرفی برای گفتن دارد.
«زندگی خصوصی آقا و خانم ميم» كه به تازگی وارد شبكه نمايش خانگی شده فيلمی موقعيت محور است. فيلمی كه دغدغه های انسانی نه چندان ساده اش را در فرمی ساده و دور از ژست گرفتن های روشنفكرانه می زند همينطور عليرغم اينكه فضای فيلم پتانسيل رفتن به سمت ابتذال را دارد اما فيلم محترمی از آب درآمده. فيلمساز در قالب يك روايت تميز، ذهنيت شخصيت های جامعۀ امروزی اش در باب اسيری در برزخ سنت و مدرنيسم را به چالش می كشد.«زندگی خصوصی...» يك داستان گوی خوش ساخت است كه داستان گفتنش را از همان ابتدای فيلم شروع می كند و در جريان روايتش حرف بيهوده و بيراه نمی زند.
با نگاهی سريع به كارنامه ی فيلم های به نمايش درآمده در حداقل يكی دو سال اخير سينمای ما، پی می بريم تعداد قابل توجهی از آن ها روابط متزلزل زناشويی در زندگی های امروزه را به عنوان محور روايت خود برگزيدند. در سينمای جهان نمونه های موفق زيادی را می توان نام برد كه مسئله بحران در زندگی مشترك و تبعات ناشی از سوء ظن و خيانت را به خوبی و بطور مؤثر در جلو بردن قصه شان به كار گرفته اند.در سينمای ما اما به دلايل مختلف از ضوابط و شرايط فيلمسازی گرفته تا ضعف خود ما در داستان پردازی، اين مضامين هميشه به حاشيه رفته اما فيلم حجازی از اين نظر فيلم محترمی ست كه می تواند ما را به تفكر و قضاوت وا دارد. «زندگی خصوصی» بيش از هر فيلم ديگری، «چشمان باز بسته» استنلی كوبريك را به يادم می اندازد. فيلم حجازی هارمونی مناسبی در اجزايش دارد، از فيلمنامه ی پر از جزئياتش گرفته كه با ريتم خوبی قصه می گويد، شخصيت اصلی باهويت خلق می كند، جوری به آن ها می‌پردازد كه خوب بشناسيمشان و در نهايت تحول شخصيت ها در پايان فيلم را باور كنيم و به حساب كليشه پردازی های هندی وار نگذاريم! [شخصيت محسن با بازی خوب حميد فرخ نژاد،شخصيتی در آمده كه در اين سينما برایمان تازگی دارد، شخصيت آوا (مهتاب كرامتی) كه در آغاز فيلم شخصيتی آرام ،خونسرد و خام (يا به تعبيری خودمانی تر خنگ!) نمايش داده می شود اما در انتها به يك زن فهيم و معترض در قبال رفتار همسرش تبديل شد و البته اين خودش يكی از ابهامات فيلم است، شخصيت گوهريان كه حاتمی كيا بد بازی اش نكرده و نمونه اش را البته تاكنون زياد ديديم]. چند فصل خيلی خوب دارد (از جمله فصلی كه محسن پابرهنه به آب می زند تا قرص های مسكن را از داخل ماشين برای همسرش بياورد).قاب بندی های زيبای فيلمساز، فكر شده و به جاست (مثلا نماهای داخل آسانسور) و دوربين روی دستی كه اتفاقا اينجا در اين روايت كاربرد دارد و سرگيجه ساز نمی شود( كلوز آپ های پرتكرار به كار برده شده در اينجا لازم و درگير كننده است). كارن همايونفر بعد از «جرم» كيميايی،دوباره موسيقی ای ساخته كه عجيب مال خود اين فيلم است و در خدمت داستان (از لحاظ ريتم بی شباهت به موسيقی فيلم «biutiful» نيست.ضمن اينكه به نظر ميرسد كارن تحت تاثير فيليپ گلس است با اين حال معتقدم يكی از بهترين ساخته های او در چند سال اخير موسيقی اين فيلم است).همه اين اجزای خوب در كنار هم موفق می‌شوند فضای ملتهب و پرتنش فيلم را خلق كنند.يكی از ابهامات فيلم در پرداخت شخصيت آواست.همينجا می گويم كه به نظرم اين يكی از بازی های خوب مهتاب كرامتی ست كه مدت هاست از او بازی خوب نديديم.كرامتی زبان بدن را می فهمد و شخصيت آوا را با همه سوء ظن ها و ضعف ها و وسواس و افسردگی اش خوب نمايش داده.(تيپ افسردگی را از او قبلا تا حدودی در «اسب حيوان نجيبی ست» ديديم).ضعف در پرداخت به آوا از جايی شروع می شود كه همان ابتدای امر فيلمساز ميخواهد با نمايش آن صحبت تلفنی مشكوك مقابل هتل زن،ذهنيت ما را به سمت خيانتكار بودنش ببرد،اين اتفاق تا جايی ادامه پيدا می كند كه در فصل ديگری تلاش زن برای پنهان كردن جواب آزمايش بارداری اش را شاهديم، ضمن اينكه اصولا توجيه بارداری برای رفتارهای آوا از آن مدل توجيه های كاملا كليشه شده ی سينمای ماست و كاش طرح نمی شد.در كل «زندگی خصوصی...» نمايش زخم های درونی گونه ای از آدم های امروزی ست.زخم هايی كه آن ها را پرتنش كرده و هر لحظه دچار نوسانات رفتاری هستند ( بخاطر آوريد فصلی را كه ابتدا محسن اهميت فعاليت خارج از محيط بسته خانه را برای همسرش توضيح می دهد و بعد با حساسيتِ خاص درباره لباس هايی كه قرار است همسرش در جلسه كاری بپوشد نظر می دهد،اين خودش يك نمونه آشكار از طوفان درونی ست).
بايد منتظر آثار بعدی حجازی ماند و ديد آيا می تواند خود را به عنوان يك فيلمساز مؤلف در سينمايمان حفظ كند يا خير.

 

منبع: سی نت

9227 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

زندگی خصوصی آقا و خانم میم - Zendegie KHosoosie Agha o khanoome mim        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت