New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "جی.ادگار"

رئيس اف بي آي از دريچه نگاه ايستوود

:: 20 دی 1390  3:57:46 PM  ::

 

سی نت: فيلم جي.ادگار بيش از آن كه بررسي و تصوير زندگي جي. ادگار هوور، رئيس و بنيانگذار اف بي آي باشد دربرگيرنده نگاه كلينت ايستوود به عنوان كارگردان، به زندگي این شخصيت مهم تاريخ معاصر آمريكاست. ايستوود كه با فيلم میستی را برایم بنواز در سال 1971 كارنامه پر افتخار بازيگري اش را كنار گذاشت و به جرگه كارگردانان پيوست با فيلم عاشقانه پل‌های مديسن كانتی دوره‌ی اوج خود را در مقام كارگردان آغاز كرد و با فيلم روان‌كاوانه‌ی رودخانه‌ی مرموز و درام تكان‌دهنده‌ی محبوب میلیون دلاری كارش را ادامه داد و با دو فيلم پرچم هاي پدران ما و نامه هايي از ايووجيما نشان داد نه تنها كارگردان خلاقي است بلكه به همه قواعد درام تسلط دارد. او در فيلم آخرش آخرت، نگاه خاصي به فلسفه مرگ و تقابلي كه با زندگي دارد انداخت.

وی حالا با ساخت فيلمي با رويكرد به زندگي يكي از مهره هاي مهم آمريكا نشان داده است كه توجه خاصي به تاريخ معاصر كشورش دارد. بي شك شخصي مانند جي.ادگار به عنوان بنيانگذار اف بي اي در دوره 48 ساله حضور خود در سمت رئيس اين سازمان زندگي پر فراز و نشيبي را گذرانده است و فيلم جي.ادگار خلاصه اي است از گذر زمان بر روند زندگي اين شخصيت از نگاه كلينت ايستوود. فيلم روايتي تصويري از زمانِ كاركردن ادگار در مزرعه، دوران ايجاد تشكيلات هوور تا زمان درگيري او با نيكسون و روابط مشكوك او با دوست نزديك و معاون اولش است.
كاملا مشهود است كه ايستوود براي تصويرسازي زندگي شخصیتی چون جي.ادگار تلاش کرده كه يك داستان عادي و معمولي را تصوير كند و سعي در انعكاس جزئيات مهمي كه براي بسياري از مردم آمريكا موضوعي پشت پرده به حساب مي آيد، نداشته است.به طوري كه مي توان حس كرد ايستوود در بسياري از لحظات دست به عصا راه رفته و از پرداختن به جزئيات سر باز زده است. و همين امر سبب شده در بسياري از سكانس ها بيننده با تصاويري از واقعيات تا شايعات پيرامون زندگي ادگار مواجه شود. اين امر در كنار پرداخت طولاني ايستوود از مقطعي از زندگي ادگار كه به سخنراني هاي او خلاصه شده است تحرك را از فيلم گرفته و بيننده، دچار يكنواختي خسته كننده اي مي شود. شايد همين امر سبب شده است كه ايستوود تلاشي براي نشان دادن لايه هاي زيرين شخصيت ادگار نشان ندهد و به همين دليل شخصیت ادگار ارتباط چنداني با بيننده برقرار نمي كند.

با همه اين ها، فيلم نقاط قوت ويژه اي در بازيگري، گريم و طراحي صحنه دارد. طراحي صحنه داستان در فواصل زماني دهه بيست تاسي و سالهاي 62 تا 72 بسيار موفق است و در بيشتر سكانس ها به خوبي زمينه ارتباط مخاطب آمريكايي با دوره بعد از جنگ جهاني را ايجاد كرده است.

لئوناردو دي كاپريو با بازي در نقش جي.ادگار ثابت كرد به قابليت بالايي در بازيگري رسيده است و وراي چهره اش مي تواند اثر خاصي در فيلم به جا بگذارد. به ویژه كه گريم خوب او در اين فيلم هرچه باور پذير شدنش در قالب جي.ادگار را سبب شده است در مجموع آخرين ساخته ايستوود بيشتر مناسب افرادي است كه علاقه وافري به تاريخ معاصر آمريكا و زندگي موسس اف بي آي و دوران او دارند.

* * *

جی.ادگار - J. Edgar
کارگردان: کلینت ایستوود / فیلمنامه: جاستین لنس بلک / بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، نائومی واتس / بودجه تولید: 35میلیون دلار / تاریخ اکران در ایالات متحده: 11نوامبر 2011 / محصول: آمریکا / زمان: 137 دقیقه

 

منبع: هفته نامه سی نت - شماره سوم

4221 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت