New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی منصفانه به مسعود فراستی

این نقد هست یا نسیه؟

:: 28 شهریور 1390  4:31:37 PM  ::

 

سی نت: فراستی منتقدی آگاه، دانا و البته عادل اما بسیار سختگیر و کم منطق است. فراستی مانند مسعود کیمیایی در فیلم سازی یک جهانک بی استدلال و حیات خلوت گونه دارد که داشته های ذهنی و سینماییش در همان حیات خلوت می گنجد. و کسی را یارای ورود و اظهار نظر و مخالفت با آن حیات خلوت نیست. این دو آقا مسعود دنیای تنهایی دارند که گویی هرچه آنان می گویند همان درست است. و نظر دیگر بی استثنا، تاکید می کنم بی استثنا غلط، خطا و دور از واقعیت است. از نظر ایشان و زاویه ذهنی جنابشان گزینه خوب بودن مطلقا وجود ندارد. مگر آنکه خلافش ثابت شود. که مطلقا نمی شود. این توده ذهنی می تواند به "ورود آقایان ممنوع" نیم ستاره بدهد. "شرط اول" را نصفه خوب بداند. اصغر فرهادی را شعبده باز بداند و دلیل سینمایی نیاورد. "جدایی نادر از سیمین" را مبتذل در فرم بداند. داریوش مهرجویی را ابدا فیلمساز خوبی نداند. "دلشدگان" را ضعیف بداند. حامد بهداد را در "کافه ستاره" عالی بداند. شهاب حسینی را در "جدایی نادر از سیمین" بسیار بد توصیف کند. با "اخراجی ها" نرمتر از آثار مهرجویی برخورد کند. او حتی می تواند بسیار بی دلیل عینک هایش را جا به جا کند. او این قدرت را دارد مقابل تمام مهمانهای برنامه یکبار هم نگوید شما درست می گویید. از زاویه دید مسعود فراستی نقد نیمه خالی لیوان است.

تا اینجایش درست. اما اصولا لیوان های کنار دست ایشان کاملا خالی است. به اندازه یک قطره منطق، زیبایی و تمجید ابدا وجود ندارد. او می تواند در شبکه خبر مصاحبه تلفنی انجام بدهد و بگوید در جشنواره فجر 2.3 اثر قابل تحمل هم وجود ندارد و مجری برنامه از حیرت و تعجب فقط بخندد. او می تواند هر پنج کلمه یکبار بگوید اساسا. او میتواند هم "جدایی نادر از سیمین" و "دلشدگان" را قبول نداشته باشد هم "فوتبالی ها" و "مادرزن سلام" را! می تواند به "ورود آقایان ممنوع" نیم نمره دهد اما شاهکار "گاو" را ضعیف بداند. او خیلی کارهای دیگر هم می تواند! از دید ایشان بازی شهاب حسینی در "درباره الی" و خسرو شکیبایی در "هامون" نمی تواند بازی خوب نام برده شود و یک بازی متوسط از حامد بهداد در "کافه ستاره" می تواند ماندگار باشد. ایشان می تواند بر خلاف جریان آب شنا کند ولی همچنان الگو و جذاب باشد. وای خدای من یعنی چگونه؟ فیلمنامه ای که از ذهن خود بیرون آمده را لکه ننگ بداند. می تواند از برنامه هفت مودبانه اخراج شود ولی مقتدرانه برگردد! هزاران کار دیگر هم بلد است! می تواند دستهای خود را زیر چانه اش بگذارد و زیر چشمی به دیگران نگاه کند. فراستی استادی آگاه و بسیار سالم است. اما اصولا در هر چیزی که نقد هست نباید نسیه را چسپید (کنایه از نصفه دوست داشتن در نقد). کنایه هایی که می شود برای ایشان ذکر کرد: مجنون خسته ... جذابیت کاذب ... اتوبان یک طرفه ... جوک ... لطیفه ... سفارتی ... خنده بازار ... گریه بازار ... من مخالفم ... من مخالفم ... ولی جذابم ... آری جذابم
با احترام به مسعود فراستی که دانش و سواد سینماییش به همه ما ثابت شده است.

 

منبع: سی نت

4578 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت